Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Fast and Furious Project - A.R. 156 2.5 V6 24V - (Q-S)
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=17076
Page 4 of 10

Author:  BZ-76-DIA [ 18 Nov 2011, 21:35 ]
Post subject:  Re: Fast and Furious Project - A.R. 156 2.5 V6 24V - (Q-S)

Am nevoie de o parere de la un mecanic... :evilook:

Am adus zilele trecute o 147 ca sa-i repar masina (avariata) unui prieten si ma gandeam daca se supara pompa mea de frana in cazul in care voi face o modificare... Vreau sa iau discurile de pe puntea fata de 147 cu tot cu etrieri, placute, suporti, prinderi, bla bla si sa le adaptez la mine pe puntea spate. Nu am studiat inca distantele intre suporti si ce adaptari ar mai fi nevoie, dar poate stie cineva... NU URMARESC nicio imbunatatire a performantelor sau alte minuni, pur si simplu nu voi mai avea ce mesteri dupa ce termin cu 47-le si ma gandeam sa-mi trag "ventilate" si pe spate. Plictiseala...
Asadar, nu incepeti cu tot felul de "tehnicitati", pe mine ma intereseaza doar daca stie cineva ca se poate sau nu. Atat !

Author:  tzzivii [ 18 Nov 2011, 21:43 ]
Post subject:  Re: Fast and Furious Project - A.R. 156 2.5 V6 24V - (Q-S)

si cu frana de mana ce faci? mai ales ca la automate e o necesitate...

asta pe langa faptul ca e inutil pentru ca spatele franeaza mult prea putin incat sa fie sesizabil..

Author:  alfetta [ 18 Nov 2011, 21:53 ]
Post subject:  Re: Fast and Furious Project - A.R. 156 2.5 V6 24V - (Q-S)

De ce-i o necesitate?

Author:  tzzivii [ 18 Nov 2011, 21:57 ]
Post subject:  Re: Fast and Furious Project - A.R. 156 2.5 V6 24V - (Q-S)

ca sa poti face burnout... :roll:

frana de mana este utila indiferent de cutie.

Author:  BZ-76-DIA [ 18 Nov 2011, 22:16 ]
Post subject:  Re: Fast and Furious Project - A.R. 156 2.5 V6 24V - (Q-S)

tzzivii Quote:
si cu frana de mana ce faci? mai ales ca la automate e o necesitate...(...)
Nu e necesara de loc, ba chiar la mine e incurca-lume.
In stationare, trecerea in modul P blocheaza toate rotile, intocmai cum actionarea franei de ajutor le-ar bloca pe cele din spate;
In mers, actionarea pedalei de frana in panta (de exemplu) pana la oprirea completa, urmata de eliberarea pedalei blocheaza de asemeni toate rotile chiar daca nu ai iesit din modul Drive, tinand masina imobilizata pana la atingerea acceleratiei (asta banuiesc ca e pusa ca sa nu te duci inapoi si e foarte utila).

Eu folosesc frana de mana acum doar din obisnuinta, chiar nu mai e o necesitate. Am vazut totusi ca are un mic rol si anume: 1. la plecarea de pe loc, daca e trasa chiar si superficial cat sa se aprinda martorul, masina nu mai demareaza indiferent ce ai face; 2. in mers, indiferent de viteza, daca o tragi putin (la fel de superficial) masina intra in frana de motor, indiferent de modul de condus sau daca (inca) se mai tine acceleratia apasata.

Oricum, mersi Bogdan pentru hint, la faza cu frana de mana nu ma gandisem si totusi nu as vrea sa renunt la ea. Analizam variantele ! :scratch:

Author:  nae [ 20 Nov 2011, 22:53 ]
Post subject:  Re: Fast and Furious Project - A.R. 156 2.5 V6 24V - (Q-S)

Alfa ta 156 este echipata cu ebd.

Daca montezi etrieri mai mari pe spate, alaturi de discuri, modifici eficienta de franare a puntii spate.

Asa distrugi calibrarea sistemului ebd, iar masina o sa fie extrem de instabila in cazul unei franari.

Author:  tzzivii [ 21 Nov 2011, 01:34 ]
Post subject:  Re: Fast and Furious Project - A.R. 156 2.5 V6 24V - (Q-S)

pe langa asta, eu tot stau si ma gandesc ce faci daca esti intr-o panta si vrei sa lasi motorul pornit si sa te dai jos din masina..

Author:  BZ-76-DIA [ 21 Nov 2011, 02:32 ]
Post subject:  Re: Fast and Furious Project - A.R. 156 2.5 V6 24V - (Q-S)

Hmmm, pai ai putea, de exemplu, sa duci schimbatorul in P si sa gasesti un utilaj capabil sa tarasca 1460 kg, ca ea nu se mai misca de acolo...

Author:  tzzivii [ 21 Nov 2011, 02:35 ]
Post subject:  Re: Fast and Furious Project - A.R. 156 2.5 V6 24V - (Q-S)

chiar te rog sa incerci, poate asta e mai cu mot. dar la 166-le care l-am avut nu te lasa sa o pui in P decat cu motorul oprit. (si nu doar la asta)

Author:  BZ-76-DIA [ 21 Nov 2011, 02:44 ]
Post subject:  Re: Fast and Furious Project - A.R. 156 2.5 V6 24V - (Q-S)

Daca nu incercam, nu-ti mai spuneam, intra in P din orice pozitie. Si sigur ca e mai cu mot(z), doar e masina mea... :tongue:
Mai ai varianta s-o opresti in panta chiar fiind in Drive si sa nu atingi acceleratia pana nu s-a oprit complet. Apoi cand iei piciorul de pe frana tot acolo sta pana nu atingi din nou acceleratia. Varianta 2 se aplica exclusiv in panta.

Author:  nae [ 21 Nov 2011, 09:17 ]
Post subject:  Re: Fast and Furious Project - A.R. 156 2.5 V6 24V - (Q-S)

Ok, atuncu pun si eu o intrebare.

Ce faci, cand franezi pe la 150km/h si blocheaza spatele violent(remember bubu cu tantza, same shit) pentru ca ebd'u e in plopi? :naughty:


Franele spate fac 10% din franare la masina ta!mai ales 2.5v6, grea pe puntea fata.

Discutia nu are sens, nu ai nimic de castigat cu etrieri mai mari pe spate, decat o masina instabila pe frana!

Author:  Alexandrus [ 21 Nov 2011, 16:06 ]
Post subject:  Re: Fast and Furious Project - A.R. 156 2.5 V6 24V - (Q-S)

EBD se numeste EBD tocmai pentru ca raportul de distributie nu e fix, se poate varia pe fiecare roata in parte.
Dar de castigat nu se castiga nimic pe o masina tractiune fata punand frane mari pe spate. As intelege discuri ventilate, sa zicem, cu etriere mai cu mot, eventual etreire dedicate pentru frana de mina, dar costa o mina si un picior iar singurul avantaj ar fi inainte sa mai schimbi placute si discuri spate moare masina de batranete.

Author:  nae [ 21 Nov 2011, 16:17 ]
Post subject:  Re: Fast and Furious Project - A.R. 156 2.5 V6 24V - (Q-S)

Alexandrus Quote:
EBD se numeste EBD tocmai pentru ca raportul de distributie nu e fix, se poate varia pe fiecare roata in parte

no shit

Author:  Alexandrus [ 21 Nov 2011, 16:43 ]
Post subject:  Re: Fast and Furious Project - A.R. 156 2.5 V6 24V - (Q-S)

Decide-te, ca pina acuma se strica tot raportul de franare, etc, daca punea frane mai bune pe spate. Cum e pina la urma ?

Author:  nae [ 21 Nov 2011, 17:01 ]
Post subject:  Re: Fast and Furious Project - A.R. 156 2.5 V6 24V - (Q-S)

Esti ok? :)

Sincer acu, la ce sa ma decid, e absolut corect tot ce am spus.

Iti place doar sa te contrazici?

Author:  Alexandrus [ 21 Nov 2011, 17:34 ]
Post subject:  Re: Fast and Furious Project - A.R. 156 2.5 V6 24V - (Q-S)

Nu e absolut deloc corect ce ai spus, tocmai. Avand EBD poate pune pe spate si mama franelor ca tot nu se va bloca acea punte.
Tocmai de aceea am spus sa te decizi, daca stii sau nu cum functioneaza EBD, care e rolul sistemului si ce anume inlocuieste. Dar am aflat raspunsul.

Iar ca sa iti raspund si eu tie, nu, nu imi place doar sa ma contrazic, te contrazic pe tine, in cazul de fata, pentru ca nu ai dreptate.

Author:  nae [ 21 Nov 2011, 17:55 ]
Post subject:  Re: Fast and Furious Project - A.R. 156 2.5 V6 24V - (Q-S)

:)

So, o masina cu tractiune fata, cu majoritarea greutatii distribuita pe puntea fata, are nevoie de frane mai mari pe spate.

right?

ce sa mai, reteta de succes :peace:

Iar sistemul abs/ebd, este capabil sa suporte absolut orice modificare isteata fara sa o ia razna.

Author:  Alexandrus [ 21 Nov 2011, 18:35 ]
Post subject:  Re: Fast and Furious Project - A.R. 156 2.5 V6 24V - (Q-S)

Tu ori trollezi, ori ai scapat gogoasa si acuma faci pe fraierul intentionat sperand ca vei fi lasat in pace, ori pur si simplu nu citesti.
Iar acuma ca ti se atrage atentia, in loc sa fii fair play, continui aiurea.
Alexandrus Quote:
.. de castigat nu se castiga nimic pe o masina tractiune fata punand frane mari pe spate
Cat despre EBD, nu, nu suporta ORICE modificare fara sa o ia razna, din cauza hardware-ului si/sau din cauza programarii. Insa in mod cert NU va bloca puntea spate daca pui discuri mai mari si etrierele aferente.

Discutam aiurea, oricum nu e nici simplu, nu e nici o mare realizare tehnica si nici nu ajuta la nimic sa pui franale fata pe spate la 156. Mai bine pui niste frane mai bune pe fata.

Author:  BZ-76-DIA [ 27 Nov 2011, 22:52 ]
Post subject:  Re: Fast and Furious Project - A.R. 156 2.5 V6 24V - (Q-S)

Statistici sezon rece... :bash:

De cand a venit frigul, am apucat sa fac doua plinuri si sa resetez kilometrajul de fiecare data, astfel ca am putut calcula consumul real sau, ma rog, consumul "la pompa", plin pe plin.
Cu ambele plinuri, alimentat cate 60 litri de fiecare data, acelasi rezultat - 430 km parcursi.

Consum: fix 14 litri / 100 km.
Rulajul: ~50% urban, ~50% extra,
Stil de condus: destul de agresiv (urban), normal (extraurban): 130-170 kph.

De, iarna nu-i ca vara ! :lol:

Author:  mugurel [ 28 Nov 2011, 00:03 ]
Post subject:  Re: Fast and Furious Project - A.R. 156 2.5 V6 24V - (Q-S)

Da ma ... Asa mai vii de acasa :) . 14 mixt e ok ... Sunt curios totusi cat iti ia exclusiv in BZ avand in vedere ca la tine nu e ca in Buc .

Author:  BZ-76-DIA [ 01 Dec 2011, 00:00 ]
Post subject:  Re: Fast and Furious Project - A.R. 156 2.5 V6 24V - (Q-S)

Recent am intrat in posesia unor spitate pe 17 pe care vreau sa le fac de iarna... Model frumos, dar necesita un pic reconditionate. (Foto e informativa).
Fiindca tot vor pleca la vopsitorie astept ceva pareri in legatura cu noua culoare...
Personal, ma intrebam daca intru foarte puternic in contradictie cu spiritul alfa, in sensul ca le-as da un galben-auriu, gen echiparea Impreza WRX STI... asta fiindca alfa e neagra.

Sugestii ?

Attachments:
jante.jpg
jante.jpg [ 34.29 KiB | Viewed 2200 times ]

Author:  bogdan156 [ 01 Dec 2011, 09:24 ]
Post subject:  Re: Fast and Furious Project - A.R. 156 2.5 V6 24V - (Q-S)

Nu stiu daca pe modelul asta da bine alta culoare...

Author:  mugurel [ 01 Dec 2011, 11:47 ]
Post subject:  Re: Fast and Furious Project - A.R. 156 2.5 V6 24V - (Q-S)

Mie imi place ideea de masina neagra cu jante aurii . Totusi cred ca ar merge un auriu un pic mai inchis decat ala de pe Sti ... Din cate tin minte era un 2.5 la vanzare pe aici negru cu jante aurii . Cred ca al lui tudy .

Author:  BZ-76-DIA [ 02 Dec 2011, 22:37 ]
Post subject:  Re: Fast and Furious Project - A.R. 156 2.5 V6 24V - (Q-S)

mugurel Quote:
Mie imi place ideea de masina neagra cu jante aurii. (...)
Dap, pai de la lui tudy m-am inspirat si eu.
In ceea ce priveste culoarea jantelor si atat ! Restul...

Sa vedem ce cacaniu va iesi... :lol: deocamdata sunt in cautarea unui atelier profi care sa le reconditioneze.
Daca stie cineva prin Capitala vreo locatie de genul, nu m-as supara sa vad un link ceva... Dar cand spun "stie" ma gandesc ca fie omul si-a lucrat rotile acolo, fie a vazut live rezultatele operatiunilor pe o alta masina.
Alea cu du-te acolo ca am auzit de la varul cumnatului surorii bunicului... :disgust:

Author:  Alexandrus [ 03 Dec 2011, 00:36 ]
Post subject:  Re: Fast and Furious Project - A.R. 156 2.5 V6 24V - (Q-S)

Stiu cel putin 2 locuri in Bucuresti care fac treaba OK, sau chiar buna, insa nu stiu ce vrei tu anume sa reconditionezi. Sunt lovite jantele, sau macar zgariate in profunzime, sau doar vrei revopsite ? Ca in functie de asta iti fac recomandarea.

Page 4 of 10 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/