Ok...noi episoade, nu prea placute.
Luati alune, seminte si ceva lichid placut pentru citit.
Cum am spus datile trecute, avand in vedere ca am luat anvelope noi de vara, am zis sa fac schimbul de brate pe fata si pe spate.
Asadar, am schimbat urmatoarele:
Spate
• Brate subtiri transversale
• Bratele mari longitudinale, care sunt de la prima Alfa de fapt. Le aveam depozitate, in stare buna, fara crapaturi
• Bielete antiruliu intarite, Meyle HD. Gata cu glumele alea de plastic.
• Bucse bara stabilizatoare de poliuretan galbene, de la Strongflex. Am luat de la ei.
https://race-shop.ro/gt-03-10/50037-str ... sport.html
• Bara stabilizatoare in stare mult mai buna, tot de la prima Alfa.
Fata
• Brate inferioare
• Bielete antiruliu
• Un capat de bara
• Burdufuri planetara partea pasagerului
Pe spate, dupa cum se stie, suruburile alea lungi au fost chinul. A trebuit sa bat cu ciocanul in ele de m-a luat durerea de mana. 4 zile n-am putut misca corect incheietura. Pe langa suruburile lungi, au fost probleme si la suruburile excentrice. Si alea aveau oxidare. Cam cat de idiot sa fii sa nu pui acolo preventiv niste vaselina?! Mecanicii lu' peste prajit a lu' Alfa Romeo, ca acolo nu cred ca a fost desfacut vreodata. Asta a fost o zi de lucru.
Alta zi de lucru, dar aceeasi poveste si pe fata. La bratul inferior de la sofer unul din suruburile de prindere s-a rupt. Norocul meu e ca am avut suruburi de la prima mea masina si de pe la inca una donatoare. Celelalte, evident, uscate, fara vaselina si cu rugina. Ca sa ma "bucure" mecanicul, dupa ce i-am zis sa ma lase sa pun bratul singur ca stiu ce trebuie facut (da, e unu de asta care n-are rabdare), vine el viteaz si-mi impinge fuzeta cu planetara si-mi pisca burduful de la ea. Zic: Bravo! Mi-ai spart burduful si asta nu era in plan acum! Scoate din nou bratul ca altfel nu scoti planetara, baga burdufuri. Norocul meu a fost ca aveam burdufuri noi in portbagaj ca am zis sa le am ca cele de pe masina-s coapte si intr-o zi crapa.
Tot pe fata, bieletele antiruliu au trebuit taiate. De astea uitasem sa iau. In fine, am dat comanda si am luat ceva pe repede inainte sa am ce pune acolo ca sa pot pleca. Am luat niste prastii Ringer. Domn' mecanic iar a gafat-o strangadu-mi la pistol bieleta de pe partea soferului. Pe partea cealalta am strans eu, la cheie, "frumos, elegant, cat de cat". Dupa ce am terminat lucrarea, tocmai la 22:30 noaptea, nu fac 10 metri si tronc, tronc, tronc. Se auzea pe stanga. Bineinteles ca am stiut exact de ce bate fier pe fier. Era bieleta stransa de el! In urmatoarele zile aveam ITP, iar eu eram cu bieleta troncanind in ultimul hal. Se simtea si cu mana libera cand bagam mana prin spatele rotii. Ma duc la el, ii arat "minunea", nu zice nimic si imi taie piulita, o inlocuieste si imi "repara" filetul. Plec, e liniste doar o zi. Iara troncane pe stanga. Zic, las-o naibii de treaba. Pe cric o fac eu si doar eu!
A treia zi de lucru, am schimbat eu bieletele cu altele noi pe cric ca avea elevatorul ocupat. Nu l-am mai lasat pe el ca cine stie ce-mi mai facea. Sa nu se inteleaga ca eram in service ci la o cunostinta care are elevator. Ca prima surpriza, acele Ringer erau si mai scurte decat trebuia. Ca a doua surpriza, sa constat ca mi-a pus prost colierul de la planetara, partea de la roata. Alt colier de la celalalt burduf nou. In ziua aia aveam ITP dupa amiaza si eu inca mesteream din cauza lui. Am luat inspectia cu brio, dar mi-a zis ca bucsele de la fuzete nu-s prea in regula, ceea ce este adevarat. Le-oi schimba si pe alea, dar nu stiu unde si cum, ca e in cale protectia de la discul de frana. In rest totul in regula cu toate ca imi da eroare pe cele doua catalizatoare, nu aprinde MCSF. Treaba ei! Nu ma intereseaza atata timp cat ies noxele si merge bine.
Alta zi, alta distractie.
Fiindca mai de mult aveam in plan sa schimb lichidul de frana si furtunurile cu unele in plasa metalica, m-am programat la un service care are masina pentru inlocuire lichid de frana. Zis si facut. Aerisitoarele se deschid, conductele ba din cauza ruginei/oxidarii. Bine, a incercat doar la una si am zis pas. Nu mai incerc la celelalte. Vai ce urasc fazele astea!
Asa ca, n-am mai schimbat furtunurile, ci doar lichidul. Se pare ca service-ul nu avea cheie speciala, inelara ce se inchide pentru conducte de frana, ci doar fixa obisnuita, ca s-au inventat si astea. Ma dotez eu si cu o cheie de asta si sper sa se desfaca naibii sa le schimb, ca altfel le-am luat degeaba si nu-s ieftine draciile. Sunt de la EBC. Partea foarte buna e ca am schimbat lichidul. Cu cel vechi, ori avea aer ori ca era vechi si cu apa, dar cand apasam frana la maxim, ajungea intr-un capat pe acolo si se simtea fier pe fier cumva, dar masina frana. Cu toate astea, cand curgea pe la aerisitor nu au iesit bule, ci doar lichid. Anterior schimbului nu avea frana la fel de prompta ca 156, dar era in regula sa zicem. Acuma zici ca am facut cine stie ce upgrade de frane. Franeaza mult mai bine!
Am facut si test de frane si de telescoape. Pe hartie arata ca etrierul din dreapta fata nu e prea bun si cam are ovalizare discul de pe stanga. N-am simtit ovalizarea la viteze mari, dar vedem de acum incolo. La telescoape cica daca-i peste 40% e in regula.
Sunt multumit dar si dezamagit in acelasi timp ca n-am putut instala si furtunurile. Cu alta ocazie... Tot la capitolul dezamagire intra si doua inflorituri de rugina la pragul de la pasager. Cum naiba, alte masini din aceeasi perioada n-au nici pe naiba si Alfa e de groaza la capitolul asta!
Pe viitor am sa incerc sa pun lupele alea Aharon si cam atat. In rest, benzina la preturi normale sa fie, ca incepe sa-mi fie lehamite de toti si toate ca nici cu masina nu-mi mai place sa merg la cati idioti intalnesc in primii zece metri. In una din zile, un idiot mi-a indoit numarul si fisurat vopseaua de pe bara din fata cu carligul. Sper sa pateasca insutit de la altul.
Cred ca e ultima masina frumoasa pe care mi-o iau. Pe viitor, o sa-mi iau una cu care voi intra in idiotii astia, legal, atunci cand nu se asigura la schimbarea benzii, sa-i vad cum plang si eu rad ca am dat cu "ferul" in ei. Tigaie de aia 4x4 cu bare de fier.
In final, cateva foto cu piesele si unele artistice cu un prieten.
"Bertoanele" - acelasi tata, mame diferite.