Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Vehicule electrice https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=27658 |
Page 35 of 54 |
Author: | dand [ 19 Jul 2022, 13:10 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
CEO-ul de la Polestar are un punct de vedere foarte valid: Modern cars are shouting at you Si o chestie foarte subtila la adresa pietei auto asiatice: “The quality about how the car drives, that of course is a more European and US thing. In Asia it’s not necessarily that much of a topic that makes you a star there.” Ramanand la Polestar, nu prea am inteles canibalizarea pe segmentul electric SUV, unde aveau deja XC40 Recharge si C40-ul de la Volvo. Inteleg insa ca Polestar 3 il pozitioneaza la categoria Luxury cu pretul de catalog intre 75000 si 110000 (USD sau EUR, nu e foarte clar). Cu Polestar 2 au dat o lovitura foarte buna, vad din ce in ce mai multe pe strazi si masina arata de o mie de ori mai bine la exterior si interior decat rivalul Model 3. |
Author: | dand [ 25 Jul 2022, 11:52 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Iulie a fost o luna cu ceva calatorii in afara Londrei si multe sesiuni de alimentare, asa ca e timpul ptr o scurta analiza si comparatie dpv costuri. 10-11 iulie - un drum pana la Portsmouth in sud, apoi de acolo Chichester si West Wittering (plaja), apoi inapoi la Londra. Approx 200 mile pe harta. 23-24 iulie - drum pana la Oxford, apoi fatait putin prin Cotwolds, Milton Keynes (hotel mult mai ieftin decat in Oxford:), Cambridge si inapoi acasa. Approx 250 mile. Plus ceva fataieli in saptamanile dintre Portsmouth si excursia din weekendul asta (Kingston, Heathrow), approx. 50 mile. Si inca 215 ramase dupa incarcarea de ieri, deci am socotit 700 mile ptr cele 5 incarcari de mai jos. In general caut BP Pulse cand sunt pe drum, ptr costurile mult mai mici (40p/kW, la care mai adaug un discount venit cu Mercedes). In oras sunt cam puturos si incarc mereu la Shell-ul din apropiere ptr ca e fast charging (150) si sunt 10 'pompe', nu s-a intamplat niciodata pana acum sa stau la coada. Dar e 60p la Shell, cu un discount de doar 10% ptr membri). Attachment: BP Charging July.jpg [ 17.01 KiB | Viewed 1662 times ] Attachment: Shell Charging July.jpg [ 21.07 KiB | Viewed 1662 times ] Shell - (151.637 kWh *0.6)*90/100 = 82 Lire (la Shell factura vine la 3 luni, deci pana atunci trebuie sa calculez de mana). BP au bunul obicei sa afiseze deja costurile pe sesiune = 23.50 Lire. Discountul il aplica la facturare, dar hai sa-l ignoram momentan ca nu stiu exact cat e, parca 25%. Total 105.50 lire ptr 700 mile (1120km). E mult, e putin? La echivalentul benzinar GLC am ales consumul maxim (ptr ca daca e sa compar, o fac cu un motor tot de 400 de cai chit ca GLC-ul nu are 2.5 tone ca EQC-ul), zic ei 8.3 pe 100km. Deci la 1120km ar veni 91.3 litri car la costurile actuale la Shell (cred ca 1.80 pe litru) ar veni 165 lire. Deci mai bine dpv buzunar la electrica (well, nu era nevoie de o analiza detaliata), insa nu atat de bine incat sa justifice costurile ptr mai putin de 5k mile pe an si fara tax incentives. |
Author: | dand [ 26 Jul 2022, 16:09 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Modalitatile de a face tranzitia la EV-uri fara a fi nevoit sa 'spargi banca' Deocamdata cred ca e valabil doar ptr piata din UK, cel putin Salary Sacrifice care e cea mai avantajoasa metoda, nu stiu daca mai exista in alta tara. |
Author: | yux_mm [ 26 Jul 2022, 18:54 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Cum au luat-o razna preturile la toate masinile, si la electrice au luato razna. Acum cateva luni cand ma.uitam si eu la.asta trebuia sa scoti din buzunar vreo 5-600 de coco (asta era dupa salary sacrifice) pentru ceva in care sa intre 4 oameni si bagaje si sa aiba range macar 250mile. Aci se incadra perfect un Polestar care recunosc arata a masina adevarata. Dar tre sa traiesti cu compromisurile unei masini electrice (la.fel cum daca alegi una conventionala tre sa faci niste compromisuri). La mine balanta nu s-a inclinat suficient. |
Author: | dand [ 27 Jul 2022, 12:36 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Da, si la EV-uri au sarit ratele prin Salary Sacrifice, am vazut ca Polestarul e 573 pe luna acum (era 450 pre-Inflation) desi pretul de catalog nu a crescut. Oricum asta e rata all inclusive (asigurare si mentenanta incluse) fara avans, la leasingul normal trebuie sa mai adaugi avansul, asigurarea si reviziile anuale (ca nu le poti face in curte, esti obligat prin contractul de leasing sa faci la dealer). Eu am calculat cat m-a costat efectiv leasingul anterior la GLA si desi rata a fost 287/luna, cand am adaugat avansul (9 rate parca) si reviziile anuale (cea mai ieftina e 178 la Merc, revizia A si C, revizia B a fost pe undeva la 400+), asigurarea (600 pe an) si am tras linie a iesit 475/luna. Exact cat platesc efectiv la EQC, cu vreo 300 cai in plus si instant torque... Revenind la finantare, triada germana face ce face dar da cotatii excelente desi pretul de catalog bate zdravan concurenta. Astazi, Tesla Model 3 cel mai ieftin era 638/luna prin salary sacrifice, Q4-etron 545 cu dumper control (980 pounds) dar fara faruri Matrix led (erai 1000, asa ca le-am scos:). EQA-ul e singurul sub 500, vine 473 pe luna all inclusive, ma intreb cum reusesc Zee Germans sa dea inca preturi bune in leasing. Volvo XC40 Recharge venea pe la 600+, pana si VW ID4 era 580/luna. Foarte curioasa asta cu finantarea... Range-ul de 250 mile+ e acum cam la toate modelele, eu sunt inca indecis la urmatoarea masina daca sa consider incarcarea rapida (800V) ca factor determinant sau nu. La EQC e 400V charging system, cele mai noi au 800V (Hyundai-ul de pilda) si e frustrant sa stai la 'pompa' dublu decat ala cu Ioniq-ul. Insa pe de alta parte daca e o statie fast charging in oras, parca nu mai e asa un chin, ba din contra. Aia de la Fulham incarca in 40 minute, ceea ce deja devine foarte rapid ptr ca in timpul ala eu ma duc de obicei sa stau la soare in Bishop Park. Fac 10-15 minute pana in parc de la statie, asa ca odata ajuns acolo am doar 10 minute de stat la soare, apoi deja trebuie sa plec inapoi. La statia aia de pe West Hill e si mai rau, dureaza tot 45 minute dar acolo e izolat, deci pot sa ma duc doar la Little Waitrose si sa iau rapid ceva sa ma intorc, daca ma duc la Shopping centre la SouthSide deja s-a incarcat masina cand am ajuns acolo. Daca ar fi sa se incarce in 25 minute la 800V, singurul lucru pe care-l poti face e sa stai in masina si asta e ceva care ma oripileaza total. In afara orasului insa, la drum lung se schimba total situatia, evident. Acolo vrei sa incarci rapid, sa nu stai o ora sa tragi de o cafea si un suc. Ceea ce face alegerea dependenta de regimul de viata/calatorii. Si de varsta, la 47 de ani si dupa cei doi ani post-Covid de lucrat de casa si stat 10 ore pe zi cu fundul in scaun marturisesc ca nu ma atrage sa conduc mai mult de 2 ore in continuu, si alea 2 ore sunt ceva care le suport doar cu un set bun de ascultat sau un podcast interesant. In rest abia astept sa ma dau jos sa ma misc. Acum 15 ani, nu ma dadeam jos sub 350km ca ma incetinea din drum, deh... Cred totusi ca la urmatoarea masina o sa optez ptr 800V si Poelstarul 3 SUV-ul ma atrage puternic, dar depinde ce finantare or sa ofere. Altfel sunt convins ca Macanul electric va fi mult mai competitiv la rate. Si va mai veni Grecale, cu 400V:) |
Author: | nesquick [ 28 Jul 2022, 07:20 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Din punctul meu de vedere, cu cât alimentezi mai repede cu atât mai bine...dar mnohh, poate am eu o gândire greșită... Sent from my SM-G973F using Tapatalk |
Author: | goldfinger [ 28 Jul 2022, 08:25 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Rau nu e sa alimentezi repede. Doar ca e mai scump (statia mai scumpa, conceptul de "cumperi timp" etc). Cele ultra fast isi dovedesc utilitatea mai ales in tranzit. In viata cotidiana de zi cu zi inveti să-i vari cablul in mufa oriunde /oricand masina sta si cam aia e, o data de doua ori pe săptămâna deja e aproape suficient pt marea majoritate. Esti la birou si masina se incarca. Ca o face in 20 de minute sau 60, treaba ei. |
Author: | dand [ 28 Jul 2022, 10:16 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Clar alimentarea rapida e o necesitate la drum lung, cateodata chargerele sunt in locatii mai pitoresti, dar Ionity-urile spre exemplu (alea cu 350kwh ultra fast) sunt numai in parcuri de tiruri si nu e exact unde si cum ai vrea sa-ti petreci 45 de minute din viata. La drum, vrei sa faci o pauza, dar 20 minute, ce e mai mult e deja cam deranj, deci 800V rules, chiar si daca ai o autonomie mai mica. La oras e cum spune Goldfinger, te duci la mall, la servici etc parchezi unde sunt chargere, bagi mufa si-ti faci treaba, nu te intereseaza in cat timp incarca. E putin mai problematic la baterii mari, la mine spre exemplu in 3 ore cu un charger mic bag max 10 mile, de asta nu ma deranjez sa imi instalez tot felul de app-uri si sa utilizez cablul din dotare, ma duc doar cand fac plinul la din alea rapide. Dar la una mai mica nu ar avea sens sa te duci la fast charging. Bottom line e, bazat pe experienta de pana acum, la o baterie mare trebuie totusi 800V. |
Author: | nesquick [ 28 Jul 2022, 16:29 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Înțeleg frenezia asta cu tehnologia noua și electrificare... Dar personal din anumite puncte de vedere nu o vad ca pe o evoluție. Mașina convențională pe carburant, îți ia maxim 5min sa o alimentezi, iar ulterior parcurgi ~700-1000km extraurban. Nu îți trebuie app-uri, cabluri, nici nu-ti faci prea multe griji privind unde este următoarea stație de alimentare și nici măcar time consuming nu este (timpul de așteptare pentru o încărcare... pauzele astea forțate de 45min sunt considerate o normalitate). Sau time is money doar atunci când încarci EV-ul? Sent from my SM-G973F using Tapatalk |
Author: | bluecar [ 28 Jul 2022, 16:34 ] | ||
Post subject: | Re: Vehicule electrice | ||
tesla+rulota+2 generatoare sa o incarce https://www.facebook.com/Fords.com.au/p ... 698214050/
|
Author: | dand [ 28 Jul 2022, 17:42 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
nesquick Quote:
Înțeleg frenezia asta cu tehnologia noua și electrificare... Dar personal din anumite puncte de vedere nu o vad ca pe o evoluție.
Nu e o evolutie tehnologica, cel putin pana acum. Multe din briz brizurile tehnologice care le ai pe EV-uri (app-uri, selectat/deactivat servicii din clickuri etc) le ai si pe masinile conventionale de ani de zile. Mașina convențională pe carburant, îți ia maxim 5min sa o alimentezi, iar ulterior parcurgi ~700-1000km extraurban. Nu îți trebuie app-uri, cabluri, nici nu-ti faci prea multe griji privind unde este următoarea stație de alimentare și nici măcar time consuming nu este (timpul de așteptare pentru o încărcare... pauzele astea forțate de 45min sunt considerate o normalitate). Sau time is money doar atunci când încarci EV-ul? Eu vad 'electrica' mai mult ca o alegere personala la momentul de fata din doua motive: e mult mai ieftina (cu tax incentives) si mai misto la condus decat cele conventionale. Dar ca orice lucru in viata asta, nu vine numai cu plusuri, si trebuie sa pui in balanta Pros and Cons. Avand in vedere avantajele, ptr mine incarcarile lungi sunt chestii cu care pot trai bine mersi ptr ca platesc mai putin si ma bucur mai mult la condus. Insa asta nu inseamna ca alegerea mea e cea mai buna ptr toata lumea, exista circumstante diferite ptr fiecare si Yux spre exemplu e de inteles ca nu vrea sa stea cu doi copii in statia de tiruri in mijlocul campului sa incarce 45 de minute. In momentul in care nu va mai fi o alegere personala, ci o obligativitate (2035 cred), atunci ma astept ca deja EV-urile sa fi atins un nivel tehnologic la care pauzele de 45 de minute de incarcare sa fie o chestie de povestit la nepoti, gen cum foloseai telefonul cu cadran. Mai e si chestia ecologica, dar aici nu intru in polemici ptr ca as fi ipocrit, nu asta e motivul ptr care am ales electrica. |
Author: | cristih [ 28 Jul 2022, 18:46 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Pun si eu in scris experienta mea cu o/un EV, o experienta mai speciala si variata din pacate. De ceva zile imi sta in batatura, in tranzit, o Tesla X P90D. Este model de US si incepand sa ma documentez, acest fapt este o mare problema pentru o astfel de electrica care ruleaza in EU. Problema majora cu care m-am confruntat este ca sunt variante foarte limitate de alimentare, ea avand port de incarcare Tesla si nu CCS cu care cred ca vin modele actuale de UE (inca nu cunosc toate aceste aspecte, abia mi-am ridicat cunostintele deasupra genunchiului broastei). Nici nu pot sa incarc sa supercharger Tesla din Bucuresti . Masina a venit doar cu un adaptor dedicat Tesla la port CHAdeMO (da, pt masinile EV japoneze) si astfel pot sa incarc rapid doar la charger-ele care au acest port. Altfel, acum incarc de la 220V acasa, cu adaptor de la Type1 la prot Tesla, un full imi ia peste 40h cand ai bateria pe la 10-15%, pe 380V ar incarca tot pe o faza, cica nu stie altfel (nu stiu sigur, inca adun informatii). Un drum de la SV la B l-am facut in 12h, cautand charge-e cu ce ii trebuie masinii si functionale (da, am dat de multe blocate), facut conturi in multiple aplicatii, etc. Experienta de drum: masina este tren pe sine, insa feeling-ul dat de masina ma dezamageste: - insonorizare mare, clar amplificat de lipsa motorului care acopera din alte zgomote. Stim cu totii asta, insa zgomotul este MARE - tinuta de drum "ciudata", nu am cuvinte sa explic, cred ca este specific SUV (pe care nu le suport) in ciuda centrului de greutate foarte jos. Overall, la 70-80km/h ai senzatia ca mergi cu 120-130, nu mai zic cand mergi cu 120-140km/h, zici ca esti in avion. Venind de pe Giulia, este ceva de nedescris. - imi place foarte mult modul de a conduce accelerare - regenerare! Este uimitor cat de frumos te poti "juca" cu ea pe serpentine, avand incetinire pe toata masina si nu franare dusa mult pe puntea fata. Un drum pana la Sinaia si sus pe platou, desi am mers foarte decent, m-a facut sa zambesc. Pe de alta parte acea incetinire cred ca enerveaza pe cel din spatele tau, el vede ca franezi, cel putin pe mine ma scoate din minti cand vad pe cel din fata mea ca franeaza in linie drepta fara motiv sau la fiecare curba, oricat de mica ar fi ea. Conducand mai mult timp, dintr-un sofer care nu vrea sa auda de electric deocamdata, acum sunt nedecis. Imi place modul de condus cu motor electric, m-as descurca cu incarcat pentru naveta la birou (atat cat mai este el in mod de lucru hybrid) si drumuri prin oras, insa pentru distante lungi ori trebuie sa fie un long range cu porturi de EU , ori este un no go. Ar fi mai mult de povestit, ma opresc aici deocamdata. Cat o sa mai stea pe la mine, poate mai revin sa scriu unele pe aici. |
Author: | dand [ 03 Aug 2022, 11:49 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Interesanta experienta, nu stiam ca sunt porturi diferite de incarcare in US... Referitor la regenerare, ai incercat si modul neutru? Nu stiu cum e la Tesla, la Merc spre exemplu n-am observat mari diferente, regenereaza ok si in modul neutru fara a activa frana. Si pe mine ma enerveaza cei ce pun frana brusc fara a avea ceva in fata (ca o paranteza, in UK multi fac asta ptr ca au depasit viteza cu 2-3mph si nu stiu ca daca iei piciorul de pe acceleratie are efectul imediat al scaderii vitezei, ei folosesc doar accelerare-frana). Unul din cele mai asteptate modele EV avand in vedere pretul relativ accesibil, Megane E-Tech a sosit deja si a fost foarte bine primit de TopGear. M-am uitat de curiozitate la Salary Sacrifice si varianta cu baterie de 60kW si 220 cai e 483£ pounds pe luna all-inclusive si fara avans, ceea ce mi se pare o rata foarte buna in conditiile actuale si doar 22 saptamani livrare (jumatate de an e nimica toata in zilele noastre), cred ca o sa se vanda bine. |
Author: | GiuliaLover [ 03 Aug 2022, 22:19 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Exista adaptoare US to CCS pentru Tesla incepind de la 100 de euro, deci falsa problema. |
Author: | cristih [ 05 Aug 2022, 21:38 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Nu am incercat in modul neutru, incerc. Insa eu fiind unul care la mers normal ma folosesc mult de frana de motor, incetinirea din regenerare chiar imi place. Din pacate falsa problema este pentru modele dupa 1 mai 2019. CCS combo 2 adapter se poate folosi doar la modele care stiu sa incarce CCS combo 2 DC. Note: Vehicles built before May 1, 2019 are not equipped with CCS charging capability. To install this capability, please contact Tesla service. |
Author: | GiuliaLover [ 06 Aug 2022, 07:08 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Pai suna-i si da-le banul ca vad ca la ei e ca la Apple. |
Author: | Shaq [ 09 Aug 2022, 22:42 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Salutare. De curand mi-a venit ID4 si as vrea sa impartasesc experienta mea de pana acum. Locuiesc in Germania si aici nu am absolut nicio problema cu incarcatul. Daca plec cu 100%, la un drum de 500 km am nevoie doar de o pauza de 30 min. Pauza pe care oricum o fac avand copil mic ( nu il pot teroriza sa stea in scaun 5-6 ore, e mic, are energie si automat ma impinge la facut pauze ). Sincer nu inteleg problema cu pauzele, cred ca depinde daca vrei sa te adaptezi sau nu, eu fiind din ala „kamikaze“ cu drumuri ca Ger-Ro 20 de ore doar cu pauza de alimentat sau Suedia-Ro la fel, doar cu pauza de alimentat sau Ger-Arad-Ger doar cu pauza de alimentat ( lol drumul asta l am facut fara pauza de toaleta ), ati prins ideea, si totusi am trecut super lejer pe electrica. De ce? Pe langa avantajul financiar ( incarc gratis la lidl sau aldi cu 50 kwh/h lol la noi e considerat „rapida“ o astfel de incarcare; fara impozit, curentul per total mai ieftin si la pompele rapide; prima de 5.000€ primita tot de la stat ) este avantajul tehnologic. Electricul poate livra accelerari de masini sport la preturi mai avantajoase. Dinamica este superioara si cand bateriile vor fi mai dezvoltate atunci vor zbura si recordurile de pe Nurburgring. Inteleg pe cei care stati in Romania, la drumuri lungi e un chin, chiar in toamna o sa vin in tara si cand am vazut ce statii amarate am la Arad/Sibiu/Brasov am ramas dezamagit. Pentru vestul Europei, nu vad nicio problema asta cu timpii de incarcare, ai statii Ionity foarte dese ( sigur ultima e la Budapesta ca sa injur bine de tot ca in tara am doar 50 kwh/h ), ai Enbw chiar mai dese, a inceput sa deschida Tesla pompele lor si pentru restul… Pentru mine ar fi perfect un range real de 600 km la 130 pe autostrada, dar asta o sa vina mai repede decat ne asteptam, vedeti bmw IX sau EqS, deja bat la 550-600 km pe pilot cu 130. Daca ma intrebati de ce VW si sunt inregistrat pe forumul Alfa, simplu, Alfa doarme si nu are nimic eletric in portofoliu, abia la anul vin cu Brennero care pe moment nu mi-ar satisface cerintele. Astept cu nerabdare sa se confirme zvonurile cu GTV coupe, daca peste QV am sarit, peste GTV nu am sa mai sar. PS: la un drum lung am facut oprire de alimentare. Era o mega statie tesla si un burger king langa. Am fost la burger king ( era la 4 minde mers pe jos ), era destul de aglomerat, pana am dat comanda si pana am luat-o si apoi m am intors la masina ( deci fara sa mananc la BK ), ea se incarcase de la 30% la 80%. Fara sa simt constrans de timp, fara sa astept aiurea pe langa pompa. Urmatoarele updateuri vor fi cu netflix, superb, pretabil pentru orice sofer. |
Author: | dand [ 10 Aug 2022, 11:43 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Mersi de impresii, eram curios cum merge prin Germania la 'pompa'. In UK se presupune ca suntem mai inapoiati la numar de chargere/km fata de Germania, si tot eu zic ca e ok la momentul de fata, asa ca pot sa imi imaginez numai ca in DE condusul cu un EV e total lipsit de griji. Interesanta asta cu incarcatul gratis la 50kWh, aici sunt foarte putine statii gratis la 50kWh, practic doar la BP Pulse si doar daca esti membru (ptr care platesti £7 pe luna, eu am avut primul an gratis membershipul cu Mercedes Card, dar s-a dus). Am gasit mai nou in Brighton cu 7kWh, sunt vreo 7 statii intr-o parcare vis a vis de i360 BA Tower. Am fost inititial sceptic, dar am zis sa incerc ca oricum lasam masina in parcare. Spre mirarea mea, incarcarea a fost constanta la 7kW si in 5 ore cat am petrecut in oras am reincarcat la 95% (de la 150 la 220 si ceva). "A beginning of a wonderful friendship", cum zice mereu un prieten cand descopera un pub nou:), sunt mare fan parcarea aia din Brighton. La fel am descoperit la Portsmouth in Gunwharf Quays Outlet parking, sunt si mai multe, cred ca 12 si tot gratis. Acum imi explic de ce BP-ul din apropiere e mereu liber, ptr ca cele 12 EV-uri din Portsmouth se duc sa incarce la outlet:) O sa urmaresc de acum cand ma duc la orice shopping center sa gasesc locul de incarcare, pana la urma e doar efortul de 2 minute de a scoate cablul din portbagaj. O chestie descoperita cu ocazia asta, la Brighton: ptr ca nu mergea pe partea mea, am pus cablul la priza de pe partea cealalta si am uitat de lucrul asta. Cand am revenit in parcare am scos cablul de pe partea mea, dupa care am realizat ca era gri, al meu e galben:) tocmai ce ii oprisem incarcarea Teslei de langa, fara sa vreau. I-am pus cablul la loc, insa judecand de pe semnalul rosu intermitent din lateralul masinii, nu cred ca ii mai incarca:) Practic in parcarea aia, poti deconecta alte masini si pleca cu cablurile de incarcare, noroc ca nu e inca o piata de desfacere mare la cabluri de incarcare, altfel banuiesc ca nu va trece mult pana cand 'baietii' vor incepe sa fure asa ceva din parcari. |
Author: | Shaq [ 11 Aug 2022, 00:29 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Ciudata partea cand ai explicat ca ai scos cablul unui „vecin“. La Lidl scanezi un cod qr si poti opri doar tu incarcarea ( ori din aplicatie ori din auto ), singura exceptie e daca atingi borna de 60 min, atunci se deconecteaza automat ( cred ca si daca ajunge la 100% tot automat se deconcteaza ). Dar cat timp esti conectat si ai masina incuiata, nu iti poate scoate nimeni cablul „din rezervor“. Sigur nu asta a fost motivul principal pentru care am trecut la electrica, dar profit de cat timp mai este gratis incarcarea. Oricum si ei castiga bani de pe urma noastra ( stat mai mult in magazin presupune mai multe cumparaturi inutile ). Plus ca multe lidl-uri si aldi au panouri solare si e fain sentimentul sa stii ca incarci, chiar si intr-o proportie X, de la soare. Legat de incarcarea la drum lung, multi lasa automobilele sa ajunga la sub 10% si profita ca sunt statii rapide dese, astfel obtin viteza cea mai mare la incarcare si apoi la 50-60% pleaca mai departe. Asta sigur ca presupune opriri mai dese, dar se sta undeva la 15 min maxim per oprire. |
Author: | dand [ 11 Aug 2022, 11:37 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Cablul in general nu-l poti scoate la alea "tethered" (unde nu ai nevoie de cablul tau) fara sa dai cu cardul de membru/fob-ul, desi la Ionity spre exemplu am vazut ca poti fara pre-validare. Insa ma refeream la astea unde trebuie sa folosesti cablul tau, Mennekes-ul, n-am folosit decat de doua ori pana acum dar la ambele il puteai scoate fara nici o problema. Dar ai dreptate, ala din masina nu-l poti scoate decat daca ai access la cheie. Ptr ca scoti cablul din "rezervor" doar prin apasarea de buton, dar merge doar ca esti acolo cu cheia in buzunar, altfel n-ar merge, deci imposibil de furat cabluri:) Interesanta chestia cu energia din panourile solare la Lidl si Aldi, am, vazut recent ca si aici a aparut o chestie numita Papilio3 (de la o firma 3ti), care poate fi instalata zic ei in 24 de ore. Attachment: Papilio.jpg [ 38.94 KiB | Viewed 875 times ] https://www.youtube.com/watch?v=6QhDFXVpJcU |
Author: | Godzzi [ 14 Aug 2022, 23:48 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
cel mai probabil tesla vecinului nu mai incarca inainte sa vi tu la statie deoarece nicio statie nu ar trebui sa lasa deconectarea cablului fata stop charge in prealabil. Motivul este, evitarea formarii unui arc electric. La 32Amperi faci o flama frumusica daca tragi direct cablul. Conform standardelor de siguranta, doar la 10A (2kw) poti deconecta fara a risca vreo flama. De aceea toate prizele din casa Schuko au scrise pe ele 10A. E posibil ca incarcarea sa fi fost oprita deja iar statia a deblocat cablul (pe partea ei), in timp ce masina pastreaza cablul blocat pana cand vine propietarul si deblocheaza din cheie. |
Author: | dand [ 15 Aug 2022, 18:08 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Am oprit intai de la buton, inainte de a ii scoate cablul. Era un charger din ala destul de basic, cu doua butoane: verde (ptr activare) si rosu (ptr oprire). Dar ce m-a frapat e ca poti scoate fara a da cu cardul/scana un QR code ceva. Ideea fiind ca e un charger cu 2 prize care e intre doua locuri de parcare. Daca o priza nu merge, practic ramane doar o priza la doua masini si atunci teoretic poti deconencta cablul celui care incarca ptr a-ti conecta cablul tau in schimb. La singura statie mica (de 7kW) unde am mai incarcat si care avea acelasi design (un charger cu doua socketuri) trebuia sa activezi cu card si sa opresti tot cu card. Ce-i drept, ala era cu bani, presupun ca asta fiind gratis nu are cititor de card. Au aparut din ce in ce mai multe din astea pe strazi in zona mea, dar principiul am vazut ca e cam acelasi, tot pe baza de citire card sau App. O sa incerc sa incarc de curand, chiar daca trebuie sa parchez pe strada vecina, in aceeasi arie de parking permit. Sunt curios cam cat reuseste sa incarce intr-o noapte si costurile aferente. La statia mare unde incarcam de obicei (8 'pompe' de 150kwh) s-a introdus limita de timp de curand, chiar ma mirasem ultima oara cand am incarcat de ce toata lumea statea in masini, de obicei lasai masina si te duceai la alimentara (vreo 15 minute mers rapid). Sau la vreo mancatorie in mall:) Acum e 45 minute maximum de incarcare, asa ca nu prea mai ai cum sa te duci/intorci si cu cumparaturile facute in timp util. Daca nu o faci, intri la amenda de parcare care e parca 60 si ceva de coco. |
Author: | dcmilitaru [ 16 Aug 2022, 22:18 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Am folosit si eu timp de o saptamana o mașină electrica. Daca pe hârtie lucrurile arata bine, in viața reala se chimba puțin socoteala. Daca as fi mers cum merg de obicei, un plin imi ajungea cam 160km. Hmm... Am zis ca sâmbăta merg la cumpărături si cât stau in supermerket, las mașina la incarcat. Doar ca statia se bloca când cuplam mașina. Si s a blocat 3 zile la rand. Am găsit o statie care nu se bloca, am incarcat de 85 de ron. Cu ăștia am parcurs 88km. Grozav. La banii astia merg cu taxiul toata viața. Toata saptamana am incarcat la 220v. Nici asa nu e vreo fericire. Masina nu incarca constant. Afara fiind foarte cald, porneau ventilatoarele sa răcească bateriile si probabil scadea rate de incarcare. In 8-9 ore incarcam 10%. Ghici cât consumam pana acasă si inapoi? Exact, 10%, asta daca mergeam atent. Parerea mea ca daca n ai statie de incarcare acasa sau la birou(si aici e discutabil, ca trebuie sa te duci s o scoți de la incarcat sa nu te injure colegii) nu e vreo fericire. E o bataie de cap prea mare sa cauți mereu o stație, sa pierzi vremea pe langa mașină , etc si totul pe bani(mulți) si pe timp(pe care nu vreau sa-l pierd așa. ) In rest, da, accelereaza grozav, dar e cam singurul plus si mai sunt multe mașini conventionale care fac asta. Parerea mea. |
Author: | dand [ 17 Aug 2022, 12:21 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
dand Quote:
Au aparut din ce in ce mai multe din astea pe strazi in zona mea, dar principiul am vazut ca e cam acelasi, tot pe baza de citire card sau App. O sa incerc sa incarc de curand, chiar daca trebuie sa parchez pe strada vecina, in aceeasi arie de parking permit. Sunt curios cam cat reuseste sa incarce intr-o noapte si costurile aferente.
Una dintre chestiile pe care le descoperi zi de zi ca si EV driver e ca ai fost putin cam bovina pana la momentul respectiv. Astazi am facut o noua descoperire, genul "life changing":). Adica in loc sa parchez masina langa casa, mai degraba merg pe o straduta putin mai incolo (5 minute de mers pe jos) si incarc in timpul zilei cat masina statea oricum degeaba cu 0.39p pe kWh in loc de 0.65p (la alea rapide). Plus ca nu stau nici in trafic si parcarea e inclusa in resident permit oricum.Si app-ul zice ca e gata in 4 ore (e un din ala cu 22kWh). |
Page 35 of 54 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |