Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Alfa Spider 2.0 TwinSpark negru
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=22904
Page 34 of 47

Author:  traian1981 [ 30 Sep 2016, 16:55 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 2.0 TwinSpark negru

Cred ca nu ai cum sa montezi fuzete de 166 pe GTV
Asa ar fi fost prea simplu si nu isi mai batea nimeni capul cu adaptoare
Puneai tot ansamblu de la 166 si era gata treaba :)

Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk

Author:  Nelu1973 [ 30 Sep 2016, 17:11 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 2.0 TwinSpark negru

Din păcate sunt foarte rare gtv-urile 3.0. Era soluția cea mai simplă pentru trasplantarea portfuzetă, fuzetă și etrier. Dar în schimb e mult ma ușor de găsit un Fiat coupe 20v turbo pentru transplant. Dacă te interesează îți pot da un contact în Italia ce îți poate da orice tip de disc care iti poate veni în minte.

Inviato dal mio SM-G930F utilizzando Tapatalk

Author:  traian1981 [ 30 Sep 2016, 17:14 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 2.0 TwinSpark negru

Discurile deja le-am comandat, nu am cum sa o mai sucesc acum

Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk

Author:  Nelu1973 [ 30 Sep 2016, 17:21 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 2.0 TwinSpark negru

Cred ca ALXege are dreptate, dacă nu ma înșel găurile care o să le faci o sa fie foarte aproape de cele existente...

Inviato dal mio SM-G930F utilizzando Tapatalk

Author:  yux_mm [ 30 Sep 2016, 18:59 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 2.0 TwinSpark negru

Ege si nelu au surprins foarte bine problemele ce pot aparea prin adaugarea inca a 5 gauri intre cele existente. Deci fi cu bagare de seama.
As mai adauga inca un aspect la cate sa fi atent: centrarea gaurilor. Altfel discul va fi descentrat si vei avea vesnic o bataie ca de roti neechilibrate.

Author:  speedy91 [ 30 Sep 2016, 19:42 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 2.0 TwinSpark negru

yux_mm Quote:
Ege si nelu au surprins foarte bine problemele ce pot aparea prin adaugarea inca a 5 gauri intre cele existente. Deci fi cu bagare de seama.
As mai adauga inca un aspect la cate sa fi atent: centrarea gaurilor. Altfel discul va fi descentrat si vei avea vesnic o bataie ca de roti neechilibrate.
Discul nu se centrează în găurile pentru prezoane, se centrează prin gaura centrala pe butuc!
Eu zic ca ar fi ok să-și dea cu părerea cine a pus mâna pe așa ceva!
Repet, discul este strâns între butuc si jantă, nu se blochează în prezoane, se poate observa foarte ușor cu janta data jos, ca există o toleranta lăsată în jurul prezonului, dacă forța de frânare s-ar duce direct în prezoane atunci filetul de pe prezon ar fi praf,portiunea din dreptul discului, gândiți-va că discul este fixat pe poziție de un simplu șurub de aproximativ 5mm.
Discurile cu defecte de fabricație, suprasolicitate se fisureaza,rupt deasupra cercului descris de butuc si butuc jantei, niciodată nu se rupe partea din interior, decât dacă janta nu e strânsă bine si are joc.

Author:  bluecar [ 30 Sep 2016, 22:06 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 2.0 TwinSpark negru

exact acest lucru am vrut sa spun si eu,chiar cand am schimbat ultia data jantele ma uitam la disc si exista o toleranta,daca nici speedy91 nu stie.

Attachments:
disc.jpg
disc.jpg [ 194.52 KiB | Viewed 1749 times ]

Author:  yux_mm [ 30 Sep 2016, 22:14 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 2.0 TwinSpark negru

Uitasem complet de inelul central, my bad. Totusi, daca gaurile nu se inscriu pe un cerc perfect iar distantele intre ele nu sunt perfect cat trebuie, risti ca discul sa se prijine pe unul sau mai multe prezoane si poate aduce forte suplimentare de forfecare pe acel prezon/prezoane, ceea ce nu e tocmai de dorit.
Alta problema ar fi faptul ca prin adaugarea de gauri se micsoreaza suprafata de contact. Speedy are dreptate cand zice ca janta transmite prin frecare eforturile la disc, iar acesta la randul lui tot prin frecare la fuzeta. Dar, pe de o parte, cu siguranta suprafata de contact nu a fost calculata la limita de catre injinerii aia, iar pe de alta parte nici efectele micsorarii suprafetei de contact nu le putem cuatifica. Poate doar daca avem ceva background de injunerie proiectare autovehicule, astfel incat dispunem de cunostinte si ipoteze de calcul.
Speedy, nu mi-o lua in nume de rau, dar nici tu si nici eu nu cunoastem cu precizie care ar fi efectele unor microfisuri ce se pot dezvolta in jurul acelor noi gauri. Mai ales ca nu cunoastem cu precizie metodele de producere si tratare a acelor discuri. Eu personal suspectez ca mai intai au fost practicate toate gaurile, echilibrat discul si alte cele, si abea apoi a fost calit materialul, tocmai pentru a nu induce eforturi/tensiuni suplimentare. O fisura in zona prezoanelor, desi e prins discul ca in cleste intre janta si fuzeta, poate duce la importante schimbari a starii de eforturi. Iar de aici in colo putem extrapola si emite diverse ipoteze, inclusiv cea a concentrarii de eforturi in zona pomenita de Speedy si cedare in final a discului cu consecinte deloc placute.

Cine are ceva cunostinte de element finit si acces la ANSYS, sau alt program de analiza prin metoda elementului finit, sa faca o simulare de amorul artei.

In alta ordine de idei, eu recunosc: imi pui 2 chei in mana si risc sa raman cu piese pe podea daca e sa repar ceva la o masina. Nu am skillurile necesare. Insa in acelasi timp cati din mecanicii de pe forumul asta au pus mana pe o carte de rezistenta materialelor, sa o rasfoiasca macar?
Sa zic si eu acum, sa-si dea cu parerea cineva care a mai proiectat ceva folosint metoda elementului finit? cred ca as fi rautacios, nu?! :thinking:

Author:  bluecar [ 30 Sep 2016, 22:39 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 2.0 TwinSpark negru

dar jantele de aliaj cu doua dimensiuni intre prezoane(ex 5x100 si 5x112) cum de rezista?

Author:  yux_mm [ 01 Oct 2016, 01:42 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 2.0 TwinSpark negru

Simplu: au fost proiectate din start pentru treaba asta. Gaurile date intr-o singura etapa, grosimea peretelui dimensionata corespunzator, bla, bla, bla.
Zicea cineva mai sus de discuri cu multiple gauri. Idem. De pe planseta vin dimensionate corespunzator. In mare, cam poti proiecta orice si oricum sa reziste.
Nu spun ca e gresit ce face Traian aici, dar e bine sa aiba in vedere multiplele aspecte, pentru ca e vorba de siguranta lui si a altor participanti la trafic. Atata timp cat cei cu care lucreaza stiu ce fac e totul in regula. Si cand spun ca stiu ce fac nu inseamna ca au mai dat ei niste gauri si e ok. Pentru niste discuri deja calite tre sa sti cu ce viteza operezi burghiul, ce fel de cap are burghiul, pasul burghiului, temperatura de operare, etc, etc... astfel incat sa nu deteriorezi discul. Daca nu se vede crapatura nu inseamna ca nu e. Uneori poate aparea ulterior. Sau poate sa nu apara deloc si atunci e lapte si miere.
Si nu in ultimul rand, cat de legal este. In cazul unui eveniment neplacut (sper sa nu ai niciodata parte) te poti trezi ca asigurarea nu plateste deoarece produsul a fost alterat in afara specificatiilor producatorului. Si atunci e nasoala treaba ca practic esti in afara legii. Consecintele sunt limpezi de intuit...

Author:  bluecar [ 01 Oct 2016, 22:03 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 2.0 TwinSpark negru

cred ca aici lipseste comanr sigur facea un DIY sau ceva.( el parca la bratele superioare folosise un program pentru a calcula fortele de acolo)
personal nu cred ca o sa fie probleme, meseriasul care gaureaste discurile probabil o sa ii spuna daca rezistenta discului scade foarte mult incat o sa fie probleme.

Author:  ALXege [ 01 Oct 2016, 23:48 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 2.0 TwinSpark negru

Hai ma bluecar, serios?! Cam cum crezi ca o sa determine meseriasul care le gaureste rezistenta lor? :lol:
Pare-se ca romanul nu se mai pricepe doar la fotbal si politica, ci la orice! :roll:

Author:  Godzzi [ 02 Oct 2016, 00:12 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 2.0 TwinSpark negru

ALXege Quote:
Hai ma bluecar, serios?! Cam cum crezi ca o sa determine meseriasul care le gaureste rezistenta lor? :lol:
Pare-se ca romanul nu se mai pricepe doar la fotbal si politica, ci la orice! :roll:
Verifica la ce presiune se sparg ouale de gasca pe ele. Ha, de parca nu stiai cum se face :smart:

Author:  speedy91 [ 02 Oct 2016, 00:25 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 2.0 TwinSpark negru

ALXege Quote:
Hai ma bluecar, serios?! Cam cum crezi ca o sa determine meseriasul care le gaureste rezistenta lor? :lol:
Pare-se ca romanul nu se mai pricepe doar la fotbal si politica, ci la orice! :roll:
Foarte faină si nostimă concluzia, să nu uităm totuși că toți suntem români! Nu prea am înțeles chestia asta cu vorbitul la persoana a treia despre nația românească, foarte des folosita in ultima vreme, cumva parcă nu ai face parte din ea :blink:

Author:  bluecar [ 02 Oct 2016, 04:21 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 2.0 TwinSpark negru

ma mandresc ca sunt roman,nicaieri in lumea asta nu mi-a fost rusine sa spun ca sunt roman.(nu imi place fotbalul si politica)
ontopic:
unul din multele amortizoare schimbate pe spate avea filetul la tija stricat rau,am fost la un atelier de strungarie sa intreb daca se poate alt filet.eu credeam ca se umple cu sudura si se face filet)
pe primul nene intalnit l-am intrebat daca se poate,omul a spus ca nu.vazandu-ma nedumerit a chemat un inginer care a lamurit lucrurile explicandu-mi de ce nu se poate.
deci,atelierele mai mari au un inginer acolo pentru lucrari mai complexe

Author:  traian1981 [ 02 Oct 2016, 07:52 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 2.0 TwinSpark negru

Eu zic sa va opriti aici ca ati luat-o pe aratura rau.



Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk

Author:  triesse [ 02 Oct 2016, 15:45 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 2.0 TwinSpark negru

Ce culoare faci etrierii? :)

Author:  traian1981 [ 02 Oct 2016, 16:20 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 2.0 TwinSpark negru

triesse Quote:
Ce culoare faci etrierii? :)
Ai vreo propunere in afara de rosu? :)
Ma gandeam sa ii fac altfel dar sa se potriveasca si cu restul masinii.

Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk

Author:  ALXege [ 02 Oct 2016, 16:45 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 2.0 TwinSpark negru

Mergi pe rosu daca nu vrei sa o faci brad de Craciun :) Ai deja interiorul rosu si soft-top-ul rosii se vor potrivi de minune!

Author:  traian1981 [ 02 Oct 2016, 17:12 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 2.0 TwinSpark negru

Dupa ce termin franele cred ca o sa iau unul de pe Ebay
Imi place mult cu arata

Attachments:
s-l1600 (1).jpg
s-l1600 (1).jpg [ 207.63 KiB | Viewed 1525 times ]

Author:  triesse [ 02 Oct 2016, 20:42 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 2.0 TwinSpark negru

traian1981 Quote:
triesse Quote:
Ce culoare faci etrierii? :)
Ai vreo propunere in afara de rosu? :)
Ma gandeam sa ii fac altfel dar sa se potriveasca si cu restul masinii.

Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Red is the way.

Dar cum toata lumea are pe rosu, as risca sa-i fac un pic mai eleganti fara sa tipe sporty.
(chiar si un gri mai inchis la culoare, trebuie sa caut poza)

Image

Author:  Hermanoli [ 02 Oct 2016, 21:57 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 2.0 TwinSpark negru

traian1981 Quote:
Dupa ce termin franele cred ca o sa iau unul de pe Ebay
Imi place mult cu arata
De ce sa dai vreo 200 euro când recondiționarea actualului te costă sub 100€.

Trimis de pe al meu D5503 folosind Tapatalk

Author:  traian1981 [ 02 Oct 2016, 22:50 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 2.0 TwinSpark negru

Asta din poza vad ca e modificat ergonomic, arata bine.
Din ce am vazut la noi modificate asa costa destul de mult
Dar cred ca o sa il imbrac clasic si asta e :)

Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk

Author:  ALXege [ 03 Oct 2016, 01:15 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 2.0 TwinSpark negru

Arata bine, problema este ca airbag-ul pare apoi din alt film..

Author:  tzzivii [ 03 Oct 2016, 01:45 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 2.0 TwinSpark negru

Sa va mai incit putin...

Attachments:
IMG_4926.PNG
IMG_4926.PNG [ 1.79 MiB | Viewed 1464 times ]

Page 34 of 47 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/