Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Sfaturi achizitie Alfa 156
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=4398
Page 34 of 42

Author:  usr1 [ 24 Oct 2015, 10:55 ]
Post subject:  Re: Sfaturi achizitie Alfa 156

@ciprianionut...stiu care e treaba si nu e numai cu alfele asa...cam in general in ziua de azi o masina trecuta de 10 ani nu mai valoreaza nimic. De exemplu un bmw e36 in germania se vinde cu 300 euro adica vreo 12 mil in banii nostrii...cei drept masina are 20 de ani dar mai poate fi folosita.

Cu alfele astea daca iei una scapi ff greu de ea deoarece au probleme cu instalatia electrica si cu motorul...ori o dai la pret de nimic ori mergi cu ea si bagi bani.

Author:  ciprianionut [ 24 Oct 2015, 12:24 ]
Post subject:  Re: Sfaturi achizitie Alfa 156

usr1 Quote:
@ciprianionut...stiu care e treaba si nu e numai cu alfele asa...cam in general in ziua de azi o masina trecuta de 10 ani nu mai valoreaza nimic. De exemplu un bmw e36 in germania se vinde cu 300 euro adica vreo 12 mil in banii nostrii...cei drept masina are 20 de ani dar mai poate fi folosita.

Cu alfele astea daca iei una scapi ff greu de ea deoarece au probleme cu instalatia electrica si cu motorul...ori o dai la pret de nimic ori mergi cu ea si bagi bani.
Cànd am cumpàrato am dat 12.000 de euri pe ea si avea 2 ani de viatà cu 15.000km la bord.Acuma am de 3 ani pe 159 la care am dat 9000+alfa 156 nu am avut ce face,poate dacà era ìnscrisà ìn Romània luam pe ea vreo 2000 de euri.Partea mecanicà era aproape toatà nouà,doar caroseria avea ceva zgàràieturi,problema este cà ìn ziua de azi si o masinà nouà dupà 6 luni de viatà valoarea iei scade la jumate. :wave:

Author:  andreiblitz [ 24 Oct 2015, 13:50 ]
Post subject:  Re: Sfaturi achizitie Alfa 156

Repede te-ai lamurit cu alfele "astea" si deja stii ca au probleme cu instalatia electrica si cu motorul. Masiniile alea la 500€ sunt pericol public, parerea mea.

Author:  usr1 [ 24 Oct 2015, 14:54 ]
Post subject:  Re: Sfaturi achizitie Alfa 156

@ciprianionut eu mi-am luat masina noua si daca o vand acum nu iau nici un sfert din ce am dat si e intretinuta super.

Author:  ciprianionut [ 24 Oct 2015, 15:22 ]
Post subject:  Re: Sfaturi achizitie Alfa 156

usr1 Quote:
@ciprianionut eu mi-am luat masina noua si daca o vand acum nu iau nici un sfert din ce am dat si e intretinuta super.
Cu 3-4000 de euri poti sà iei ceva bunut,dar sigur trebuie sà mai bagi 1000 de euri ìn ea asa ca sà fi sigur,distributie,ulei,filtre,chesti màrunte poate chiar si un rànd de cauciucuri si uite asa ajungi usor sà cheltui bànuti.Mai strànge bani si-ti cumperi o Giulietta Sprint 2000cc 150 cp si obti senzatiile pe care le doresti. :lol:

@andreiblitz fiecare cu ce poate fum sà iasà :lol:

Author:  andreiblitz [ 24 Oct 2015, 15:25 ]
Post subject:  Re: Sfaturi achizitie Alfa 156

Nu prea il vad sa stranga bani pentru o Giulieta Sprint, avand in vedere ca el oscileaza intre un 156 si un cazan E36.

Author:  alfa156jtd85kw [ 20 Nov 2015, 18:35 ]
Post subject:  Re: Sfaturi achizitie Alfa 156

Salut,

Sunt nou pe forum, deoarece voi avea ocazia in viitorul apropiat sa conduc o Alfa 156 jTD 1.9 in eventualitatea achizitiei (in rate, de la un prieten).
Am citit inainte postarile referitoare la problemele comune/frecvente intalnite la acest model, cu toate acestea, observ foarte multe postari legate de motorizarile pe benzina si as dori sa aflu mai multe detalii de la posesorii directi ai modelului 1.9 jTD/jTDm (8/16v) - ce anume ar trebui sa verific la caroserie, la motor (zgomote), furtune, senzori, etc. pentru a-mi face o idee despre costurile de reparatie/intretinere. Ce reparatii se pot face in regie proprie si care din ele necesita un drum la mecanic specializat (sper sa gasesc unul in Cluj).

Modelul pe care urmeaza sa il testez este 1.9 JTD 85kw, 8v, are cca 143000 Km in bord, schimbate toate bratele fata, bucsele (sper si capetele de bara), ambreiaj schimbat. Are cateva semne de buna purtare, cu care ma pot impaca. Sper ca senzorii sa functioneze ok (inca nu stiu).

Conduc moto de multi ani si am trecut recent la auto - am condus ambele tipuri de motorizari si inclin mai mult spre cea diesel, in ideea ca fac oricum drumuri lungi (>>500 km) iar confortul, stabilitatea si siguranta, precum si consumul sunt factori importanti pentru mine (5.0-5.5 l/100km extraurban in regim de viteza 90-110kmh , 2 pers. la bord) - cu benzinar nu pot scoate consumul asta, doar cu Yamaha.

Author:  tomi_alfa [ 21 Nov 2015, 03:37 ]
Post subject:  Re: Sfaturi achizitie Alfa 156

La caroserie, evident e foarte important sa nu fi avut vreun accident mai grav candva. Alinierea elementelor, sa nu traga intr-o parte, uzura uniforma a cauciucurilor, sa te uiti in locasul rotii de rezerva, rugina din zona oalelor telescoapelor (cel mai bine se vad daca sunt date jos carenajele) etc. Daca ti-e prieten presupun ca stii in mare daca a avut vreun eveniment cu masina si cred ca-l cunosti destul de bine de vreme ce o poti lua in rate. La motor de verificat eventualele prelingeri de ulei/lichid de racire, fisuri la furtunele turbo, radiator. Pune-o si pe tester sa nu aiba erori. Uneori sunt erori, dar nu e obligatoriu sa si aprinda MCSF (motor control system failure). Daca becul de airbag este aprins, fa tot efortul si rezolva cauza. Din cate stiu, daca este eroare, sistemul nu se va declansa in caz de nevoie. Si distributia ar trebui sa o ai in vedere sa fie schimbata.

Ce reparatii se pot face in regie proprie?

Pai se pot schimba cam toate bratele daca ai un elevator (cea mai buna varianta) sau capre/butuci: telescoapele, placute de frana si discuri, cablu frana de mana (aici e bine sa ai cel putin canal pentru un reglaj precis), diferite garnituri sau senzori ce sunt cat de cat la indemana. Cu o diagnoza KKL sau ELM327 si MultiECUSCan care nu costa mai mult de 100 de lei poti citi si sterge erori pe diferite centraline (ECU motor, ABS, Airbag, Clima (cele care au)).
La capitolul comfort, chiar si cu suspensie stock, care e mai moale, nu i-as putea da o nota prea mare. La restul da. La capitolul siguranta, desi are 3 stele NCAP, la ce accidente au avut unii printre care si eu, am iesit doar cu niste zgarieturi si sperietura.

Alte informatii se gasesc si pe acest topic si pe forum la sectiunea Alfa Romeo 156 sau Troubleshooting.

Author:  usr1 [ 23 Nov 2015, 12:37 ]
Post subject:  Re: Sfaturi achizitie Alfa 156

Am vazut azi un alfa 156 1.8 TS la care in momentul cind ii dadeam tr. 1 si tr 2 motorul parca vroia sa se opreasca dintr-o data si se simteau zdruncinaturi in masina... Vanzatorul a zis ca e dusa sa o bujie si merge in 3 pistoane si de asta face asa dar problema va disparea cind se incalzeste motorul... Dupa ce s-a incalzit motorul intradevar nu mai facea asa insa motorul nu trecea de 4000 rmp in nici o treapta de viteaza si nici mai mult de 100 KM/H nu trecea.

Sa fie oare numai bujia?

Author:  nesquick [ 23 Nov 2015, 13:53 ]
Post subject:  Re: Sfaturi achizitie Alfa 156

Debitmetru defect, sonde lambda, senzor ax cu came sau poate vreo bobina face figuri. Un tester te va ajuta in elucidarea misterului. Oricum ar fi costul oricarei piese este in jurul a 100euro ( reper original ).

Author:  alfa156jtd85kw [ 23 Nov 2015, 15:04 ]
Post subject:  Re: Sfaturi achizitie Alfa 156

tomi_alfa Quote:
La caroserie, evident e foarte important sa nu fi avut vreun accident mai grav candva. Alinierea elementelor, sa nu traga intr-o parte, uzura uniforma a cauciucurilor, sa te uiti in locasul rotii de rezerva, rugina din zona oalelor telescoapelor (cel mai bine se vad daca sunt date jos carenajele) etc. Daca ti-e prieten presupun ca stii in mare daca a avut vreun eveniment cu masina si cred ca-l cunosti destul de bine de vreme ce o poti lua in rate. La motor de verificat eventualele prelingeri de ulei/lichid de racire, fisuri la furtunele turbo, radiator. Pune-o si pe tester sa nu aiba erori. Uneori sunt erori, dar nu e obligatoriu sa si aprinda MCSF (motor control system failure). Daca becul de airbag este aprins, fa tot efortul si rezolva cauza. Din cate stiu, daca este eroare, sistemul nu se va declansa in caz de nevoie. Si distributia ar trebui sa o ai in vedere sa fie schimbata.

Ce reparatii se pot face in regie proprie?

Pai se pot schimba cam toate bratele daca ai un elevator (cea mai buna varianta) sau capre/butuci: telescoapele, placute de frana si discuri, cablu frana de mana (aici e bine sa ai cel putin canal pentru un reglaj precis), diferite garnituri sau senzori ce sunt cat de cat la indemana. Cu o diagnoza KKL sau ELM327 si MultiECUSCan care nu costa mai mult de 100 de lei poti citi si sterge erori pe diferite centraline (ECU motor, ABS, Airbag, Clima (cele care au)).
La capitolul comfort, chiar si cu suspensie stock, care e mai moale, nu i-as putea da o nota prea mare. La restul da. La capitolul siguranta, desi are 3 stele NCAP, la ce accidente au avut unii printre care si eu, am iesit doar cu niste zgarieturi si sperietura.

Alte informatii se gasesc si pe acest topic si pe forum la sectiunea Alfa Romeo 156 sau Troubleshooting.
Multumesc mult pentru sfaturi, voi tine cont de ele si voi reveni cu noutati (bune sper).

Author:  usr1 [ 23 Nov 2015, 18:34 ]
Post subject:  Re: Sfaturi achizitie Alfa 156

cristianmiu Quote:
Debitmetru defect, sonde lambda, senzor ax cu came sau poate vreo bobina face figuri. Un tester te va ajuta in elucidarea misterului. Oricum ar fi costul oricarei piese este in jurul a 100euro ( reper original ).
Deci e de bagat bani la greu ca sa fac motorul.

Author:  nesquick [ 23 Nov 2015, 18:40 ]
Post subject:  Re: Sfaturi achizitie Alfa 156

Daca 100 euro, inseamna bani la greu... Da, ai de bagat bani la greu.

Author:  usr1 [ 23 Nov 2015, 20:10 ]
Post subject:  Re: Sfaturi achizitie Alfa 156

Imi spunea un prieten ca e posibil sa fie de la distributie...sa fie o supapa strimba sau chiuloasa. Daca ar fi numai o 100 euro m-as baga...cred ca am sa vb cu vanzatorul sa vad dac a este de acord sa duc masina la service sa vad care e cauza de face asa.

Author:  nesquick [ 23 Nov 2015, 20:43 ]
Post subject:  Re: Sfaturi achizitie Alfa 156

Daca una sau mai multe supape sunt indoite, motorul "bate" si are un sunet specific. Cel mai bine mergi cu ea la un service pentru o diagnoza. Asta implica ca cei de la service sa se priceapa sa-ti citeasca parametrii si sa-i compare cu cei dati de producator.

Ce au ajuns si alfele astea... sa le cumperi cu 1000 euro ( sau nici macar ) si sa le repari cu inca 100, iar la final sa spui ca deja ai bagat prea mult in ea. :bash:

Author:  usr1 [ 23 Nov 2015, 20:57 ]
Post subject:  Re: Sfaturi achizitie Alfa 156

Le cumperi cu 500 euro ;)

Author:  andreiblitz [ 23 Nov 2015, 21:05 ]
Post subject:  Re: Sfaturi achizitie Alfa 156

Bucura-te ca proneste la pretul asta.

Author:  usr1 [ 23 Nov 2015, 22:16 ]
Post subject:  Re: Sfaturi achizitie Alfa 156

pai ma bucur....daca as sti sigur ca e de la "debilmetru" m-as baga...ma tem sa nu fie ceva mai scump.

Author:  andreiblitz [ 24 Nov 2015, 00:33 ]
Post subject:  Re: Sfaturi achizitie Alfa 156

Daca scoti mufa de la debitmetru si masina se tureaza peste 4000 rpm atunci acolo-i baiul.
Oircum, la banii astia nu prea ai ce sa verifici la masina. O sa-ti iei un 156 in care o sa trebuiasca mai devreme sau mai tarziu sa bagi bani, ceva mai mult de 100€.

Author:  traian1981 [ 24 Nov 2015, 13:07 ]
Post subject:  Re: Sfaturi achizitie Alfa 156

:))
Eu zic sa te bagi :)
Se strica si o arunci :)) sau mai bagi 100 euro in ea

Trimis de pe al meu GT-I8730 folosind Tapatalk

Author:  usr1 [ 28 Nov 2015, 22:56 ]
Post subject:  Re: Sfaturi achizitie Alfa 156

Un 2.4 jtd neinmatriculat adus din italia in stare foarte buna la pret de criza. Se merita dieselul? E mai costisitoare intretinerea?

Author:  AlcSilian [ 08 Dec 2015, 12:41 ]
Post subject:  Sfat achizitie Alfa Romeo 156 1.9 JTD 150HP 2004

Salut dragi posesori de Alfa Romeo. Sunt in pragul unei achizitii, si sincer m-am orientat spre Alfa Romeo. Sunt foarte incantat de modelul 156 facelift. Am tot analizat piata si am ramas orientat pe 156. Am pus in balanta 2.0 JTS cu 1.9 JTD, si am hotarat sa raman pe 1.9 JTD din 2 motive: Consumul destul de maricel al 2.0 JTS in oras (ar fi de luat in calcul o instalatie GPL dar aici e alta problema: 1. Practic strici frumusetea masinii si 2. din ce am citit inca nu se poate spune sigur ca o instalatie GPL se poate monta pe JTS) si bineinteles costul combustibilului raportat pe luna.
Asadar am ramas la 156 1.9 JTD. Am tot cautat si am gasit o masinuta din 2004 1.9 JTD (150 HP). Am fost si am testat masina, si concluzia ar fi urmatoarea:

1. Problema cu alternatorul - Omul zice ca a fost schimbat, dar functioneaza defectuos. Din ce am observat incarca doar la turatii mari.
2. Pentru a monta alternatorul, a demontat conductele de AC.
3. Zgomotul de la motor, parca e prea puternic in habitaclu.
4. Parbriz fisurat.
5. Lipsa proiector dreapta.
5. Praguri dezlipite.
6. Coduri de eroare pe airbag. Capsa pirotehnica sofer detonata si parca ceva cu presiune centura siguranta pasager prea mare...(nu se observa ca masina ar fi fost implicata in accident)
7. Cand pornesti dezaburirea (apesi ambele butoane de dezaburire) se dezactiveaza ABS-ul si Asistenta Servo.
8. Articulatie fata.
9. Un zgonot de scartait in mers de pe spate daca nu ma insel.
10. Frana de mana nu tine.
11. Lipsa ITP + Asigurare.
12. Transport platforma Bucuresti.

Din ce am vazut; masina este in stare estetica foarte buna. Esapament OK. Nu are rugina pe la aripi sau pe alt element al caroseriei. Motorul trage foarte bine. Uzura destul de mica a discurilor de frana. Interior super Ok. Xenoane montate de proprietar... senzori de parcare montati tot de el. Instalatie subwoofer.. Sistem audio Bose. Comenzi volan.

http://autovit.ro/anunt/alfa-romeo-156- ... 8715ee5caa" onclick="window.open(this.href);return false;

Aceasta ar fi masina.

Voi ce spuneti?

Author:  Razvan29 [ 08 Dec 2015, 12:57 ]
Post subject:  Re: Sfat achizitie Alfa Romeo 156 1.9 JTD 150HP 2004

Noi credem ca e o masina premium din 2004 care costa 1.600 EUR si ca va necesita o o suma mare de bani ca sa fie adusa pe linia de plutire.

LE: masina asta e un Frankenstein, ochelarii proiectoarelor de ceata ar trebui sa fie negre pentru modelul din 2004, turometrul si vitezometrul alb iar ceasurile de combustibil, ceas, temperatura apa sunt negre; infocenterul este de pe modelul doar cu facelift interior. :lol:

Author:  AlcSilian [ 08 Dec 2015, 13:21 ]
Post subject:  Re: Sfat achizitie Alfa Romeo 156 1.9 JTD 150HP 2004

Deci este posibil ca masina sa fi avut accident si ca interiorul cat si exteriorul sa fie modificat cu piese de pe diferite masini? Sau masinile pe UK sa fie mai cu mot si diferite?

Author:  ibiza [ 08 Dec 2015, 14:03 ]
Post subject:  Re: Sfat achizitie Alfa Romeo 156 1.9 JTD 150HP 2004

Razvan29 Quote:
LE: masina asta e un Frankenstein, ochelarii proiectoarelor de ceata ar trebui sa fie negre pentru modelul din 2004, turometrul si vitezometrul alb iar ceasurile de combustibil, ceas, temperatura apa sunt negre; infocenterul este de pe modelul doar cu facelift interior. :lol:
Wait, there is more: turometrul si vitezometrul sunt inversate, infocenterul este de pe versiunile 2002-2003
PS: Tara de origine
Regatul Unit :roll:

Mai jos poti vedea cum arata ceasurile de bord si infocenterul la versiunea 2004 (pozitie si forma). Nu stiu sigur daca toate 156 din 2004 au ceasurile negre totusi.

Attachments:
ceasuri 156.PNG
ceasuri 156.PNG [ 338.65 KiB | Viewed 2495 times ]
infocenter.PNG
infocenter.PNG [ 70.85 KiB | Viewed 2495 times ]

Page 34 of 42 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/