Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Vehicule electrice https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=27658 |
Page 40 of 54 |
Author: | KALI [ 19 Jan 2023, 11:42 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
dand Quote:
Sunt foarte curios cum ar reactiona la o iarna adevarata, gen -20 asa, banuiesc ca nu e o chestie exponentiala.
Uite aici un experiment.
|
Author: | Godzzi [ 21 Jan 2023, 19:49 ] | ||
Post subject: | Re: Vehicule electrice | ||
Va salut si la multi ani! Nu am mai scris de mult timp....asa ca vin cu o sumarizare a anului 2022. Nu stiam ca platoforma Nissan ofera informatiile astea dar cand am dat de ea zilele trecute, am profitat sa fac un print screen. Pentru 2023, am pus ochii pe Tesla Y care acum are un pret foarte bun. Sper sa se alinieze planetele
|
Author: | valerica [ 21 Jan 2023, 21:49 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
tudyniuz Quote:
Chiar foarte bun pretul la Tesla Y. Si eu zic sa iti iei
Sunt ceva articole in care Model 3 era mentionat ca fiind mai ieftin ca Megane E. Cred ca e o problema cu site-ul, nu cred ca o Tesla poate costa atat de mult.
|
Author: | Godzzi [ 21 Jan 2023, 21:52 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
46900eur minus rable de orice fel ar fi ele |
Author: | centurion [ 17 Mar 2023, 21:16 ] | |||
Post subject: | Re: Vehicule electrice | |||
Hyundai Ioniq 6: Am vazut-o prima oara din spate si m-am dus cu gandul la Porsche Carrera RS 2.7 sau 3.0. Din fata si din lateral mi se pare un Porsche Taycan "sedan". (nu am reusit sa mai fac poze, insa sunt pe internet) Au cerut oare coreenii lui chatGPT sa le deseneze cea mai aerodinamica forma de caroserie pentru noul lor vehicul electric si sa fi iesit asta?
|
Author: | dand [ 19 Apr 2023, 13:32 ] | ||
Post subject: | Re: Vehicule electrice | ||
Nimic nou de subliniat, doar ca am intrat in ultimul an de contract la leasing si astept ca firma de leasing sa-mi faca oferta de a prelungi cu inca un an in aceleasi conditii, ptr ca e imposibil sa mai obtin ceva similar ca pret&"value for money". Am inteles ca datorita conditiilor economice (timpi de asteptare de minim 30 saptamani) sunt obligati sa o faca, si multi alti colegi au primit deja cu 7-8 luni inainte de terminarea contractului, asa ca astept si eu acel one-time offer:) Ca si costuri, m-am incapatanat sa le duc la 0, asa ca din cand in cand, lunea sau vinerea ma duc la servici (marti-joi e cu coada la incarcatoare, deci evit), depinzand de programul de mers cu masina din saptamanile urmatoare si/sau curentul "ramas in rezervor":) Am atins chiar si un prag de zgarcenie de care nu credeam sa fiu capabil, la modul ca am facut un drum dus-intors la Bicester Village (mai sus de Oxford, cam 70 mile pe harta) cu un plin si ramanand cu vreo 20% in rezervor (rata mea de siguranta, ptr a ajunge la servici si inapoi daca e vreo problema cu chargerele mocas:). Deci o alta concluzie in ciclul 'learning curve', dupa 2 ani cu un EV, devii calic la modul extrem:) Acum insa planific un drum in Cornwall prin mai sau iunie, deci ceva incarcari pe drum intrucat sunt vreo 300 de mile fiecare drum, plus fatzaitul prin zona. Ar fi interesant sa ai o canistra de electricitate in portbagaj:) Imi planific insa sa nu incarc la nici una din companiile ce produc combustibili conventionali, ci doar la start-up-urile de energie care sunt destul de multe. Aaa, si la Tesla Chargers, ca le-a deschis Ellon ptr toata lumea acum si reteaua Tesla e foarte buna in UK. In alta ordine de idei, schimband impresii cu colegii de servici care au EV-uri, cred ca Volkswagenurile nu vor mai fi la fel de populare ca Golful, in domeniul electric. Un coleg a asteptat 12 luni ptr un iD3, l-a dat inapoi pe primul din cauza problemelor electrice, al doilea a mers ceva vreme dupa care o roata a decis sa se desprinda. Noroc ca in curte, la 2mph, si nu pe autostrada la 70mph.
|
Author: | yux_mm [ 19 Apr 2023, 19:12 ] | ||||
Post subject: | Re: Vehicule electrice | ||||
Pentru canistra de electricitate ai mai.multe variante...unele.mai artizanale ...si implica oleaca de DIY
|
Author: | dand [ 20 Apr 2023, 10:10 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Haha, trolley-ul ala Zip Charger Go e cool, cica ai 40 mile cand 'valiza' e plina. Asta ar da un avant la spargerile de masini, ar avea baietii ce sa-ti fure din portbagaj:) |
Author: | goldfinger [ 20 Apr 2023, 12:32 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
De unde si celebra zicala, furi curent. Cred ca e biznis deja la voi in sat. Poti sa comanzi si ti se aduce in locatie. Daca se poate si inchiria, perfect. Elegant ar fi sa monteze astia un port in portbagaj. Si sa poti merge in timp ce suge din canistra. |
Author: | dand [ 20 Apr 2023, 13:14 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Sa inchiriezi valiza cand pleci la drum e si mai cool, da' asta cred ca se va extinde rapid, probabil va apare in ofertele de la inchirieri auto ca optionala. Mereu m-am mirat de ce Tesla e asa scumpa la Salary Sacrifice, avand in vedere ca pretul de catalog e mai mic decat la 'germani'. Asigurarea e problema, cel putin in uK, de asta rata all inclusive e neasteptat de scumpa. Nu stiam ca Tesla a fost incadrata la Car Group 50 (maximum posibil): https://www.electrifying.com/blog/knowl ... -to-insure |
Author: | yux_mm [ 25 Apr 2023, 18:15 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
https://youtu.be/6RhtiPefVzM Destul de pertinenta analiza, desi problema mineritului nu se rezuma doar la litiu si nu se face doar in desert. Impactul asupra comunitatilor in zonele miniere e greu de cuantificat. |
Author: | dand [ 01 May 2023, 15:12 ] | ||
Post subject: | Re: Vehicule electrice | ||
Am zis sa ne mutam aici, sa nu stricam topicul cu Tonale. yux_mm Quote:
vezi ca Genesis are niste preturi ok la frigidere, ca tot iti vine vremea sa schimbi steluta. Sincer m-as baga la un drive test daca te intereseaza
Am fost putin sceptic cu privire la Genesis, intrucat ptr a programa online un test drive, trebuie sa iti uploadezi carnetul scanat si mi s-a parut o chestie mult prea grea. In plus, au o gramada expuse in mall la Westfield, dar nici o electrica, mi s-a parut ca oamenii pur si simplu nu vor sa vanda EV-uri. Chestie de perceptie insa.Pe site-ul oficial cam pe acolo e rata, 500+ la ceva echivalent cu Mercul tau. La salary sacrifice, daca este, ar trebui sa fie si mai bine. Arunca o geana. Daca te lipsesti de pedigree, Genesis astea pot fi o optiune foarte buna la capitolul calitate si confort. Am fost ieri la Battersea Power station ca nu ajunsesem inca de cand s-a deschis acum o luna si ceva. Doamna a dat iama prin magazine, eu am descoperit rapid showroomurile Polestar si...Genesis. La Genesis, proportia era alta decat in mall, aveau 3 EV-uri expuse si doar un benzinar, un Shooting brake G80 (cred). Arata dragut masinile privite pe viu (mai bine decat in poze), chiar si GV60-le sta foarte bine calitativ la materialele din interior. GV70-le mi-a luat insa ochii, interiorul e foarte misto si face spre exemplu EQC-ul sa arate ca o imitatie ieftina. Ajuta si ca pielea din interior e alba la masinile expuse, dar si asa, nu am remarcat multe plastice, oamenii chiar nu au facut rabat la calitate. Daca e sa fiu cusurgiu, o singura chestie mi-a displacut la GV60, faptul ca in fata e cam mult loc gol, putin cam futuristic gen nava spatiala, eu prefer mai degraba ceva mai comfortabil. La GV70 e foarte bine din punctul asta de vedere, acolo se vede ca segmentul la care se adreseaza e luxury. Am zis sa intreb si de test drive, spre suprriza mea nu trebuie sa ma deplasez undeva anume, vin Genesis people la tine acasa ptr test drive la o data si ora confirmata la telefon cu o zi inainte:) Wow, asta da serviciu. Am stabilit ptr saptamana asta, intai cu GV60-le, apoi GV70. Mi-au lasat o impresie foarte buna Genesisurile, incat am zis ca ma uit la preturi si daca e doar cu 50, hai 70 lire mai mult pe luna decat la 'teutone' merita, Genesis is the way! Din pacate insa, la preturi, mi-a