Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Alfa 156 1.8 TS '99 https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=1059 |
Page 1 of 5 |
Author: | Dany [ 10 Nov 2006, 12:54 ] |
Post subject: | Alfa 156 1.8 TS '99 |
Salut, De ceva timp tot caut sa cumpar o masina si asa am dat peste cateva Alfe despre care tot incerc sa adun cat mai multe informatii. Am citit cam tot ce era de citit pe forumul asta despre ce ma intereseaza dar nu am gasit mai nimic (poate cateva mentionari) despre 1.8 TS. Aseara am fost la un dealer, am vazut una si mi-a placut, azi ma duc sa fac un test drive cu ea. Masina e, dupa cum am zis, un 1.8 TS 144 CP din '99 cu 96000 km la bord, carte de service cvasicompleta, are garatie completa (inclusiv pt articulatiile suspensiei si frane) timp de 1 an. Pretul e de 6000 de euro la care am obtinut o reducere de 500. Ce ziceti, merita? Cam care sunt problemele care apar la masina asta? Stiu de frane si de partea electrica care se pare sunt comune tuturor Alfelor. Am citit si o gramada de review-uri si modelul pare ok. Numai bine, D |
Author: | Dany [ 10 Nov 2006, 13:33 ] |
Post subject: | |
Merci pentru raspunsul rapid madkat, Ce anume pica la partea electrica/electronica? Chestia asta inca nu mi-e clara. Am tot citit despre martori aprinisi aiurea in bord. Nu mi se pare o chestie grava. Plus ca nu vreau masina pt mai mult de 4-5 ani si deci inca aprox 100000km cel mult. Ce e drept, nevasta-mea insista pentru o masina mai cuminte...dar |
Author: | Silviu [ 10 Nov 2006, 13:44 ] |
Post subject: | |
@dany : eu am alfa 156/2.0 TS fabr.`99, cumparata in `05 de la AI cu 113.000km,defecta, dar s-a rezolvat. 1.8 TS am vrut initial, pentru ca este mai"echilibrat" decat 2.0TS.asa spun unii "meseriasi". parerea mea, merita sa iei masina mai ales ca are un pret bun. succes si sa ne tii la curent ! |
Author: | Dany [ 10 Nov 2006, 13:49 ] |
Post subject: | |
@63FAL: in discutie intra si un 2.0 TS tot din '00 cu aprox. 80000 km la bord pe care ma duc sa il vad maine. Insa in momentul de fata tind spre 1.8 TS in special din cauza garantiei complete, care ma scuteste pe mine de ceva batai de cap. PS: ce defectiune a avut Alfa ta? |
Author: | marius [ 10 Nov 2006, 13:52 ] |
Post subject: | |
Masina mea este din 99 si sufera sau a suferit de "bolile copilariei" caracteristicele motoarelor TS-debitmetrul si variatorul.Este cunoscut ca majoriatatea modelelor nou lansate nu sunt "ajustate" la perfectie,de aceea in primii ani de productie apar hibe,defecte din proiectate a unor piese,asa cum este si cazul celor mentionate de mine.Asat nu inseamna pe de alta parte ca fiecare exemplar produs in anii fatidici de dinainte de faceliftul interior din 2002 este defecta sau va prezenta probleme.O poti lua in felul urmatoir:chiar daca este un fel de loterie,macar problemele sunt oarecum cunoscute si nu chiar atat de grave. In final(incerc sa fiu concis) pare chiar o afacere buna,tinand cont de garantie.Testeaz-o si retesteaza-o,ia pe cineva cu tine care a mai avut TS si stie care sunt simtomele variatorului si a debitmetrului defect,dar eu personal daca as fi in piata in cautarea unei alfe,as lua-o. |
Author: | Silviu [ 10 Nov 2006, 13:53 ] |
Post subject: | |
@dany:bine ca ai de unde sa alegi si sa-ti faci o parere/comparatie intre cele doua modele. iti doresc sincer bafta multa ! @ marius : ai perfecta dreptate |
Author: | Dany [ 10 Nov 2006, 13:56 ] |
Post subject: | |
@marius: am tot auzit de problemele cu debimetrul si variatorul. Din cate stiu daca e o problema cu debimetrul se simte lipsa de putere (corectati-ma daca gresesc), in schimb nu stiu cum mi-as putea da seama daca e ceva in neregula cu variatorul. Aseara cand am vazut masina am pornit-o (nu am putut sa o conduc ca era in "vitrina") si in primele secunde motorul s-a auzit ca un diesel dupa care si-a revenit. Ma gandesc si ca masina nu fuses pornita de ceva timp si ca avea motorul rece, dar poate ma insel... |
Author: | Silviu [ 10 Nov 2006, 13:59 ] |
Post subject: | |
nu te-ai inselat.ce ai auzit (diesel) este variatorul, se inlocuieste si dispare zgomotul. nu are nicio legatura cu "statul"prea mult nepornita. |
Author: | marius [ 10 Nov 2006, 14:08 ] |
Post subject: | |
63FAL Quote:
1.8 TS am vrut initial, pentru ca este mai"echilibrat" decat 2.0TS.asa spun unii "meseriasi".
Ce ti-e si cu "meseriasii" astia...In ce sens mai "echiibrat"?Din cultura mea auto stiu ca un motor cu cat este mai mare cu ata este mai "echilibrat".In cazul motoarelor TS de pe Alfa,poate diferentele de cilindree sunt prea mici pentru a face o departajare majora - daca meseriasii vroiau sa spune de fapt ca este mai "solid" - conceptia lor este acceasi totusi.Ce pot spune eu legat de motorul de 2.0 fata de cel de 1.8 este ca suna atfel,mult mai frumos,aproape de sunetul unui V6. |
Author: | Silviu [ 10 Nov 2006, 14:17 ] |
Post subject: | |
@marius : "meseriasii"(mecanicii AI)spuneau ca motorul de 1.8 TS trage mai bine decat 2.0 la turatii mai mici, de ex.la 40 km/h in treapta a III-a. probabil ca la acest aspect se refereau cand au spus ca este mai echilibrat. intradevar, 2.0 suna frumos, asa ca in fata ta. multumesc |
Author: | marius [ 10 Nov 2006, 14:39 ] |
Post subject: | |
Dany Quote: Din cate stiu daca e o problema cu debimetrul se simte lipsa de putere ... corectati-ma daca gresesc
Danny boy(he he,imi suna balada irlandeza in cap cu Danny boy ) daca e debitmetrul vei stii cu siguranta.Am mai vorbit si cu alti baieti de p-aici care au mai fost nevoiti sa isi schimbe debitmetrele si simtomele sunt evidente,chiar simti un prag de la care masina nu mai trage,la mine pragul era la 3000 rpm,dar poate fii orice intre 2000 si 3000 rpm,oricum...asa cum am spus nu poti trece cu vederea, chiar daca nici nu banuiesti ca ar fi vre-o problema.Ai vazut relatarea mea despretravaliul prin care am trecut?La tot ce mai este acolo mai poti adauga debitmetrul schimbat si totul e ok.Dany Quote:
Aseara cand am vazut masina am pornit-o ... si in primele secunde motorul s-a auzit ca un diesel dupa care si-a revenit
Bingo!Nu e motiv de bucurie dar macar stii despre ce e vorba.E vre-o sansa sa mai obtii o reducere suplimentara de 300 de coco(pretul uni variator)? [/url]
|
Author: | Dany [ 10 Nov 2006, 14:52 ] |
Post subject: | |
@marius: daca am o dovada concreta ca variatorul are probleme as prefera sa ii pun pe ei sa o rezolve (doar ofera garantie). Ca pe langa pretul variatorului se mai adauga si manopera care poate cel putin sa dubleze pretul. Despre debimetru si cum s-a comportat masina(le) in test(e) o sa vin cu informatii luni. |
Author: | Silviu [ 10 Nov 2006, 15:06 ] |
Post subject: | |
dovada concreta !? iti garantez 100%ca zgomotul de diesel este de la variator. |
Author: | Dany [ 10 Nov 2006, 15:27 ] |
Post subject: | |
@63FAL am inteles ca variatorul da sunetul respectiv, dar eu ma refeream la o dovada cu care sa ii fac pe aia sa mi-o repare. Din cate am mai citit variatorul nu e o problema fatala pt motor. Am dreptate? |
Author: | Silviu [ 10 Nov 2006, 15:43 ] |
Post subject: | |
da, ai dreptate. in privinta inlocuirii variatorului, eu le-as spune verde-n fata ca sunetul de diesel la pornire,este de la variator, ei trebuind sa-mi demonstreze ca nu am dreptate . daca sunt dealeri seriosi,nu ar trebui sa intampini probleme. parerea mea. PS : apropos de defectiunile masinii : motoras pas cu pas,debitmetru aer,variator de turatie,sonda de oxigen.asa se prezenta masina cand am luat-o, insa cu ajutorul unui prieten am rezolvat-o rapid si ieftin. |
Author: | Silviu [ 10 Nov 2006, 15:50 ] |
Post subject: | |
apropos : @ dany : BINE AI VENIT PE FORUM ! |
Author: | Dany [ 10 Nov 2006, 15:55 ] |
Post subject: | |
@63FAL merci pt lista cu defectiuni. O sa incerc sa ii conving sa imi schimbe variatorul. Ca idee, care e (sau a fost) cea mai costisitore problema? Sonda de oxigen e destul de importanta ca doar pe baza nivelului de oxigen ECU-ul ajusteaza cantitatea de carburant injectata. |
Author: | marius [ 10 Nov 2006, 15:58 ] |
Post subject: | |
Dany Quote: daca am o dovada concreta ca variatorul are probleme as prefera sa ii pun pe ei sa o rezolve (doar ofera garantie).
Practic,din exterior,nu ai cum sa le demonstrezi ca variatorul este defect,in afara celor cateva secunde de zgomot caracteristic diesel cand pornesti motorul nu sunt alte efecte adverse.Am mai auzit si despre cazuri mai grave,in care s-a raportat si o scadere a puterii colaborata cu o crestere a consumului,dar astea inseamna sa duci variatorul chiar pana la limita lui fizica.Acum sper sa ma insel dar presimt ca vor nega orice defectiune ascunsa,si doar cine esti tu sa ii contrazici pe "meseriasi" si sa le spui ca "am auzit eu pe net de la niste baieti care au Alfe ca asa este...". Nu pot decat sa repet ce a spus si 63Fal-daca sunt dealeri seriosi si isi cunosc cat de cat marfa pe care o vand si pe care pretind sa o si intretina stiu despre ce este vorba si vor recunoaste ca variatorul da semne de oboseala. Acum daca vor fi de acord sa iti inlocuiasca piesa despre care vorbim-luand in calcul operatia totusi destul de ampla care trebuie efectuata pentru a ajunge la variator si pretul la care iti vand ei masina- este cu totul alta poveste. later edit- de abia acum am vazut locatia ta (Hanovra) cum nu era completat nimic pana acum am presupus ca esti din Bucuresti.Se schimba un pic datele problemei...masina nu mai pare chiar atat de ieftina,as putea spune ca poti gasi mult mai ieftine-ok,private,deci fara garantie,rar gasesti pe la garaje oficiale masini asa "vechi"-iar daca nu te afli in Romanica...nici nu incape discutie ca variatorul trebuie schimbat sau macar inca o reducere substantiala. |
Author: | Silviu [ 10 Nov 2006, 16:05 ] |
Post subject: | |
eeeeee...cea mai costisitoare problema cred ca debitmetrul de aer, care in mod oficial de la Bosch costa 140-200 Euro,la Autoitalia a fost 1400 RON cred ca-ti imaginezi de unde l-am luat cand m-am apucat de reparat masina,am schimbat sonda de oxigen sa fiu sigur ca nu am probleme cu ea mai tarziu, adica inutile. |
Author: | Dany [ 10 Nov 2006, 16:14 ] |
Post subject: | |
@marius: tie ti se pare ce pretul e mare pt o masina de genu asta? ca mie mi se pare chiar mic. Oricum masina o sa fie verificata amanuntit inainte sa a o cumpara. @63FAL: sa inteleg ca pe tine te-a costat mai mult schimbarea debimetrului de aer decat schimbarea variatorului? Mi se pare ciudat din moment ce un kit pt schimbarea variatorului (curele, intinzator etc) costa aprox 400 euro la care se adauga si ceva manopera (aici te cred ca ai scapat ieftin). |
Author: | Silviu [ 10 Nov 2006, 16:26 ] |
Post subject: | |
!!???curele, intinzator am schimbat variatorul si atat. |
Author: | Dany [ 10 Nov 2006, 16:31 ] |
Post subject: | |
@63FAL uite aici la ce ma refer: http://www.poweralfa.com/alfa-belts-var ... -1072.html |
Author: | Silviu [ 10 Nov 2006, 16:39 ] |
Post subject: | |
aaaaaa.....pai acolo este inlusa si distributia, asa se explica pretul de 400 euro. am platit pentru variator 150 EURO. |
Author: | Dany [ 10 Nov 2006, 16:56 ] |
Post subject: | |
@63FAL din cate am citit pe ici pe colo e recomandat sa fie schimbate toate. |
Author: | Silviu [ 10 Nov 2006, 17:08 ] |
Post subject: | |
Hmm... o fi recomandat sa schimbi tot kit-ul, dar ce te faci daca distributia a fost schimbata cu putin timp in urma!?:roll: in cazul meu, variatorul a inceput sa faca figuri la vreo 2000 km dupa ce am schimbat distributia. asa ca .......daca mai schimbam odata distributia eram ... |
Page 1 of 5 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |