Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

My preciouss: Alfa Spider mkII 3.0 v6 12v Zoe yellow
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=17975
Page 4 of 14

Author:  tudorbuda [ 02 Feb 2012, 11:06 ]
Post subject:  Re: My preciouss: Alfa Spider mkII 3.0 v6 12v Zoe yellow

N-am sa-i scriu numele, deoarece mi-a dat doar pm, n-a postat pe thread. Poate vrea sa ramana anonim.
Nu stiu care-i cel mai sigur tip de distantier. Tata a cam strambat din nas la cele prin care trece prezonul pana in disc si sta "in consola". Inca nu am profundat subiectul, dar ma documentez mai bine.

Alte probleme (mai mult ale mele, decat ale masinii).
Mi-ar placea sa am scaune incalzite si comenzi electrice. Ar fi vreo sansa sa gasesc undeva doar mecanismul si partea de plastic (cea cu comenzile) de sub scaune? N-as vrea sa-mi schimb scaunele mele, decat daca as gasi altele, in aceeasi stare (si nu prea am vazut). In caz ca nu e posibil, sa merg pe solutia aceea cu placile de incalzire din carbon si sa-mi modific scaunele? Am inteles ca incalzirea oem nu e suficient de puternica. A mai facut cineva operatia asta? Pielea s-ar aseza perfect la loc?

Alta "problema": ce sisteme audio aveti in Spider? Care ar fi cea mai buna solutie, ca raport pret/calitate, sau usor inclinata inspre calitate? Eu ma gandesc la un HU Alpine, pe verde, cu pregatire pentru iPod (vreau sa-mi montez un iPad in bord, undeva, de pe care sa mearga muzica si pe care sa-mi pun un soft de navigatie performant), niste difuzoare ovale de o cat mai buna calitate, pentru medii, peste care sa pun capace originale (nu le mai am), niste tweetere puse tot in locul unde au fost gandite, un mic sub montat intre scaune (cel original imi lipseste) si, un mic amplificator montat in compartimentul bateriei, langa sub, sa le duca-n spate pe toate. Probabil si o antifonare in usi, sa elimin vibratiile. "sistemul" actual suna sub orice critica. Mai rau decat cel din fabrica de pe BMW e90.
Nici cu asta nu e graba, ca oricum, cele mai frumoase sunete se aud de sub capota si de la esapament :)

Author:  ALXege [ 02 Feb 2012, 12:36 ]
Post subject:  Re: My preciouss: Alfa Spider mkII 3.0 v6 12v Zoe yellow

tudorbuda Quote:
Nu stiu care-i cel mai sigur tip de distantier. Tata a cam strambat din nas la cele prin care trece prezonul pana in disc si sta "in consola". Inca nu am profundat subiectul, dar ma documentez mai bine.
Repet, daca te limitezi la max 20, asta e cel mai sigur.

tudorbuda Quote:
Mi-ar placea sa am scaune incalzite si comenzi electrice. Ar fi vreo sansa sa gasesc undeva doar mecanismul si partea de plastic (cea cu comenzile) de sub scaune? N-as vrea sa-mi schimb scaunele mele, decat daca as gasi altele, in aceeasi stare (si nu prea am vazut). In caz ca nu e posibil, sa merg pe solutia aceea cu placile de incalzire din carbon si sa-mi modific scaunele? Am inteles ca incalzirea oem nu e suficient de puternica. A mai facut cineva operatia asta? Pielea s-ar aseza perfect la loc?
De principiu, sunt foarte rare, deci putin probabil sa gasesti in dezmembrari. However, este un tip in Slovenia care a avut astfel de scaune pe un GTV, insa cu piele crem. Le-a schimbat cu niste scaune sport, apoi a lovit masina. Poate le mai are..
Nu cred ca merge totusi sa folosesti doar partea de jos cu mecanisml de glisare si in rest scaunul tau, la ochi pare diferit inclusiv scaunul in partea de jos. In plus, ce faci cu incalzirea?
tudorbuda Quote:
Alta "problema": ce sisteme audio aveti in Spider? Care ar fi cea mai buna solutie, ca raport pret/calitate, sau usor inclinata inspre calitate? Eu ma gandesc la un HU Alpine, pe verde, cu pregatire pentru iPod (vreau sa-mi montez un iPad in bord, undeva, de pe care sa mearga muzica si pe care sa-mi pun un soft de navigatie performant), niste difuzoare ovale de o cat mai buna calitate, pentru medii, peste care sa pun capace originale (nu le mai am), niste tweetere puse tot in locul unde au fost gandite, un mic sub montat intre scaune (cel original imi lipseste) si, un mic amplificator montat in compartimentul bateriei, langa sub, sa le duca-n spate pe toate.
Am studiat si eu problema: varianta optima ar fi sa mergi pe niste boxe ovale 5"x7" in usile din fata, sisteme (si inlocuiesti si tweeterele) sau coaxiale (si folosesti tweeterele OEM), un sub de 20cm in locul celui OEM (cel OEM este de 16.5 dar incape si 20, atentie insa la adancimea de montare), si o statie pe 4 canale montate in compartimentul din spatele scaunelor (acolo unde este si bateria), care sa amplifice atat boxele fata cat si sub-ul. Sau, varianta mai simpla, folosesti pe fata niste boxe care sa nu necesite amplificare si atunci poti lua o statie cu 2 canale pe care sa o folosesti doar pentru sub.
Eu am luat masina cu niste boxe JBL pe fata (rotunde, de 13) si un dif coaxial de 20, tot JBL, montat in locul sub-ului OEM, fara amplificare. Se aude mai mult decat decent! :peace:
Actually, chiar mi-e un pic teama sa-l inlocuiesc cu un sub, ma ganeam intr-o vreme cum ar fi sa duc totusi si un set de tweetere pe spate, nu stiu daca ar suna chiar bine sa am doar joasele din spate..

LE: iPad in bord.. nu prea vad unde.. o sa-ti acopere mai mult de jumatate din consola centrala, sau, daca-l pui langa, o sa fie prea departe de tine si o sa incomodeze pasagerul..
Sa nu mai zic ca e la indemana oricui cu masina decapotata atunci cand spre exemplu esti oprit la un semafor :)

Author:  tudorbuda [ 02 Feb 2012, 12:59 ]
Post subject:  Re: My preciouss: Alfa Spider mkII 3.0 v6 12v Zoe yellow

Nu ma refeream la grosime, ci la felul in care sunt gandite. cele cu 5 gauri, fara filet, cele cu 6 gauri, din care una e pentru fixarea in discurile de frana, sau unele care au 10 gauri. 5 pentru insurubarea lor in disc si inca 5 pentru insurubarea rotii in distantier.
Treaba cu scaunele ramane ca proiect de viitor, in masura in care prind un super pont la unele identice, in stare f buna, cu tot cu mecanism, sa fie "plug and play" :)
Incalzirea mi-ar trebui-o... ca am sa folosesc masina si primavara devreme si toamna tarziu... si rinichii mei, desi inca tineri, nu-s fani infocati ai tapiseriei de piele rece :)
Nemtii se dau cu masina decapotata si in plina iarna, la -10 grade, daca e uscat afara. Incalzirea in scaune pe max, aer cald si airscarf, la Mercedes :) Nu spun c-am sa fac si eu acelasi lucru, totusi :))

Legat de sistemul audio: tweeterele oem mi se par jalnice. Nu ma incanta nici ideea coaxialelor. Tweeterele in spate si-ar avea si nu si-ar avea rostul. Spatiul e destul de inghesuit si cred ca solutie stereo, din 2 puncte e suficienta. Daca difuzoarele sunt de calitate, ar trebui sa "umple" tot spatiul, fara sa mai simti nevoia de "surround". Legat de sub, nu-ti face griji. Urechea umana nu poate sa localizeze frecventele joase, ci doar mediile si inaltele. Le percepe, dar nu prea stie de une (de aceea au inceput sa se fabrice sistemele x.1)
Ma mai documentez si postez solutia la care ajung. Muzica in masina e destul de importanta pentru mine (singurul lucru care mi-a placut la A6. Pavarotti mergea la maxim, fara sa distorsioneze deloc, iar inafara nu se auzea nimic :)

Legat de iPad: ideea mi-a venit dupa ce-am vazut pe youtube diverse clipuri cu ipad-uri in masini, in loc de navigatii aftermarket. Nu prea imi dau seama nici eu cum am sa-l montez, dar ma gandesc la un brat mobil, pe care sa-l prind in partea din dreapta a panoului de la clima, iar iPad-ul sa fie orientat usor inspre mine. Am sa mai testez, cu el in mana.
E un moft. Daca vad ca-i prea mare bataia de cap, renunt la el... si pun doar un iPhone :))

Author:  zmarius [ 02 Feb 2012, 13:41 ]
Post subject:  Re: My preciouss: Alfa Spider mkII 3.0 v6 12v Zoe yellow

tudorbuda Quote:
Nemtii se dau cu masina decapotata si in plina iarna, la -10 grade, daca e uscat afara. Incalzirea in scaune pe max, aer cald si airscarf, la Mercedes :) Nu spun c-am sa fac si eu acelasi lucru, totusi :))
Sa nu faci asta daca vrei sa ramai cu luneta de plastic intreaga.

Author:  ALXege [ 02 Feb 2012, 14:18 ]
Post subject:  Re: My preciouss: Alfa Spider mkII 3.0 v6 12v Zoe yellow

zmarius Quote:
tudorbuda Quote:
Nemtii se dau cu masina decapotata si in plina iarna, la -10 grade, daca e uscat afara. Incalzirea in scaune pe max, aer cald si airscarf, la Mercedes :) Nu spun c-am sa fac si eu acelasi lucru, totusi :))
Sa nu faci asta daca vrei sa ramai cu luneta de plastic intreaga.
:goodpost:

Revenind la sistemul audio: tweeterele nu-s chiar jalnice (plecand de la premisa ca sunt in continuare OEM la mine, n-am verificat daca n-au fost cumva si ele schimbate..).
Referitor la difuzorul din spate, cred ca m-ai inteles putin gresit, problema mea nu este de unde vin joasele, ci faptul ca din spate n-ar mai veni deloc medii si inalte. Zici tu ca e masina mica, insa odata decapotata, devine infinit mai mare decat orice berlina de clasa mare :wink: Tu stii cel mai bine, avand in vedere ca zici ca oricum nu ai difuzorul OEM din spate si deci asculti muzica doar la boxele din fata, daca ti se pare ca sunt suficiente si tot ce trebuie e un set de boxe mai bune, go for it!

Legat de distantiere, e simplu: varianta cu 5 sau 6 gauri e cam acelasi lucru, avantajul celor cu 6 gauri este ca se monteaza mai usor. Cele cu 10 gauri sunt ceea ce am numit eu mai sus flanse. Dupa cum scriam si mai sus, e simplu: te limitezi la max. 20mm grosime mergi pe distantiere (cu 5 sau 6 gauri). Grosimea ar fi oricum prea mica pentru flanse (gandeste-te ca roata ar trebui sa se infileteze in cei max 20mm ai distantierului). Daca depasesti 20mm, mergi pe flanse (cele cu 10 gauri), prezoanele ar deveni prea lungi in caz ca ai folosi distantiere. In cazul flanselor insa, gandeste-te ca ai 2 mecanisme de prindere in loc de unul, adica 2 possible points of failure :wink:

Author:  tudorbuda [ 06 Feb 2012, 00:26 ]
Post subject:  Re: My preciouss: Alfa Spider mkII 3.0 v6 12v Zoe yellow

on: Ce ambreiaj ar trebui sa-i pun, in cazul in care hotarasc sa-l schimb? (ziceam intr-un post anterior ca pedala merge greu si nu debreiaza cum as vrea. Obisnuindu-ma cu ambreiajul de la Smart si cu cel de la golf6 1.4 al prietenei, al meu mi se pare ca-i de ARO. Cat m-ar costa unul OEM si, eventual, cat ar fi unul sport? Merita?

off: S-ar putea sa plece golful si sa vina dansa in locul lui:

Attachments:
dsc00030.jpg
dsc00030.jpg [ 17.77 KiB | Viewed 3128 times ]

Author:  Dany [ 06 Feb 2012, 10:18 ]
Post subject:  Re: My preciouss: Alfa Spider mkII 3.0 v6 12v Zoe yellow

Legat de ambreiaj mergi doar pe Sachs, in niciun caz pe Valeo.

Author:  gabrieldima [ 06 Feb 2012, 11:00 ]
Post subject:  Re: My preciouss: Alfa Spider mkII 3.0 v6 12v Zoe yellow

Dany Quote:
Legat de ambreiaj mergi doar pe Sachs, in niciun caz pe Valeo.
Vezi ca Sachs este doar ambalator pentru Alfa Romeo , in cutie cu exceptia discului placa si rulmentul sunt Valeo !
Este o practica destul de comuna pentru cei ce fac piese , nu se mai chinuie sa ia aprobari si sa faca matrite , fac schimb cu concurenta pe anumite modele .
OEM-ul este si el tot Valeo numai ca se branduieste cu stanta de Fiat , that s how stuff works :(

Author:  tudorbuda [ 07 Feb 2012, 18:23 ]
Post subject:  Re: My preciouss: Alfa Spider mkII 3.0 v6 12v Zoe yellow

The money maker and the money breaker :)

Attachments:
IMG_5974.JPG
IMG_5974.JPG [ 268.22 KiB | Viewed 3030 times ]

Author:  Bimm3r [ 07 Feb 2012, 19:13 ]
Post subject:  Re: My preciouss: Alfa Spider mkII 3.0 v6 12v Zoe yellow

Frumoase :)

Author:  ALXege [ 07 Feb 2012, 19:17 ]
Post subject:  Re: My preciouss: Alfa Spider mkII 3.0 v6 12v Zoe yellow

Passione Gialla? :lol:

Author:  marius [ 07 Feb 2012, 19:49 ]
Post subject:  Re: My preciouss: Alfa Spider mkII 3.0 v6 12v Zoe yellow

Mda, nici "istet pentru patru" galben nu vezi pe toate drumurile. :)

Daca tot te-ai indragostit, nu merita draga de ea o prelata pe vreme asta ?!

Author:  ALXege [ 07 Feb 2012, 19:52 ]
Post subject:  Re: My preciouss: Alfa Spider mkII 3.0 v6 12v Zoe yellow

A mea are prelata chiar si in garaj :)

Author:  tudorbuda [ 08 Feb 2012, 10:19 ]
Post subject:  Re: My preciouss: Alfa Spider mkII 3.0 v6 12v Zoe yellow

:D
Era sa am si un istet pentru doi galben, decapotabil, dar m-am linistit
Alfa mi-a deschis apetitul pentru galben. E suficient de extravagant, incat sa intoarca lumea capul dupa el, chiar daca e pe un smart. In plus, e simpatica masina. Fasneata si n-ai cum sa nu-i iubesti consumul. Abia astept sa am unul asemanator la Alfa :))
Merita, draga de ea, un garaj incalzit. Acum sunt in tratative cu proprietarul lui, sa-mi cazez pretioasa in conditii demne de ea. Vestea buna e ca prelata ei e in perfecta stare, nu picura deloc inauntru.

Author:  tudorbuda [ 22 Mar 2012, 11:59 ]
Post subject:  Re: My preciouss: Alfa Spider mkII 3.0 v6 12v Zoe yellow

Am fost prins cu multe treburi si n-am mai postat.
Masina a intrat in service pentru reparatii capitale. Am renuntat si la numerele de bg... si la gpl... pentru ca ma bate gandul s-o vand. Probabil am sa mai investesc cel putin 1000 euro in ea, s-o aduc intr-o stare perfecta si am s-o pun la vanzare la aproximativ 8.000 euro. Foarte probabil, nu in Romania.

Cineva a fost suficient de dragut sa-mi provoace urmatoarea bucurie:
Attachment:
IMG_62731.jpg
IMG_62731.jpg [ 86.2 KiB | Viewed 2876 times ]
Banuiesc ca-s slabe sansele sa-l repar... asa ca am sa-l dau jos.

Author:  goldfinger [ 22 Mar 2012, 12:10 ]
Post subject:  Re: My preciouss: Alfa Spider mkII 3.0 v6 12v Zoe yellow

hmmm, suprinzator. pacat, chiar vroiam sa aud impresii despre un V6 cu GPL. Ma tenteaza si pe mine, GPL-ul nu V6-le. :twisted:

Oricum, bafta la vanzare! E un pret bunicel.

Author:  tudorbuda [ 22 Mar 2012, 12:18 ]
Post subject:  Re: My preciouss: Alfa Spider mkII 3.0 v6 12v Zoe yellow

Nu-i batuta in cuie treaba. S-ar putea, totusi, sa am GPL la intalnirea de pe Trans, ca sunt sanse sa ma reindragostesc si mai tare de blonda, dupa "impacare" :))
Oricum, sub pretul de 8.000 nu sunt de acord sa ma despart de ea, mai ales c-o sa fie impecabila, din toate punctele de vedere.

Apropo, mi-ar trebui un volan cu pielea in stare perfecta, fara airbag. (am vazut ieri ca la al meu, in bataia soarelui, se vad urme de uzura)
Al doilea apropo: am un airbag volan si un airbag pasager de vanzare.

Attachments:
vand-airbag-volan-vw-d4e4af074608e7145-594-0-1-95-1.jpg
vand-airbag-volan-vw-d4e4af074608e7145-594-0-1-95-1.jpg [ 53.46 KiB | Viewed 2868 times ]

Author:  tudorbuda [ 13 Apr 2012, 12:32 ]
Post subject:  Re: My preciouss: Alfa Spider mkII 3.0 v6 12v Zoe yellow

Masina e la mecanic de aproape o luna. Mi-a spus ca a dat la frezat slefuit rectificat chiuloasele, ca erau in stare proasta. (n-am inteles mare lucru). Spunea ca nu avea rost sa schimbe garniturile pana nu repara chiuloasele, ca le-ar fi ars iar, in cateva zile. Acum, dupa montarea noilor garnituri, revizia generala si schimbarea distributiei (o fac oricum. Nu din cauza km parcursi, ci din cauza vechimii. Vreau sa stau linistit), motorul va fi ca nou. Se va mai ocupa, apoi, de partea electrica, imi face un necesar la brate, bucse, etc, pe care am sa le iau de la gabrieldima, ii aduc jantele spitate din Germania si blonda mea pretioasa va fi gata sa intoarca orice privire :P
Pana una alta, o poza cu interiorul:

Attachments:
IMG_6363.JPG
IMG_6363.JPG [ 271.19 KiB | Viewed 2766 times ]

Author:  tyyy84 [ 13 Apr 2012, 15:25 ]
Post subject:  Re: My preciouss: Alfa Spider mkII 3.0 v6 12v Zoe yellow

spor la treaba !!!

Author:  ALXege [ 13 Apr 2012, 19:31 ]
Post subject:  Re: My preciouss: Alfa Spider mkII 3.0 v6 12v Zoe yellow

Sa inteleg ca e problema comuna la 12V? Parca si Dani se plangea de acelasi lucru (garniturile de chiulase).

Author:  tudorbuda [ 19 Apr 2012, 20:09 ]
Post subject:  Re: My preciouss: Alfa Spider mkII 3.0 v6 12v Zoe yellow

Am inteles ca au fost "planate" chiuloasele. Aveau santuri de aproape 1mm sub garnituri. Acum mi-a pus garnituri noi si totul pare in regula... dar nu porneste. Cica s-a stricat pompa de benzina. Mi se pare putin ciudat, ca inainte pornea fara probleme (atunci cand avea baterie :). Initial credea ca s-a ars siguranta pompei si de aceea nu-i da benzina. I-a pus alta siguranta si s-a ars si aceea.
O pompa noua, cu tot cu litrometru, e 900 lei. Am dat comanda pe dez.ro, m-au sunat doar cei de la Branesti. 400 lei, pompa completa, cu garantie 3 luni.

Ma poate ajuta cineva de pe forum cu o pompa? Eventual fara litrometru?

Se potriveste si cea de pe 2.0 V6 TB

Author:  ALXege [ 19 Apr 2012, 23:58 ]
Post subject:  Re: My preciouss: Alfa Spider mkII 3.0 v6 12v Zoe yellow

alexmirica

Author:  Dany [ 30 Apr 2012, 14:53 ]
Post subject:  Re: My preciouss: Alfa Spider mkII 3.0 v6 12v Zoe yellow

ALXege Quote:
Sa inteleg ca e problema comuna la 12V? Parca si Dani se plangea de acelasi lucru (garniturile de chiulase).
Garniturile de la chiulase crapa din cauza supra-incalzirii motorului, de fapt asta e cauza multor probleme. Iar supra-incalzirea poate fi din multe cauze: pompa apa, depuneri calcaroase in motor (aviz celor care pun sau completeaza apa chioara in loc de lichid de racire), blocul de relee al ventilatoarelor, senzori remperatura, si nu in ultimul rand ulei adecvat si la nivel.

@tudor - daca chiulasele tot sunt jos pune mana si verifica teava de lichid de racire care sta intre bancurile de cilindrii, i.e. o-ringul de la capatul din stanga (langa distributie) si lipitura de la stutzul din dreapta. La mine dupa ce sablare lipitura (nu e sudata) a cedat.

Author:  tudorbuda [ 28 Jun 2012, 11:06 ]
Post subject:  Re: My preciouss: Alfa Spider mkII 3.0 v6 12v Zoe yellow

Azi ar trebui sa scot masina din service... dar de ieri incoace, nu mai am permis :(
Chiuloasele i-au fost demontate, planate, i-au fost schimbate garniturile si curatat traseul de racire. Inca nu i-am facut revizia si schimbul de ulei, deocamdata vreau sa observ fenomenul "ulei in apa", desi ar trebui sa fie ok. Am sa circul putin cu ea (cu sofer:(( ) si apoi am sa-i fac schimbul cu Castrol Edge RS Longlife 10w40 si-i schimb vasul de expansiune (caut unul in dezmembrari, ca s-a impregnat plasticul cu ulei).
Mecanicul mi-a cerut 2000 lei manopera, incluzand planatul si garniturile. Mi-a schimbat-o si pe cea de evacuare, care era arsa. Cum vi se pare? Prietenul din Germania spune ca a fost pret bun... dar la Bosch Service in Cj, mi-au spus ca m-ar costa 900 lei+tva.
Masina era semi-gata saptamana trecuta... motorul mergea "rotund", accelera fara probleme pe loc, dar cand am scos-o la o tura, mi se aprindea un beculet "injector" pe bord si murea pentru o zecime de secunda motorul (pica acul de turatie), isi revenea... si tot asa. Mergea in hopuri si apoi se oprea. Ii dadeam cheie, disparea eroare, se tura normal pe loc, dar in miscare, facea la fel. Abia am dus-o inapoi la mecanic. Am sa merg sa vad ce-au rezolvat.

Pana una-alta, mi-ar trebui un distantier imprumut, 2 zile, sa-i fac copie. Ma poate ajuta cineva?

Author:  mugurel [ 28 Jun 2012, 11:36 ]
Post subject:  Re: My preciouss: Alfa Spider mkII 3.0 v6 12v Zoe yellow

tudorbuda Quote:
Pana una-alta, mi-ar trebui un distantier imprumut, 2 zile, sa-i fac copie. Ma poate ajuta cineva?
De ce sa te chinui ? Mai bine mergi direct fara prezoane la roti ca tot aia e ... Cred ca nu iti dai seama , la motorul pe care il ai si la ce inseamna sa pui distantiere de 2 lei pe masina aia , cat de usor o poti face praf ... Daca chiar vrei sa ii pui , nu te zgarci tocmai la astia o suta - o suta si ceva de euro si pune-ti unele bune .

Page 4 of 14 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/