It is currently 15 Nov 2024, 12:23

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1437 posts ]  Go to page Previous 131 32 33 34 3558 Next
Author Message
PostPosted: 10 Aug 2015, 00:27 
Offline
User avatar

Joined: 26 Feb 2012, 00:06
Posts: 43
Car: alfaromeo 156 2.0TS
sincer stiu exact (poate e putin cam mult spus) despre ce e vorba avand in vedere ca am cumparat si folosit unele din acele produse pe baze esterice vegetale, bio etc...,cum s-a mai spus. nu vreau sa intru in polemici dar eu unul nu o sa mai cumpar avand in vedere ca nu si a indeplinit rostul intr un ulei cat de cat esteric, normal, nu se vad performante majore, doar ca uleiul sta pe axe dupa nu stiu cate ore de nefunctionare , nu mi se pare relevant, la majoritatea uleiurilor folosite de mine (mentionate in posturile anterioare) aceasta calitate era valabila. pe de alta parte mi se pare ca aceste uleiuri "vegetale " nu fac fata cu brio celor milenare petroleum, nu au "power", sa zic asa, au o oarecare vascozitate/lipeala, dar nu hranesc otelul, asa cred eu; si mai au o problema cu apa, dupa un timp se dizolva, devin omogene cu apa, nu au fiabilitatea "non eco" a petrolului. e f greu sa indepartezi de ex scurgerile de petrol brut/adevarat/nerafinat din mare/ocean!!!


Top
   
PostPosted: 10 Aug 2015, 00:38 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
asa ziceam si eu, in alta ordine de idei am desfacut un motor saptamana trecuta , motor intretinut de mine care a crapat din alte motive de injectie(epoca petardelor), un dci, pot sa zic cu mana pe inima ca nu avea uzura la cuzineti/axa came, nu existau zgarieturi nici la 250k, iar ca si ulei am folosit diverse marci dar am facut schimbul de ulei la 12k, ulei de tip 5w40 si 5w30, in ultimul timp adica vreo 2 ani mergea cu ulei omv 5w40 premium NT, motorul era impecabil de curat, nici un gram de calamina nicaieri si nu era negru, era maroniu , frumos, deci daca motorul nu avea uzura la arbore folosind un ulei premium decent cam la 50 lei litrul, inseamna ca pentru mine ca si utilizator folosirea retetelor cu seringi, aditivi de uns pe spate, alte frectii la picior de lemn, etc ar fi fost bani aruncati pe fereastra intrucat pana la acesti km nu am acumulat uzuri semnificative in motor, ce sa testez si ce sa frec timpu la bec cu uleiu, nu de la ulei e buba, corect?

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 11 Aug 2015, 22:55 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
Pentru cei care nu pot dormi noaptea daca n-au dat o capita de bani pe ulei de rasini si aditivi, ia uitati ce inseamna testul (norma) Porsche A40, pe care majoritatea uleiurilor 5w40 o indeplinesc (v. eticheta)
"
Here is Porsche A40 testing procedure:

This test will last 203 hours. The engine, and the oil, will go through:
- 4 times the simulation of 35 hours of summer driving,
- 4 times the simulation of 13.5 hours of winter driving,
- 40 cold starts,
- 5 times the simulation of 1-hour sessions on the “Nürburgring” racetrack,
- 3.5 hours of “running-in” program
Measurements on the engine and on the oil will be done at regular intervals, and the following parameter
will be taken into account to grant the approval or not:
- torque curve (internal friction),
- oxidation of the oil,
- Piston cleanliness and ring sticking,
- Valve train wear protection. Cam & tappet wear must be less than 10 μm.
- Engine cleanliness and sludge: after 203 hours, no deposits must be visible.
- Bearing wear protection: visual rating according to Porsche in-house method.
"

Varianta noua a testului verifica si formarea de depozite de ulei ars in turbo, care se formeaza dupa forjat in turatii mari, la inchiderea brusca a motorului, cand turbo n-are timp sa se raceasca (prin fluxul de ulei care transporta caldura) si "prajeste" uleiul.

