Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=10996
Page 4 of 12

Author:  mox_is [ 20 Sep 2012, 14:16 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

asta cu montaj/demontaj in SERVICE AUTORIZAT...e cea mai delicata chestie.
Am patit si eu ceva cu o piesa...si mi s-a cerut, pt a mi-o schimba "Copie autorizatia service precum ca este autorizat RAR sa repare Fiat si Alfa Romeo".
Raspunsul celor de la reprezentanta, unde fusesem, fu asta: "Transmitele celor de la I......ts ca SC ...... SRL Iasi este concesionar FIAT in Romania si ca acest lucru inseamna service de reprezentanta, deci in mod implicit autorizare RAR clasa I.", si nu mi-au dat nici o hartie, nimic.
deci cum spuneam, extrem de delicat!

Author:  Cosmin86cos [ 25 Sep 2012, 18:56 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

Am cumparat de curand pt sotiei o alfa 147 fl.
Masinuta merge binisor dar mi se pare ca are un ruliu exagerat in viraj pt duritatea suspensiei.
Fac comparatia cu un vw scirocco care are o suspensie asemanatoare ca duritate dar un ruliu mult mai putin pronuntat.
Vw-ul are jante pe 18.
Afa are pe 17.
Am verificat amortizoarele alfei pe stand si sunt ok.
Ceva sfaturi pt reducerea ruliului fara sa cresc duritatea?

Author:  teo1teo [ 25 Sep 2012, 23:55 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

Salut !

Incearca sa verifici:
1. starea bucselor de la bara stabilizatoare (si daca trebuie inlocuite, schimba-le cu unele poliuretanice)
2. bieletele antiruliu ( fac legatura intre bara stabilizatoare si amortizoare)
3. mai verifica si starea flanselor de la amortizoarele fata sa nu fie uzate.

Numai bine ! :wave:

Author:  IRBabuin [ 30 Sep 2012, 13:32 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

Bare stabilizatoare de GTA (24/16mm) sau kit Eibach de pe alfisti.net (26/18mm parca). Alfetta are kitul de la Eibach, poti sa te consulti cu el.

Author:  Alexandrus [ 30 Sep 2012, 19:03 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

GTA are bara stabilizatoare fata de grosime 23mm, nu 24mm.

Author:  alfacorse [ 30 Sep 2012, 20:39 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

Cea de 24 e vopsita...

Author:  comanr [ 30 Sep 2012, 20:47 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

ar fi bine sa verifici si starea amortizoarelor,daca masina are deja ceva kilometri.
confirm si eu ca alex are dreptate ,bara stabilizatoare stock de gta are 23mm ca si cea de pe cw

Author:  alfacorse [ 30 Sep 2012, 21:02 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

Mi-am adus aminte ca cineva spunea ca 159 are tinuta de drum mai buna decat 156 ,pt ca e mai grea.Cum de nu se gandesc si astia la F1 sa le mai lesteze ca sa stea mai bine.
Probabil ca au fost la scoala pe vremea lui Cismaru' unde la fizica orice mototol afla ca in viraje actioneaza forta de inertie si cea centrifuga si culmea amandoua au in componenta masa...
Da' mai bine puneti cativa saci de nisip ici colo fiindca o sa coboare centrul de greutate...

Author:  comanr [ 30 Sep 2012, 21:23 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

Stabilitatea e data de combinatia corecta intre masa , suspensie , aerodinamicitate,tractiune,putere.
159 e o masina stabila , ca si 156.pe viraje 4wd rulz.

Author:  Alexandrus [ 01 Oct 2012, 03:05 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

alfacorse Quote:
Cea de 24 e vopsita...
E goala la interior, vopsita nu stiu. Ma refer doar la varianta Alfa Romeo OEM.
Oricum, nu s-a pus pe GTA.

Author:  IRBabuin [ 01 Oct 2012, 17:04 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

Interesant e tabelul asta, arata orientativ cu cit creste rigiditatea torsionala cu variatia diametrului.
http://oi44.tinypic.com/2vnnsid.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Impresia e ca kitul de la Eibach e o idee exagerat avind in vedere denivelarile din tara noastra.

@alexandrus: bara fata avea 23 plina, 24 goala, s-au tot schimbat.
@alfacorse: your so funny.....

Author:  Alexandrus [ 01 Oct 2012, 17:54 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

Nu s-a pus bara antiruliu fata grosime 24mm pe GTA, nici goala nici plina, de fabrica. Doar 23mm.
Varianta Eibach sunt 26mm grosime fata si 18mm grosime spate, mai dur spatele, comparativ cu versiunea normala, nu cu GTA, pentru mai putin caracter subvirator. Doar ca sunt gandite, cred, pentru 156 si GT, ca la 147 e posibil sa strice.

Author:  Mustafa [ 21 Oct 2012, 21:10 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

Desi pe-aici vad ca se vorbeste de amortizoare si bare de rigidizare a caroseriei, eu as vrea sa aduc in discutie banala suspensie stock :roll: Recent am mers cu alfa 156 suspensie stock ce avea jante pe 17'' si nu mi-a lasat o impresie prea grozava; era foarte rigida, iar la trecerea peste gropi sau denivelari aveai impresia ca se rupe intai fata si mai apoi spatele. :ohmy: In rest, ce sa zic? Masina arata foarte bine si e si mai inalta. Insa nu se compara cu "tablele'' pe 15'' pe care le stiu. Fata de cele pe 17'', cu cele pe 15'' parca planez deasupra solului, cu totul alta e tinuta de drum si masina-i mult mai flexibila. In ambele cazuri este vorba de suspensia stock. Acum vine si intrebarea: cum se comporta cele pe 16''? Pt ca nu demult am vrut sa trec pe 16", dar experienta asta... :bash: vorbind, bineinteles, tot de suspensie stock. Dimens anvelopelor sunt pt 17"- 215/45/17, iar pt 15"-185/65/15. Asadar, daca as vrea sa trec la 16" pe suspensie stock, ce ma sfatuiti? Astept pe cei ce au experimentat sa sara cu sfaturile... :tongue:

Author:  yux_mm [ 22 Oct 2012, 09:22 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

16" este compromisul intre disconfortul, daca ii putem spune asa, produs de jantele de 17-18 si confortul celor de 15.

Mie personal cele de 17 nu mi se par prea mari ca sa creeze vreun disconfort. Diferenta de inaltime a cauciucului dintre 16 si 17 nu este foarte mare. Bineinteles fiecare intelege altfel notiunea de confort.

18 mi se pare prea mult pentru drumurile romanesti.

Author:  Mustafa [ 22 Oct 2012, 11:06 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

Multumesc de raspuns. De 18" nici nu se pune problema :uhuh: ma gandeam ca 16" este intre cele 2 dimensiuni (ca si compromis, daca vrei), dar vroiam sa stiu spre care bate, daca se pastreaza impresia de a conduce un tanc (17") sau daca poti merge linistit in vizita la bunici (15"). La urma urmei, mai toti avem bunici la tara si drumuri proaste de strabatut... :lol: Sunt convins ca nu le poti avea pe toate... :roll:

Author:  cristih [ 22 Oct 2012, 11:10 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

Cu 16" poti sa mergi linistit pe drumurile de la bunici. Intr-adevar este acel compromis intre 17" si 15". Eu unul nu o sa imi pun 17" pe masina de zi cu zi.

Author:  Mustafa [ 22 Oct 2012, 11:24 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

Exact, cristih, e vorba de masina de zi cu zi. Acum, offtopic, din ce stiu, teledialurile ("din acelea cu 5 covrigi", cum zicea un prieten Vw-ist) :lol: , sunt doar pe 16 si 17, nu? Pe 15" parca nu sunt...

Author:  alfetta [ 10 Nov 2012, 18:28 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

stie careva daca se pot amesteca amortizoarele koni sport , cele din link , cu arcurile de origine ale masinii ?
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :5927.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Author:  mugurel [ 10 Nov 2012, 21:01 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

De la Koni merg sigur FSD-urile cu arcurile stock . Si sunt ok .

Author:  alfetta [ 10 Nov 2012, 21:41 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

costa o poala de bani si nu merg pe arcuri mai scurte , asta in caz ca ma rasgandesc in viitorul apropiat , daca fac astia autostrada pana la nadlac ?

Author:  mugurel [ 10 Nov 2012, 22:42 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

Au si avantaje . Se regleaza singure si din ce am citit lumea e foarte multumita de ele . Acu , ca esti nehotarat , nu stiu ce sa zic ... risca-te si ia kit complet si gata .

Author:  alfetta [ 04 Dec 2012, 20:36 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

b12 pro kit este acelasi lucru cu bilstein kit sportiva ? pls help !

Author:  nesquick [ 05 Dec 2012, 09:48 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

kit sportiva daca nu ma insel este b6 sau b8... dar tind sa cred ca b6 ...

Author:  alfetta [ 05 Dec 2012, 11:52 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

kit sportiva are b6 , pe mine ma interesa daca si b12 vine sigur cu b6 .

Author:  Constantin [ 05 Dec 2012, 13:03 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

alfetta Quote:
stie careva daca se pot amesteca amortizoarele koni sport , cele din link , cu arcurile de origine ale masinii ?
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :5927.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Din ce scrie pe pagina oficiala KONI eu consider ca nu este bine. "`KONI Yellow shock´ offer the same exceptional road-holding as the sport shocks, but are especially designed for cars that are fitted with lowering springs which are shorter than the original springs."

http://www.koni.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Page 4 of 12 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/