Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
diesel vs benzina https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=256 |
Page 4 of 21 |
Author: | toshy [ 11 Jan 2009, 03:00 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
masinile diesel sunt cel mai mare rahat care exista. fac zgomot, vibreaza, se incalzesc greu, motorina pute etc. am facut greseala asta o data, nu o s-o mai fac in viata mea. |
Author: | AndreiSW [ 11 Jan 2009, 03:04 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
toshy Quote: masinile diesel sunt cel mai mare rahat care exista. fac zgomot, vibreaza, se incalzesc greu, motorina pute etc.
Si dupa ce ca pute, e si mai scumpa ca benzina ! am facut greseala asta o data, nu o s-o mai fac in viata mea. ![]() ![]() ![]() |
Author: | Romeo [ 11 Jan 2009, 03:31 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
Cum ziceam (am anticipat): respect pentru toate comentariile voastre... cu exprimari cu tot... si cu gusturile asociate. Invitatia la o plimbare cu mine ramine in continuare deschisa. Hai sa ne vedem, poate se schimba tonul... motoarelor!!! Ca sa nu fie vreo confuzie: motorul meu exista, asa cum l-am descris; jur ca m-am uitat la el sub capota, cind am cumparat-o - e acolo, la locul lui. Cu 150 CP cu tot. Acelasi motor e si pe GT-ul cel celebru, al lui quasar132 - respectele mele, maestre! Inca am un usor regret ca nu am luat varianta cu 2.4 JTDM, desi avea un consum ceva mai mare. Ramin la ideea ca dieselul pune la dispozitie un cuplu substantial mai mare, pe care daca stii carei turatii sa-l asociezi poti scoate rezultate absolut notabile. Pe masina mea am platit aceeasi bani pe care i-as fi dat si pe una pe benzina. Am facut deja cu ea aproape 10000 de km si am calculat, la preturile actuale ale combustibililor, ca mi-a iesit o economie de mult mai mult decit de-o bere. De ce oare acest "vs." din titlul thread-ului duce la animozitati?... Nu era mai bine diesel cu benzina? Oare nu suntem parteneri in acest Club?! De impresionat pe cineva - nu ma intereseaza aspectul. Iar talonul nu-l calc in picioare, din respect pentru Alfa Romeo si spiritul ei sportiv, pe care mi-l mentin, pentru ca asa simt. |
Author: | AndreiSW [ 11 Jan 2009, 03:49 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
Romeo Quote:
Iar talonul nu-l calc in picioare, din respect pentru Alfa Romeo si spiritul ei sportiv, pe care mi-l mentin, pentru ca asa simt.
Era asa....o metafora !Sa revenim ! Ideea era ca o masina din 1994, cu motor pe BENZINA, merge asa cum putini isi imagineaza ! Exprimarea...cu "Dl" sau fara ...respectul meu fata de Alfa si fata de membrii civilizati si seriosi ai acestui forum ramane neschimbat ! Bafta ! ![]() ![]() ![]() |
Author: | tzili [ 11 Jan 2009, 09:39 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
Mai dar ce s-au aprins spiritele pe aici. Mentionez ca sunt in totalitate de acord cu Romeo. Si asa este, diesel-ul vibreaza un pic, acum, iarna la pornire. Cand mergi cu el nu-l mai auzi. Din ce am mai citit pe forumul acesta dar si prin alte locuri, JTD-ul este clar mai trainic si mai fiabil decat un TS. Consumul este substantial mai mic (daca ne gandim ca in medie, se merge mai mult in oras decat in afara lui, iar motorina nu mai este chiar cu mult mai scumpa decat benzina). Daca stii cum sa te porti cu un JTD (si cu un diesel in general), nu cred ca vei avea probleme prea mari cu turbina and co. Eu am mers in masina lui Quasar, cu al ei amarat de diesel 1.9JTD 150CP. Pentru curiozitatea iubitorilor infocati de benzinar....mergeti, daca aveti ocazia, cu masina lui Quasar. E brutala masina aia. Nu pot sa uit cum facea omul slalom printre masini ![]() |
Author: | Tupac [ 11 Jan 2009, 10:59 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
![]() ![]() O sa incerc sa spun si eu cateva pareri personale legate de motorizarile benzina/diesel de la Alfa: - V6-le e minunat bineinteles, mai ales cel TB care m-ar incanta pe mine, dar vine cu un consum pe masura. Insa primesti performante, sunet, etc..pe masura, deci cand te plimbi (atat cat reusesti ![]() ![]() - TS-ul...un benzinar foarte tare mai ales cand a aparut, are un sunet foarte frumos, performante bune raportate la capacitate/putere. Consuma un pic mai mult decat concurenta si din pacate cred ca are anumite hibe si pun aici doar atat: variator, distributie, probleme cu mers neregulat si lipsa de putere in unele cazuri (cauze multiple, nu ma intereseaza: debitmetru, clapeta acceleratie, sonda lambda, sobolan cuibarit in motor, etc). - JTD - 8v-ul il consider cel mai fiabil motor alaturi de V6-uri. Performante decente pentru un diesel, consum mic. Zgomot de tractoras, dar mult sub cel al concurentilor. Iarna, cat timp motorul e rece (si e foarteee mult timp rece ca se incalzeste al dracu de greu) face ca un tractor veritabil ![]() - mJTD - motor mai rafinat decat 8v-ul, mai puternic, performante bune, consum mic, fiabil (desi pe undeva parca o idee sub 8v, asa imi pare mie cel putin). Cu zgomotul e cam aceesi chestie ![]() - JTS - cred ca este un motor mai fiabil decat TS-ul, dar din cate am inteles la performante nu sta atat de bine vs TS, contrar celor +16CP teoretici. Consumul din cate am inteles este chiar decent, etc.. Remapul face minuni in cazul diesel din punct de vedere al performantelor (vs cele stock), consumul ramane la fel. Vad ca tot ii dati cu consumul, ca benzina e mai ieftina acum si drept urmare, dintr-o data zic unii dintre voi, a merge cu benzina cu 14-15% in oras devine afacerea secolului! ![]() ![]() Dieselul are avantajul ca investind o suma mica obtii imediat niste performante mai mult decat decente pentru o masina a unui om normal. Sa modifici un aspirat a.i. sa obtii aceleasi cresteri de performanta (ca si valori in primul rand) implica banuti importanti si duce la un compromis mai mare privind fiabilitatea masinii in viitor. Benzina are de partea ei feelingul, sunetul (frumos in ture sau inexistent la ralanti), performantele (atunci cand e cazul - gen Clio RS sau Type-R pe partea de aspirate sau benzinarele TB). In final...stiti, toti ne dorim masini de sute de CP, benzinare puternice cu mii de cmc sub capota, dar realitatea si spiritul practic sunt niste buni sfatuitori. Ciuz! ![]() |
Author: | tzili [ 11 Jan 2009, 11:21 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
Tupac "....(pe de alta parte va legati de faptul ca filtru de ulei costa 16 RON la benzina si pana mea..35 RON le diesel - f tare! ), asa este, prox 50 EUR/luna in plus, dar cand tragi linie la sf anului se aduna o suma." La ce te-ai referit cu cei 50 euro/luna in plus? ![]() |
Author: | mariusvldr [ 11 Jan 2009, 12:46 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
toshy Quote: masinile diesel sunt cel mai mare rahat care exista. fac zgomot, vibreaza, se incalzesc greu, motorina pute etc.
Asta este parerea ta - sincer pentru mine nu conteaza - alegerea intre diesel si benzina tine de preferintele si nevoile fiecaruia in parte. Eu am ales Diesel si pot spune ca sunt super multumit si ca fiabilitate si ca si consum (merg 90% in oras si mi se cunoaste la buget) si cand vreau sportivitate pot zice ca o gasesc la JTD-ul meu - cu un remap in viiorul apropiat o sa fie si mai bine am facut greseala asta o data, nu o s-o mai fac in viata mea. ![]() Iar daca tot ai facut afirmatia asta ar fi frumos sa o si argumentezi, pentru ca argumentele: "fac zgomot, vibreaza, se incalzesc greu, motorina pute " mi se par de-a dreptul puerile. @tupac -felicitari pentru post - ce s-a dicutat in 4 pagini s-a putut spune intr-un post bine scris si argumentat. Restul discutiilor din punctul meu de edere pot cntinua la nesfarsit pentru tot timpul o sa apara cineva care nu poate accepta ca pentru unii diesel-ul reprezinta ceea ce au nevoie de la o masina (fiabilitate buna, consum bun, sportivitate decenta) |
Author: | Alexandrus [ 11 Jan 2009, 13:30 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
Romeo, deja te incapatinezi aiurea, e atit de greu de inteles ca motorul de 150CP nu s-a pus pe 156 ? E de 140CP, iti poate spune oricine. Apoi, calculul ala de consum, atit tu cit si Tupac, cum le-ati facut, ati mers in paralel cu masina diesel si cu aia pe benzina ? Hai sa fim seriosi, nu mai estimati din burta ca nu isi are rostul. Comentariile lui Tupac nu stau sa le analizez, nu de alta dar vad ca scrie mult si ii place sa isi dea cu parerea dar zice ca sunt fapte reale, nu pareri. Fiabilitate, consum, alea....in fine. |
Author: | Tupac [ 11 Jan 2009, 14:03 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
tzili Quote:
La ce te-ai referit cu cei 50 euro/luna in plus?
La diferenta dintre a alimenta cu diesel sau benzina. Ma rog, nu ar mai veni 50 EUR totusi pentru ca am uitat ca intre timp EURoiul a luat-o rau in sus ![]() ![]() @Alexandrus: iar comentezi aiurea. Pana una alta tu ai benzina, sa fii sanatos si fericit. Eu am diesel SI am avut si benzina. Deci cred ca ar trebui sa ![]() Daca se merge insa prin traficul "normal" de Bucuresti, alta e situatia. Poti tu sa o dai cotita pana ti se acreste, dar asta e adevarul. Tu vrei sa ne demostrezi ca rata impunge cand ea macane si fuge, sau cum? ![]() ![]() |
Author: | Cristi99 [ 11 Jan 2009, 15:24 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
@Tupac - good post, nu e vorba de diferente de 50 EUR/luna sau 20 roni la un filtru (ca deja o dam in discutii ca intre posesorii de 1300 ce naiba..), eu zic ca e vorba de mai mult si fiecare are motivul lui pt care isi alege masina, pacat insa ca multi devin incapatanati ca alegerea lor e cea mai buna din lume (cel mult pt ei poate) @Alexandrus - eu stiu ca s-a pus 150cp pe 156 in 2004 late si 2005 si diferenta de cuplu este foarte sesizabila, sorry, dar din ce vad eu la benzinare in afara de motorul tau cu 300Nm nu trece niciunul de 220Nm, pe cand la diesel de la 140cp in sus sar toate de 300Nm iar 2.4 are 385Nm! Eu mi-am luat diesel prima oara pt cuplu si potential. Foarte multumit, intr-adevar foarte fiabil dar deh daca voi vreti sa ne certam ca dieselul ajunge mai des pt revizii si costa mai mult ca are 1-1,5l de ulei in plus, eu zic ca tot un TS ajunge mai des in service (cu probleme) si diferente de costuri tot apar in avantajul "tractorasului" Motorul de 1.9 8v sunetul lui, mie mi-a placut mult.. Este mult peste orice diesel de la concurenta la vremea lui, comparabil poate doar cu BMW. Aviz Dragos care crede ca Fiat are aceeasi antifonare ca Alfa. Despre 5 cilindri pe 2.4 JTDm pot sa zic ca este aproape benzinar (4800 ture, sunet rafinat), deci sigur nu ma va impresiona vreun benzinar cu nimic. Un alt punct in plus la diesel-ul de la Alfa este ca diferenta cu un remap facut bine se simte ca de la o motorizare la alta. Evident, ca si in cazul sunetului, si la remap conteaza foarte mult intretinerea, exploatarea etc. de care a beneficiat motorul. Poate si eu am avut noroc cu motorul de 1.9 8v de pe primul 156 dar sincer nu aveam ce sa-i reprosez sau sa-i cer mai mult. |
Author: | valerica [ 11 Jan 2009, 16:06 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
Cred ca toti suntem incapatanati privind alegerile noastre, fiindca am ales ce am dorit, inclusiv tu Cristi99 care ai zis ca nu te va impresiona nici o masina pe benzina ![]() As alege si eu tot benzina pt ca urca pana la 7000/ si pot sa merg cu a4-a mult si bine ![]() ![]() |
Author: | bubu_02 [ 11 Jan 2009, 16:18 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
Hai ca ma bag si eu putin. Din propria experienta am tras urmatoarele concluzii: - motorul 1.6 TS are performante bune (comparativ cu concurenta) dar consuma putin cam mult si are destule bube. - motorul 1.9 jtd 8v e un motor "normal", suna ca orice alt motor diesel, nu mai tare nici mai incet, nici mai special. - motorul 1.9 jtd 16v, e... asta m-a impresionat, are performante foarte bune, imi place cum se aude cu o toba sport, si consumul este mic comparativ cu performantele. - 2.0 jts, imi place mult, sunet extraordinar, performante bune, in niciun caz depasite, consumul foarte bun (consuma la fel cu un clio cu motor 1.4, si mai mult, pe 2000 de km, intradevar in afara localitatii, a consumat la fel cu un Civic 2.2 cdti de 140 cp, ) Referitor la economie, aceasta are o importanta atunci cand mergi mai mult de 30000-40000 Km pe an, apropos m-a costat mai putin benzina pentru 2.0 decat motorina pentru civic pe aia 2000 de km ![]() Per total, prefer benzina! |
Author: | Cristi99 [ 11 Jan 2009, 16:42 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
Da valerica, sunt si eu putin incapatanat, dar ma refeream in principal la motivatiile vazute pe aici. Nu contest sunetul la benzina de ex, dar asta nu arunca dieselul neaparat in coltul opus de "tractor". Asa pot sa arunc si eu cu pietre in benzina la anumite capitole, dar nu asta era ideea, ci o comparatie gen cate plusuri si cate minusuri obtine fiecare si la final, conteaza nu totalul ci mai ales lucrurile importante pt fiecare din noi la care a punctat cel mai bine una din variante diesel/benzina. In fond, fiecare stie ce vrea de la masina, dar unii daca isi iau plasa, nu au puterea sa recunoasca precum toshy ca au gresit cand au ales, ca nu e ce cautau ei (nu ca ar fi ceva in neregula cu dieselul lui toshy, dar lumea merge pe principiul daca eu am motorul asta, asta e cel mai bun, fiabil, si ce inspirat am fost ca l-am ales) |
Author: | zet [ 11 Jan 2009, 17:31 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
noi traim intr-o epoca a optimizarii deci vrem ca tot ce facem sa fie cat mai optim adica sa investim un minim de efort si sa obtinem un maxim de efect nu? sa va dau cateva date oficiale alfa romeo: 147 1.6 ts 120cp consum urban:11.2l/100 acceleratie 0-100:10.6 s 147 1.9 jtd 116cp consum urban:7.8l/100 acceleratie 0-100:9.9 s eu sincer nu vad avantajul benzinei aici sunt 2 motoare cu puteri echivalente iar dieselul consuma mai putin si fuge mai tare... si cu tot cu sunetul lui de "ferrari" benzinarul va ramane in spate si ii voi face cu mana pe geam si hai sa vb acum de tuning(in limita unei sume acceptabile de bani ca nu am inebunit la cap sa-mi iau o masina de 6000euro si sa bag 50.000euro in motor nu?mai bine imi iau cv mai puternic) la benzina:probabil ca as pune un filtru sport o evcauare un chip si as schimba axa cu came si din toate astea cred ca obtin undeva pe la 25 maxim 30 cai parerea mea la diesel:admisie sport, evacuare(desi nu are un efect prea mare),intercooler marit si pozitionat mai bine, chip, si un upgrade la turbo de unde pot sa obtin lejer de tot 50cai in plus de aici incolo se mai complica lucrurile si incep investitii mai mari iar diferenta in momentul de fata este ca dieselul unde am obtinut minim 50 cai poate ca va consuma cu 1l mai mult in timp ce benzina era...o vorba "fara numar" ![]() din cate am auzit am inteles ca se lucreaza acum la un motor pe benzina cu aprindere prin compresie deci ar lucra cam ca un diesel si ar pastra avantajele din ambele parti sa vedem ce iese... si mie imi plac motoarele pe benzina..mai am in familie un opel astra 1.6twinport si o honda accord 2.4 i-vtec n-am ce sa zic e senzatie sa conduci honda linia rosie la 7000 si motorul are un sunet foarte misto dar in momentul cand o calc ma uit la acul de benzina cum scade...am luat-o intr-o seara la niste ture prin oras si cu forje si cu tot tacamul....30L de benzina in cateva ore... |
Author: | tzili [ 11 Jan 2009, 18:03 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
Pana acum, trebuie sa recunosc ca cel mai tare ma enerveaza, ca "tractorasul" meu se incalzeste greu, acum pe timp de iarna. Cam aste este singurul minus real pe care l-am vazut la motorul asta pana acum. Nu stiu de ce spun unii pe aici ca diferenta de consum nu este atat de mare intre benzina si diesel. Pai daca compar 1.6 TS 120CP si 1.9 JTD 115CP, la datele furnizate de producator, in oras benzinarul papa 11.2 L/100 km fata de 7.8 L/100 km. Vorbim de o diferenta de 3.4 L/100 km...asta in teorie, ca practic sunt convins ca sare bine de 4 L/100 km. Din ce am vazut pe gazonline pretul minim pe Bucuresti la benzina 95 este de 2.92 lei iar pentru motorina este de 3.26 lei. Cu toate calculele, estimativ, cu diesel-ul castig minim 10-11 lei pentru fiecare 100 km parcursa in oras. La 2000 km lunar facuti in oras (mi se pare rezonabil), castig 200-250 lei. Daca mai adaug si mersul in afara..sa zicem un 600 km lunar (in medie), la o diferenta de consum de circa 2 L, mai castig un 30-40 lei. Total aproximativ lunar 230 - 290 lei. Intr-un an castig 2760 - 3480 lei. Nu pare mult, dar daca o masina se tine in medie sa zicem 4 ani, rezulta un castig de 11040 - 13920 lei. La cursul actual, rezulta circa 2700 - 3400 euro. Totul la un rulaj anual de circa 30000 km. Eu de exemplu, am luat masina la 6700 euro din Germania. Un benzinar bun, si cu aceleasi dotari, nu il luam sub 6000 euro. Sa zicem ca mai castigam ceva din taxa de prima inmatriculare, vreo 300 euro, dar in total, pe diesel, nu am dat mai mult de 1000 euro decat as fi dat pe benzinar. Culmea este, ca eu diferenta asta de 1000 euro, o voi scoate in mare parte la revanzarea masinii. Trageti voi concluziile. |
Author: | Allex [ 11 Jan 2009, 19:15 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
daca tot vb de factorul economic ... sa zicem ca diferenta intre un 1.6 si un 1.9 de 116 cp la pret e de doar 1000 euro (+ taxa de inmatriculare nu mai stiu cat) si dupa calculele lui tzili castigi 1000 euro pe an avand un diesel si diferenta de pret o amortizezi in 1 singur an... etc = business man ![]() Adevarata valoare a dieselului probabil ca se vede in consum atunci cand are 5,6 cilindri si peste 140 cp . Am editat putin si pt. cei care citesc in viteza ![]() |
Author: | ALXege [ 11 Jan 2009, 19:17 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
@tzili: rationamentul tau e relativ corect, cu singura mentiune ca nu faci bine cand compari consumurile date de producator. Daca le iei pe cele reale o sa ai surpriza faptului ca in oras, diferenta de consum intre este mai mica, decat cea data de producator, si inafara mai mare (exact pe dos fata de ce ai spus tu). Ca si costuri, si eu consider ca acoperi din consum diferenta de pret intre benzina si motorina. @Allex: am vaga senzatie ca tu urmaresti doar topicurile de JTD de la troubleshooting si incerci sa te convingi ca cele de TS nu exista ![]() |
Author: | Dragos [ 11 Jan 2009, 19:36 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
Cristi99 Quote: Aviz Dragos care crede ca Fiat are aceeasi antifonare ca Alfa.
Eu nu am facut vreo referire nici la antifonare nici la cat de mare e zgomotul motorului. Am spus ca zgomotul e acoperit de muzica. Problema mai mare mi se pare sa acopar fasaitul aerului conditionat decat zgomotul motorului.@toshy: N-am inteles faza cu "motorina pute". Mie mi-e mult mai scarba sa alimentez benzinara pentru ca benzina miroase mult mai tare si mai intepator. Pe langa asta se vaporizeza mai tare si arde mana sau alte materiale. Mai topeste si plasticul ![]() ![]() Eu din experienta am constatat urmatoarele la benzinare/diesel: 1. regim de mers in oras(aglomeratia ca in bucuresti): diesel->naspa. Are cuplu mare si de multe ori coloana avanseaza asa putin si incet ca nu poti sa il lasi liber nici in treapta 1. Daca nu il temperezi din ambreaj se repede ca fiara in ala din fata. 2. Drum lung: dieselul e mai ok. Merge fara chin la viteza mare, fara sa fie nevoie sa il turezi, deci si confort. Benzina pe langa plafonarea la viteza mare mai e si supra turata la asemenea viteze deci la drum lung ti se cam ia sa iti urle motorul ca in cap la nspe mii de ture. 3. Drum de munte inclinatie mare: La diesel motorul ajuta f mult. Nu depune efort deloc in rampa. In schimb trebuie sa schimbi mereu vitezele datorita turbinei care merge optim intr-o plaja scurta. La benzina nu ai problema schimbarii dese a vitezelor, in schimb nefiind un motor de tractiune nu prea face fata la rampa. Numai placere nu e benzina pe munte. Daca se merge sportiv pe munte, dieselul va fi tinut in ture multe si nu se simte deloc lag-ul. Se comporta minunat, insa e nevoie de un sofer indemanatic in schimbatul vitezelor. La benzina pentru mers sportiv pe munte trebuie o motorizare mult peste diesel pt a simtii aceeasi senzatie, si chiar si asa face greu fata rampei. Cele de la punctul 3 au fost probabil confirmate si la intalnirea de pe trans. Pt cine a avut chef sa mearga putin mai sportiv. La factorul economic benzina/motorina nu ma refer pentru ca nu am mers niciodata la consum, nu mi-am facut niciodata consumul la pompa si chiar nu ma intereseaza. Nu ca as da pe afara de bani dar nu fac rabat de la placerea de a conduce. Cat am cu ce alimenta merg cu ea si imi face placere. Cand nu mai am bani de juice nu mai merg si cu asta basta. |
Author: | zet [ 11 Jan 2009, 20:00 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
si inca o chestie pe mine pur si simplu m-ar enerva ideea ca trebuie sa schimb 8 bujii la un motor de 1.6 ![]() si din cate am inteles cele 4 bujii in plus au o legatura cu arderea completa a gazelor deja arse ca sa fie mai putin poluante sau ceva de genul nu stiu daca am inteles bine si nu au legatura de nici o culoare cu cei 15 cai in plus(de asta se ocupa variatorul care se mai strica din cand in cand...)... si inca o chestie eu cu 1plin de motorina:dus-intors bucuresti-mamaia(nu a fost menajata deloc 160km/h cu reprize de peste 200),fatait pe acolo 1 sapt in fiecare zi printre statiuni si mai stiu eu pe unde,intors in bucuresti si am mai avut motorina pt inca 2 zile... poate vreun benzinar sa se laude cu asa ceva?pana la urma am mers cat am vrut de tare si am iesit mai bine la bani eu nu-mi las niciodata masina acasa sa merg cu metroul doar pt a avea o masina pe care nu mi-o permit pana la urma masina are scopul principal de a te duce dintr-un loc in altul(in siguranta si cu consum minim de bani) restul sunt chestii secundare... |
Author: | marius [ 11 Jan 2009, 20:07 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
Ce s-a aprins topicul acesta. ![]() 66-le este prima Alfa,ce spun...prima mea masina mica ce functioneaza pe combustibilul diavolului.Am fost toata viata fan al motoarelor pe benzina,sunt in continuare.Ferma mea convigere este ca motoarele cu aprindere prin compresie ar trebui sa fie destinate exclusiv utilajelor agricole sau utilitarelor. Motorul cu 5 cilindri diesel de la Alfa pare sa fie altceva,eu nu pot spune cu certitudine pentru ca nu am cu ce sa-l compar.Suna gros,puternic,turbina suiera placut,dar inca nu m-am obisnuit cu felul cum se plafoneza.Dar sa fiu sincer , nici cu rapiditatea cu care ajunge la viteza de... 140 km/h,de exemplu. ![]() O deficienta majora pentru mine este si faptul ca dureaza o vesnicie pana se incalzeste.Daca voi va plangeti in Bucuresti,incercati sa va inchipuiti cum e sa pornesc masina in fiecare dimineata la -15 grade pentru a livra puradoiaca la gradinita. ![]() Poate ca o alarma cu pornire prin telecomanda va rezolva problema acesta,ma gandesc sa o montez. Sunt de acord cu cele mentionate de toshy mai sus,motorina pute ingrozitor,murdareste,imbacseste. ![]() |
Author: | georgeg [ 11 Jan 2009, 20:09 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
@Alexandrus : man nu mai insista atata pe faza ca motorul de 150 nu s-a pus pe 156...a fost pus pe facelift din 2005 si daca omul are una cu care merge de ce crezi tu ca stii mai bine cum sta treaba cu masina lui.Btw, intreaba-l pe gabidima cati kW scrie in talon la masina lui actuala...iti raspuns eu ca sa nu fii uimit : 110 kW=150CP. Mai mult nu vreau sa comentez ca dieselul e mai bun sau ca benzina e mai tare.Am avut din ambele si inca am, fiecare iti ofera senzatiile specifice, si, vrei sa ma crezi sau nu, ambele imi plac.Adica imi place sa urc in ture rau de tot cu jts-ul insa parca simt nevoia de cuplu de la jtdM ![]() Fiecare isi ia ce masina ii place si gata.Nu cred ca are rost sa facem calcule peste calcule si discutii pe nshpe pagini in contradictoriu. |
Author: | Allex [ 11 Jan 2009, 20:50 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
zet Quote:
eu nu-mi las niciodata masina acasa sa merg cu metroul doar pt a avea o masina pe care nu mi-o permit pana la urma masina are scopul principal de a te duce dintr-un loc in altul(in siguranta si cu consum minim de bani) restul sunt chestii secundare...
![]() ![]() Sa stii ca daca folosesti si metroul nu inseamna ca nu-ti permiti o masina... ![]() ![]() |
Author: | Cristi99 [ 11 Jan 2009, 21:35 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
@Dragos - am inteles ca preferi sa acoperi sunetul motorului cu muzica, dar nu am fost de acord cu faptul ca la diesel nu ai ce sa asculti. Ti-am zis de antifonare pt ca am vazut acelasi motor intr-un Stilo ca parca nu e acelasi ca cel din Alfa. Se aude altfel, nu neaparat mai galagios, dar la Alfa se auzea frumos de tot in ture. Cum ziceam depinde si de exploatare. Si merg mereu cu muzica pt ca asa imi place, dar de multe ori "cenzurez" volumul sa ma mai bucur si de sunetul motorului. La 2.4 20V nu are cum sa nu iti placa oricar de mult ai fi impotriva dieselului. Dragos Quote: La factorul economic benzina/motorina nu ma refer pentru ca nu am mers niciodata la consum, nu mi-am facut niciodata consumul la pompa si chiar nu ma intereseaza. Nu ca as da pe afara de bani dar nu fac rabat de la placerea de a conduce. Cat am cu ce alimenta merg cu ea si imi face placere. Cand nu mai am bani de juice nu mai merg si cu asta basta. ![]() Cand vrei Alfa nu intrebi cat consuma! Ma intereseaza doar sa mearga becul de la rezerva sa stiu cand sa alimentez! |
Author: | mariusvldr [ 11 Jan 2009, 22:06 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
Alexandrus Quote: Romeo, deja te incapatinezi aiurea, e atit de greu de inteles ca motorul de 150CP nu s-a pus pe 156 ? E de 140CP, iti poate spune oricine.
Motorul de 150 este pus pe mJTD facelift-urile din 2005
|
Page 4 of 21 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |