Alfa nu se poate compara la motoare cu VAG. Da, este adevarat ca majoritatea oamenilor cumpara sub 2000 cm3 si ca ACUM sta si Alfa bine la capitolul asta (1.4T, 1.8T, 1.6D si 2.0D ), dar nu se poate totusi sa nu ai si motoare mari, sa nu ai o limuzina, sa nu ai variante de 4x4, etc.. In ziua de astazi pierzi foarte mult pentru aceste lucruri.
Si va dau doar 2 exemple de actualitate:
- seful meu isi cauta o limuzina. Criteriile importante sunt: motor 2.8-3.0 (de preferat benzina), 4x4, automata. Pai ce sa-i recomand de la Alfa?
. Rezultatul: 90% saptamana viitoare pleaca in Germania cred sa-si aduca un A6 3.0 TFSI (BMW nu ii place, Mercedes serie E dorea dar nu vrea acum sa mai bage 55.000 EUR intr-o masina, noul Saab 9-5 ii place dar i se pare prea tineresc totusi, etc...si uite asa a ramas la h'Audi pana la urma, nefiind nici pe departe vreun fan. Motorul si performantele au contat destul de mult in alegerea lui).
- am un alt coleg, vrea sa isi schimbe masina (Octavia 2.0 TDI). El vrea berlina 4x4 automata (tip DSG), motorizare 2.0T. Sau SUV cu aceleasi doleante. Pai la fel, nu am ce sa-i recomand la Alfa.
Eu de exemplu acum, daca as avea bani de o masina noua, nu m-as uita decat la 159. Si mi-ar fi placut sa aiba si o varianta de 4x4 care sa nu fie 3.2-ul JTS..
Nu pot spune ca ma bucur sau nu de eventuala trecere la VAG, depinde de ce se va intampla in viitor. Dar m-ar bucura ca Alfa sa aibe mai multe motorizari (chiar si de VAG, i se pare cuiva ca sunt slabe?
), sa aiba variante de 4x4, de cutii automate tip DSG, sa aibe macar o limuzina in oferta, poate sa nu mai fie atatea probleme cu imbinari & stuff, sa vanda mai mult, sa se dezvolte continuu, etc..