Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Vehicule electrice
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=27658
Page 31 of 53

Author:  Freajka [ 16 Feb 2022, 14:01 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Quote:
It shows that extended electric-car road trips are easy with a fast-charging car and the right route.

Author:  GiuliaLover [ 17 Feb 2022, 09:27 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Inlocuiti acum cu "Dacia Spring" si "Romania" :tongue:

Author:  tudyniuz [ 17 Feb 2022, 10:06 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

In articolul respectiv nu sunt foarte multe detalii, insa fiind un test "intern" facut de Porsche, eu sunt convins ca nu au intamplat problemele tipice de stat la coada si asteptat sa iti vina randul, statiile au fost pregatite din avans mai mult ca sigur sa ofere puterea maxima. Testele de genul sunt mereu facute in "best case scenario", unde totul e pregatit ca sa iasa cel mai bun rezultat posibil. Doar intr-o lume ideala e realizabil ce au facut ei.

Ce dovedeste testul insa, e ca probabil e mai putin importanta autonomia totala, ci cat de repede poti incarca. In ritmul asta vom putea incarca masinile astea la fel de rapid precum alimentam cu benzina, iar atunci va fi mai putin relevanta autonomia.

Author:  centurion [ 09 Mar 2022, 21:09 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Incepand de azi vor exploda vanzarile de VE. Nu au vazut benzinariile in toata existenta lor profit asa cum fac astazi. Cum ar fi sa stai la cozile imense ca sa bagi de 50 lei?


Pana vom vedea un Ducati electric, vedem prima lor bicicleta electrica:
https://www.rideapart.com/news/571297/d ... -premiere/

Author:  Godzzi [ 10 Mar 2022, 12:45 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Am facut 10k km de cand am electrica asa ca as putea sa vin cu niste concluzii privind partea financiara.

- Am platit din buzunarul meu cam 100-150 Ron. Aceasta suma este estimativa deoarece e pt incarcarile pe care le-am facut doar acasa. Restul, le-am facut gratuit pe la Penny, Kaufland atunci cand am facut cumparaturi.
- Daca as fi incarcat doar acasa, as fi platit cam 1100 Ron, la tariful curent enel de 0.65RON / KWH. Tineti cont ca preturile KWH sunt in crestere.
- Incepand cu acest an, pretul KWH la statiile cu bani si rapide a crescut la 2.5RON / KWH, deci la acelasi calcul ar iesi cam 4250 RON, pt acesti 10k km. (asta e bine de stiut pt cei care nu pot incarca acasa)
- Intretinere= doar lichid de parbriz.
- Confort sporit in traficul din Bucuresti si nu ai nici uzura prematura cum are un ICE in trafic.

concluzia pe care o trag eu: La drum lung, nimic nu bate diesel-ul ca si confort si iese la costuri foarte apropiate de electrica, deoarece esti cam obligat sa bagi la preturile mari ale statiilor cu bani. In oras nimic nu bate electrica chiar daca incarci bateria pe bani, iar daca o incarci acasa, diferenta este si mai mare.
Deci, din punct de vedere financiar reteta perfecta este formata din 1.5Dci + Dacia spring.

Author:  tudyniuz [ 10 Mar 2022, 13:54 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Din ciclul "ce am eu e cel mai bun" :lol:

Author:  Godzzi [ 10 Mar 2022, 14:21 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

tudyniuz Quote:
Din ciclul "ce am eu e cel mai bun" :lol:
N-ai citit pana la sfarsit. N-am nici Dci, si nici Dacia spring. Deci ce am eu NU e cel mai bun.

Author:  nesquick [ 10 Mar 2022, 16:06 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Găsesc foarte util acest topic.
Il apreciez pe godzzi pentru faptul ca împărtășeste cu noi plusurile si minusurile experienței cu o electrică.

Keep up the good work Godzzi!

Author:  dand [ 16 Mar 2022, 12:06 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Godzzi, de curiozitate, cat de mult ai pierdut din autonomie pe timpul iernii?

Din ciclul 'nici ce am eu nu-i cel mai bun', cateva observatii despre EQC dupa aproape un an de folosinta.
Plusuri: chestiile ptr care am luat-o (pe langa pretul de dumping la momentul respectiv:)
1. lipsa zgomotului de troleu, baietii au facut o treaba formidabila aici anticipand probabil ca primii clienti ce se vor arunca la electrice din targetul Mercedes vor fi cei nu foarte convinsi de trolee ci mai degraba o 'generatie de tranzitie'.
2. tableta foarte bine integrata in bord, MBUX-ul mi se pare cel mai ergonomic dashboard la ora actuala, ai absolut toate detaliile in raza vizuala: info despre drum, masina, viteza etc exact in fata ochilor, navigatia f putin in lateral dar exact fara sa iti iei privirea de la drum. Din pacate, o chestie muribunda avand in vedere ca mai toti producatorii se indreapta spre acele tablete puse in mijloc fara nici o noima.
3. Comfortul - sigur, nu e EQS, dar mult superioara I-Pace-ului si Teslei.

Minusuri:
1. Tehnologia. Aici trebuie sa-i dau dreptate lui Valak, EQC pare in epoca de piatra a EV-urilor dpv tehnologic. Si ca sa ma explic, in iarna englezeasca (in care temperaturile nu au coborat sub un grad), am pierdut 25% din autonomie. De la approx 230 mile (modul Comfort si stilul meu de mers) am ajuns la 176 de mile cel mai putin cand afara era un grad si aveam caldura la 22 grade si blower settings nivelul 3 (adica nu ca as fi facut niste chestii extreme). Am crezut ca e ceva anormal cu bateria, insa citind forumurile am constatat ca e o problema generala la EQC-uri, toti declarand cam aceleasi rezultate. Cum s-a incalzit acum, am revenit la 220 mile. Nu un deal-breaker avand in vedere cat de scurta si blanda e iarna aici, dar nu stiu cum ar fi in tari cu zapezi si frig. Si temperaturi cu minus. Din ce am inteles, Tesla au pierderi de maxim 6% de autonomie iarna intrucat au un sistem mult mai bine pus la punct si o tehnologie superioara. Am reusit sa mai cresc putin autonomia apeland la solutii de genul preincalzit masina 15 minute inainte de drum (o chestie neesentiala aici, avand in vedere ca nu e asa frig), dar nu semnificativ.
2. Tot la tehnologie, incarcarea e lenta comparativ si cu Ioniq-urile, dar aici m-a lamurit Godzzi ca e din cauza la bateria cu 400V (in loc de 800V cat au EV-urile actuale). O chestie de care o sa tin seama la urmatoarea EV (800V e obligatoriu).
3. Masina e absolut impecabila pe drumuri drepte si bune, insa odata trecuta pe un drum de tara sau unul de oras cu gropi devine un fel de barca. Din nou, nu e un dezavantaj major avand in vedere ca 90% din drumuri le fac pe autostrada sau in oras, dar clar nu e la categoria countryside.

Per total, nu as alege altfel avand in vedere ce era disponibil acum un an. Poate cu ce stiu acum, m-as fi aruncat la Taycan avand in vedere ca 'salary sacrifice' a mers mult mai bine decat m-am asteptat, adica rata reala (din salariul dupa taxe) a fost sub cea calculata si asteptata. Dar n-as mai fi putut transporta gramezi de mobile la recycling cum am facut-o cu EQC-ul:)

In alta ordine de idei, cred ca mi-am schimbat putin parerea, la modul ca un EV e bun per total, chiar si la drumuri lungi, in UK. Reteaua a evoluat foarte mult si in bine in ultimul an, cel putin in Anglia e cam greu sa nu gasesti un charger rapid (minim 50) intr-o raza de 20-25 mile. Am scapat si de range anxiety oarecum, am ajuns si la 40 mile ramase (de unde nu admiteam sa cobor sub 100:)
Insa autonomia pe timp de iarna si incarcarea sunt doua chestii foarte dezamagitoare la Mercedes si unde inteleg acum de ce cineva si-ar lua Tesla/Polestar/Hyundai sau Kia (in dauna comfortului).

Author:  Godzzi [ 16 Mar 2022, 16:38 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Eu de obicei merg cu masina intre 85-90% si cobor pana la 10-20%. Asta vara am facut si 250km, insa legati cu niste drumuri mai lungi. Acum, iarna fara drumuri lungi fac cam 160-170km. Chiar zilele trecute, un coleg de pe Leaf grup a facut 210km de la 100%->10%, dar toti km dintr-un singur drum. Cred ca si eu tot pe la 20-25% ma invart ca si pierdere de autonomie.
Softul conteaza foarte foarte foarte mult la masinile electrice. Tesla, reuseste sa mentina destul de bine autonomia pt ca are foarte multe optiuni de comportament al bateriei. De la preconditionarea bateriei cand navighezi catre un charger, la faptul ca iti incalzeste habitaclul cu caldura emanata direct din baterie fara sa-ti consume din curent.

Uite un exemplu de "asa nu" la masinile electrice. Exemplu este VW ID3. Te urci dimineata in masina la 0 grade afara. Drumul catre destinatia ta este de 15km. Softul masinii prioritizeaza incalzirea bateriei pana la 7 grade, pentru a eficientiza consumului. In timpul asta consumi extra energie, insa bateria nu apuca sa se incalzeasca suficicient si tu deja ai ajuns la destinatie. La final de trip, ai consumat energie sa incalzesti bateria fara sa beneficienzi de absolut nimic. Intentia este buna, insa doar in conditiile in care pleci la drum lung. Probabil au avut in minte autostrazile din Germania, insa daca te invarti prin oras, consumi aiurea curentul.
Cica VW o sa schimbe acest behaviour in viitor, din soft bineinteles.

Nu am idee cum face EQC-ul acest lucruri, nu e o masina atat de vanduta incat sa-i fie descoperita toate chichitele de sub capota.

Author:  dand [ 16 Mar 2022, 19:47 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Preconditionarea bateriei o am si eu,trebuie sa ii spui navigatorului ca vrei sa ajungi la charger si atunci iti optimizeaza in mers. Am facut o comparatie si e semnificativa, fara preconditionare incepe mai greu si incarcand la viteza mica.

Posibil ca aceeasi solutie tehnologica sa fie si la Merc in ceea ce priveste incalzirea bateriei pe care ai descris-o la VW. Ce am constatat (de fapt recomandat de alti forumisti) e ca preincalzirea masinii care dureaza 15 minute imi ia din autonomie dar foarte putin 2-3 mile, dupa aia nu mai scade vertiginos la urmatoarea pornire. In schimb, daca nu fac preincalzirea imi scade dramatic apoi range-ul daca am mers 10-15 minute cu caldura pornita. Asa am reusit sa mai cresc putin de la 176 la aprox 190 pe perioada cand era "frig". Nu mult, dar oarecum...

Author:  tomi_alfa [ 17 Mar 2022, 13:37 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

https://captain-planet.net/engineer-dev ... ol-diesel/

Author:  centurion [ 17 Mar 2022, 22:14 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Maserati va lansa 6 vehicule electrice intre 2023 si 2025.
Primul va fi GranTurismo:
https://www.topgear.com/car-news/electr ... -1200hp-ev

Author:  dand [ 21 Mar 2022, 22:19 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

De cand cu venirea primavarii, senzorii au capatat o personalitate aparte. In timpul mersului din cand imi cand imi apare ca pericol de coliziune, incercuit cu rosu, fara nici un motiv anume (cateodata fiind singur in trafic cu nimeni in jur). Apogeul a fost azi - tocmai eram intr-un meeting cand telefonul zbarnaie si Mercedes App da semne vizibile ca s-a intamplat ceva. Ma uit si-mi sta inima in loc:
Attachment:
IMG_8099 (1).png
IMG_8099 (1).png [ 269.86 KiB | Viewed 1688 times ]
Ma scuz in plin meeting ca s-a intamplat ceva urgent, ma incalt si ma duc rapid la parcare, am zis gata, ii prind asupra faptului cum tocmai mi-au busit masina in parcare (sperand sa nu fie vreun individ mare si voinic). Cand colo, nimic, masina de langa parcata la o distanta destul de apreciabila chiar. Am tot dat ocol, am analizat zona cautand cea mai mica zgarietura si nimic. Ok.
Cand sa plec peste cateva ore, mesaj pe dashboard ca sa sun Mercedes imediat ca mare coliziune. Ok, hai sa nu conduc masina cand Mercedes imi spune sa nu o fac, accept apelul si un individ cam plictisit imi confirma ca e un senzor foarte excitat. Sa 'give it a proper wash'. Bun, dus masina la spalator, asteptam sa vedem cum reactioneaza senzorii in continuare.

Autonomia e iarasi ceva foarte flexibil de la o zi la alta, n-am mai alimentat ca sunt pe undeva la 80% dar sunt siderat cum se misca intre 180 si 160 mile ramase, chiar si in timpul mersului mai nou. Cred ca e inca in ceata, e caldut afara dar probabil "the Mercedes people" ii spun ca e martie si deci e inca pe ora de iarna, e foarte confuzata bateria:)

Author:  alfetta [ 23 Mar 2022, 13:29 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Pare ca se va rezolva si problema incarcarii: https://scitechdaily.com/new-quantum-te ... mping-gas/

Attachments:
7D5E2BCE-2025-4E99-97ED-899D4D8905A4.png
7D5E2BCE-2025-4E99-97ED-899D4D8905A4.png [ 514.12 KiB | Viewed 1620 times ]

Author:  dand [ 29 Mar 2022, 17:34 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Am 'dat' deunazi intamplator peste un producator vietnamez de electrice cu un nume foarte interesant: Vinfast :D Si care promite sa vina foarte rapid din urma.
Am zis initial ca designul e inspirat de SsangYong, probabil acelasi designer care in loc sa fie interzis in lumea auto, din contra o fi capatat si mai multa libertate de miscare. M-am inselat, designul e Pininfarina :shock: Ce-au fost si ce-au ajuns...
https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... ctric-suvs

Attachments:
vfe36_lookdev_011_rear_3_0000.jpg
vfe36_lookdev_011_rear_3_0000.jpg [ 68.08 KiB | Viewed 1476 times ]

Author:  ALXege [ 29 Mar 2022, 17:57 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Nu mi se pare asa nasoala.. desigur, nu-i vreun reper de frumusete, dar stii cum e, mai conteaza si caietul de sarcini si feedback-ul clientului, pana la urma tre sa-i livrezi ce-ti cere.
Sau daca te referi ca Pininfarina lucreaza pentru un producator obscur vietnamez, prefer sa contracteze orice ii ajuta sa supravietuiasca, decat sa aflam ca inca o casa de design italian se inchide.

Author:  dand [ 29 Mar 2022, 20:12 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Amandoua, adica dezamagit si de design si de faptul ca mai nou numele lor nu mai e asociat cu nume grele din industria auto, ci cu un constructor obscur de care nu auzisem pana ieri. Dar probabil ca nu mai eram la curent, vad ca dupa Ferrari California, urmatoarele masini de serie la care au colaborat pe partea de design sunt doar din China (Soueast, Chery, Haima) si Vietnam (Vinfast).
Partea frontala la Vinfast Lux 2.0 din 2018 arata foarte familiar:)

Author:  yux_mm [ 29 Mar 2022, 23:49 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

36k de coco pentru un suv mediu e pomana.
Casele de design nu fac numai forma, daca ii contractezi fac inclusiv solutia tehnica, secventele tehnice de constructie, etc. Daca in cazul de fata daca a fost mai complex contractul, atunci ai sanse sa ai o masina bunicica. Singura dilema ramane mana de lucru si standardul de ci trol al calitatii in vietnam.
Nici chinezii nu reusesc la pretul asta...

Author:  Kodak [ 04 Apr 2022, 15:14 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Xpeng P7 & P5 desi nu sunt fan electrice, arata interesant...

Attachments:
IMG_20220404_140820.jpg
IMG_20220404_140820.jpg [ 767.08 KiB | Viewed 1295 times ]
IMG_20220404_140901.jpg
IMG_20220404_140901.jpg [ 718.15 KiB | Viewed 1295 times ]

Author:  dand [ 05 Apr 2022, 15:45 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Trendul EV ia si mai mult avant in UK, cifrele de vanzari releva ca in martie 2022, EV-urile s-au vandut intr-o singura luna mai mult decat in tot anul 2019 Pre-Covid. Cota de piata a EV-urilor in martie 2022 a fost de 16%.
https://www.smmt.co.uk/vehicle-data/car-registrations/
Iarasi ptr prima oara de cand se tin statisticile, primele doua pozitii in topul celor mai vandute modele intr-o luna au fost electrice (Model Y si Model 3).
https://www.smmt.co.uk/wp-content/uploa ... s_cars.png

Author:  centurion [ 06 Apr 2022, 22:32 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Nu ma mira performanta lui Model 3 din martie 2022. A fost cel mai vandut model din clasa D din Europa in 2021.
Inca 2 ani pana la Giulia EV.....

In alta ordine de idei, vad din ce in ce mai multe Spring la mine in oras. Cred ca Renault a dat lovitura cu chinezaria asta. Au avut parca in jur de 30.000 de vehicule vandute in Europa anul trecut.

Author:  centurion [ 14 Apr 2022, 19:36 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Articol pe LinkedIn:

We did it! More than 1,000 kilometres of range on a single battery charge!

The #VISIONEQXX exceeded all expectations on its very first road trip. In real-world traffic it went from Sindelfingen across the Swiss Alps all the way to the Côte d'Azur in the south of France. At its destination in Cassis the VISION EQXX had covered 1,008 kilometres (626 miles) on a single charge - and with 15% or about 140 kilometres of range remaining. The long-distance drive was completed with the charging socket sealed and independently certified by TÜV SÜD.

Efficiency is the new currency for electric vehicles. With the VISION EQXX, innovations in all areas and details combined had a huge impact. Aided by a drag coefficient of 0.17 they led to an energy consumption of just 8.7 kWh per 100 kilometres.

I would like to thank and congratulate everybody who worked really hard to achieve this phenomenal success and milestone! The VISION EQXX is the most efficient Mercedes ever built. It underpins our strategic aim to ‘Lead in Electric’. And we will continue to consistently follow this path.


Autoturismul:
https://www.mercedes-benz.com/en/vehicl ... -effiency/

Author:  yux_mm [ 15 Apr 2022, 11:59 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Astea sunt povesti de marketing, eu le bag la aceeasi categorie cu primul diesel care a castigat Le Mans, WRX vs WRX de strada...de-astea. Probabil vom beneficia de excelenta unui asemenea exercitiu intr-un viitor mai mult sau mai putin indepartat, dar eu traiesc acum, nu in viitor.

Iar realitatea cotidiana arata altfel. Realitatea arata ca niste cotete la suprapret: https://www.mustard.co.uk/car-insurance ... ch-ACQ-BSP

Nu vreu sa denigrez sau sa incerc sa nu recunosc progresul si felul in care progresul intampla, dar sunt satul de modul bombastic in care actualmente se prezinta orice rahat. Imi aduce aminte de povestea Punguta cu doi bani si gaina care a kkt o margica si ce mare cotcodaceala a tras pe tema asta.

Author:  dand [ 19 Apr 2022, 19:09 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Am dat recent datorita jobului peste o companie de care nu auzisem inainte, BrightDrop.
E un "Start up" al General Motors, infiintat de curand (in 2021) si foarte ambitios. Oamenii produc doua van-uri electrice, Zevo 600 si mai recent, Zevo 400, full-electric si cu o autonomie de aprox 200 de mile. Pana aici n-ar fi nimic iesit din comun, insa au reusit sa isi vanda deja serviciile la doi giganti in US: Walmart si FedEx. In afara de vehicule, modelul lor e unul foarte misto la modul ca livreaza la pachet si un vehicle insights si connectivity app destinat optimizarii rutelor ptr a acoperi distantele in functie de adrese de livrare si statiile de incarcare, un 'optimizer' conceput ptr eficienta maxima a bateriei/autonomiei camionetelor.
Au mai realizat si niste carucioare electrice cu viteza de pana la 5mph ptr ca angajatii de transporta bunuri sa nu traga de marfa pana obosesc si, evident, a maximiza livrarile.
O chestie foarte buna, ptr ca pana la a convinge populatia sa schimbe automobilul ICE cu un EV (lucru foarte greu in conditiile in care nu e numai sa vrei, ci sa si poti financiar, vezi postul lui Yux de mai sus), firmele mari de genul FedEx sau Walmart ar trebui sa fie primele care sa faca tranzitia spre tehnologia electrica, ptr ca isi permit.
Asa ca am devenit fan BrightDrop:)

Attachments:
wm-ev600-22-3271_0073.jpg
wm-ev600-22-3271_0073.jpg [ 223.75 KiB | Viewed 752 times ]

Page 31 of 53 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/