Deci, uleiuri bune sunt peste tot, trebuie doar sa verificati ca producatorul nu minte ( una e Porsche A40 approuved, alta e "recommended for... A40"); ati prins ideea.


PS
Multi de-aici stiti, dar nu stiu cata lume care se da cu covrigul stie ca
- un motor turbo trebuie lasat la relanti un minut doua dupa pornire la rece, pentru ca uleiul sa se dezmorteasca si sa faca pelicula ca lumea (practic "pluteste" in ulei,la 12 000 ture/min)
- nu trebuie forjat in primii 10-20km, uleiul se incalzeste mai greu ca apa.
- in ultimii 10 km trebuie lasat mai moale, sa se raceasca
- trebuie lasat la relanti 1-2min inainte de oprire, pentru ca uleiul circulant sa raceasca turbo. Altfel, uleiul e prajit de metalul fierbinte, formand depozite care jeneaza ungerea... si in timp turbo clacheaza.

Am citit si eu, deci dau mai departe.


Top
   
PostPosted: 11 Aug 2015, 23:05 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2008, 19:33
Posts: 1524
Car: Mercedes C Coupe
Location: Berlin
Eu am invatat la scoala ca atat uleiul cat si motorul se incalzesc mai repede daca motorul e in sarcina, nu la relanti, deci punctul 1, cel cu statul la relanti cand pornesti motorul nu mi se pare corect. Am impresia ca nici ungerea nu se face foarte bine daca stai la relanti, de asta nici nu e bine sa mergi subturat.
PS. Am gasit in Peco in Germania nu stiu ce ulei si de curiozitate m-am uitat sa vad ce scrie pe el. Scria ca a trecut testele "Porche", am luat si al doilea bidon si pe acesta scria corect. Acum nu mai stiu ce sa cred, oare au gresit doar eticheta sau oare au "gresit" si uleiul din bidon. :lol:

_________________
Mercedes C Coupe 192 HP
ex: Alfa 156 SW 2.0TS, 2000
Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v, 2003


Top
   
PostPosted: 11 Aug 2015, 23:13 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3171
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Eu fac asta chiar daca nu am turbo, dupa ce merg tare sau dupa un drum lung las motorul sa mearga cateva minute si apoi off. La fel si pornirea 1-2 minute pe ceas sa scada turatia si apoi o pun in miscare. Sunt tot felul de opinii cum e mai bine sa te comporti cu pornirile, eu am vazut pe net acum multi ani ce ai scris si am zis ca daca la motoarele turbo face bine sigur rau la mine nu are ce sa faca. Asa ca am rabdare si incerc sa respect pasii aceia, cred ca sunt utili pentru orice motor.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 12 Aug 2015, 00:15 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
pe vremuri existau pompe auxiliare electrice de ulei, de exemplu renault safrane avea o pompa de ulei care presuriza instalatia inainte sa pornesti, plecai direct cu ulei in toate cele, nu e singura masina desteapta, acum nu se mai fac asa, doar rolls royce sau s-klasse sa aiba.

deasemenea sistemele de ungere dry-sump lubrication erau folosite in racing serios, toate motoarele cu wet sump fac un pas in spate, tehnologiile de care vorbesc sant vechi, foarte vechi insa sant cele mai bune de pe fata pamantului.

am pus la un moment dat niste "lincuri" catre S2forum, acolo "tiuneri" seriosi au modificat motoare pentru dry-sump din wet-sump daca e cineva curios si au dobandit performante noi, au upgradat serios nu au turnat ulei de bostan cu pipeta in DCI.

masinile care ies acum, au niste segmenti de crom, niste pistoane mai bune dar defapt tot piele sant, nu sta nimeni sa faca lucru pentru gigei, lucrul e in racing si in tehnica militara, la gorobeti le da sigle.

uleiul vine ca si o chestie secundara care tre sa aiba niste norme, care sant alea, pe cine intereseaza pana la paroxism?, un sitem de ungere performant e cheia fratilor, uleiu e doar sageata, arcul conteaza.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Last edited by comanr on 12 Aug 2015, 00:30, edited 4 times in total.

Top
   
PostPosted: 12 Aug 2015, 00:16 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1654
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
Vis-a-vis de porniri, logic ca e ok sa stai 1 minut acolo cat sa urce uleiul ala din baie, sa se duca pe unde trebuie in motor. Nerecomandatul statului la relanti are in spate politici de mediu si reducerea poluarii, nimic altceva. Ca motorul isi face ungerea mai bine in mers e cu totul altceva.

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
PostPosted: 12 Aug 2015, 19:59 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
Aici aveti Rrrraspunsul :)
http://www.bobistheoilguy.com/states-of-lubrication/

Ungerea perfecta nu e asigurata de pelicula de ulei care sade si cugeta.
Ci de uleiul in miscare sub presiune! (Hydrodinamic lubrication)

De unde importanta parametrului "kinematic viscosity" din fisa uleiului.

LE conform linkului de mai sus, la accelerare pelicula de ulei se subtiaza, e comprimata de piesele in miscare aflate in sarcina. Sigur ca asa se incalzeste mai repede, cum spunea andreiblitz mai sus, dar nu asta-i scopul final, ci ungerea (reducerea uzurii)
In fine, cititi acolo, povesteste mult mai frumos , mai clar si mai scurt ca mine.


Last edited by zveroboy78 on 12 Aug 2015, 20:18, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 12 Aug 2015, 20:05 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
asta ziceam si io.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 12 Aug 2015, 22:13 
Offline

Joined: 21 Jul 2015, 10:56
Posts: 168
Car: alfaromeo159sw1.9
Location: Perugia(Italy)
zveroboy78 Quote:
Pentru cei care nu pot dormi noaptea daca n-au dat o capita de bani pe ulei de rasini si aditivi, ia uitati ce inseamna testul (norma) Porsche A40, pe care majoritatea uleiurilor 5w40 o indeplinesc (v. eticheta)
"
Here is Porsche A40 testing procedure:

This test will last 203 hours. The engine, and the oil, will go through:
- 4 times the simulation of 35 hours of summer driving,
- 4 times the simulation of 13.5 hours of winter driving,
- 40 cold starts,
- 5 times the simulation of 1-hour sessions on the “Nürburgring” racetrack,
- 3.5 hours of “running-in” program
Measurements on the engine and on the oil will be done at regular intervals, and the following parameter
will be taken into account to grant the approval or not:
- torque curve (internal friction),
- oxidation of the oil,
- Piston cleanliness and ring sticking,
- Valve train wear protection. Cam & tappet wear must be less than 10 μm.
- Engine cleanliness and sludge: after 203 hours, no deposits must be visible.
- Bearing wear protection: visual rating according to Porsche in-house method.
"

Varianta noua a testului verifica si formarea de depozite de ulei ars in turbo, care se formeaza dupa forjat in turatii mari, la inchiderea brusca a motorului, cand turbo n-are timp sa se raceasca (prin fluxul de ulei care transporta caldura) si "prajeste" uleiul.

Deci, uleiuri bune sunt peste tot, trebuie doar sa verificati ca producatorul nu minte ( una e Porsche A40 approuved, alta e "recommended for... A40"); ati prins ideea.


PS
Multi de-aici stiti, dar nu stiu cata lume care se da cu covrigul stie ca
- un motor turbo trebuie lasat la relanti un minut doua dupa pornire la rece, pentru ca uleiul sa se dezmorteasca si sa faca pelicula ca lumea (practic "pluteste" in ulei,la 12 000 ture/min)
- nu trebuie forjat in primii 10-20km, uleiul se incalzeste mai greu ca apa.
- in ultimii 10 km trebuie lasat mai moale, sa se raceasca
- trebuie lasat la relanti 1-2min inainte de oprire, pentru ca uleiul circulant sa raceasca turbo. Altfel, uleiul e prajit de metalul fierbinte, formand depozite care jeneaza ungerea... si in timp turbo clacheaza.

Am citit si eu, deci dau mai departe.
eu o stiam de la tata 43 de ani sofer pe tir...5 min la relanty prima de plecare si alti 5 min prima de oprire..


Top
   
PostPosted: 12 Aug 2015, 23:46 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
exista(au) masini care au turbo racit cu apa si pompa de apa after-run, pentru ca uleiul sa nu se prajeasca in turbina, cat despre pornire, e bine ca un motor sa fie condus cu boost mic pana la stabilirea temperaturilor de lucru, nu stiu daca se aplica ce stiu unii de la taticu de la TIR, nu mai sta nimeni 5 minute la relanti cu masina decat daca afara sant -10 ca sa curete geamurile, motorul pe benzina turbo se incalzeste destul de repede si se poate pleca imediat, la diesel e mai greu, e bine sa fie lasat oleaca, sa zicem jumatate de minut.

ps:

chiar si avioanele se pornesc cu vreo doua minute inainte, nu se face gaura in cer :mrgreen:

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 13 Aug 2015, 00:29 
Offline

Joined: 21 Jul 2015, 10:56
Posts: 168
Car: alfaromeo159sw1.9
Location: Perugia(Italy)
comanr Quote:
exista(au) masini care au turbo racit cu apa si pompa de apa after-run, pentru ca uleiul sa nu se prajeasca in turbina, cat despre pornire, e bine ca un motor sa fie condus cu boost mic pana la stabilirea temperaturilor de lucru, nu stiu daca se aplica ce stiu unii de la taticu de la TIR, nu mai sta nimeni 5 minute la relanti cu masina decat daca afara sant -10 ca sa curete geamurile, motorul pe benzina turbo se incalzeste destul de repede si se poate pleca imediat, la diesel e mai greu, e bine sa fie lasat oleaca, sa zicem jumatate de minut.

ps:

chiar si avioanele se pornesc cu vreo doua minute inainte, nu se face gaura in cer :mrgreen:
nu stiu dacà si la diesel la -20 mai stai jum.de minut cum zici tu si dupà aia pleci,mà ìndoiesc doar dacà ai sirocou poate. :clapping:


Top
   
PostPosted: 19 Aug 2015, 23:12 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
ciprianionut Quote:
comanr Quote:
exista(au) masini care au turbo racit cu apa si pompa de apa after-run, pentru ca uleiul sa nu se prajeasca in turbina, cat despre pornire, e bine ca un motor sa fie condus cu boost mic pana la stabilirea temperaturilor de lucru, nu stiu daca se aplica ce stiu unii de la taticu de la TIR, nu mai sta nimeni 5 minute la relanti cu masina decat daca afara sant -10 ca sa curete geamurile, motorul pe benzina turbo se incalzeste destul de repede si se poate pleca imediat, la diesel e mai greu, e bine sa fie lasat oleaca, sa zicem jumatate de minut.

ps:

chiar si avioanele se pornesc cu vreo doua minute inainte, nu se face gaura in cer :mrgreen:
nu stiu dacà si la diesel la -20 mai stai jum.de minut cum zici tu si dupà aia pleci,mà ìndoiesc doar dacà ai sirocou poate. :clapping:
am si de ala, nu e o problema, eu am detoate, asta ca sa stii :lol:

in alta ordine de idei am vizualizat atelajul pe interior cand am inlocuit semeringul de la palier saptamana asta, ghici ce? totul curat ca lacrima, putin maroniu, un motor superb, uleiul folosit e premium NT de la omv 5w40, schimbat la 12k+, masina folosita peste tot, oras si afara.

de multe ori sant grabit, am pornit, am plecat, nu stau sa ascult baliverne, sa mi zica mie ultimul tachet daca are ulei suficient la masa, motorul daca e motor merge tata si tine de te plictisesti daca i faci mentenanta corecta, fara retete, rachiu de pufoaica sau alte tampenii de care s a mai scris. :mrgreen:

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 19 Aug 2015, 23:25 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3171
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Pai la cat ai reparat si cate i-ai schimbat la masina aia, de frica si tot trebuie sa mearga.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 19 Aug 2015, 23:34 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
n ai ce face valerica, vrei sa mearga trebuie sa repari, daca pui piese noi si nu tin le faci mai bune, (e calea grea ca in bancul ala "vezi ce inseamna sa nu ai trenul tau?" ) dar unele lucruri ofera satisfactie si de ce sa nu o spunem ridica valoarea unei comunitati, pentru ca lumea solidarizeaza, vine cu idei, cu solutii, nu sta cu mana intinsa, castigam cu totii in final si avem niste masini misto care daca stam bine sa ne gandim le reparam cu foarte putin, pai sa vezi sume pe afara la diverse reparatii, decat sa repari electomotor/alternator/cutie mai bine iei doua masini eventual noi, dar cu inima (sportiva) cum ramane, nu i pacat, mai ales daca ai un model special, ia zi tu valerica! :lol:

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 22 Aug 2015, 23:13 
Offline

Joined: 21 Jul 2015, 10:56
Posts: 168
Car: alfaromeo159sw1.9
Location: Perugia(Italy)
comanr Quote:
n ai ce face valerica, vrei sa mearga trebuie sa repari, daca pui piese noi si nu tin le faci mai bune, (e calea grea ca in bancul ala "vezi ce inseamna sa nu ai trenul tau?" ) dar unele lucruri ofera satisfactie si de ce sa nu o spunem ridica valoarea unei comunitati, pentru ca lumea solidarizeaza, vine cu idei, cu solutii, nu sta cu mana intinsa, castigam cu totii in final si avem niste masini misto care daca stam bine sa ne gandim le reparam cu foarte putin, pai sa vezi sume pe afara la diverse reparatii, decat sa repari electomotor/alternator/cutie mai bine iei doua masini eventual noi, dar cu inima (sportiva) cum ramane, nu i pacat, mai ales daca ai un model special, ia zi tu valerica! :lol:
preturile din afarà sunt pt. portofelele de afarà apropo càt vine sà schimbi discul de ambreiaj +volanta cu tot cu manoperà ìn Ro. la Alfa 147-156?Dacà doresti binenteles.. :blink:


Top
   
PostPosted: 22 Aug 2015, 23:17 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
exista multi care isi repara singuri pobeda si pe afara, stai linistit, la noi sant mai putini pentru ca multi nu si le repara deloc, merg cu niste cazane.

o sa intreb la service cat e manopera pentru alfa , din ce stiu e undeva la 100 euro.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 23 Aug 2015, 02:07 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2008, 19:33
Posts: 1524
Car: Mercedes C Coupe
Location: Berlin
Multi care-si repara singur, foarte multi care cunosc un mecanic roman, turc, rus care aduc piese "la oferta" si fac "reducere" la manopera, exista servis-uri de inchiriat unde gasesti foarte multe scule si aproape tot de ce ai nevoie, asta pentru mecanici care nu au unde repara, s.a.m.d.

_________________
Mercedes C Coupe 192 HP
ex: Alfa 156 SW 2.0TS, 2000
Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v, 2003


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2015, 08:48 
Offline

Joined: 21 Jul 2015, 10:56
Posts: 168
Car: alfaromeo159sw1.9
Location: Perugia(Italy)
andreiblitz Quote:
Multi care-si repara singur, foarte multi care cunosc un mecanic roman, turc, rus care aduc piese "la oferta" si fac "reducere" la manopera, exista servis-uri de inchiriat unde gasesti foarte multe scule si aproape tot de ce ai nevoie, asta pentru mecanici care nu au unde repara, s.a.m.d.
Asa este sunt multi si pe aici,uleiul si filtrele am ìnvàtat sà le schimb singur dar le fac ìntr-un service ìmi dà mecanicul meu rampa cànd o a
re liberà si-mi fac treaba,la restul nu mà bag cà nu-mi prind urechile. :lol:
Comanr 100 euro pt. schimbat toatà munca la ambreiaj?N-ar fi mult,aici discul+volanta si manopera ajungi linistit la 1000 de euro-


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2015, 09:03 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
pai si aici la fel, daca te chinui putin.
nu e mare diferenta intre preturile oficiale din romania si alea de oriunde, e doar o iluzie.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 23 Aug 2015, 19:54 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
andreiblitz Quote:
Multi care-si repara singur, foarte multi care cunosc un mecanic roman, turc, rus care aduc piese "la oferta" si fac "reducere" la manopera, exista servis-uri de inchiriat unde gasesti foarte multe scule si aproape tot de ce ai nevoie, asta pentru mecanici care nu au unde repara, s.a.m.d.
eu vad DIY ul nu ca pe o alternativa a unei reprezentante (pentru ca a face service de calitate intr o reprezentanta e un lucru foarte bun, nu vorbim neaparat de costuri pentru ca oem costa, stim cu totii asta), DIY ul din punctul meu de vedere poate face mai mult pentru ca e "open minded", de exemplu un sistem hibrid, niste modificari faine care imbunatatesc tinuta de drum sau confortul, adica lucruri pe care cei de la o reprezentanta teoretic nu au voie sa le faca, ei merg dupa niste tipare ale producatorului, pe mine nu ma incanta faptul ca nea gligore sau nu stiu ce roman broscar/rus betivan/turc obosit scoate uleiul la o groapa, pentru mine DIY nu inseamna asta, e alt nivel de perceptie si alta conceptie a lucrului facut, nu stiu daca ma intelegi.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 23 Aug 2015, 21:33 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2008, 19:33
Posts: 1524
Car: Mercedes C Coupe
Location: Berlin
Inteleg foarte bine ce spui, dar eu nu vorbeam de DIY ci de faptul ca gasesti mecanici buni la pret mai mic decat reprezentanta peste tot, trebuie doar sa-i cauti.

_________________
Mercedes C Coupe 192 HP
ex: Alfa 156 SW 2.0TS, 2000
Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v, 2003


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2015, 21:42 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
daca nu stii cum trebuie sa se lucreze cum iti dai seama ca ai gasit un mecanic bun, citesti in cafele :lol:

ideea e ca daca nu ai habar deloc despre masini mai bine te duci la o reprezentanta/ service marisor, e posibil daca utilizatorul este necunoscator adica in plop sa gaseasca inca un plop.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 25 Aug 2015, 16:37 
Offline

Joined: 21 Jul 2015, 10:56
Posts: 168
Car: alfaromeo159sw1.9
Location: Perugia(Italy)
comanr Quote:
exista(au) masini care au turbo racit cu apa si pompa de apa after-run, pentru ca uleiul sa nu se prajeasca in turbina, cat despre pornire, e bine ca un motor sa fie condus cu boost mic pana la stabilirea temperaturilor de lucru, nu stiu daca se aplica ce stiu unii de la taticu de la TIR, nu mai sta nimeni 5 minute la relanti cu masina decat daca afara sant -10 ca sa curete geamurile, motorul pe benzina turbo se incalzeste destul de repede si se poate pleca imediat, la diesel e mai greu, e bine sa fie lasat oleaca, sa zicem jumatate de minut.

ps:

chiar si avioanele se pornesc cu vreo doua minute inainte, nu se face gaura in cer :mrgreen:
sti ceva de uleiul àsta Motul 5w30 c2 m-ia spus o persoanà c-àl utilizezà de cànd s-ia cumpàrat masina o Alfa 159 berlinà motor 1.9 jtdm,a spus cà e f.multumit de el si cà e peste Selenia cu mult.M-am uitat la preturi online si vàd cà e convenabil la càt ìl làuda bàiatul àsta,45 euro 5 litri n-ui mult fatà de Selenia care costà 100 de euro.


Top
   
PostPosted: 25 Aug 2015, 16:52 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
jtd e un motor robust, merge cu orice tip de ulei din lume care respecta normele fabricantului, fara uzuri suplimentare dupa 200k km, absolut orice marca, go figure.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1437 posts ]  Go to page Previous 131 32 33 34 3558 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited