Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Welcome home love! Alfa 156 GTA
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=17403
Page 4 of 17

Author:  ALXege [ 22 Feb 2012, 00:05 ]
Post subject:  Re: Welcome home love! Alfa 156 GTA

seth Quote:
Quote:
Prin debitmetu, ma gandesc ca o sa treaca cat aer trebuie, doar accelerat, datoria diametrului mai mic al tevii.
just my thinking :)
N-as zice, pe principiul asta de ce iti trebuie clapeta de dimensiune mai mare?

Author:  ALXege [ 22 Feb 2012, 00:19 ]
Post subject:  Re: Welcome home love! Alfa 156 GTA

Honestly, makes no sense, pe principiul asta masinile ar avea din fabrica.debitmetrul de diametru mai mic decat restul traseului de admisie.

Author:  nae [ 22 Feb 2012, 00:22 ]
Post subject:  Re: Welcome home love! Alfa 156 GTA

Alex, think this way:

Corpul clapeta este restrictia majora pe admisie, tocma, pentru ca are o clapeta ce controleaza cantitatea de aer.
Cu un corp clapeta de diametru mai mare, poate sa treaca mai mult aer, la aceeasi deschidere, fata de un corp mai mic.

Debitmetrul este liber, aerul nu este obturat never ever.

Asa ca, ma gandesc ca o sa treaca fix cat aer este nevoie, doar la viteza mai mare. :wink:

Author:  ALXege [ 22 Feb 2012, 00:51 ]
Post subject:  Re: Welcome home love! Alfa 156 GTA

Nu-s expert in fluxul aerului deci n-o sa te contrazic mai mult. Insa tot pe AO preocuparea principala era adaptarea unui debitmetru cu acelasi diametru precum restul traseului de admisie, including throttle body.

Author:  ALXege [ 22 Feb 2012, 01:17 ]
Post subject:  Re: Welcome home love! Alfa 156 GTA

Pai asta inseamna ca indirect sustii ca prin tubul de diametru mai mare ar trece o cantitate mai mare de aer 8)

Author:  MainEvent [ 22 Feb 2012, 10:05 ]
Post subject:  Re: Welcome home love! Alfa 156 GTA

Prin un tub de diametru mai mare trece aceeaşi cantitate de aer (a se înţelege debit) însă mai lent: http://ep.etc.tuiasi.ro/site/Senzori_si ... ori_10.pdf. Dacă vrei să ai viteză mai mare micşorezi diametrul, altfel măreşti, dar debitul va rămâne mereru acelaşi pentru că se respectă legea conservării masei. Cu alte cuvinte problema se rezumă la cantitatea de aer care intră în sistem (diametrul ţevii de intrare). Aşa văd eu problema.
Pentru modelarea curgerii fluidului în sistem există softuri specializate gen FlowMaster de la Ansys. Prin simulări îţi dai seama imediat unde sunt probleme şi le rezolvi foarte uşor schimbând modelul 3D al admisiei. E o metodă mai eficientă decât testarea prototipului după construcţie, mai profi ca să zic aşa.

Admir iniţiativa.
Baftă şi succes în acest proiect îndrăzneţ.

Attachments:
combustion.jpg
combustion.jpg [ 42.98 KiB | Viewed 3568 times ]
cfd-calculation-software-suite-for-turbomachinery-504628.jpg
cfd-calculation-software-suite-for-turbomachinery-504628.jpg [ 16.39 KiB | Viewed 3568 times ]

Author:  nae [ 22 Feb 2012, 13:53 ]
Post subject:  Re: Welcome home love! Alfa 156 GTA

plenumul stock are o capacitate de ~2,5 litrii, motorul are ~3.2 litrii.

se spune ca regula pentru eficienta volumetrica la un motor normal aspirat este ca plenumul sa fie minim capacitatea motorului.

idee e sa ai intotdeauna in plenum o rezerva de aer.(un ochi la admisia de 156 wtcc arata principiul asta, dar acolo este un plenum mai avansat, cu 2 camere)
Cu forma propusa de mine pentru trompete, curgerea este imbunatatita.
Grijile legate de corp clapeta si debitmetru sunt momentan fara rost, nu este asta problema acum.Oricum am resursele sa rezolv problemele legate de harta pentru un debitmetru diferit.



@Main Event, am facut rost de simulari, dar in SolidWorks, pentru niste plenumuri de 4 cilindrii.
Acu problema e ca nu gasesc programul(a se citi moka) si nici nu stiu sa lucrez in el.
Se importa modelul din Autocad 3d sau max?care e shpilu? :)
De asemenea nu uita, ca nu este o curgere normala, are multe variabile, curgerea nu este continua pentru ca motorul nu este pe toti cilindii in faza de admisie. :wink:

Author:  marius [ 22 Feb 2012, 14:05 ]
Post subject:  Re: Welcome home love! Alfa 156 GTA

Dude, ma faci sa vreau sa pun iar mana pe manuale. :)

Author:  MainEvent [ 22 Feb 2012, 14:18 ]
Post subject:  Re: Welcome home love! Alfa 156 GTA

Seth, se poate simula şi în SolidWorks cu Flow însă nu ştiu dacă se pot introduce parametrii amintiţi de tine ca să modelezi funcţionarea motorului, a cilindrilor. Din câte am văzut este destul de avansat acest modul Flow, dar mai indicat ar fi Flow Master care este specializat pe curgeri. Probabil că dacă mai cauţi îl găseşti pe net.
Modelul 3D îl poţi crea foarte uşor în SolidWorks şi apoi se importă ca .step sau .igs în simulatorul de curgeri. Cel puţin aşa lucrăm noi pe magnetice. Mă gândesc că fiind tot platform Ansys ar trebui să aibă aceleaşi facilităţi de import. Probabil că şi AutoCad-ul are posibilitatea de a salva în format .igs sau .step şi astfel să foloseşti modelul creat în el.

Numai bine,

Author:  Alex [ 22 Feb 2012, 14:59 ]
Post subject:  Re: Welcome home love! Alfa 156 GTA

interesanta treaba cu trompetele, dar foarte mult de lucrat la optimizare...prin incercari
http://www.youtube.com/watch?v=txG0cTx4VeI" onclick="window.open(this.href);return false;
asta e un film care mi-a marcat copilaria, uita-te la admisie.

Author:  nae [ 22 Feb 2012, 15:27 ]
Post subject:  Re: Welcome home love! Alfa 156 GTA

Alex, nu prea ai prins ideea, pe motorul ala sunt clapete individuale, eu nu asta o sa fac.

Author:  Alex [ 22 Feb 2012, 15:34 ]
Post subject:  Re: Welcome home love! Alfa 156 GTA

asta era urmatoarea intrebare. acum am inteles, nu de alta dar vorbeai de debitmetru care in cazul cu clapete individuale nu mai exista.
oricum ai fi fost primul in .ro sa faci asa ceva (pe o alfa).
Foarte mult de munca insa si ECU stand-alone si multe modificari scumpe.
Oricum, ce castiguri speri sa scoti? Te pregatesti cumva pt admisie adaptabila la turbo/compresor?

Author:  nae [ 22 Feb 2012, 16:58 ]
Post subject:  Re: Welcome home love! Alfa 156 GTA

Stand alone pentru o masina de zi cu zi e o prostie.
Vreau tot confortul unei masini normale.

Vreau cu plenumul sa maresc eficienta motorului, pierde multa putere in ture datorita admisiei mici, nu stiu exact ce castiguri de putere o sa fie, dar cam orice e mai bun decat stock aici.

Nu am ganduri de admisie fortata.

Author:  Alex [ 22 Feb 2012, 18:01 ]
Post subject:  Re: Welcome home love! Alfa 156 GTA

e bine ca stii ce vrei de la ea...ca sa stii unde sa te opresti cu investitia :))

ar fi fost interesant totusi un upgrade ca ala =))

Author:  ChitZu [ 22 Feb 2012, 18:17 ]
Post subject:  Re: Welcome home love! Alfa 156 GTA

ALXege Quote:
Pai asta inseamna ca indirect sustii ca prin tubul de diametru mai mare ar trece o cantitate mai mare de aer 8)

Din ce am citit, nu neaparat diametrul debitmetrului este problema (standard/marit)...problema este ca debitmetru stoc "citeste" pana la un anumit volum /debit de aer, astfel cand volumul de aer depaseste capacitatea de citire a debitmetrului, acesta trimite valori eronate catre ECU.Probabil pana in momentul de fata nu a reusit nimeni sa mareasca limita de citire de care vorbeam din soft sau e mai usor sa-l schimbi cu unul mai mare.

Author:  Alex [ 22 Feb 2012, 18:34 ]
Post subject:  Re: Welcome home love! Alfa 156 GTA

:)

Vi s-a pus pata pe debitmetru acum!
Din moment ce numareste capacitatea motorului nu se va comporta debitmetru ca un restrictor. Daca era vreun motor de 5-6 litri atunci poate.
Daca e sa o luam asa inseamna ca un motor de 1.6 ar trebui sa aiba un debitmetru la jumatate de mic, nu?
Pana la urma motoarele aspiratele sunt ca niste aspiratoare de praf.
Modificarile pe care le face el nu vor trage cu mult mai mult praf - pardon, aer :) si oricum asta cred ca e ultima lui problema din tot lantul asta.
Va iesi doar un raspuns mai bun in gaz (asta daca nimereste dimensiunile cum trebuie). De obicei cand castigi ceva undeva pierzi altundeva.


Oricum toata stima pt lucrare. Imi plac lucrurile iesite din comun. Sper sa arate cat de cat profi la final pt ca estetic (si nu numai) 3.2-ul e o bijuterie.

Author:  ChitZu [ 22 Feb 2012, 18:48 ]
Post subject:  Re: Welcome home love! Alfa 156 GTA

[quote="Alex"]:)

Vi s-a pus pata pe debitmetru acum!
Din moment ce numareste capacitatea motorului nu se va comporta debitmetru ca un restrictor. Daca era vreun motor de 5-6 litri atunci poate.


Nu m-am referit la vreo "restrictie fizica".

Author:  yux_mm [ 22 Feb 2012, 23:45 ]
Post subject:  Re: Welcome home love! Alfa 156 GTA

domnuuu',...seth. tre sa ne intalnim sa dezvoltam ideea.
pana atunci cert este un lucru: e musai o simulare, si ti-o recomand in ansys. de ce? pentru ca: daca mentii debitmetrul ala si maresti teava de dupa el, intr-adevar, se va mari viteza aerului in debitmetru. insa, la iesirea din el intr-o teava mai mare este posibil sa se creeze turbulente (cam cum se formeaza in urma unui hatch sau suv) care sa "te traga" inapoi. practic aerul sa nu mai curga direct in cilindrii ci sa se amestece acolo si sa intre in cilindrii aiurea, mai mult in unii si mai putin in altii. in mare cam ce zicea madkat. am vazut o simulare de amorul artei pentru o teava prin care curgea un fluid si care avea o reductie si o bifurcatie. apoi, ce talmes balmes iesea acolo te durea mintea. fluidul nu mai curgea ci se rostogolea

asadar, eu as opta si pentru schimbarea debitmetrului cu unul mai mare, potrivit insa pentru diametrul noilor galerii. practic as metine raportul intre teava si debitmetrul vechi

Author:  nae [ 23 Feb 2012, 00:05 ]
Post subject:  Re: Welcome home love! Alfa 156 GTA

Da un semn, pregateste narghileaua, vin cu bere buna!

Author:  ionutp [ 12 Mar 2012, 00:01 ]
Post subject:  Re: Welcome home love! Alfa 156 GTA

Mai zi si tu ce ai mai mesterit la ea.
Dat azi o scurta tura cu ea si merge intr-un mare fel. Din păcate, mult prea scurta tura :(

Author:  nae [ 12 Mar 2012, 15:24 ]
Post subject:  Re: Welcome home love! Alfa 156 GTA

:)

Un mic update.

Am reusit sa schimb franele, pan la urma pe fata am:
-discuri de 305mm-multumesc dima, pret bun!
-alaturi de placute ferodo ds3000 multumesc sebv6

Pentru discuri, sa scap de rugina ce nu evita sa apara am folosit 2 spray`uri, unul protector(anti rugina) urmat de negru mat.
Etrierii aveau lacul sarit, asa ca au fost demontati de pe masina, curatati, apoi lacuiti.

Aveam si ceva probleme cu ambreiajul, tremura, iar daca tot desfacusem juma de sistem hidraulic am inlocuit si cilindrul receptor de pe cutie.

Victorie, ambreiajul este moale si tremuratul a disparut. :sig:

La final am aerisit toata instalatia cu aproape 1 litru de ATE super blue.


Crappy aifon pics:


Multumesc si lui 147seb care a frecat cu raspundere un etrier in timp ce se monta strutbarul wichers la masina lui. :wink:

Attachments:
2.jpg
2.jpg [ 69.11 KiB | Viewed 4097 times ]
1.jpg
1.jpg [ 72.46 KiB | Viewed 4097 times ]
3.jpg
3.jpg [ 50.43 KiB | Viewed 4097 times ]

Author:  ALXege [ 12 Mar 2012, 16:55 ]
Post subject:  Re: Welcome home love! Alfa 156 GTA

Ce discuri sunt? Si cine-i Sebv6? :)
Astept cu interes impresii despre DS3000, ieri scartaiau cam rau. Cum franeaza la rece?

Author:  ionutp [ 12 Mar 2012, 16:58 ]
Post subject:  Re: Welcome home love! Alfa 156 GTA

ALXege Quote:
ieri scartaiau cam rau. Cum franeaza la rece?
Nu foarte rau, si franeaza bine. Nu stiu cat de "la rece" erau ieri insa franau destul de bine.

Author:  gabrieldima [ 12 Mar 2012, 17:00 ]
Post subject:  Re: Welcome home love! Alfa 156 GTA

Discurile sunt Magneti Marelli si astept si eu feedback cu toate ca Ds3000 probabil ca au si rol de frezare pentru ele
http://alfisti.ro/shop/new-products.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Author:  nae [ 12 Mar 2012, 17:02 ]
Post subject:  Re: Welcome home love! Alfa 156 GTA

Am facut max 50km cu noile frane.
Primele impresii, franeaza mult mai bine decat ce aveam inainte la rece. :)

Normal ca scartiaie, orice placuta performanta o sa scartaie. :D who cares :naughty:

Ieri erau reci ionut. :)


Discurile sunt magneti marelli, de fapt brembo in cutie :)

Feedback... pret bun, e un disc normal, o sa se comporte perfect atata timp cat am si eu grija.

Page 4 of 17 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/