Intr-o buna dimineata m-am suit in masina, am apasat ambreiajul ca sa o scot din viteza si...baam. Ma lovit in amintiri: ambreajul moale s-a dus pana am gadilat motorul cu bombeul papucului. De mentionat ca pana atunci aveai nevoie de vreo 2-3 cai putere ca sa il apesi, era foarte dificil daca dadeai de un ambuteiaj. La fel s-a intamplat acum cativa ani cu 47-le la un semafor, iar atunci rulmentul a trecut prin placa de presiune si nema miscare. N-am mai reusit sa o bag in viteza. De data asta, cu inima stransa, am bagat usor in viteza. Nu a carait, semn ca poate inca nu era puscat abreiajul, am ridicat usor piciorul si voila, undeva la capatul de sus al cursei pedalei ambreiajula a cuplat si masina s-a miscat. Pe masura ce compartimentul motor si cutia si restul de subansamble s-au incalzit au aparut si trepidatiile la pornirea de pe loc sau la trecerea din 1 in 2. Ceva acceleratie pe turometru dar masina se misca cu aceeasi viteza, semn ca abreiajul si patineaza. M-a dus pana la ambasada unde aveam treaba si inapoi. Uuuhhh...scapasem de platforma. Eram insa cu inima oleaca stransa ca trebuie sa schimb si volanta, fiind cu masa dubla.
Incercarea numarul 2: unde o duc? De Autolusso nici nu vroiam sa ma gandesc dupa experientele anterioare. Prea departe nu vroiam sa merg pentru ca nu stiam cat mai tine ambreiajul.
Asa ca am facut oleaca de research pe pretenasul Google si am inceput cu cateva garaje din cartier, pe care le-am vazut si pareau decente. Cu masini variate in curte, unele mai scumpe, unele mai ieftine, unele mai noi unele chiar vechi. Cateva telefoane, unii mai de treaba altii mai intepati, oricum, numai preturi de m-au scos din bascheti.
Back to square one. Google again, am gasit un agregator de site-uri, trimit niste email-uri, dau niste telefoane si dau de un bulgar foarte decent, cu un garaj relativ mic care imi da un pret realist pentru kitul de ambreaj si manopera, cu un timp de lucru decent, o zi de lucru, doar ca a trebuit sa stau cu masina parcata o saptamana pana o putea lua in primire.
Mno, in ziua prestabilita, ma duc, las masina si schimb si cateva vorbe cu gagiul. Un tip destul de tanar, probabil undeva in jur de 35, cu o freza ferchesa de haiduc modern dar nu neaparat monden. Aflu ca omul a participat la curse de drifting, ocupatiune actualmente abandonata datorita lipsei de timp. Printre altele omul are si un Volvo 740/760 trantit la pamant, turbat si tunat destul de haios, oleaca in genul masinilor ruginite intentionat. Mno, inspira oleaca de incredere ca stie sa desfaca un surub sau alte de-astea.
Bun, am mers a doua zi sa iau masina. Aflu ca i-a dat ceva batai de cap, niste suruburi ruginite..de-astea, clasice de masini vechi si trecute prin clima de pe insula. Partea proasta e ca atunci cand a golit cutia de lichid, a strans doar vreun litru de zeama (multumesc Autolusso ca pe banii si uleiul pus la dispozitie de mine te-a durut la banana). A mai completat el cu vre 700ml conform specificatiilor. O sa il schimb complet in curand pentru ca mi-a aratat ce a colectat si era cam negru desi a fost schimbat in septembrie. Acum ca scriu randurile astea ma intreb de fapt dac Autolusso chiar l-a schimbat...
Una peste alta, ambreajul merge bine, prinde imediat ce incep sa ridic piciorul, nu am vibratii sau alte nebunii, semn ca volanta inca mai are ceva viata in ea. Lucru confirmat si de bulgar de altfel.
Urmeaza racordul flexibil, tot o marca Autolusso... Ma duc tot la bulgar, am vorbit deja.
_________________ 147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6
|