Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Geometria trenului de rulare https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=11947 |
Page 1 of 2 |
Author: | Dany [ 16 Sep 2009, 14:20 ] |
Post subject: | Geometria trenului de rulare |
Aveti idee daca la masinile cu arcuri sport (-30mm Eibach, in cazul meu) se poate regla unghiul de cadere (nu stiu termenul tehnic) incat cauciucurile sa nu se manace pe interior. De curand am descoperit ca toate sunt uzate mai mult pe interior. Am fost la un service Alfa, mi-au masurat geometria si a iesit ca unghiul de cadere e cam de 2 grade fata de verticala, insa mi-au zis ca asta e normal in cazul arcurilor sport. E adevarat? Daca da, cam care ar fi intervalul de uzare al cauciucurilor in cele doua cazuri (cu si fara arcuri sport)? Intreb pentru ca pe partea exterioara profilul cauciucurilor e destul de adanc. |
Author: | yux_mm [ 16 Sep 2009, 14:50 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
salut. banuiesc ca este vorba de un model 156. am inteles ca la alfa (147/156) nu se poate regla unghiul respectiv. desi am cautat pe net diverse informatii, si am aflat ca in general la tipul asta de suspensie (la cel de pe fata ma refer) ar trebui sa se poata face si acest reglaj. pe spate mi se pare ca nu este posibil. din cauza arhitecturii suspensiei. oricum, sunt in continuare in cercetari asupra acestei probleme, de aceea nu dau ca sigure aceste informatii. eu am problema de care zici tu, insa doar pe fata, desi am arcuri+amortizoare stock. la mine pe interior adancimea santurilor este cam jumate din cat este pe exterior. avand in vedera ca erau noi cauciucurile si ca au ajuns asa in 10.000km, aproximez ca mai merg in stilul asta un maxim de 5-6000km. eu am cauciucuri asimetrice, ce nu pot fi permutate de pe stanga pe dreapta. dar daca s-ar putea muta ar ajunge la un inca 15-16.000km. deci un total de aproximativ 30-32.000km. totusi, un cauciuc ar trebui sa dureze cel putin un 50-60.000km de condus normal pana sa implineasca varsta de 3 ani cand se considera ca a imbatranit si trebuie schimbat. daca ce am spus mai devreme e adevarat (cheastia cu reglatul) nu iti ramane alteceva decat sa le permuti de pe stanga pe dreapta. daca exsta si alte reglaje posibile, sunt si eu faorte curios si interesat. succes |
Author: | Dany [ 16 Sep 2009, 15:40 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
Cauciucurile au doar cu mine la volan 37k km, si in principiu doar pe fata e problema mai grava. Cele de pe spate mai merg bine mersi inca 10-15k km. Insa am impresia ca uzura a avut loc mai mult in ultimul timp, pentru ca eu de obicei verificam cauciucurile periodic si nu mi-au sarit in ochi decat relativ recent. Dar chiar si asa imi pare ca e cam mic intervalul. In principiu ma astept ca un set de cauciucuri de vara sa fie ok cam 80k km. |
Author: | toshy [ 16 Sep 2009, 16:54 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
eu cred ca tu vrei defapt sa reglezi convergenta. tocitul rotilor pe interior tine de convergenta mai mult decat de cadere |
Author: | Dany [ 16 Sep 2009, 16:59 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
Ma refer la camber angle. Din pacate nu stiu termenul tehnic in romana. Si ca sa fiu mai clar, rezultatul masuratorii a fost aprox 2 (+-0.2) grade camber negativ la toate rotile. LE: ar mai fi caster angle, dar din cate imi dau eu seama asta e fixat, si toe care se regleaza din bratele casetei de directie (asta e zero la mine). LLE: cred ca toe inseamna convergenta, si intradevar am citit aici ca asta genereaza uzura prematura. E posibil ca o data cu masurarea geometriei sa imi fi reglat si convergenta, insa nu mi-au spus ca ar fi fost in neregula. |
Author: | dcmilitaru [ 16 Sep 2009, 23:09 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
Din cauza arcurilor, va trebui sa te obisnuiesti cu modul asta de a uza anvelopele. |
Author: | Alexandrus [ 17 Sep 2009, 02:59 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
Camber si caster nu se regleaza la 147/156/GT. Sau ma rog, nu cu flansele amortizor stock, pentru camber, iar pentru caster e nevoie de suruburi mai speciale. |
Author: | Dany [ 02 Oct 2009, 10:02 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
Dany Quote: toe... (asta e zero la mine).
Am verificat mai atent foaia cu rezultatele geometriei si am observat ca inainte de reglaj avem convergenta 1.8°.
|
Author: | Dany [ 02 Oct 2009, 12:21 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
Ca sa nu poluez aiurea topicul lui @marius continui aici discutia legata de convergenta puntii spate: IRBabuin Quote: Da, ai si pe spate, uite aici in fisa de reglaj de la 159 al lui KALI.
Poate isi face cineva timp sa imi explice si mie diversele valori de pe fisa respectiva, pentru ca mi-e cam greu sa inteleg valoarea unui unghi masurat in mm. Pe de alta parte vad in afara de valoarea convergentei puntii fata, toate celelalte valori au ramas identice la final. Sa inteleg din asta ca doar convergenta fata se regleaza? Daca da, care mai e sensul masurarii celorlalte unghiuri (cadere, fuga - banuiesc ca e vorba de camber si castor), in cazul unei masini stock? Sunt relevante pentru starea trenului de rulare in vreun fel?
http://forum.alfaclub.ro/viewtopic.php? ... 0&start=75" onclick="window.open(this.href);return false; |
Author: | marius [ 02 Oct 2009, 12:32 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
Toe, Camber si Caster. Casper in episodul urmator. |
Author: | Dany [ 02 Oct 2009, 12:59 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
Dany Quote: ... si intradevar am citit aici ...
@marius acelasi site il citam eu mai sus. Nu semnificatia celor 3 unghiuri ma incurca (m-am lamurit intre timp cum sta treaba), ci masurarea lor in mm, conform fisei postate de @kali.
|
Author: | KALI [ 02 Oct 2009, 14:32 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
Dany Quote: Ca sa nu poluez aiurea topicul lui @marius continui aici discutia legata de convergenta puntii spate:
Se regleaza si pe spate dar la mine nu a fost cazul...
IRBabuin Quote: Da, ai si pe spate, uite aici in fisa de reglaj de la 159 al lui KALI.
Sa inteleg din asta ca doar convergenta fata se regleaza? http://forum.alfaclub.ro/viewtopic.php? ... 0&start=75" onclick="window.open(this.href);return false; |
Author: | MainEvent [ 12 Jan 2010, 11:36 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
Când am schimbat gumele de vară cu cele de iarnă am observat că cele de pe spate sunt tocite pe exterior mai mult decât pe interior. Când mă uit la maşină din spate, roţile par să aibă unghi de cădere negativ, adică ar trebui să tocească exact invers(pe interior). Cum se explică acest lucru? P.S. Arcurile pe spate sunt cam moi şi parcă nu mai are înălţimea corectă la gol, cu atât mai puţin încărcată. |
Author: | Dany [ 14 Jan 2010, 13:14 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
Aparent tocirea excesiva e din cauza convergentei (toe) -in cazul tau cred ca e vorba de toe in daca zici ca sunt tocite pe exterior-, nu a unghiului de cadere (camber). |
Author: | tomi_alfa [ 24 Jul 2011, 08:48 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
Salutare. Am nevoie urgent de niste sfaturi/pareri. In urma unui accident suferit din lateral in partea din fata stanga, masina "trage dreapta". Am fost la geometrie si mi-au spus ca unghiul de cadere si de fuga sunt in afara valorilor pe partea stanga si mi-au spus sa schimb portfuzeta si amortizorul. Intrebarea este: Amortizorul ar putea face ca masina sa "traga dreapta"? Intreb, deoarece de la reprezentanta mi-au spus ca nu de la amortizor s-ar remedia comportamentul asta, iar in alte doua parti ca din cauza lui face asa. Nu stiu pe cine sa mai cred, ca stiu ca nu-s reglabile fuga si caderea . Pana acum, pe masina sunt schimbate portfuzetele fata, bratele inferioare fata, tendoanele si basculele spate. |
Author: | Cristi84 [ 24 Jul 2011, 10:19 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
Nu pot sa spun sigur pentru Alfa insa la Supernova imi tragea aiurea din cauza unui amortizor putin stramb. Cat despre unghiul de cadere, asa-i nu se poate regla, insa cel de fuga stiu ca se regleaza. |
Author: | tomi_alfa [ 24 Jul 2011, 10:31 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
Multumesc de raspuns. Mai astept si alte pareri, ca nu vreau sa schimb un amortizor de sport pack degeaba, ca-i destul de scump |
Author: | yux_mm [ 24 Jul 2011, 23:12 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
cat de grav a fost incidentul din lateral? poate e dusa toata fata intr-o parte si atunci,...e cam nasol. |
Author: | tomi_alfa [ 25 Jul 2011, 01:00 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
yux_mm Quote: cat de grav a fost incidentul din lateral? poate e dusa toata fata intr-o parte si atunci,...e cam nasol.
Nu as putea sa spun cat e de grav, dar voi descrie cum a fost. Eram pe drumul prioritar, cu o viteza de cam 60 km/h, ploaie si din stanga vine un taximetrist care ma loveste in roata stanga fata si ma proiecteaza in bordura din dreapta. Ca pagube la exterior nu am avut decat bara fata crapata putin, aripa fata "sifonata" iremediabil, infundata portiera soferului, stearsa portiera din spate, gaurita aripa din spate si rupta o bucata de plastic din bara spate.Sper ca din descrierea de mai sus sa nu duca la concluzia ca e dusa toata fata ca nu stiu ce ma fac |
Author: | yux_mm [ 26 Jul 2011, 15:39 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
pare destul de nasol. eu as duce-o la un service mai spalat, asa, poate chiar la reprezentanta, care are sculele necesare, sa o puna pe standul special pentru verificari si sa vezi daca e dreapta masina. loviturile astea in lateral nu sunt suportate deloc bine de masini in general. succes |
Author: | tomi_alfa [ 26 Jul 2011, 17:53 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
yux_mm Quote: pare destul de nasol. eu as duce-o la un service mai spalat, asa, poate chiar la reprezentanta, care are sculele necesare, sa o puna pe standul special pentru verificari si sa vezi daca e dreapta masina. loviturile astea in lateral nu sunt suportate deloc bine de masini in general. succes
Mda, tocmai ca reprezentanta din Iasi e slab dotata. N-au nici macar cu ce sa lipeasca pragurile de plastic . Am gasit un service care cica are aparatura de ultima generatie, fac indreptari de caroserii etc., dar fiindca e in concediu persoana care se ocupa de astea, trebuie sa apelez la altele .
|
Author: | tomi_alfa [ 01 Aug 2011, 19:02 ] | ||
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare | ||
Azi am reschimbat fuzeta stanga fata si mi-a dat valorile de mai jos si nu mai trage dreapta atat de tare. Cum rezolv ceea ce e cu rosu, adica unghiul de cadere si de fuga, ca nici un mecanic nu-mi spune cum (ori nu stiu ori nu vor) ?
|
Author: | sv_kdt [ 29 Aug 2011, 13:16 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
O solutie pentru rear camber. http://www.autocorse.es/index.php?main_ ... anguage=en |
Author: | tomi_alfa [ 02 Sep 2011, 19:41 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
sv_kdt Quote: O solutie pentru rear camber. http://www.autocorse.es/index.php?main_ ... anguage=en
Problema e pe fata din pacate...
|
Author: | sv_kdt [ 02 Sep 2011, 22:58 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
Jugul are o miscare laterala de 1-2 mm, s'a incercat deplasare lui spre dreapta pentru echilibrare? |
Page 1 of 2 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |