Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Dieselgate
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=23969
Page 4 of 9

Author:  zveroboy78 [ 25 Sep 2015, 13:49 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

yux_mm Quote:
O fi in curtea altora pe care nu ii agream, dar va fi urata treaba pentru toata lumea.
Buricule, din pacate aici nu-s de-acord cu tine.
E nasol pt milioanele care au cumparat TDI de la VAG, dar na... acu o sa radem noi de ei. Valoarea la revanzare, imaginea etc.
Va fi bine pentru cumparator, care va fi prostit mai cu fereala, si va fi bine pentru ceilalti constructori auto, care vor umple golul lasat de scaderea dramatica a vanzarilor VAG, care probabil va urma. Furnizorii se vor reorienta. "Strada" va fi mai colorata, mai diversa.


Uite un exemplu:

In timp ce vw continua sa zdrangane in jos pe scari, cei pe care i-a calcat pe cap la urcare isi amintesc de toate datoriile (normal)
Si cum vw era urcat cel mai sus, o sa tot avem rating pe subiectu' asta.

Iaca Suzuki, unde din 2009 vw era actionar majoritar, isi rascumpara actiunile cumparate de vw.
Efectul? Valoarea actiunilor Suzuki creste imediat cu 4,6%, pe fondul unei burse japoneze la -1,2% !!

Deja cei doi parteneri nu se mai iubeau ca la-nceput:
"relatiile dintre cei doi parteneri s-au racit, in conditiile in care compania nipona a acuzat VW ca incearca sa preia controlul asupra sa, iar grupul german a criticat faptul ca Suzuki a decis sa cumpere motoare diesel de la Fiat. "

Sursa http://incont.stirileprotv.ro/auto/suzu ... wagen.html

Author:  ALXege [ 25 Sep 2015, 13:52 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

Aha, deci avantaj Japonia, Europa o ia in barba cum ar veni. Chestiile astea au reprecursiuni in macroeconomie, nu te poti gandi doar la ce masini o sa vezi pe strada...

Author:  zveroboy78 [ 25 Sep 2015, 13:56 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

Europa si-o ia in barba oricum, si o cam merita, la ce deliranti are la putere, asta e doar un branci in plus.
Bine, tot noi astia de rand o sa platim ponoasele, as usual, asta pana se sparge buboiul.

LE n-am simtit nimic in plus, nici in buzunar nici in alte organe, cand vw a cumparat in 2009 actiunile de la Suzuki. Nu cred c-o sa simt ceva in minus acum, ca s-a intors roata.

Author:  goldfinger [ 25 Sep 2015, 15:56 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

yux_mm Quote:
Stati sa vedeti ce amutim toti daca iese la iveala ca si Fiatul a dat-o pe undeva de gard. Si-asa, FCA nu o duce prea stralucit cu Jeep GC care s-a rasturnat scandalos si ei nu au facut nimic.
yuxule, a mai zis-o cineva mai sus. Scapari ingineresti au tot fost de-a lungul timpului, mai un airbag care sarea cand iti era lumea mai draga, mai o masina care se oprea in mers, mai o acceleratie buclucasa care zica-se ca poseda masina in cel mai barbar mod. Diferenta este ca VAG a facut-o cu intentie, cum se zice in criminalistica "cu premeditare". Nu poti sa dovedesti ca cei de la Jeep au dezvoltat intentionat o masina care sa se rastoarne, sa-si raneasca/killer-easca proprii clienti. Ca le-a iesit prost, mda, e nasol, dar nu e cu intentie. E doar ignoranta/prostie.

Din toate punctele de vedere, masluirea softului a fost o prostie nascuta cel mai probabil din mereu actuala goana dupa bani - cum bine a punctat si Valak. VAG avea resurse, atat ingineresti cat si financiare sa faca motoarele astea ok. Dar mai costa X sute de euro in plus per motor. Iar asta inmultit cu 11+ milioane de motoare... :money:

Pe de alta parte, nu pot sa nu remarc iscusinta celor de la marketing VAG, jos palaria. Pentru ca in USA motoarele mici sunt (inca) privite ca niste "paria", iar in acceptiunea lor motoarele diesel sunt doar pentru vapoare, un motor diesel de cilindree mica pentru un american era (este) o gluma sinistra europeana. Ce a facut Marketingul VAG: a "impachetat" frumos o poveste, a prezentat dieselul ca fiind viitorul eco (chiar a si castigat premii pe tema asta), motorul "eco" ce ii poate salva de incalzirea globala si toate relele pamantului. Va dati seama ce se intampla daca le iesea? Pe langa Europa, China etc, VAG sa domine inclusiv in USA? :first: :worthy: :naughty:

PS. din pacate treaba asta le da si prostilor sansa sa iasa in fata, vezi ce a facut AutoBild ieri si ce efecte a avut. De retinut: nicio masina, de la niciun producator, nu va scoate intr-un test "de strada" tot atatea emisii cat a scos in testul oficial. Iar asta dintr-un motiv simplu: testul s-a efectuat in conditii ideale, imposibil de replicat in viata reala. Deci - articolele de genul - "masina X a fost testata de noi, publicatia AAA, si ne-a reiesit ca noxele sunt de taspe ori mai mari", merita ignorate cu desavarsire.

PPS. In ciuda rivalitatilor vazute din exterior, producatorii auto sunt destul de solidari intre ei. Nu va asteptati la sange pe pereti, CEO-ii nu vor sari unii la gatul altora. Si asta nu neaparat ca au facut toti acest lucru (foarte posibil, de altfel) ci pentru ca: "Cel fara de pacat dintre voi sa arunce cel dintai piatra". :samui:

intre timp, in Romania s-a ajuns la timbrul de mediu : "Pentru cei care au platit timbrul de mediu sau taxa de poluare, statul roman prin RAR poate determina (consumatorii n.r.) in momentul in care exista suspiciuni sa mai treaca o data sa faca testul de emisii poluante. :shock: :scratch: In momentul in care se face din nou testul de emisii poluante atunci se emite o noua decizie de calcul." - a explicat Coltuc, avocatul Marius Coltuc

Author:  goldfinger [ 25 Sep 2015, 17:51 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

www Quote:
Oficial: 2.8 milioane de maşini din Germania sunt dotate cu sistemul de manipulare a testelor de emisii. 1.6 TDI şi 2.0 TDI. Posibil să intre şi 1.2 TDI în horă. Implicit utilitare uşoare. Deşi nu se vorbeşte de branduri, este vorba de toate modelele care au aceste motoare. De la VW, Audi, Skoda şi Seat.
+ http://www.dw.com/en/germanys-dobrindt- ... a-18741890

Author:  yux_mm [ 29 Sep 2015, 01:48 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

Cristi, sa sti de o problema, o eroare de proiectare, dar sa ignori sa o rezolvi se poate numi asemenea rea intentie...

Author:  marius [ 29 Sep 2015, 15:39 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

History in the making... asta e inceputul sfarsitului pentru motoarele Diesel, ascultati ce va zic. :)
Strict din ograda nostra, ce ma intereseaza pe mine este ca Marchionne a refuzat sa investeasca in tehnologiile hibride, si se pare ca in viitorul imediat felia de piata asta va lua amploare. Ah, si sper ca printr-o minune statul italian sa reziliere acum contractul cu VW ce are ca obiect furnizarea de masini ale grupului pentru Polizia/Carabinieri.

Author:  mugurel [ 01 Oct 2015, 12:03 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

Mamaaa ... Si cati samsari raman cu masinile in aer :lol: http://m.mediafax.ro/social/rar-nu-mai- ... n-14777541" onclick="window.open(this.href);return false;

Author:  bele_mihai [ 01 Oct 2015, 12:08 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

mugurel Quote:
Mamaaa ... Si cati samsari raman cu masinile in aer :lol: http://m.mediafax.ro/social/rar-nu-mai- ... n-14777541" onclick="window.open(this.href);return false;

Si eu oscilam intre brera si scirocco acum 6 luni.
Nu stiu ce-a fost in capul meu. :bash:

Author:  goldfinger [ 01 Oct 2015, 12:12 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

www Quote:
"Acţiunile RAR se vor adresa exclusiv constructorilor de autovehicule sau reprezentanţilor autorizaţi ai acestora, nicidecum persoanelor fizice
ideea e urmatoarea: desi euro 6 a intrat in viguare, exista o gaselnita :disgust1: care permite vanzarea de euro5 in continuare - in anumite limite si conditii. Asadar inca mai exista 2.0 diesel euro 5 in vanzare, atat in RO cat si in alte state. Pe langa Elvetia, Italia etc, se pare ca s-au gandit si ai nostri sa le interzica comercializarea.

cu alea SH e alta discutie - se zvoneste ca statul se va in judecata VAG urmand ca diferentele de timbru de mediu sa fie achitate de catre VAG. bun, ai nostri se cam balbaie de fel, deocamdata nu merita bagati in seama. Probabil asteapta sa vada ce fac astia prin Europa civilizata si apoi actioneaza si ei.

Author:  ALXege [ 01 Oct 2015, 12:28 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

Iertati-mi ignoranta, dar, motoarele astea cu probleme de la VAG, sunt euro 5 sau euro 6?

Author:  Valak [ 01 Oct 2015, 12:33 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

Am apreciat faptul ca a iesit un lache de pe la RAR pe sticla si a spus-o cu subiect si predicat ca ei nu au nici aparatura si nici expertiza necesare evaluarii gradului de poluare al respectivelor motoare. Inginerii de pe-acolo sunt de o prostie sinistra si corupti pana la dracu, o afirmatie de o asemenea decenta nu ii caracterizeaza. Imi amintesc cum prin 2008 - 2009 mergeam cu niste capete tractoare Volvo pentru omologare in Voluntari si ei nu stiau nici cum se rabateaza cabina. Oamenii sunt degeaba, o stiu foarte bine, dar merg pe ideea ca degeaba esti tampit, daca nu stralucesti.

Author:  yux_mm [ 01 Oct 2015, 13:03 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

@ege: avand in vedere ca masinile manarite s-au vandut incepand cu 2009...

Author:  goldfinger [ 01 Oct 2015, 13:26 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

"punctul pe i"
www Quote:
Din 1 septembrie nu se mai pot cumpăra maşini Euro 5 în România decât dacă ele au fost aduse înainte de data respectivă şi anunţate în stocuri. Lege europeană care dă verde motoarelor Euro 6.

Astăzi, RAR anunţă blocarea acestor stocuri modeste de maşini Euro 5 ale dealerilor VW, Seat, Skoda şi Audi care au montate motoarele TDI afectate de Criza Dieselgate. Restul maşinilor noi cu motoare Euro 6 - adică toate celelalte din showroom-uri, despre care VW spune că sunt în regulă şi nu au montat soft-ul care manipulează testele de consum - pot fi vândute fără probleme în continuare. Normal.

Orice veţi citi astăzi pe internet sau nu în legătură cu acest subiect este un bullshit ordinar scris de oameni care n-au treabă cu fenomenul. Deci nu, nimeni n-a "blocat vânzările VW în România", nu e o "veste devastatoare" şi nu e un capăt de ţară. E o măsură de precauţie normală, luată în multe ţări europene. Şi afectează o mână de maşini.

Author:  Razvan29 [ 01 Oct 2015, 13:45 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

Sunt curios cat vor specula "baietii" de la noi toata situatia asta, ma gandesc ca in afara se vor da pe preturi de nimic masinile afectate; s-ar putea sa ne umplem de ele. :?

Author:  VladimirG [ 01 Oct 2015, 15:14 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

http://www.mediafax.ro/social/ministrul ... u-14779762" onclick="window.open(this.href);return false;

Author:  mugurel [ 01 Oct 2015, 15:25 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

Pacat :(
Mi-ar fi placut sa ia de la fanii vaginisti diferenta ... Sa ii urasca si astia pe nazisti ca i-au tras in tzeapa :)

Author:  yux_mm [ 01 Oct 2015, 15:52 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

Staiti ca n-am inteles o treaba: se cere ca Vag sa plateasca diferenta de taxa de mediu si sa si bage in service masinile afectate de manarie pentru recalibrarea lor la standardele pretinse la vanzare?
Pai nu cred ca o sa se intample. Am o vaga impresie ca daca cer asta, statul se va alege doar cu banii de mediu, masinile declasate la EURO X, iar noi ramanem cu puzderie de masini care polueaza ca naiba. Nu sunt eu cel mai mare ecologist, dar nici chiar asa.

Cred ca cel mai corect ar fi readucerea masinilor in parametri si o penalizare pentru ecologizare, pentru perioada in care masina a functionat mincinos. Si cel mai bine, sa ii trimita sa planteze direct pomi, ca banii incasati de stat stim noi unde se duc...

Author:  goldfinger [ 01 Oct 2015, 16:05 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

La cum se vad lucrurile acum, exclus sa se plateasca vreo diferenta pe timbrul de mediu. Astia ai nostri vorbesc aiurea, au ca reper ce se mai intampla prin alte tari, dar uita ca in alte tari taxa de poluare este diferita :mrgreen: . Este o alta aberatie a repr. RAR asa cum a fost si declaratia conform careia in RO nu pot exista motoare diesel cu probleme pentru simplul fapt ca RAR testeaza/omologheaza. :lol: etc

yux - VAG a declarat deja ca va aduce masinile in parametri, numai ca in acest moment nu poate preciza cum si in cat timp. In cateva zile vor iesi cu o solutie, sunt presati din toate partile. :console:

Author:  ALXege [ 01 Oct 2015, 16:42 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

Pai singura solutie ar fi sa le scada performantele, ceea ce nu cred ca va fi pe placul posesorilor.

Author:  Valak [ 01 Oct 2015, 16:45 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

Incet, incet, o baga sub pres. Pe de-o parte mai sunt si altii in situatii similare, iar pe de alta or sa apara cu un soft nici prea-prea, nici foarte-foarte, care o sa faca sa fie bine, sa nu fie rau, ca si cum daca ar fi fost atat de simplu nu l-ar fi folosit de la bun inceput. Sunt bani multi la mijloc, companiile astea au si ei niste actionari, actionarii astia au in buzunarele lor niste politicieni si asa mai departe.

Author:  goldfinger [ 01 Oct 2015, 16:46 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

EGE - nu e singura. e ras-discutat subiectul. Vezi paginile anterioare.

L.E. Apropo de ce scriam mai sus:
caradisiac Quote:
Volkswagen - L'Etat français demanderait 1 000 € par véhicule tricheur : précipitation ou incompétence ?

"Ces aides publiques devront être remboursées". Elle parle des bonus accordés aux véhicules du groupe VW concernés par le scandale.

Author:  ALXege [ 01 Oct 2015, 17:41 ]
Post subject:  Re: automotive news

goldfinger Quote:
Remedierea problemei nu se poate face chiar simplu, doar prin soft; ci, cel mai probabil, necesita si interventii mecanice. Pentru ca emisiile sa respecte normele, singura solutie rapida e sa se limiteze puterea motorului - adica exact ce facea acel soft cand detecta ca masina era testata. Dar asta ar naste un al scandal al ownerilor; au cumparat o masina de X Hp care in urma resoftarii va avea X Hp minus Y%. Greu de digerat.

"win-win" situation, atat ca noxe cat si ca putere, presupune modificarea substantiala a motorului. Ceea ce implica costuri imense (logistica, service etc)
La asta te referi? De acord ca se poate in teorie, ma indoiesc sa o vad pusa insa in practica (partial, ai scris si tu mai sus de ce).

Author:  lucianm [ 02 Oct 2015, 09:27 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

Oricum, aia de la ADAC sunt de o perversitate agresiva, au inceput acum cu placa " si alte modele polueaza mai mult in mers", cu exemple din curtea practic tuturor producatorilor. Doar ca aproape orice model polueaza mai mult in mers, fara ca sa aiba instalate softuri si dispozitive special pt a pacali lumea si fara ca, in tot timpul cat nu au fost prinsi, sa spuna ca asta e diferenta de tehnologie intre VW si restul lumii. Cand e clar ca asta e diferenta de HOTIE intre VW si restul lumii :!:
Ce i-as mai baga in ma-sa... :censored:

Author:  goldfinger [ 02 Oct 2015, 10:17 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

lucian - nu ei sunt vinovati, ci cei care citesc dar nu inteleg. VAG nu are nicio scuza, nimeni si nimic nu ii mai poate acoperi. Cei ce vor sa stie au inteles asta. Ignorantii sunt in lumea lor, nu avem noi treaba cu ei.

Orice masina consuma mai multa in viata reala. Punct! Asta nu este o stire. Tautologie!

Eu aplaud demersul lor. Lasand VAG la o parte, hai sa profitam de acest scandal si sa schimbam testul/legislatia. Acolo e buba. Testul nu are nicio treaba cu viata reala. Cand vreodata vreun sofer face asta, de exemplu: " În timpul testului, alternatorul este deconectat, pentru a nu permite bateriei să se încarce, ceea ce reduce consumul."

Page 4 of 9 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/