disparut entuziasmul. LA GV60, trebuie considerate doar modelele cu dual motor in 3 versiuni. Am ales la configurare Sport Innovation Auto intrucat daca tot e entry level-ul am zis sa aiba de toate. A dat cu putina virgula, 671 pe luna (all inclusive, fara avans) pe 4 ani si 5000 mile/an. Comparat cu Q4 e-tron si iX1 la acelasi grad de echipare nu e totusi cu mult mai scump, Q4-le vine la 625, iX1 depaseste 700 cu all extras. Deci s-ar incadra inca la max 70 plus pe luna:) Cum eu am ramas fixat insa pe GV70 (deh, om care merge pe 50 de ani in curand:), am indraznit o configurare si la gama de sus. Nu a dat asa rau cum ma asteptam, 782 pe luna all inclusive fara avans, insa cu tot extras (am pus si sistemul Luminix or somethng care cica anuleaza tot zgomotul exterior chiar si la viteze de 70mph pe autostrazi denivelate). Totusi concureaza cu iX3 si EQC si o face bine de tot la interior. Si 490 de cai, instant torque, what's not to like?:) Insa cum am observat ca Merc-urile au revenit in lista de masini (au fost cateva luni indisponibile ptr ca dealerul renegocia contractele), am dat de curiozitate pe EQE. Si aici s-a cam temrinat jocul ptr coreene. Nu stiu sincer cum reusesc baietii astia de la Merc sa ofere astfel de rate. Deci EQE 350+ cu pret de catalog 77k e 572 pe luna in rate. Fara avans, all inclusive:) Si aproape 400 de mile autonomia. Am pus de curiozitate cel mai scump EQE 350+, Luxury exclusive model, autonomie mai mica (356, inca cu peste 100 mai mult decat la EQC!:) dar jante de 21, piele, briz brizuri and all that jazz si inca da la aceleasi rata cu GV60, in conditiile unui pret de catalog de aproape 90k. Si insurance group 50, cea mai scumpa asigurare, aia care face praf Teslele la Salary sacrifice. Deci Merc people fac ceva ce altii nu reusesc inca. Evident ca si dezbaterea pe teme de cu ce EV sa inlocuiesc EQC-ul in martie anul viitor s-a terminat brusc. O sa fac un test drive si cu EQE-ul, dar ma indoiesc ca va fi atat de nasol incat sa ma faca sa reconsider:)
|
Author: | centurion [ 01 May 2023, 21:17 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Nu inteleg un lucru: de ce compari un sedan (Mercedes Benz) cu un SUV (Genesis)? Pe de alta parte, strict financiar (excludem placere, preferinte etc.), nu este mai avantajoasa achizitia unui model termic decat unul electric? Se considera tot: pret de achizitie, cost rulaj, cost revizii, asigurari etc. |
Author: | yux_mm [ 02 May 2023, 09:37 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Dan e pe salary sacrifice scheme, unde intra electrice si hibride, dar electricele aduc un benediciu financiar mai mare. Ca e suv sau berlina, tot te duce din A in B. Ce ma mira la el e ca a pus pe lista o berlina, ca ramasese treaba pe suvuri. Dar pana la anu cred ca mai vedem cum evolueaza treburile. In alta ordine de idei, eu i-am tot zis sa isi ia un Busso de weekend, dar e neascultator |
Author: | dand [ 02 May 2023, 10:50 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
In general ma uitam la SUV-uri dar asta ptr ca primele electrice au fost predominant SUV-uri. Cand am luat EQC-ul insa, m-am uitat si la Model 3 si Polestar. Nu sunt dogmatic, adica daca o berlina e disponibila si bifeaza ce vreau, atunci de ce nu? La Merc momentan sunt doar berline la clasa de mai sus de EQC, spre deosebire de alti producatori. Daca pana in august-septembrie (cand va trebui sa decid daca prelungesc un an EQC-ul sau comand altceva) va apare si un EQE SUV si tot la pret de dumping, atunci se poate schimba treaba. La costuri nu prea exista comparatie, 'termicele' sunt mult mai scumpe prin faptul ca nu intra in programul pe care l-a mentionat Yux (Salary Sacrifice, unde rata la masina e dedusa din salariu, astfel diminuand baza impozabila). Nemaipunand in ecuatie costurile mocas cu electricitatea la servici si faptul ca imi plac EV-urile:) Yux, inca nu inteleg conceptul de 'masina de weekend'. La mine masina e in general de weekend (exceptand cand ma duc la servici lunea sau vinerea), "Busso-ul de weekend" ar avea sens daca as merge 50mile each way in fiecare zi si as avea vreun Zoe ptr fataiala. As intelege conceptul de 'barca de weekend', dar ala e un hobby extrem de costisitor:) |
Author: | centurion [ 02 May 2023, 12:35 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Intrebarea pe care o pusesem cum este la voi strict financiar venise din faptul ca ma uit pentru o masina doar pentru oras (dus copiii la scoala si la antrenamente, cumparaturi etc.) dar si pentru sotie, iar in capul listei este Fiat 500. Evit sa frec prea mult Stelvio prin oras chiar si in conditiile in care la Galati se circula, ceva aglomeratie fiind doar in perioadele de varf de dimineata si dupa amiaza. Este o diferenta mare de pret intre modelul 500 termic (ma rog, hibrid) si 500 electric. La km putini pe an pe care ii facem in oras (estimativ, maxim 8000 km/an), diferenta aceea din achizitie nu se amortizeaza prea curand prin costul mai redus de rulaj la electric. La care se adauga Casco mai mare la electric. Plus ca as incarca doar la statii publice. De aceea e mai rentabila o "fosila". |
Author: | dand [ 02 May 2023, 14:06 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Da, chestia cu avantajul financiar la EV-uri as putea spune ca e doar in UK, unde e foarte consistent. In alte tari, din ce stiu eu, sunt doar chestii gen 4.5k sau 6k taiate din pretul de vanzare dar doar ptr masini sub o anumita limita de pret, parca in DE era 40000 EUR, si de aia au strecurat Model 3-ul acolo (39.999 EUR:). Nu stiu in Rom daca cei 9k subventie 'electrica' ii primesti indiferent de masina sau e tot asa cu limita de pret. In UK e o gaselnita a Conservatorilor care se adreseaza oamenilor cu venituri peste medie (votantul clasic Tories) ptr ca iti permite sa iti scazi baza impozabila platind ptr o masina electrica si foarte important, indiferent de valoare. Practic daca faci niste calcule, in functie de cat ai venitul, poti iesi poate mai ieftin cu un Taycan decat cu un Megan electric (ptr ca la primul iti scazi baza astfel incat sa mai intri inca in zona in care mai ai tax allowance, la al doilea platesti o rata mai mica dar dai la stat mai multe taxe). Teoria mea e ca nu au mers pe o limita de pret la EV-uri pe de o parte ptr a stimula industria locala (I-Pace-ul e in zona de varf ca pret, plus ca erau planuri de EV-uri de lux, parca si Fisker sau un alt producator vroia sa intre cu productia in UK), iar pe de alta parte programul asta presupune ca inca muncesti si esti activ pe perioada contractului (ptr ca altfel ramai sa platesti rata bruta, nu netul, si atunci te arde la buzunar). Din pacate, nu vad schema asta rezistand multa vreme, ptr ca Labour-ul care va castiga probabil alegerile din 2024 va cauta sa mearga pe modelul mai popular existent in alte tari europene si sa taie din facilitatile fiscale ale celor cu venituri mai mari. Dpv costuri, in lipsa unor facilitati fiscale, cred ca trebuie sa mergi mult si bine, sa ai si ceva ori incarcare gratis/subventionata/acasa ca sa ai aceeasi eficienta cu 'fosilele'. Pe de alta parte, cu cat mergi mai mult, intri in zona in care nu mai ai garantie la baterie, deci nu e chiar un win win. Previziunile astea cum ca costul bateriilor va scadea si in cativa ani se vor egaliza preturile sunt mult prea optimiste, cred. |
Author: | tudyniuz [ 02 May 2023, 14:44 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Schema asta de salary sacrifice, ca am dat si eu cu gogu, pare foarte misto. Nu vom vedea prea curand asa ceva la noi, noi nici leasing operational ca lumea nu avem, sistemul de buy back e slab dezvoltat, etc. In UK mai e si schema de PCP care mi se pare foarte misto si ea, cu marele avantaj ca poti gasi diverse deal-uri la masini mai scumpe decat te-ai astepta, iar schimbarea cu alta e facila. Poti sa tot schimbi masinile constant, dealer-ul o ia mereu pe a ta inapoi, tu ai mereu masina noua. Ma rog, cumva e si o risipa la mijloc, stiu cazuri in care au schimbat de 3-4 ori aceasi masina doar pentru ca rata la PCP scazuse cu 20 de lire pe luna si au preferat sa ia o alta masina nou, identica, dar cu rata lunara putin mai mica. Cat despre comparatia Genesis vs. Merc, sa nu uitam ca unii au facut prima masina din istorie, ceilalti sunt o formatie britanica. Mere cu pere. |
Author: | ALXege [ 02 May 2023, 16:49 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
O forma oarecare de Salary sacrifice exista si la noi, doar ca masina nu e a ta, ci a angajatorului. Motiv pentru care trebuie sa existe incredere reciproca si o relatie pe termen lung (adica cel putin pe durata leaing-ului). |
Author: | dand [ 02 May 2023, 17:41 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Asa e si in UK, masina aparține firmei de leasing, iar contractul e cu angajatorul, tu esti doar registered keeper/driver. E un fel de contract de Business Car Hire, cu deosebirea ca Benefit in Kind e taxabil la 2% la EV-uri (anul trecut a fost 1%, pana in 2021 a fost 0% la electrice). Platesti intr-un final ceva, dar e o suma mica, e P11 value (pretul de catalog)*0.02 si aia se impoziteaza conform la ce categorie esti. Si tot asa trebuie sa fie o chestie serioasa intre angajator si angajat, daca angajatorul il face 'redundant' pe angajat, atunci e bun de plata ptr restul duratei contractului, si invers, daca angajatul isi da demisia ramane sa plateasca masina, insa la rata bruta. Dar asta e stipulat in contract, nu e 'la mica intelegere'. |
Author: | yux_mm [ 03 May 2023, 11:59 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
PCP e un fel de credit dedicat pentru achizitia de masini unde la final poti cumpara masina daca vrei. Sau o dai inapoi. PCH, care e inclusa si la salary sacrifice, masina o dai inapoi musai. La PCP tu esti proprietar, teoretic, practic e creditorul cred. La PCH este creditorul, dar si operatorul de leasing are coada varata acolo in contract. Nune nici o risipa, masinile ajung pe piata SH, unele cu km foarte putini. De exemplu eu am allowance 5000 de mile pe an, pentru 4 ani. Adica 32k km la final. Bine, o sa il depasim, dar tot ai o masina cu km putin sa cumperi la SH. Daca nu ma insel, Dan a dat primul Merc cu mult mai putini km decat avea in allowance. |
Author: | dand [ 03 May 2023, 12:56 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Da, am avut contract cu 8000 mile pe an si am dat-o inapoi cu 11000 dupa 3 ani, deci firma de leasing n-a pierdut deloc. Plus daca depasesti, unele te taxeaza la km cu tarife destul de mari, deci nu pierd nimic. Sunt curios cum va evolua piata second hand de EV-uri ptr ca deja contractele incheiate de cand a inceput programul au inceput sa se termine, deci teoretic ar trebui sa fie multe electrice la SH. Presupun ca uberistii vor cumpara marea majoritate, dar si firmele mici de inchirieri care au aparut ca ciupercile dupa ploaie. Astia la care am eu leasingul pe EQC tocmai au fost cumparati de Lloyds Bank ptr 300Mn pounds, super afacere (probabil proprietarul a fost vreun Tory donor sau "friend of a friend", ca si aici se obisnuieste, dar la un nivel mare). Lloyds vor prelua controlul si asupra EV-urilor ce ies din leasing, sunt curios ce vor face cu ele, ca deh, sunt banca si fructifica orice penny. |
Author: | yux_mm [ 03 May 2023, 17:43 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Am contractul cu 3 peny/mile si mi-am permis sa inchei cu numai 5000mile/an Scuze ca am deturnat topicul cu de-astea. Revenind, pentru minicabing/uber/bolt/etc, sa primeasca licenta de la TFL tre sa fie maxim 10 ani vechime hibridele. Nu mai stiu exact detaliile, dar imi povestea un uberist ceva. Deci probabil toate Priusurile or sa dispara (care apropo, sunt o groaza importate din Japonia de fapt) si or sa fie inlocuite cu Ev la SH. Cred ca sunt si un procent consistent de uberisti & co. cu EVuri noi, tot vorbind cu un uberist, pentru ca au ceva contracte de leasing preferentiale, conditii speciale pentru taximetrie. |
Author: | centurion [ 03 May 2023, 18:55 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
yux_mm Quote:
Deci probabil toate Priusurile or sa dispara (care apropo, sunt o groaza importate din Japonia de fapt) si or sa fie inlocuite cu Ev la SH. Cred ca sunt si un procent consistent de uberisti & co. cu EVuri noi
Sa vezi atunci certuri/dispute la statiile de incarcare din cauza numarului mare de masini.
|
Page 40 of 54 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |