Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Mici intrebari care nu merita un topic separat! https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=3349 |
Page 32 of 190 |
Author: | ibiza [ 09 Apr 2010, 20:52 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Sinner Quote: Cauciucurile de vara mai uzate se pun pe fata sau pe spate?
anvelopele cele mai bune trebuie sa fie pe rotile motoare care la alfa in general sunt si de directie, acolo aparand cele mai mari tensiuni
Multumesc. |
Author: | vipi77 [ 09 Apr 2010, 20:57 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
... si cauciucurile proaste pe spate care e mai usor, si te duci de-a latu' |
Author: | Alexandrus [ 09 Apr 2010, 22:04 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
1. se numesc roti motrice, nu motoare. 2. in general, la Alfa, rotile motrice sunt pe spate, la FIAT-urile astea mai noi ce poarta sigla Alfa sunt rotile motrice fata 3. gumele mai proaste pe spate, ca nu franezi cu spatele si te duci de 10 ori mai greu de-a latul decat de-amboulea peste ala din fata sau sa subvirezi in curba. |
Author: | vipi77 [ 09 Apr 2010, 23:33 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
ba franezi si cu spatele care printre altele e mai usor ca fata. din experienta zic ca gumele noi pe spate. asta in conditii de vara si asfalt uscat. |
Author: | LEONE [ 10 Apr 2010, 02:32 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Salut.Are cineva o poza cu usa din fata ptr Alfa 156(fara fata de usa).Vreau sa-mi iau material insonorizant si vreau sa vad ce gauri sunt in usa,cat de mari sunt sa stiu ce diimensiuni sa iau la material sa intre mai usor.Nu am masina cu mine,deci nu pot sa dau fata de usa jos sa vad singur.Multumesc |
Author: | sv_kdt [ 10 Apr 2010, 07:37 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
andy1786 Quote: ............
Cauta pe aici http://forum.softpedia.com/index.php?showforum=670" onclick="window.open(this.href);return false; , sigur o sa gasesti pe cineva din IS.
Am achizitionat recent o statie+antena si am inteles ca antena+statia trebuie "calibrata". Stie cineva unde as putea sa fac asa ceva in Iasi? |
Author: | alfetta [ 10 Apr 2010, 09:20 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Sinner Quote: Cauciucurile de vara mai uzate se pun pe fata sau pe spate?
http://www.tirerack.com/tires/tiretech/ ... ?techid=52" onclick="window.open(this.href);return false;
Multumesc. |
Author: | marian [ 10 Apr 2010, 17:58 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
andy1786 Quote: Sincer nu stiu unde sa postez aceasta intrebare...asa ca am sa incerc aici:
La Piktronik. Pe strada Eternitate, cum urci din Podu de Fier spre aeroport, 150m pe stanga. Scrie mare, nu ai cum sa gresesti.
Am achizitionat recent o statie+antena si am inteles ca antena+statia trebuie "calibrata". Stie cineva unde as putea sa fac asa ceva in Iasi? |
Author: | ibiza [ 11 Apr 2010, 05:55 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
alfetta Quote: Sinner Quote: Cauciucurile de vara mai uzate se pun pe fata sau pe spate?
http://www.tirerack.com/tires/tiretech/ ... ?techid=52" onclick="window.open(this.href);return false;Multumesc. foarte bine, am invatat ceva din asta |
Author: | Alexandrus [ 11 Apr 2010, 14:32 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
vipi77 Quote: ba franezi si cu spatele care printre altele e mai usor ca fata. din experienta zic ca gumele noi pe spate. asta in conditii de vara si asfalt uscat.
Franezi cu spatele, really ? Conceptul de transfer al fortei de greutate iti spune ceva ? Si nu serios ca spatele e mai usor decat fata ? Eu ma gandeam ca Alfa e un fel de Porsche si ca are greutate in spatele puntii spate.Iar din experienta iti spun ca mie cu gumele uzate pe fata mi se duce in gard(bordura, ce-o fi in exteriorul curbei) masina in curbe, iar cu alea uzate pe spate nu a fugit in veci spatele, decat pe asfalt ud, cand am vrut eu sa fuga. |
Author: | Dragos [ 11 Apr 2010, 15:29 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Eu am simtit fuga spatelui pe gheata/zapada, cu GSD pe spate si cauciuce de iarna pe fata, deci diferenta mare de aderenta intre punti. Si chiar in conditiile astea esp-ul a corectat perfect. Fara esp insa e mai greu de controlat. |
Author: | sv_kdt [ 11 Apr 2010, 15:35 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Alexandrus Quote: vipi77 Quote: ba franezi si cu spatele care printre altele e mai usor ca fata. din experienta zic ca gumele noi pe spate. asta in conditii de vara si asfalt uscat.
Franezi cu spatele, really ? Conceptul de transfer al fortei de greutate iti spune ceva ? Si nu serios ca spatele e mai usor decat fata ? Eu ma gandeam ca Alfa e un fel de Porsche si ca are greutate in spatele puntii spate.Iar din experienta iti spun ca mie cu gumele uzate pe fata mi se duce in gard(bordura, ce-o fi in exteriorul curbei) masina in curbe, iar cu alea uzate pe spate nu a fugit in veci spatele, decat pe asfalt ud, cand am vrut eu sa fuga. |
Author: | Dany [ 13 Apr 2010, 09:43 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Cauciucurile mai bune se pun pe spate! Si eu o stiam de la al batran tot ca se pun pe fata ca deh .. fata trage. Insa mecanicul si ADAC-ul spun acelasi lucru: ROTILE MAI BUNE PE SPATE! Pe uscat nu face nicio diferenta (pana la urma poti sa folosesti si slick-uri pe uscat), insa pe ud scade riscul de acvaplanare si mentin masina pe traiectorie pe franare. PS: e vorba de transfer de masa |
Author: | Alexandrus [ 13 Apr 2010, 10:11 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
1. Masa nu se transfera nicaieri, se transfera forta de greutate. 2. La franare, se transfera .... ghici, pe FATA. Anyway, discutia e inutila, face fiecare cum crede si cum vrea. |
Author: | istv4n [ 13 Apr 2010, 11:35 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Dimineata asta, cand sa deschid masina, apas butonul de pe cheie si surpriza: nimic nu se intampla. Din curiozitate apas si celalt buton, nici portbagajul nu da semne ca ar vrea sa se deschida. Nasol zic, probabil s-a terminat bateria din telecomanda. Deschid cu cheia, pornesc, ajung la servici, cobor din masina, apas butonul, surpriza: masina se inchide. Telecomanda iarasi e functionala. Ati mai patit ceva asemanator? Posibil sa fie bateria pe terminate? 10x |
Author: | valerica [ 13 Apr 2010, 11:41 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
patesc asta de cateva saptamani, la fel cred si eu ca e bateria, cand nu se vor mai deschide din telecomanda, voi schimba bateria. |
Author: | Dany [ 13 Apr 2010, 12:10 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Alexandrus Quote: 1. Masa nu se transfera nicaieri, se transfera forta de greutate.
Alex hai mah ce naiba: G= m*g si cum g e o constanta, ghici ce...vorbim de transfer de masa. 2. La franare, se transfera .... ghici, pe FATA. Anyway, discutia e inutila, face fiecare cum crede si cum vrea. Exact, pe franare masa se tranfera pe fata, ceea ce face sa creasca riscul de pierdere a aderentei pe spate, iar daca mai pui si ocolul unui obstacol pe franare (situatie realista de altfel) ce crezi ca tine masina pe traiectorie: fata sau spatele?. Si cum ziceam, diferenta se simte pe ud. Binenteles ca fiecare face cum il taie capu', insa daca organizatiile astea care fac teste peste teste fac o recomandare ca asta (una pe care nu poti sa o suspectezi de subiectivitate) eu unu tind sa o iau de buna, mai ales ca sunt departe de a fi niste amatori. |
Author: | Alexandrus [ 13 Apr 2010, 13:20 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Nu stiu cata fizica ai studiat, mai ales dinamica auto, dar masa nu se duce nicaieri, ramane acolo, apar insa forte de greutate si de inertie in diverse unghiuri. Asta ca sa lamurim odata si sa nu aberam ca se plimba masa. Daca vrei termenul stiintific, se numeste apasare dinamica pe punte. Si acuma ca am stabilit ce e cu amatorismul, putem sa oprim discutia ca sa nu deviem intr-un studiu de dinamica auto din care nu se va intelege nimic. |
Author: | Dany [ 13 Apr 2010, 13:35 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Fizica am studiat si inca studiez destul, nu atat de multa mecanica dar nu asta conteaza. Nu stiu daca te faci ca nu intelegi in mod intentionat, insa daca nu era evident, e vorba de transfer de masa DINAMIC, adica in miscare. E.g. pe franare puntea fata e mai grea. Poate nu am explicat eu cum trebuie, asa ca poate intelegi mai bine de la altii: Quote: The major forces that accelerate a vehicle occur at the tires' contact patches. Since these forces are not directed through the vehicle's CoG, one or more moments are generated whose forces are the tyres traction forces at pavement level, the other one (equal but opposed) is the mass inertia located at (CoG) and the arm is the distance from pavement surface to CoG. It is these moments that cause variation in the load distributed between the tires. Often this is interpreted by the casual observer as a pitching or rolling motion of the vehicles body. A perfectly rigid vehicle without suspension that would not exhibit pitching or rolling of the body still undergos load transfer. However, the pitching and rolling of the body adds some (small) weight transfer due to the (small) CoG horizontal displacement with respect to the wheels axis suspension vertical travel and also due to deformation of the tyres i.e contact patch displacement relative to wheel.
CoG= Center of Gravity
Lowering the CoG towards the ground is one method of reducing load transfer. As a result load transfer is reduced in both the longitudinal and lateral directions. Another method of reducing load transfer is by increasing the wheel spacings. Increasing the vehicle's wheel base (length) reduces longitudinal load transfer while increasing the vehicle's track (width) reduces lateral load transfer. Most high performance automobiles are designed to sit as low as possible and usually have an extended wheel base and track. |
Author: | andreiblitz [ 13 Apr 2010, 13:59 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Masa nu se transfera niciunde. |
Author: | antonelcodreanu [ 13 Apr 2010, 14:09 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Teoretic, folosind 4 anvelope identice pe cele 4 roti, in momentul franarii cele de pe fata vor avea o aderenta mai mare decat cele de pe spate! Probabil de aici si ideea ca pe fata se pot pune anvelope mai uzate decat pe spate! Dar cum franam mai rar decat plecam de pe loc, si mai ales ca in viraje (cel putin viraje pe loc) anvelopele de pe fata sunt mai solicitate decat cele de pe spate... ar fi cam logic ca pe fata sa le avem pe cele mai putin uzate! Parerea mea! |
Author: | Alexandrus [ 13 Apr 2010, 14:51 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
andreiblitz Quote: Masa nu se transfera niciunde.
Exact, tocmai de aceea am insistat pe terminologia corecta, mai ales venind din partea lui Dany, pe care il stiu ca studiaza fizica(intentionat am intzepat cu studiul fizicii ).
|
Author: | Dany [ 13 Apr 2010, 15:08 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Tocmai ca asta e terminologia din fizica, unde problema se trateaza ca un transfer de masa. |
Author: | Alexandrus [ 13 Apr 2010, 15:12 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Ti-as fi arata exact doar ca sa inchei discutia si sa nu mai aud ineptii, mai ales de la oameni de la care am pretentii(recte tu, Dany, ca de la cei ce am pretentii si un respect anume ma deranjeaza foarte rau greselile), dar singurul loc unde stiu publicate cursurile de dinamica autovehiculelor are site-ul suspendat. To be continued... |
Author: | antonelcodreanu [ 13 Apr 2010, 15:30 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Se foloseste termenul de transfer de masa ca analogie la transferul de caldura... dar doar in anumite cazuri! |
Page 32 of 190 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |