Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
In sfarsit Alfa https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=11925 |
Page 4 of 5 |
Author: | cristialex80 [ 24 Apr 2010, 22:04 ] |
Post subject: | Re: In sfarsit Alfa |
Ti-am zis eu ca arata bine bine!! |
Author: | dragosmiron [ 25 Apr 2010, 13:23 ] |
Post subject: | Re: In sfarsit Alfa |
Da mi-ai zis Hai ca poate te scap de gumele alea. |
Author: | dragosmiron [ 16 May 2010, 22:00 ] |
Post subject: | Re: In sfarsit Alfa |
New pics.... Scuzati calitatea pozelor. Attachment: IMG00418-20100510-2029.jpg [ 95.92 KiB | Viewed 1664 times ] Attachment: IMG00419-20100510-2030.jpg [ 61.08 KiB | Viewed 1664 times ] Attachment: IMG00420-20100510-2030.jpg [ 83.05 KiB | Viewed 1664 times ] Attachment: IMG00421-20100510-2031.jpg [ 90.19 KiB | Viewed 1664 times ] Attachment: IMG00423-20100510-2036.jpg [ 74.79 KiB | Viewed 1664 times ] Attachment: IMG00424-20100510-2041.jpg [ 69.22 KiB | Viewed 1664 times ] Attachment: IMG00425-20100510-2041.jpg [ 64.4 KiB | Viewed 1664 times ] Attachment: IMG00426-20100510-2042.jpg [ 59.91 KiB | Viewed 1664 times ] |
Author: | cristialex80 [ 17 May 2010, 00:02 ] |
Post subject: | Re: In sfarsit Alfa |
Mie imi plac ff mult arata mult mai agresiva, asa cum trebuie..nu mai modifica pozele!! Deci janta a iesit ok..bravo. |
Author: | dragosmiron [ 17 May 2010, 11:35 ] |
Post subject: | Re: In sfarsit Alfa |
Da janta a iesit ok. Mai necesita o mica vopsire. |
Author: | dragosmiron [ 28 Jun 2010, 16:11 ] |
Post subject: | Re: In sfarsit Alfa |
Cine ma poate indruma si pe mine sa-mi schimb volanul? Tocmai am comandat un volan cu comenzi si nu prea stiu cum sa-l montez. Multumesc |
Author: | Alexandrus [ 28 Jun 2010, 17:07 ] |
Post subject: | Re: In sfarsit Alfa |
E simplu ca buna-ziua. Scoti volanul vechi si pui volanul nou. Comenzile nu vor functiona. Iar pentru a scoate volanul pasii sunt : - scos airbag, are 3 suruburi pe spitele volanului, imbus de 5 - scos volan, cu atentie sporita la spira, sa nu se rupa(are mufe care ies destul de greu), iar pentru coloana de directie de care e atasat volanul ai nevoie de tubulara de ... 23 parca. De fapt ar fi bine sa ai tubulare de 21, 22, 23, 24 si 25, ca Alfa cred ca pune acolo o piulita de care gasesc prin magazie, nu e ceva standard Iar ca sa pui noul volan cred ca e la mintea cocosului |
Author: | Alexandrus [ 28 Jun 2010, 17:14 ] |
Post subject: | Re: In sfarsit Alfa |
Huh ? Pai de ce sa iti vina in gura ? Si care e faza cu piulita ? La mine a mers usor, iar de volan am tras incet, ca oricum nu se poate trage tzaraneste, se strica zimtii de pe el si nu e de bine. |
Author: | Alexandrus [ 28 Jun 2010, 17:49 ] |
Post subject: | Re: In sfarsit Alfa |
Nu e arc sub volan la 156. E fara. Dar de gripat se gripeaza, insa cu rabdare se rezolva orice |
Author: | dragosmiron [ 28 Jun 2010, 22:06 ] |
Post subject: | Re: In sfarsit Alfa |
Va multumesc pt sfaturi.Sa vedem ce iese. |
Author: | dragosmiron [ 29 Jun 2010, 09:51 ] |
Post subject: | Re: In sfarsit Alfa |
Si cum pot face comenzile sa functioneze? |
Author: | _mircea_ [ 29 Jun 2010, 14:54 ] |
Post subject: | Re: In sfarsit Alfa |
buna intrebarea as dori si eu un raspuns |
Author: | Alexandrus [ 29 Jun 2010, 15:13 ] |
Post subject: | Re: In sfarsit Alfa |
Raspunsul simplu : nu poti. |
Author: | triesse [ 30 Jun 2010, 00:00 ] |
Post subject: | Re: In sfarsit Alfa |
Alexandrus Quote: Raspunsul simplu : nu poti.
Se poate, se poate... Un prieten cu 156 din 01/1998 are volan mk2 cu comenzi funcionale. Pentru asta iti trebuie: - volan mk2 cu comenzi + airbag ( ) - clock spring de la un 156 mk2 sau 147 (http://cgi.ebay.co.uk/ALFA-ROMEO-147-ai ... 500wt_1154" onclick="window.open(this.href);return false;) - o bucata de cablu tot de la un 156 mk2 (ce vine de la casetofon pana la clock spring...cu tot cu mufe; nu stiu sa-ti spun exact care, dar e usor de vazut la fata locului, daca ar fi un mk2 pt. dezmembrat) - un casetofon care sa fie compatibil cu comenzile (cel mai ieftin e de la JVC, dar nu mai stiu ref ) - si foarte important...un electrician auto, de preferinta unul care se pricepe, ca sa refaca instalatia. p.s: luna viitoare fac si eu treaba asta, daca astepti putin... |
Author: | Alexandrus [ 30 Jun 2010, 02:49 ] |
Post subject: | Re: In sfarsit Alfa |
Exact cum spuneam, nu poti Clock spring se numeste contact spiralat in limba folosita in Romania, se gaseste al naiba de greu, iar cablul ala, pe linga faptul ca trebuie sa stii care e, nu merge cu "nu stiu sa-ti spun exact care", iarasi e greu de gasit, mai ales ca difera si mufa ce intra in HU. Ah, da, sa nu uit, ai nevoie si de alt cablu ce intra in spira, pentru a alimenta comenzile. E o bataie de cap incredibila si nu stiu pe nimeni capabil sa faca transplantul, iar daca as stii probabil manopera ar costa prea mult. Iar DIY risti sa ramai cu bordul desfacut si sa nu stii cum se pune totul la loc. eLearn ajuta, insa nu e nici ala prea clar. |
Author: | marian [ 30 Jun 2010, 18:01 ] |
Post subject: | Re: In sfarsit Alfa |
Hai mai Alexandrus, fii si tu putin mai pozitiv. Schimbarea e posibila dar dupa cum s-a mai scris numai cu un mare deranj la instalatia electrica. Acest lucru e cu mare risc tinand cont de sensibilitatea deosebita a instalatiei. Se mai adauga aici si lipsa aproape totala a detaliilor din schemele instalatiilor electrice din eLEARN sau alte surse. Daca se apuca cineva de o treaba din asta ar trebui sa treaca mai intai pe la biserica sa faca o serie de rugaciuni, poate il ajuta. Oricum multa bafta oricui are curaj! LE: ce nu inteleg eu este de ce atata deranj? e o chestie asa de importanta sa ai comenzi pe volan? Eu nu am, dar am compensat cu o mini telecomanda BT atasata de volan. Pe mine nu ma incurca la condus si isi face f bine treaba. |
Author: | triesse [ 30 Jun 2010, 20:12 ] |
Post subject: | Re: In sfarsit Alfa |
Alexandrus Quote: Exact cum spuneam, nu poti
Alexandrus, in primul post ai spus ca nu se poate...dar daca ai tot ceea ce am scris mai sus, e posibil. Tu ai enumerat din nou: Alexandrus Quote: Clock spring se numeste contact spiralat in limba folosita in Romania, se gaseste al naiba de greu, iar cablul ala, pe linga faptul ca trebuie sa stii care e, nu merge cu "nu stiu sa-ti spun exact care", iarasi e greu de gasit, mai ales ca difera si mufa ce intra in HU. Ah, da, sa nu uit, ai nevoie si de alt cablu ce intra in spira, pentru a alimenta comenzile. E o bataie de cap incredibila si nu stiu pe nimeni capabil sa faca transplantul, iar daca as stii probabil manopera ar costa prea mult.
Deci daca dragosmiron face rost de toate astea + un bun electrician auto, e posibil. La prima vedere pare greu de facut, dar cine se pricepe rezolva toata treaba in maxim 4 ore. Contact spiralat se gaseste pe eBay. Iar bucata de cablu de care vorbesc, nu stiu exact care este, dar cum am scris, la fata locului e foarte usor de indentificat cablul. Cine vrea sa aiba comenzi funcionale, cel mai usor ar fi sa gaseasca un 156 mk2 pt. dezmembrat...asa face rost din prima de contactul spiralat, cablul minune, volan + airbag. Manopera poate fi costisitoare, depinde...pe mine ma costa aprox. 120€. Si parerea mea este ca nu prea merita efortul...dar se poate face. Numai bine. |
Author: | dragosmiron [ 30 Jun 2010, 21:36 ] |
Post subject: | Re: In sfarsit Alfa |
Sunt putin bagat in ceata. Am instalat volanul cu comenzi dar cum mi-ati spus nu merg comenzile. Am gasit sa cumpar de la persoana de la care am luat volanul "blocul de lumini" parca asa se numeste cu tot cu sistemul comenzilor pe volan.Cel putin asa mi-a spus.Nu prea stiu ce sa fac. Credeti ca merge daca schimb chestia asta? Daca nu astept sa ved daca ii iese lui triese poate ma indruma si pe mine. |
Author: | Alexandrus [ 01 Jul 2010, 04:16 ] |
Post subject: | Re: In sfarsit Alfa |
triese, in romana pe care o stiu eu este o distincta diferenta intre "nu poti" si "e imposibil" Posibile sunt multe, doar ca nu asa, pe genunchi. Gasesti pe eBay contactul acela doar ca NU pentru 156 facelift interior, sau eu nu am gasit. Iar in varianta fata facelift interior nu existau comenzi pe volan. OK, poti incerca un contact de pe 147, dar daca nu e bun deja..... Apoi cablul miraculos, nu e doar unul mind you, sunt de fapt 2 parca. Avand toate piesele incepe distractia Iar 120 Euro pentru manopera mi se pare o gluma, dece as da banii aia doar ca sa am comenzi pe volan, beats me. Oricum, ambilor va urez mult succes in aceasta operatiune, eu am renuntat la primul 156 imediat ce am aflat ca acel contact spiralat difera iar cablul intre HU si contact e altfel. dragos, nu, nu te ajuta cu nimic tot blocul ala, ti-am enumerat mai sus TOATE piesele de care ai nevoie, nu vad ce e neclar sau ce nu ai inteleg. |
Author: | Babacu [ 01 Jul 2010, 07:34 ] |
Post subject: | Re: In sfarsit Alfa |
Contact spiralat de 147 nu merge pe 156 datorită unor mici diferențe constructive, precum nici volanele de 147 nu merg montate fără modificări pe 156. Contactul spiralat pentru 156 cu comenzi pe volan se găsește și în România la dezmembrări (pentru interesați am un număr de contact al cuiva). În rest: 1. piulița de la volan se desface cu o tubulară de 26, 2. volanul trebuie scos cu grijă, mai exact se trage ușor de pe coloana de direcție și se scot întîi cele 2 cabluri care trec prin el deoarece au prostul obicei să se agațe și la o extragere viguroasă a volanului se rupe capacul de la contactul spiralat. 3. există un arc sub volan, dar e în contactul spiralat așa că dacă respecți pasul 2 nu există nici un risc să-ți sară nimic în față 4. în contactul spiralat intră un singur cablu, mai exact e o mufă cu mai multe fire (de exemplu 7 fire la 156 fără comenzi, iar la 147 cu comenzi are 8, dar aici poate să fie vorba și de diferențele dintre instalațiile electrice ale celor 2 mașini). |
Author: | Alexandrus [ 01 Jul 2010, 15:08 ] |
Post subject: | Re: In sfarsit Alfa |
Piulita aia difera in functie de cum au gasit in fabrica Iar volanul de 147 si GT merge pe 156, nu stiu ce anume modificari ai impresia ca sunt necesare, insa eu am volan de GT pe al meu 156. Iar la acel contact spiralat difera si mufa daca e fara comenzi audio, parca. |
Author: | Babacu [ 01 Jul 2010, 23:51 ] | ||||
Post subject: | Re: In sfarsit Alfa | ||||
Volanul de 147/GT are 3 caneluri mai late pentru ca volanul să intre doar într-o anumită poziție. Se pot pili/freza și apoi se poate folosi volanul și pe 156. Într-adevăr există diferențe între mufele de la cele 2 tipuri de contacte spiralate, mai exact la contactul spiralat pentru volanul fără comenzi există 2 fire: unul pentru airbag cu o mufă verde specifică (care e comun pentru toate modelele) și unul pentru claxon cu o mufă mică cu 2 pini, pe cînd la contactul spiralat pentru volane cu comenzi acest din urmă cablu are o mufă cu 8 pini (pentru comenzile de la radio, claxon și selespeed), cablu care intră într-o piesă în formă de potcoavă care vine pe fundul volanului (identică și pe 147/GT) din care pleacă fir pentru claxon și pe care sînt mufele mamă pentru comenzile de la radio și de la selespeed ca în poze:
|
Author: | Alexandrus [ 02 Jul 2010, 04:24 ] |
Post subject: | Re: In sfarsit Alfa |
Multumesc, avand volan de GT pe 156 stiu prea bine ca are canelurile alea, dar nu e ceva ce nu poti rezolva cu un simplu ciocan si un cap de tubulara. Centrul volanului este din aluminiu, coloana de directie e din otel |
Author: | Babacu [ 02 Jul 2010, 16:16 ] |
Post subject: | Re: In sfarsit Alfa |
Mi-am închipuit că știi, dar am scris și pentru cei care nu știu ca să nu se arunce orbește și să înceapă să arunce banii aiurea. |
Author: | Alexandrus [ 02 Jul 2010, 17:39 ] |
Post subject: | Re: In sfarsit Alfa |
Pai nu mi se pare nimic aruncat aiurea, problema se rezolva in 3 minute maxim |
Page 4 of 5 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |