Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Vehicule electrice https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=27658 |
Page 39 of 54 |
Author: | yux_mm [ 16 Jan 2023, 14:55 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Arata a produsul unei nopti fierbinti dintre un Opel Corsa, un Fiat 500, o Broscuta, o Tesla Model 3, 911, Ford Puma si un Mini. WTF??? |
Author: | centurion [ 16 Jan 2023, 16:25 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Ce orgie ai putut sa scoti! Totusi, nu cred ca Opel Corsa este acolo, ci mai degraba Opel Adam. |
Author: | alfetta [ 16 Jan 2023, 22:21 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Golf 5 GTI -an 2004- 200 hp - 0-100 in 6,8 sec-benzina Cupra Born 2022 - 231 hp- 0-100 in 6,6 sec - baterii |
Author: | centurion [ 16 Jan 2023, 22:49 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
In conditiile in care Golf are 7.5 kg/CP iar Cupra are 8.7 kg/CP. Si in reprize sunt similare, si la franarea pana la oprire. |
Author: | alfetta [ 16 Jan 2023, 23:03 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Pai unde este progresul in 18 ani ? Eu am discutat astazi cu un necunoscut , vrea sa cumpere o alfa de 4000€ pt fiul lui , care doar ce si-a luat carnetul , si era bucuros ca are comenzi pe volan . |
Author: | centurion [ 16 Jan 2023, 23:46 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
alfetta Quote:
Pai unde este progresul in 18 ani ?
Golf: 1355 kg, Cupra: 1815 kg.Strict legat de performante (la asta ai facut referire), o masina cu 30% mai grea are performante similare cu una mai usoara. E un progres, nu? |
Author: | ALXege [ 17 Jan 2023, 00:33 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Diferenta e ca GTIul era top spec in 2004 (ma rog, mai era R32ul dar you get the point) iar Born-ul este o specificatie banala in ziua de azi. Vezi de ex. Kia EV6 GT ca vorbesti singur, din pacate. Sau, mai aproape de sufletul nostru, celebrul filmulet cu Tesla care trage dupa el o platforma cu un 4C, vs. un 4C.. Sent from my iPhone using Tapatalk |
Author: | alfetta [ 17 Jan 2023, 01:05 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Inteleg perfect , dar despre cati bani vorbim ? Cat muncim sa luam aceeasi caruta ? 20k vs 40k aproximativ . Practic platim mai mult din viata noastra pt aceleasi performante , incluzand devalorizarea banilor. LE: sa nu mai zic de Stelvio cu 1700 kg , care le boxeaza pe amandoua , si costa cat Cupra . |
Author: | centurion [ 17 Jan 2023, 09:41 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Discutia a pornit de la o comparatie intre o "fosila" si o masina "moderna" (de asta cu baterie, ecrane, luminite colorate si plastice EURO VII), obiectul comparatiei fiind doar performanta si daca exista vreo evolutie in acest sens. Cum cifrele brute ale acelor 2 masini arata valori similare pentru acceleratie, reprize, franare, am scos in evidenta ca evolutia vine doar prin faptul ca masina moderna face la fel dpdv performante, dar avand o masa cu 30% mai mare. Atat si nimic mai mult. ALXege Quote:
Diferenta e ca GTIul era top spec in 2004 (ma rog, mai era R32ul dar you get the point) iar Born-ul este o specificatie banala in ziua de azi. Vezi de ex. Kia EV6 GT ca vorbesti singur, din pacate. Sau, mai aproape de sufletul nostru, celebrul filmulet cu Tesla care trage dupa el o platforma cu un 4C, vs. un 4C..
Inteleg ce spui, dar am raspuns punctual la cele 2 masini specificate de catre alfetta. Sent from my iPhone using Tapatalk Asa, daca mergem pana la extrem, exista Rimac Nevera cu 1.85 secunde de la 0 la 100 km/h (asa zice Nico Rosberg) si chiar e de alta planeta. : ))) alfetta Quote:
Inteleg perfect , dar despre cati bani vorbim ? Cat muncim sa luam aceeasi caruta ? 20k vs 40k aproximativ . Practic platim mai mult din viata noastra pt aceleasi performante , incluzand devalorizarea banilor.
Ai scris doar despre performante, asa am raspuns (si am specificat asta). LE: sa nu mai zic de Stelvio cu 1700 kg , care le boxeaza pe amandoua , si costa cat Cupra . Daca merita sa nu financiar sa iei Cupra sau alt vehicul electric, tine doar de buzunarul si de nevoile fiecaruia. Da, as lua si eu oricand un Stelvio (chiar si Diesel, desi eu prefer benzina), sau mai degraba o Giulia break (dar cred ca este un subiect inchis la Stellantis), decat o Cupra de asta. |
Author: | ALXege [ 17 Jan 2023, 10:46 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Hai sa ma duc atunci in alta directie; si Delta Integrale facea suta in ~6s in anii '90, deci nici GTI-ul ala nu a evoluat cu nimic in 20+ de ani, nu? Doar ca in timp masinile devin din ce in ce mai sigure, din ce in ce mai putin poluante, din ce in ce mai confortabile, incorporeaza din ce in ce mai multa tehnologie. Vremurile se schimba si ele, apare inflatie, se schimba puterea de cumparare a oamenilor etc. Btw, te-ai uitat cat costa azi masinile in general? Nu doar electricele.. Long-story short, compari mere cu pere. Inteleg ca nu-ti plac electricele, dar ti-ai ales tare gresit sa te iei de acceleratie (sau performante in general) drept principal contraargument. Acolo chiar exceleaza |
Author: | centurion [ 17 Jan 2023, 11:31 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Mi-ai raspuns mie acum? Atunci, nu ai inteles deloc ceea ce am scris. Alfetta se referea la 2 vehicule. Atat. Tu te refereai la cu totul altele. Dintre alea 2, am scris ce EV-ul are performante similare fiind mai greu. Oare nu e logic ca e mai performant si exact asta scoteam in evidenta? Imi pare rau, dar sunt responsabil pentru ceea ce scriu, nu pentru ceea ce inteleg cei ce citesc. Ma opresc aici. PS: Imi plac electricele, de altfel fiind eu cel care a creat acest topic. |
Author: | dand [ 17 Jan 2023, 11:56 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Cred ca Alex ii raspunsese lui Alfetta re comparatii peste 20 de ani:) In alta ordine de idei, uite o alta comparatie, 100% electrica. Mercedes EQC 2500kg, 402 cai, acceleratie 0-100 in 5.1 secunde. Mercedes EQE 2300kg, 288 cai, acceleratie 0-100 in 6.4 secunde. EQE-ul e o masina mai recenta, platforma dedicata si nu un GLC convertit, tehnologie superioara EQC-ului din toate punctele de vedere, semnificativ mai scumpa, dar cu toate astea te-ai intreba care e ideea daca performantele sunt mai slabe? Ptr ca_contabilii au inceput sa aplice aceleasi tehnici ca la 'termice'. Ptr a avea performante trebuie sa iei AMG version, EQE AMG 53 care are 625 cai si accelereaza in 3.5 secunde. Si e cu vreo 30.000 pounds mai scumpa decat versiunea de baza (si EQC-ul). |
Author: | dand [ 17 Jan 2023, 12:14 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Tot la capitolul noutati electrice, asta e un EV care are toate sansele sa devina un best-seller. Pret relativ ok ptr ce este si comparativ la concurenta (£52000 aia de baza xLine, £55000 cea MSport, approx £650/luna all inclusive rate fara avans), 308 cai, un SUV mic de familie destul de spatios, cu vreo 500 litri capacitatea portbagajului. Din ce spune lumea, cu mai putine plastice in interior decat competitoarele germane, EQA sau Q4 e-tron. 270 mile autonomie, 130kW viteza maxima de incarcare (desi in ziua de azi te intereseaza mai putin viteza de incarcare cat mai degraba cum faci rost de energie ieftina sau mocas:). Si livrare in 30 saptamani (putin mai mult de jumatate de an) - acum vreo 1 an si ceva as fi ras copios la durata asta, dar deh, traim in 2023 deci ne adaptam. Chestiile alea albastre jenibile pot fi scoase fara nici un cost suplimentar, la fel se poate dezactiva tampenia aia de zgomote Hans Zimmer. Bonus, iX1 nu cauta sa te muste, precum restul de mutanti produsi in ultima vreme de BMW, e o cutie pe roti foarte patratoasa la colturi, dar pasnica. |
Author: | ALXege [ 17 Jan 2023, 12:21 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Asa e, dand, ambele mele postari ii erau adresate lui alfetta Also, caii putere si timpul pana la suta nu sunt totul pentru consumatorii din ziua de azi. Un om normal nici macar nu cunoaste datele astea, masinile din ziua de azi sunt oricum mult prea rapide pentru situatiile normale din trafic si limitele de viteza pe drumurile mult prea supravegheate (curand si in RO). Cum bine spunea dand, pentru cei pentru care chiar conteaza aspectul asta, exista intotdeauna versiunile "sportive" (cum dealtfel era si GTIul oferit drept exemplu in comparatia de la care am plecat). |
Author: | ss_remus [ 17 Jan 2023, 20:01 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
In România best seller e la electrice chinezaria de Spring. In UK va fi MG, altă chinezarie. Si in Europa va fi vreo mașină Huawei, cum bine a remarcat șeful Stellantis. Tesla a redus cu 20% prețul la toate modelele simțind concurența chinezilor. Nu prea contează la electrice puterea, accelerația, cine își cumpără așa ceva se gândește oricum doar la autonomie. |
Author: | alfetta [ 17 Jan 2023, 20:03 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Am vazut preturile , un Polo cu motor de 1litru 20K , niste banditi , daca mai apare si euro 7 , preturile vor fi la fel pt toate masinile , ne forteaza sa luam cu baterii. Ai ce face ? N-ai ce face ! Eu tot sper sa trecem pe hidrogen sau combustibil sintetic . |
Author: | dand [ 17 Jan 2023, 22:20 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Combustibilul sintetic va deveni o realitate, si nu neaparat ptr Polo-urile alea de 1L, si nici macar ptr Aston Martin-urile vintage, ci mai degraba ptr nave si avioane care sunt foarte departe de baterii. Insa va veni la un cost, chiar si cei mai optimisti precum Bosch tot anticipeaza un pret de 3 ori mai mare decat cel la benzina normala. Ptr cei ce nu au vreo raritate de masina pe motor termic, ma indoiesc le va conveni combustibilul sintetic. |
Author: | ALXege [ 18 Jan 2023, 01:14 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Poate la inceput. In timp, costul ar putea scade.. |
Author: | dand [ 18 Jan 2023, 15:28 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Da, costurile de productie ar trebui sa scada in timp. Dar costul la pompa... Momentan dezvoltarea de combustibili sintetici e asemanatoare cu cea a bateriilor electrice, adica o jungla cu multe idei si multi actori care nu se grabesc sa isi uneasca eforturile ptr ca fiecare vrea o felie cat mai mare de profit, ideal pe termen scurt si mediu. Ptr benzina sintetica, actorii sunt in general producatorii auto mai de nisa (Porsche) sau de componente auto (Bosch). Marii producatori de Oil&Gas nu sunt foarte interesati inca pe partea asta, ptr ca prioritatea e synthetic kerosene ptr avioane, aici e industria care ii va plati pe Shell&Exxon of this world. Pe langa electricitate, unde iarasi cam toti Oil&Gas isi vad viitorul. La un moment dat, sigur ca sinergiile se vor alinia si va rezulta poate un produs benzina sintetica care va fi mai ieftin de produs, insa mai trebuie luate in calcul piata de desfacere si taxele. Piata va fi una mult mai redusa decat benzina normala, vorbim in principiu de anul 2030 unde EV-urile vor acoperi macar 50% in tarile dezvoltate deci producatorii de benzina sintetica vor avea nevoie de o marja mai mare. La fel ca si guvernele care vor aplica macar aceleasi accize si taxe ptr a acoperi deficitul fiscal. Pe termen lung, raman la parerea ca benzina sintetica va fi preponderent folosita in competitii auto si ptr detinatorii de masini clasice/vintage, adica complementara si nu un substitut/competitie la EV-uri. |
Author: | ALXege [ 18 Jan 2023, 18:50 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Nu sunt foarte documentat, dar cred ca daca nu se va folosi la scara larga, ci va fi mai degraba o nisa, ar putea la fel de bine sa nu se agite in directia asta, pentru competitii si masini clasice am putea trai in continuare multi ani cu benzina conventionala. Cred in schimb ca pana in 2030 ne vor lovi putin efectele electrificarii grabite, sunt curios daca o sa putem tine pasul cu productia de energie pe de-o parte, si daca vor gasi metode eficiente pentru reciclarea bateriilor uzate, pe de alta parte. Si s-ar putea in felul asta sa devina o alternativa viabila productia de combustibili sintetici si motoarele cu ardere interna sa nu-si semneze inca sfarsitul. #speculatii |
Author: | GiuliaLover [ 18 Jan 2023, 19:02 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Pretul il va face piata, adica cererea si oferta. Daca va fi cerere si clienti dispusi sa plateasca pentru greutatea lui in aur, combustibilul sintetic se va vinde la pret de aur. Cit priveste electrificarea, challenge-ul nu vine din productie, cel putin in UE, ca baga astia ca nebunii bani in capacitati de productie care o sa fie gata intre 2026 si 2028. Transportul, distributia si echilibrarea energiei o sa fie provocarile, chestii la care NU se lucreaza si in care UE NU baga bani suficienti iar tarile mai deloc. Om vedea. Reciclarea bateriilor va fi un business ... care polueaza. ca si mineritul, ca si productia plasticului si a aluminiului pentru masini electrice si a cuprului pentru motoare ... om vedea noi atunci ce om face. Mai greui e cu chinezii care o sa ne cam dezindustrializeze in automotive, asa cum au reusit la panouri solare, invertoare, telefoane mobile, laptopuri samd. |
Author: | yux_mm [ 18 Jan 2023, 19:17 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Sunt curios ce tara face progrese semnificative in productia de curent? Germania si-a redeschis termocentralele pe carbune sa suplineasca gazul rusesc, Franta are un mare scandal cu fisurile in tevile metalice de racire a reactoarelor (o chestie generalizata la o groza de centrale si care poate duce la inchiderea unora), UK e pe punctul de a colapsa cu toate ca a deschis centrala aia noua nucleara, Irlanda de N a experimentat din cate am inteles cateva black-out-uri in diferite zone, Irlanda nu e departe nici ea de punctul ala.... Altfel nu stiu ce mari proiecte energetice sunt in UE, dar daca sti mai multe lumineaza-ne... Si trecand la chestii mai serioase, am putea redenumi topicul in "Electrocasnice"? Ar fi mai adecvat |
Author: | dand [ 18 Jan 2023, 19:28 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Daca poti sa mergi cu ele prin casa, da |
Author: | GiuliaLover [ 18 Jan 2023, 23:09 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
yux_mm Quote:
Sunt curios ce tara face progrese semnificative in productia de curent?
Pai te luminez - doar Romania are prin PNRR si Fondul de modernizare vreo 3 mii de megawati instalati pina in 2028. Asta in afara de Nuscale si Cernavoda 3 si 4. RePower EU pune pe masa 210 miliarde de Euro in proiecte care trebuie sa produca in 2028, in principal regenerabile si hidrogen dar nu numai. Programele sunt lansate peste tot in Europa pentru ca banii sunt disponibili deja si trebuie cheltuiti conform graficului. Aici detalii:Germania si-a redeschis termocentralele pe carbune sa suplineasca gazul rusesc, Franta are un mare scandal cu fisurile in tevile metalice de racire a reactoarelor (o chestie generalizata la o groza de centrale si care poate duce la inchiderea unora), UK e pe punctul de a colapsa cu toate ca a deschis centrala aia noua nucleara, Irlanda de N a experimentat din cate am inteles cateva black-out-uri in diferite zone, Irlanda nu e departe nici ea de punctul ala.... Altfel nu stiu ce mari proiecte energetice sunt in UE, dar daca sti mai multe lumineaza-ne... Si trecand la chestii mai serioase, am putea redenumi topicul in "Electrocasnice"? Ar fi mai adecvat https://commission.europa.eu/strategy-a ... -europe_en |
Page 39 of 54 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |