Cat timp a trecut de cand nu am mai postat ceva in topicul acesta.
Probabil din cauza faptului ca masina a fost folosita destul de putin, si-a pierdut mare parte din stralucire, iar de (foarte) curand a fost inlocuita cu un 159 SW, despre care voi povesti mai multe in topicul dedicat lui, dupa ce ii sosesc numerele de Ilfov de la DRPCIV si isi reia dreptul de circulatie.
Revenind la 156, mai precis la ce s-a intamplat cu el. In momentul achizitiei, trebuie sa recunosc ca nu am stiut in ce ma bag cu JTS-ul, referitor la costuri, consum, probleme, etc. M-a bucurat faptul ca masina a fost un chilipir, insa imediat a aparut dci-ul de serviciu, care, beneficiind de combustibil moca, evident ca a inclouit 156-le in totalitate. Nu as fi lasat masina pe tusa, daca as fi avut o situatie financiara extraordinara, insa am fost impins de circumstante. Pacat ca nu am incercat sa o vand acum 2-3 ani si ca am lasat-o sa zaca in spatele blocului.
Situatia 156-lui, in momentul de fata, este:
- motorul merge cu intreruperi - am incercat sa tot rezolv in ultima perioada situatia, dar nimeni nu stie ce se intampla cu ea, am mers de la garaje ale unor persoane specializate in tuning ( non Alfa ), pana la AI. Compresia a fost verificata in 2 locuri diferite, este in regula ( nu am retinut valori totusi ), schimbat recent radiator cu unul nou, apoi rezistenta GMV ( daca ma prindeam de la inceput ca e de la rezistenta... ), inlocuit garnitura capac culbutori ( dupa aceasta operatiune mi s-a parut ca masina nu mai papa ulei, dar nu ma pot exprima 100% sigur, deoarece nu am mers mai mult de 2000 km ). Ultima data, AI a verificat-o, a zis ca cel mai probabil e de la un injector, care ulterior a fost inlocuit, insa fara succes. Dupa aceasta incercare, am renuntat sa mai investesc bani in presupuse remedieri.
- Selespeed-ul, surprinzator sau nu, functioneaza fara probleme, doar ca la o schimbare a releului de semnalizare de sub volan, am reusit sa fac sa nu mai functioneze padelele. Banuiesc ca trebuie facuta o resincronizare a acestora, pentru ca ajunge curent in ele ( se aprind luminitele din fiecare padela, dar martorul de cutie de viteza palpaie si treptele pot fi schimbate doar din schimbator sau autonom, pe modul CITY ).
- interior, masina a fost ingrijita si de fostul proprietar, si de mine, deci nu are mari defecte, exceptand poate unele plastice uzate si volanul pe care se vad kilometrii.
- exterior, a stat in spatele blocului cativa ani, din cand in cand a fost spalata, am incercat sa nu o las sa ajunga precum epava de la Costinesti. Au aparut mici urme de rugina pe alocuri, a picat o streasina de la un balcon pe portbagaj si l-a indoit usor + zgariat, acum 2 ani au patruns niste rozatoare in capota si au ros manunchiul de cabluri care pleaca spre interiorul masinii, insa au fost refacute ( nu a fost cea mai profi refacere a acestora, totusi ).
- posibil legat de intamplarea cu rozatoarele mentionata mai sus - tot mai des, in ultima perioada, intra in masina un miros de ars electric ( banuiesc ), care dispare in cateva secunde. Inainte se intampla odata la cateva drumuri, recent am observat ca se intampla chiar si de 2 ori in cadrul unui drum de 20km. Asta a pus capac si m-a facut sa nu mai folosesc masina deloc, fiindca nu am incredere doar intr-un stingator, in caz de ceva.
De curand s-a schimbat situatia financiara, a plecat si dci-ul, insa avand in vedere starea in care a ajuns 156-le, am spus ca mai bine ma orientez spre un diesel si eventual incerc sa-mi implinesc si visul de a detine cel mai frumos shooting brake construit vreodata - 159 SW. Aceasta din urma a aparut mai repede decat ma asteptam, asadar habar nu am ce sa fac cu 156-le, nu stiu daca l-ar vrea cineva in starea curenta. De dezmembrat nu am timp, loc in care sa fac asta si nici rabdare, dar nici nu as da masina pentru 400-500 euro, cat mi s-a oferit pe ea. Mare impas.
A nu se trata aceasta postare precum un anunt de vanzare, mai degraba ca un "va rog dati-mi idei despre ce sa fac cu ea si dati-mi capace, ca le merit
"