Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Vehicule electrice https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=27658 |
Page 37 of 54 |
Author: | dcmilitaru [ 22 Aug 2022, 15:44 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Quote: Tot mi se pare ciudat in RO ca lumea cumpara EV-uri ptr acea subventie, fara a avea o infrastructura sau macar promisiunea uneia. oricum, la intrarea in România ar trebui scris "Lăsați aici orice speranță, voi cei ce intrati aici!"
|
Author: | dand [ 23 Aug 2022, 12:07 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
O sa treaca ceva vreme pana se extinde Ionity in Romania, si in general estul Europei. Momentan sunt cea mai scumpa retea, cel mai ieftin e in Franta (0.69 cents/kWh), in marea majoritate a tarilor e 0.79 cents. Asta ar insemna 3.5RON/kWh la cursul oficial, ceea ce imi inchipui ca e destul de piperat, din ce am inteles de la Ciprian si Godzzi, 2.85RON e momentan cel mai scump, 3.50 ar insemna vreo 25% mai scump decat cel mai scump. In al doilea rand, am vazut ca atrag in continuare marci in joint-venture (Kia mai nou), dar tot au nevoie de parteneri de finantare, fara BlackRock si cele 700Mio investitie nu ar fi reusit sa mai adauge statiile planificate pana in 2025. Nu stiu ce parteneri de energie folosesc, in Spania si Portugalia lucreaza cu CEPSA care or sa-si converteasca o parte din statiile de benzina in full-electric, in UK lucreaza cu Octopus Energy care dau discounturi abonatilor lor etc. E un eco-sistem care pare a functiona mult mai greu in estul Europei. Nu stiu cum reuseste Tesla sa-si construiasca reteaua de incarcare, dar si mie mi se pare remarcabila expansiunea lor. Un alt nume mare care vine din spate puternic e Shell Recharge, dar tot la preturi comparative si momentan au viteza maxima 175 (fata de 350 Ionity). Parerea mea e ca se va accelera asta in urmatorii ani, insa doar in vestul Europei, ptr est cred ca o sa mai asteptam ceva ani buni. Sau cum ne sfatuieste providerul de EV car Scheme in UK, "Steer clear of Eastern European countries if you don’t want range anxiety. Lithuania, Poland, Latvia, Romania, Estonia, Bulgaria and Hungary have relatively small numbers of charging stations. Cyprus and Greece are also behind in taking the lead with charge points." @goldfinger - clar EV-urile sunt doar o modalitate de a inlocui parcul auto, dar nu solutia ptr o eliminare a poluarii. Adica oamenii vor dori mereu sa conduca si atunci EV-urile reprezinta solutia de viitor datorita poluarii mult mai mici, insa daca inlocuiesti toate ICE-urile de pe strazi acum cu EV-urile tot ai o problema, ba probabil una si mai mare. Transportul in comun ar trebui sa fie obiectivul prioritar ptr toate guvernele/autoritatile locale. Acum sa stii ca nici in alte tari nu merge cu mult mai bine, nu sunt peste masura de entuziasmat de transportul public in UK, ca sa ma exprim bland. Macar aici e aer conditionat, am subestimat importanta pana recent:) Yux, in UK nu se mai acorda mai nimic la hibride, doar 10% impozit la BIK, insa asta nu e semnificativ. Hibridele nu mai au voie de vreo 2 ani sa circule in congestion charge zone, momentan doar EV-urile dar si asta se va opri cu siguranta in 2025. La EV-uri ai inca facilitati fiscale (2% impozit la BiK), insa doar pan ain 2025, cand vor fi revizuite. Cu actualul deficit si probabil un viitor guvern Labour imi e clar ce se va intampla cu facilitatile fiscale, insa in 2025 probabil apetitul publicului ptr ICE-uri va fi asemanator cu Dieselurile, deci facilitatile fiscale nu vor mai fi justificate. |
Author: | goldfinger [ 23 Aug 2022, 12:39 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
https://lektri.co/ro/romanian-e-mobilit ... i-in-2022/ Structura veh electrice din RO De ce nu statii rapide azi? Pt ca parcul de veh elec e acesta. Practic un procent foarte mare din veh elec din RO nu au baterii de capacitate mare /nu pot suge current rapid. Mai bine spus, sunt doar cateva, o mana, de masini care ar benefia de statiile fast/ultra fast. Astazi… Mai trebuie avut in minte si volumul. Avem doar 19k veh elec inmatriculate, toate. De cand exista ele, in noua iteratie. Nu putem sa comparam RO cu tari dezvoltate mari din vest, ca nu are sens, insa sunt tari din vest care au trecut de 0,5 Milioane de veh elec. Parca vezi cu alt ochi situatia si infrastructura de acolo. Totusi nu se sta nici la noi, e in lucru. Din cunostiintele mele, se lucreaza la implementarea statiilor fast. Insa abordarea e una mai degraba rationala, si ma bucur ca e asa. Enel spunea ceva de genul: avem constrangerile globale (nu avem locatii, trebuie sa le obtinem etc), nu avem putere in retea suficienta in locatiile unde ar trebui instalate aceste hub-uri. Pe scurt: ia timp si bani sa rezolvi aceste probleme. Tot ei mai spuneau: daca intr- o locatie avem putere maxima 300, nu ne vom grabi sa instalam doua charger de 150. Cel mai probabil vom merge pe 4 x 25 + 4 x 50, sau combinatii 4 x 25 2x 50 1 x 100 Ulterior, pe masura ce parcul de ev evolueaza, ne adaptam. |
Author: | Shaq [ 23 Aug 2022, 16:05 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
@dand , eu cu 10€ pe luna, incarc cu 0,35€ per kWh. Contractul e pe 1 an si e facut prin We Charge de la VW. Am verificat putin si se poaze si la BMW cu 12€ pe luna sa incarci cu 0,35 kWh. Incarci fara limita cu pretul asta. Mai mult imi convine sa incarc asa ca la casa platesc 0,37€ kWh. Sigur ai si la mercedes avantaje in genul asta. Bun si daca nu ai avantejele ( Polestar, Volvo si altii ) astea trebuie sa platesti 0,79€ per kWh, dar se poate si mai rau. La tesla supercharger pentru restul, trebuie sa platesti 12€ lunar ca sa poti incarca cu 0,79€ kWh. Astia te rup, dar de nevoie incarci si la ei. Oricum la tesla e fain ca poti sa renunti la contract in fiecare luna. Am dat peste in tabel cu toate preturile Ionity in Europa la cei cu abonament si tin minte perfect ca era si Romania pe lista, chiar scria DC Ionity la 2,5 ron ( pretul nu il mai stiu exact ). Ce mi-a sarit in ochi a fost faptul ca in austria costa 0,30€/kWh dar nu stiu daca la pompele de acolo se refera sau doar pentru austrieci cand incarca la Ionity. Imi pare rau ca nu mai gasesc lista aia. |
Author: | dand [ 23 Aug 2022, 17:40 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
La Mercedes primesti gratuit un discount Ionity in primul an, incarci cu 0.25pounds/kWh, ceea ce paradoxal facea Ionity printre cele mai ieftine tarife. Dupa primul an am dezactivat contractul, intrucat trebuia sa platesc £120 anual ptr tariful preferential (care acum cred ca e 35p/kWh) din al doilea an - Ionity e optiunea doar ptr drumuri lungi la mine si in general unde e Ionity e si bp pulse asa ca nu ma deranjeaza sa incarc la ei, putin mai lent dar fara £120 pe an. Plus ca de cand am scapat de range anxiety, un "plin" ma tine dus-intors pana la mare (Bournemouth care e la 100 mile distanta de Londra), reincarc cand ajung acasa cu 38p pe stradutele din jur mai nou. La fel, Bath unde ne mai duceam mai des, il fac acum dintr-un plin, pe vremuri nu dormeam bine noaptea dupa drumul dus si cu vreo 130 mile in 'rezervor':) Aici tara e mai mica si cu restrictii pe autostrada, cred ca singurele trasee unde ar trebui sa incarc pe drum au ramas daca ma avant mai sus de Birmingham sau Leicester, sau Cornwall spre vest. In general consum mai putine mile decat distanta in sine ptr ca nu pot merge cu mai mult de 70mph (mai ales de cand unui amic i-au luat 3 puncte ptr depasirea vitezei cu doar 5mph) si de foarte multe ori dau de un 'Stau', astfel incat apuci sa si regenerezi. |
Author: | Shaq [ 23 Aug 2022, 20:02 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
dand Quote:
La Mercedes primesti gratuit un discount Ionity in primul an, incarci cu 0.25pounds/kWh, ceea ce paradoxal facea Ionity printre cele mai ieftine tarife. Dupa primul an am dezactivat contractul, intrucat trebuia sa platesc £120 anual ptr tariful preferential (care acum cred ca e 35p/kWh) din al doilea an - Ionity e optiunea doar ptr drumuri lungi la mine si in general unde e Ionity e si bp pulse asa ca nu ma deranjeaza sa incarc la ei, putin mai lent dar fara £120 pe an. Plus ca de cand am scapat de range anxiety, un "plin" ma tine dus-intors pana la mare (Bournemouth care e la 100 mile distanta de Londra), reincarc cand ajung acasa cu 38p pe stradutele din jur mai nou. La fel, Bath unde ne mai duceam mai des, il fac acum dintr-un plin, pe vremuri nu dormeam bine noaptea dupa drumul dus si cu vreo 130 mile in 'rezervor':)
Corect, uitasem de oferta asta de la mercedes. Legat de bara la bara pe drum drept ce experienta ai? Pierzi multa baterie? Ma gandesc la Nadlac sa nu fie nebunie desi lejer imi ajunge bateria de la Ionity langa Budapesta pana la Arad. Aici tara e mai mica si cu restrictii pe autostrada, cred ca singurele trasee unde ar trebui sa incarc pe drum au ramas daca ma avant mai sus de Birmingham sau Leicester, sau Cornwall spre vest. In general consum mai putine mile decat distanta in sine ptr ca nu pot merge cu mai mult de 70mph (mai ales de cand unui amic i-au luat 3 puncte ptr depasirea vitezei cu doar 5mph) si de foarte multe ori dau de un 'Stau', astfel incat apuci sa si regenerezi. Eu am stat doar pe loc o ora si am asteptat la o pompa de la aldi ( de 50 kW ) si cu AC dat tare si peste 30 de grade afara si abia se dusese 1% din baterie… |
Author: | dand [ 24 Aug 2022, 11:26 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
@Shaq - eu in general nu consum mai deloc in situatii de trafic bara la bara, de aceea tind sa urmez trasee mai scurte, dar cu trafic in loc sa incerc sa evit ambuteiajele, cum faceam pe vremuri:) Nu stiu daca varsta sau EV-ul a impus o astfel de schimbare, dar am devenit foarte Zen in ultimul an si jumatate. In regim de trafic pe autostrada faptul ca mai dau din cand in cand peste 'stauri' imi reduce consumul, de regula 100 de mile pe harta se traduc in 80-85 de mile consum daca am jumatate de ora-o ora stat in trafic/redus viteza in zone cu limitari din cauza de trafic. Ultimul drum in afara Londrei acum doua saptamani l-am facut la Bournemouth, exact 100 mile pe harta deci 200 dus intors, un drum care in mod normal ia 1h45minute. La dus am facut aproape 3 ore ptr ca a fost un trafic infernal intre Southampton si Bournemouth in New Forest din cauza unor lucrari de extindere a drumului, la intoarcere am facut cu putin peste 2 ore intrucat am dat doar intr-un "stau" minor, dar autostrada a fost plina astfel incat rareori am ajuns sa merg cu 70mph, nici vorba sa pot depasi viteza legala. Per total am plecat cu 230 mile de acasa, am ajuns acolo cu 150 si inapoi la Londra cu 60. Deci mai mult trafic, mai putine mile consumate. |
Author: | centurion [ 25 Aug 2022, 18:10 ] | ||
Post subject: | Re: Vehicule electrice | ||
Vazuta azi in Galati. Arata incredibil, mult mai bine decat in poze. Cine isi permite, de ce nu?
|
Author: | GiuliaLover [ 25 Aug 2022, 18:57 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Ce sa-si permita? A luat-o pentru ca alimenteaza gratis la Kaufland ... |
Author: | bluecar [ 26 Aug 2022, 06:41 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
...... https://autolatest.ro/teste-auto/presa- ... pjXgi1xBG0 |
Author: | centurion [ 26 Aug 2022, 10:41 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Aici este sursa articolului pus de bluecar: https://www.auto-motor-und-sport.de/ver ... ngstrecke/ Costul Diesel-ului este mai mare fata de cel "din traducere", modelul cu Diesel are rezervorul optional de 66 litri (benzina PHEV cred ca are rezervor de 50 litri). In plus, astia au oprit de 6 ori ca sa reincarce PHEV, timp pe care nu il pierzi in mod normal la asemenea drumuri. |
Author: | dand [ 26 Aug 2022, 10:44 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
centurion Quote:
Vazuta azi in Galati. Arata incredibil, mult mai bine decat in poze.
Da, am vazut si eu cateva pe strada, si arata intr-adevar mult mai bine decat in poze, unde parea un fel de barca alungita in stilul CLS.Cine isi permite, de ce nu? Dar e exorbitanta, pana si la schema cu taxele/Salary sacrifice in UK incepe de la 1600/luna, la o valoare de catalog de 100k ptr versiunea aia "mica" (450bhp), la ala de 580 nici macar nu s-au mai obosit sa mai dea o cotatie:) Din pacate, se va vinde bine, deci e exclus sa mai fie 'discounted prices' ca pe vremuri la EQC... |
Author: | ALXege [ 26 Aug 2022, 11:00 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
O "cunostinta" cu destul de multa cultura automobilistica, inclusiv cu o colectie impresionanta de masini vechi (Ferraris, Bentleys) a zis ca e de departe cea mai misto masina pe care a avut-o! |
Author: | centurion [ 26 Aug 2022, 11:38 ] | ||
Post subject: | Re: Vehicule electrice | ||
Cel de ieri era un EQS 580. Azi am mai văzut unul, de data asta EQE AMG. Și te întrebi de ce le-a trebuit să facă și Renault -uri deghizate in smart și A klasse când C-ul trebuia să deschidă gama lor.
|
Author: | dand [ 26 Aug 2022, 12:20 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
EQE AMG 43 si 53 sunt alea cu sound generator:) Si ele sunt peste 100k, dar arata mult mai bine vizual fata de EQE-ul 300 sau 350, nu mai vorbesc de performante. |
Author: | dand [ 28 Aug 2022, 12:02 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Despre panouri solare, ca tot se discutase anterior, e un adevarat boom in UK avand in vedere ca pretul anual estimat ptr 2023 e preconizat sa depaseasca £5000/an, si £7000 in 2024. https://www.bbc.co.uk/news/business-62524031 |
Author: | antonelcodreanu [ 13 Sep 2022, 17:03 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Cica de ieri statiile electrice din Kaufland si Lidl nu mai sunt gratuite. In acelasi timp, in ultima vreme au aparut mai multe articole in care cei cu masinile electrice pe care le incarca acasa se plang de facturile emise. |
Author: | Godzzi [ 13 Sep 2022, 22:30 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
antonelcodreanu Quote:
Cica de ieri statiile electrice din Kaufland si Lidl nu mai sunt gratuite.
Stirea care a tot circulat se refera la piata din Germania insa publicatiile noastre idioate doresc sa "omita" informatii pentru a crea acel WOW.In acelasi timp, in ultima vreme au aparut mai multe articole in care cei cu masinile electrice pe care le incarca acasa se plang de facturile emise. E normal sa creasca facturile, cine nu se astepata la asta e naiv. La un calcul simplu de 1000km pe luna, insaamna cam 130-150kwh suplimentari pe factura ceea ce in prezent la ENEL inseamna 250-300 RON in plus la factura. O solutie temporara este mutarea la Hidroelectrica unde KWH e inca foarte ieftin desi eu personal cred ca e o bomba cu ceas acolo. E multa specula in piata in media in momentul de fata cu tot felul de "presupuneri": - nationalizare moderna - crestere baza de clienti ca in momentul listarii pe bursa, baietii destepti sa faca EXIT in primele ore. - faliment intentionat - etc..... Sper sa fie bine in viitor. Eu deocamdata mi-am redus facturile la jumatate (comparat cu acum 3-4 luni) chiar daca am inceput sa incarc masina exclusiv acasa. Am si injectat in retea si urmeaza sa vad cum o sa fie cand o sa pot folosii energia injectata acum, in lunile Noiembrie-Decembrie-Ianuarie atunci cand productia solara o sa fie foarte mica. |
Author: | dand [ 14 Sep 2022, 11:28 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Cred ca ai ales timpul perfect ptr investitia in panouri solare, Godzzi. De cateva zile sunt in RO si remarc ca s-au inmultit electricele in comparatie cu ceva luni in urma, in iarna am vazut maxim o Tesla, acum pana si de la aero am luat un Uber electric, o Kia. Soferul mi-a zis ca e ok cu statiile in Bucuresti, 'ne descurcam, e ok momentan'. E si un EQE AMG43 pe care il vad mereu in Lahovari pe langa Tandarica, foarte misto masina. Si era sa uit, si un Tesla Model X cu numar de Salaj vazut in Santa Eulalia, Ibiza, saptamana trecuta. Nu stiu cat o fi durat sa ajunga, presupun ca a mers pana la Barcelona apoi feribotul, dar ideea e ca se poate:) Cred ca cel mai rau dpv incarcare a dus-o in Ibiza, ptr ca se "batea" la incarcare cu Teslele de Olanda, foarte numeroase, la un numar infim de statii. |
Author: | yux_mm [ 14 Sep 2022, 13:37 ] | ||
Post subject: | Re: Vehicule electrice | ||
A rezolvat asa...
|
Author: | alfetta [ 15 Sep 2022, 11:03 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
La un EQE AMG43 , stiti cumva daca pe baterii apare numele individului care le-a fabricat ? |
Author: | Godzzi [ 15 Sep 2022, 11:35 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
alfetta Quote:
La un EQE AMG43 , stiti cumva daca pe baterii apare numele individului care le-a fabricat ?
Chiar au venit cu un comunicat in acest sens si au spus ca in loc de asta o sa scrie embosat numele vacutei pe scaunele din piele.
|
Author: | yux_mm [ 16 Sep 2022, 21:32 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
alfetta Quote:
La un EQE AMG43 , stiti cumva daca pe baterii apare numele individului care le-a fabricat ?
Da, pe a unui vecin scrie numele unei doamne din China: Micutzo Ceai-in-San.
|
Author: | Godzzi [ 30 Sep 2022, 21:00 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Am terminat prima luna completa (septembrie) in care si injectez curent pentru vecinii mei. Cam asa s-a terminat luna: - Productie totala: 915.66kWh Productie care a ajuns in retea (injectie): 604.26kWh - Consum total al casei: 497.67kWh Consum din retea: 186.26kWh Consum direct din panouri: 311.40kWh Eu inca am contract la Hidroelectrica unde costul net al kWh este 0.73Ron si tinand cont de acest tarif, panourile au produs (daca pot spune asa) suma de 404.91Ron. Suma este calculata din suma a doua componente: - Economia pe care o faci cand iti consumi propria energie produsa (aprox 228Ron) - Suma in Ron a kWh injectati (aprox 180Ron) Urmeaza iarna si ma astept sa scada aceste valori de productie. Ce este clar, e ca daca Hidroelectrica continua sa aiba aceasta superoferta cu costul energiei foarte mic, eu imi voi recupera in aprox 10ani suma investita. Daca, ajungem la costuri de peste 1.5Ron pe kWh, cum deja o face ENEL-ul......atunci recuperarea o sa fie in maxim 5 ani. O sa vedem ce ne rezerva viitorul. |
Page 37 of 54 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |