Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Alfa Romeo 2.4 JTD, probleme si intrebari https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=11306 |
Page 1 of 7 |
Author: | tzzivii [ 20 May 2008, 14:42 ] |
Post subject: | Problema motor 2.4 JTD |
dragi parteneri alfisti. sunt fericitul detinator al unei Alfa Romeo 166 din 2001, motor 2.4 JTD. si am o problema cu ea. poate stie cineva si ma poate ajuta. la pornirea motorului totul ok. plec cu ea de pe loc si vreau demaraj, imi intra turbina totul ok si stau lipit in scaun. totul se schimba dupa cam 5 min cand pur si simplu nu mai vrea. accelereaza dar parca nu mai are putere, intra turbina dar parca fara efect. ma gandesc ori lipsa de carburant ori de aer. ajutati-ma va rog ca imi da plansul. va multumesc anticipat |
Author: | bh00ooo [ 20 May 2008, 16:53 ] |
Post subject: | |
Daca zici ca intra turbina... ma gandesc ca se aude... Si iti face numai la cald, pot sa fie furtunele de aer de dupa turbina, sa fie obosite si sa scape aer pe la coliere si prin pori. Asta se intampla daca motorul a mers mult timp incins din cauza racirii deficitare. Cazul meu, desi nu asa de grav ca la tine. Eu pierd putere doar cand se incalzeste motorul peste 100 mai mult de 10 minute. dar la mine da si eroare de "turbina cazuta" pe bord si la diagnoza. De fapt ea nu are nimic doar ca furtunele obosite pierd aer cand se incalzesc excesiv si ii dau forja prelungita. In primul rand du-te la o diagnoza computerizata sa vezi daca si ce erori ai stocate. Inspecteaza pe cat poti starea furtunelor de aer. Debitmetrul ar mai putea fi un vinovat dar la mine facea invers, nu aveam putere la rece. |
Author: | tzzivii [ 20 May 2008, 23:13 ] |
Post subject: | |
asta si vreau..sa imi fac o diagnoza.. sa vad tot c zice ea numai ca problema e ca am dat numai de idioti in service-uri pana acum..de ex: am lovit masina pe dreapta, am fost la asigurare, am luat actele, m-am dus la service la auto perugia. pana acum ok, am lasat-o acolo dar cei de la auto perugia cand sunt full trimit masinile la un alt service unde am observat ca unii isi dau interesul altii nu, eu am nimerit la cei care nu isi dau interesul. mi-au reparat masina numai ca nu au verificat si compresorul de clima, zona unde fusese lovita masina, si uite asa am mers eu cu compresorul ala fara freon in el fara nimic pana s-a dus naiba, si a trebuit sa il schimb. cauciucurile le-am schimbat tot din cauza lor pentru ca dupa ce au umblat si au reparat pe la punte si la planetare, nu mi-au mai facut geometria si le aveam cracanate pe spate cu 6 mm si pe fata cu 3 si uite asa am facut eu gumele fierastrau..astea e acum ideea de principiu ar fii daca ar putea sa ma ajute cineva cu un service bun. multumesc |
Author: | ESPinoza [ 21 May 2008, 00:23 ] |
Post subject: | |
numai tu si cu mine ce avem numarul de inmatriculare pe partea dreapta ) bine te`am gasit pe alfa club |
Author: | tzzivii [ 21 May 2008, 00:27 ] |
Post subject: | |
ehh..si eu mic pe aici..in crestere..cat despre numar, asa e fumos nu?..o chestie care m-a mirat...de ce nu am vazut nici o alfa 166 la alfafest, in poze ma rog. |
Author: | AndreiSW [ 10 Jul 2008, 07:55 ] |
Post subject: | Re: Problema motor 2.4 jtd..help please... |
Nu ne-ai spus cum face masina si cand iti "iese" turbina ca de "intrat" am inteles. |
Author: | tzzivii [ 10 Jul 2008, 12:28 ] |
Post subject: | Re: Problema motor 2.4 jtd..help please... |
mai...ce sa zic..pana acum nu mi-a iesit niciodata turbina, sta acolo la locul ei. adica de ce sa te mint, a iesit o data la o plimbare cu o coleguta. de pe 156, dar s-au intors repede ca era frig afara. de atunci a inceput sa tuseasca (cred k a racit :-??). ehh, acum totul e bine. am mers cu ea la un doctor la turbomecanica si i-a administrat niste segmenti si niste lagare noi (fara reteta). a zis ca de acum incolo sa fie cuminte si sa o tin invelita sa nu mai raceasca. |
Author: | tzzivii [ 10 Nov 2008, 23:17 ] |
Post subject: | Temperatura motor 2.4 JTD |
so..here i go. dupa cum unii stiti este vorba despre o alfa romeo 166 2.4 jtd. si cam am o problema cu ea. in treapta a 6-a, uneori si a 5-a, la viteza de peste 120-130 km/h temperatura lichidului de racire (aka apa) urca brusc la 130 de grade si se aprinde becul. numai uneori, de obicei cand vreau sa ajung la aceasta viteza mai rapid. odata ajunsa la 130 de grade, imi taie acceleratia, turbina, si incepe sa scada viteza. cum bag treapta inferioara, si o turez putin, apa scade brusc la 90 de grade, si puterea motorului revine. mentionez ca in acest timp imi si da afara apa din vas. am schimbat pana acum termostatul si capacul de la vas. nu am incercat sa o tin la trepte inferioare dar la turatie ridicata. banui pompa de apa (turbina ei) sau in cel si cel mai rau caz doamne fereste garnitura de chiulasa. voi ce ziceti. astept o parere un sfat o maslina. . multam fain va salut |
Author: | alfafan [ 02 Mar 2009, 21:01 ] |
Post subject: | Problema alimentare carburant. |
salutare mai am o problema. cand alimentez se face presiune in rezervor si nu prea pot sa bag motorina. merge foarte foarte greu. daca vreau sa pun motorina de 50 lei dureaza cam 5 minute, deci un plin il fac in 20 minute. a mai avut cineva problema asta sau stie de la ce ar putea sa fie? va multumesc anticipat mesaj editat pentru ortografie. fii te rog mai atent/ultima avertizare din nou - tzzivii |
Author: | marian [ 02 Mar 2009, 22:48 ] |
Post subject: | Re: Problema alimentare carburant. |
la gura de alimentare rezervor trebuie sa ai o teava subtire care porneste din partea superioara a rezervorului si care foloseste tocmai la eliberarea aerului atunci cand se alimenteaza. Cred ca e infundata. Incearca sa o desfunzi si probabil scapi de problema. Daca te uiti in gura de alimentare te prinzi repede despre ce vorbesc. |
Author: | tzzivii [ 02 Mar 2009, 22:52 ] |
Post subject: | Re: Problema alimentare carburant. |
imi vin 2 chestii in cap in momentul asta. nu sunt sigur dar eu la alta masina asa am patit. 1. aerisitor rezervor infundat. nu stiu daca 166 are asa ceva pe rezervor (la mine e si pe capac) 2. ai bagat de la diferite pompe si la fel se intampla? eu am patit cand am bagat in graba de la pompa de camioane. unde fluxul e mai mare si in cazul diesel-ului face multa spuma. |
Author: | alfafan [ 03 Mar 2009, 00:04 ] |
Post subject: | Re: Problema alimentare carburant. |
indiferent de la ce pompa bag tot asa se intampla, fie ca bag de la camioane fie ca bag de la o pompa normala. oricum asa face cum ati zis face spuma si nu face ca si cum ar fi rezervorul plin.(dar de unde ca e criza ) uite ce frumos e acum - tzzivii |
Author: | tzzivii [ 03 Mar 2009, 00:07 ] |
Post subject: | Re: Problema alimentare carburant. |
mai mult ca sigur ai ce a zis si marian. verifica maine si incearca sa il desfunzi. te salut |
Author: | s0rinell [ 16 Jun 2009, 18:49 ] |
Post subject: | Diverse probleme Alfa 166 2.4 JTD |
de curand, am achizitionat o alfa 166 2.4 JTD, numai ca are ceva probleme, tipic alfa. in primul rand, i s-a schimbat bateria si nu am codul de la consola. al 2-lea cu senzorii de la abs si air bag, iar in craiova, nu am gasit pe nimeni sa aiba tester pentru alfa. claxonul nu functioneaza nici el. daca se poate sa ma ajutati macar pentru codul de la consola sau cum as putea sa il aflu. mentionez ca masina nu mai are cartea, iar pe documente nu este scris acel cod! eventual niste jante de tabla mi-ar trebui, pentru ca are din aliaj pe 15" care nu sunt originale si sunt de toata jena, plus ca am impresia ca nu se nimeresc cum trebuie la prezoane. multumesc anticipat! |
Author: | tzzivii [ 17 Jun 2009, 01:01 ] |
Post subject: | Re: Diverse probleme Alfa 166 2.4 JTD |
Salut si bine ai venit Asteptam niste poze cu Alfa ta. Codul de la ICS il poti afla doar daca il scoti si imi zici Serial Number-ul lui. (incearca totusi 4444) Martorul de la airbag este aprins din cauza unuia sau a mai multor airbag/-uri care nu functioneaza. aici iara trebuie sa o bagi pe tester (cel mai probabil sunt cele din scaune sau cel de la sofer) Martorul de la ABS este aprins cel mai probabil din cauza unui senzor de ABS de la una din roti sau un contact imperfect la acesta Pentru claxon verifica siguranta lui, verifica papuceii lui (claxonul se afla sub aparatoarea de noroi de la roata din partea stange) sau mai poate fi contactul spiralat din volan sper sa ii rezolvi problemele te salut |
Author: | rutamircea [ 20 Jun 2009, 09:53 ] |
Post subject: | Re: Diverse probleme Alfa 166 2.4 JTD |
ia legatura cu mine...si gasim si tester pt haimanaua ta:) bafta |
Author: | ghost4ever [ 27 Jun 2009, 19:35 ] |
Post subject: | Alfa Romeo 2.4 JTD, probleme si intrebari |
Salut Am achizitionat un Alfa 166 din 2002 acum cateva zile...! Ce vreau sa va intreb, modelul 166 2.4 jtd, e in 6 pistoane sau in 4? si in ce sunt v ? linie ? etc... Distributia e pe curea ? a fost schimbata acum 80 d mii kilometrii, cam cat duce ? sa ma gandesc deja la schimbat? si la ce preturi ajunge, ce trebuie sa stiu... Am o problema cu clima, clima merge dar cateodata da un mesaj "climatization failed, contact workshop" dar totusi daca umblii pe acolo merg setarile chiar daca nu le potzi vedea de acel mesaj !! trebuie completat freon sau ... e vreun senzor ? completez ca face asa si p manual si pe auto ! aaa si cum se seteaza sa nu foloseasca compresorul de aer ? sa bage doar aer de afara? as vrea sa leg vechea mea linie audio, statis si tub de bass, dar nu am gasit in porbagaj nici un cablu de semnal pentru statie, are asa ceva sau trebuie de pe boxe luat semnal si folosit un comvertor ? ce este semnul galben ca un gemuletz asa cu niste valuri care apare in dreapta cateodata, in general la gropi ...? un senzor de soc sau ...? ce magazie de cduri pot compara ca nu am nimic ? sau are cineva de vanzare originala ? in rest astept orice sfat, impresie despre alfa 166 jtd 2.4 ... fiind membru nou, fost posesor de bmw care l-am uitat rapid de tot in comparatie cu italianca ! si vreau sa mai stiu masina pe acte e luna 10.2001, este euro 2? sau 3 ? multam anticipat baieti ! |
Author: | marius [ 27 Jun 2009, 21:50 ] |
Post subject: | Re: diverse 166 probleme si intrebari |
Are 5 cilindri,in vest se schimba la 120.000,la noi la 60.000,tu fiind intre ar cam trebui s-o schimbi. In prima faza poti incerca completare cu freon,pentru a nu folosi compresorul comuta pe "Econ" Geamul ala cu valuri,daca e un cerc inconjurat de niste linii ar putea sa insemne ca placutele de frana fata trebuiesc schimbate.Este Euro 3,dar la electronica si muzici nu ma pricep.Da,baza exista pentru a putea monta un sistem mai performant,te poti lega la ICS,dar nu stiu daca fara statie. |
Author: | tzzivii [ 27 Jun 2009, 23:03 ] |
Post subject: | Re: diverse 166 probleme si intrebari |
salut si bine ai venit 1. acea eroare apare in general din lipsa de freon. 2. distributia, cum a zis si marius se schimba la 60 de mii asa ca fugi cu ea in service. te costa cam 5-5,5 mil piesele + manopera. ai grija cu pompa de apa. recomand hepu (are palele din bronz) 3. pentru a lega o statie si un amplif poti folosi un convertor high-low sau, daca vrei sa o faci ca la carte, ai mufa de iesire speciala din ics pentru asa ceva. 4 canale + remote. eu am asa ceva deja montat 4. acel bec este de la placute. baga mare un schimb. am eu pentru fata noi/originale (ricambi originali). PM me for details. 5. magazie de cd-uri nu poti monta decat cea originala. ma pot interesa pentru pret daca vrei. dar vei fi dezamagit pentru ca are un anti-shock relativ slab si citeste numai cd-uri fara mp3 la care mai e si mofturos. apoi mai exista cateva variante. sa o hack-uiesti sa ramana blocata pe citire si sa ii bagi un mp3 player, sa ii cumperi o magazie virtuala, sau sa ii legi un dvd (la mine e inca in teste problema/se pare ca, calitatea audio este relativ slabuta. 6. ca sfat-uri: baga niste poze , spune de unde esti (completeaza locatia), revizii ulei + filtre la 10k max, motorina buna, cand ai timp curata egr-ul, verifica lichide-le (frana/servo). asteptam detalii. te salut |
Author: | ghost4ever [ 28 Jun 2009, 02:09 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo 2.4 JTD, probleme si intrebari |
pai eu sunt din Constanta am eroarea asta pe test EGR - open circuit, mechanical problemm... explicatia mecanicului a fost ca EGR nush ce face la noxe dar daca nu tin neaparat sa nu poluez pesta limita RAR nu e problema sa il las asa! corect ? am amplificatorul si tubul de bas dar de unde iau semnalul pentru statie ? audio in, in porbagaj nu am vazut nici un cablu de genu... daca imi pot da un pret la magazie ar fi foarte bine ! becu de la placute nu e un cerc rosu cu 2 paranteze in jurul lui ? asta e galben arata ca un geam si are niste valuri jos ! poze, o sa revin... distributia o sa o schimb, ce trebuie sa cer ? curea, cate intinzatoare? pompa de apa, notat hepu... dar ce mai iau pe langa curea si pompa ? merci mult si sper sa rezolv toate problemele p.s. usa din dreapta fata nu se deschide pe interior, doar pe afara... d la ce poate fi ? cum o rezolv ! ? |
Author: | tzzivii [ 28 Jun 2009, 14:16 ] | |||
Post subject: | Re: Alfa Romeo 2.4 JTD, probleme si intrebari | |||
1. tocmai de aceea ti-am zis sa cureti egr-ul. se simte. 2. pentru distributie iti trebuie: curea, pompa apa (recomandat), rola fixa, rola intinzatoare. 3. iesirile de audio le ai chiar in spatele display-ului (ICS). pentru a le folosi iti trebuie mufa de adaptare care arata ca in poza atasata. 4. cu magazia e cam nasol daca nu ai gasit nici un cablu. asta inseamna ca ai nevoie si de cablu. cauta in portbagaj in stanga (unde este bateria). 5. spune-mi din poza atasata ce bec se aprinde la tine. te salut
|
Author: | adisoru [ 28 Jun 2009, 18:13 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo 2.4 JTD, probleme si intrebari |
gemuletul ala galben cu valuri e de la tcs (traction control sistem). e aprins atunci cand e dezactivat sau atunci cand rotile cu tractiune nu au aderenta. butonul pentru activare/dezactivare e langa schimbator, langa cel pentru deschiderea capacului de la rezervor. mesaj editat pentru ortografie. - tzzivii |
Author: | carrera [ 29 Jun 2009, 00:51 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo 2.4 JTD, probleme si intrebari |
Eu am citit "gemulet cu valuri" deci gandesc ca te-ai putea referi la asta...numai ca semnul apare in stanga si nu in dreapta. |
Author: | tzzivii [ 29 Jun 2009, 01:06 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo 2.4 JTD, probleme si intrebari |
se prea poate. problema rezolvabila odata la 20 de mii de km si cu max 150 ron. PS: in cazul acesta cred ca se referea la cealalta parte dreapta |
Author: | ghost4ever [ 29 Jun 2009, 05:14 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo 2.4 JTD, probleme si intrebari |
dap ala e gemuletul. deci are apa plata prin filtre! Posibil trebuie sa schimb toate filtrele la ea si distributie si vedem tot! pana la urma EGR-ul ce face exact? daca il las asa open, ce pierd? pai unde am bateria am cautat cabluri de semnal si n-am gasit, in partea cealalta nimic. cum scot casetofonul sa leg mufele pentru ics ? merci mesaj editat pentru ortografie si pentru limbaj tip mess - tzzivii |
Page 1 of 7 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |