Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Alfa 156 1.8 TS '99
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=1059
Page 4 of 5

Author:  Silviu [ 12 Jan 2007, 12:28 ]
Post subject: 

offtopic : @ madkat : normal ! am pierdut un moderator/prieten care a pus umarul la greu pentru crearea acestui forum/comunitati, iar unii dintre noi au tolerat sa fie batjocorit fara ai sari in ajutor sau sa ia masuri. oricum la prima magarie care mai apare pe forum, ma retrag definitiv, mi-a ajuns !

on topic : @dany: benzina de proasta calitate poate duce la cresterea consumului de carburant, iar benzina din romanica lasa de dorit....
consumul mai mare poate fi datorat si de sonda lambda cand fuctioneaza defectuos, sau catalizatorul cand este pe duca.
in alta ordine de idei, nu cred ca variatorul poate influenta atat de mult cresterea consumului de carburant. parerea mea.
sa ne tii la curent cum merge masina dupa ce a fost schimbat variatorul. sunt curios, pentru ca la mine nu am vazut nicio diferenta.

Author:  Dany [ 12 Jan 2007, 12:31 ]
Post subject: 

@63FAL in romanica nu am mers decat 2000 km din 5000, deci nu poate sa fie peste tot benzina proasta.

Author:  Silviu [ 12 Jan 2007, 12:34 ]
Post subject: 

atunci sunt alte cauze, ma depaseste.......

Author:  gigib [ 13 Jan 2007, 00:47 ]
Post subject: 

Dany Quote:
Uneori cand stau pe loc cu motorul pornit (la semafor sau la coada, nu dupa pornire) turatia motorului variaza intre 500 si 1200 de cateva ori pana se stabilizeaza la 800-1000 (depinde de temperatura). E o problema sau e normal? .
dany, aceeasi problema o am si eu de vreo cateva luni de zile, iar cand am fost pt revizie la service tot in jermania (cei drept, nu service Alfa) nu au fost capabili sa o repare.
Am curatat eu de cateva ori clapeta, si facut reset si aparent se rezolva...mergeam circa 50 km fara sa mai fluctueze la relanti...dar problema apare din nou.
Marti am programat intalnire la service sa vad ce pot face, ideea e ca inca am garantie si daca e ceva de schimbat acum e momentul. Rugamintea mea e sa imi zici cum se numesc in germana variatoru, motorasu pas cu pas, sau chestii de genu asta; ca sa ma ajute la explicatii. Merci si te tin la curent.

Author:  Dany [ 13 Jan 2007, 16:23 ]
Post subject: 

@gigib salut si bine ai venit pe forum!

In primul rand completeaza-ti si tu profilul sa aflam si noi unde esti! :wink:
In al doilea rand, dupa lungi cautari am aflat cu se zice in germana la variator: phasenwandler sau phasenversteller

uite baga un ochi aici: http://www.barchetta-lexikon.de/?artikel=p001

Author:  gigib [ 14 Jan 2007, 02:22 ]
Post subject: 

Dany Quote:
@gigib salut si bine ai venit pe forum!

In primul rand completeaza-ti si tu profilul sa aflam si noi unde esti! :wink:
In al doilea rand, dupa lungi cautari am aflat cu se zice in germana la variator: phasenwandler sau phasenversteller

uite baga un ochi aici: http://www.barchetta-lexikon.de/?artikel=p001
dany merci de traducere, sper sa se rezove marti si sa ne ti si tu la curent.
sunt prin münchen, ar trebui sa updatez si profilu intr-o zi.

Author:  Silviu [ 15 Jan 2007, 10:33 ]
Post subject: 

actuator comand = motoras pas cu pas.
Dupa ce se inlocuieste trebuie pus examinerul cu softul pentru tipul de motor care este pe masina si se rescrie softul pentru noul motoras. De asemenea este bine sa se curete si clapeta de admisie pentru a evita surprizele de genul ca dupa catva km.parcursi, fluctuatiile sa reapara.
Daca service-ul nu are soft, este o mare problema, motorul va sta turat undeva la 4000 rpm.
Deci ATENTIE unde efectuati inlocuirea.

Author:  Dany [ 15 Jan 2007, 11:56 ]
Post subject: 

@63FAL merci pt informatii. Ai ceva link-uri, documente etc unde pot citi mai mult despre acest actuator command (motoras pas cu pas)?

Author:  Silviu [ 15 Jan 2007, 12:52 ]
Post subject: 

Din pacate nu am link-uri .
Nu ma pricep la computere, web-uri,html-uri, http-uri si toate cele legat de IT, insa cand am probleme apelez la prieteni . La fel si cu masina, cand am probleme merg la un prieten care are service si acolo ma documentez :paper: iar "meseriasii"imi explica. :wink:
Cand nu stiu, stau la biroul meu :D

Author:  Dany [ 19 Jan 2007, 12:48 ]
Post subject: 

Azi mi-am recuperat masina :love: de la service.
Mi-au schimbat variatorul, cureaua de distributie si sonda lambda(550euro reparatia). Maine as vrea sa trag o fuga de cateva sute de km sa vad ceva schimbari. Oricum deja mi se pare ca motorul merge mai "rotund", a pornit mult mai usor decat pana acum. Din pacate nu am avut unde sa trec de 4000 rpm ca sa vad daca se infige mai bine.

Author:  gigib [ 20 Jan 2007, 12:32 ]
Post subject: 

Eu am fost la service-ul unde inca mai am garantie, dar m-au aburit ca nu au ce le trebuie ca sa imi faca un test complet la motor, i-am convins pana la urma ca motorul nu merge rotund iar turatia nu e constanta si mi-au zis sa merg la service Alfa si sa le trimit rezultatele testelor si factura. Deci rezultatu final se mai amana.

Author:  Dany [ 20 Jan 2007, 14:34 ]
Post subject: 

@gigib un sfat de bun simt: ai grija ca nu asa se face. Daca ai garantie, le lasi lor masina si ei se duc cu masina la Alfa si ti-o rezolva. Cel putin asa s-a intamplat in cazul meu.
Daca factura o sa fie eliberata pe numele tau nu cred ca ai sanse sa ti-o deconteze (banuiesc, nu sunt sigur).
Ca sa fii sigur ca nu scoti bani din buzunar aiurea cat timp ai garantie, du-te la Alfa (sau chiar la TÃœV) si fa un test al masini pe banc. La TÃœV un astfel de test te costa 35 de euro din cate stiu. In ambele cazuri incearca sa obtii o fisa de constatare a reparatiilor ce trebuiesc facute. Dar NU lasa masina pentru reparatii!!!

PS: mai bine deschide un topic nou in care iti prezinti si tu masina si o sa discutam acolo aventurile tale cu Bella ta.
PPS: eventual un moderator sa mute si posturile astea ulterior in topicul lui @gigib.

Author:  gigib [ 20 Jan 2007, 17:48 ]
Post subject: 

exact, un prüfung cu rezultate e suficient, la asta s-au referit si ei.
Am scris in topicul tau ca oarecum eram la fel de off-topic ca sí mesaje ceva mai ánterioare :). Daca e cazul, o sa deschid un altul, nu-i bai.

Inca ceva: la distributie ai schimbat doar cureaua? sau complet.

Author:  Dany [ 21 Jan 2007, 14:59 ]
Post subject: 

@gigib din cate am inteles mi-au schimbat doar cureaua de distributie (zahnriemen). Te referi la cureaua de serviciu (parca asa ii zice, aia pt AC) si la rolele intinzatoare? Nu cred. Oricum trebuie sa le schimb la 120k km.

Author:  alexmirica [ 21 Jan 2007, 21:09 ]
Post subject: 

Se referea daca ai schimbat cureaua si cele 2 role de la distributie. SI accesoriile au ALTE 2 role plus o curea.

Author:  Dany [ 22 Jan 2007, 12:15 ]
Post subject: 

alexmirica Quote:
Se referea daca ai schimbat cureaua si cele 2 role de la distributie. SI accesoriile au ALTE 2 role plus o curea.
Ok am inteles! Mecanicu mi-a zis doar de cureaua de distributie! E posibil sa fi schimbat si rolele intinzatoare de la asta, insa nu cred ca au facut nimic cu cealalta.

Author:  gigib [ 22 Jan 2007, 14:55 ]
Post subject: 

Dany Quote:
alexmirica Quote:
Se referea daca ai schimbat cureaua si cele 2 role de la distributie. SI accesoriile au ALTE 2 role plus o curea.
Ok am inteles! Mecanicu mi-a zis doar de cureaua de distributie! E posibil sa fi schimbat si rolele intinzatoare de la asta, insa nu cred ca au facut nimic cu cealalta.
Merci la amandoi de completare. De fapt eram curios daca in Germania cu 500 euro poti face schimb complet de distributie si plus altele, gen variator si sonda lambda. Prin martie imi expira garantia si vreau sa schimb imediat si distributia...scuze, deja e offtopic rau...ma opresc, pa.

Author:  Dany [ 22 Jan 2007, 15:30 ]
Post subject: 

@gigib dar baga si tu niste poze cu Bella ta daca tot am vorbit atat despre ea.

PS: mai am niste prieteni pe aici pe aproape (amandoi Alfisti in devenire, unul cu un GT si celalalt cu un Spider sau GTV, asta ca i-am convins dupa ce mi-am luat eu Bella mea) si ne gandeam sa dam o tura doua la Nurburgring intr-un weekend. De tine e f aproape, asa ca poate ne vedem pe un real race track. :evil:

Author:  marius [ 22 Jan 2007, 18:43 ]
Post subject: 

Dany Quote:
ne gandeam sa dam o tura doua la Nurburgring intr-un weekend.
Asta este unul din lucrurile pe care trebuie sa le fac macar o dat in viata!
Sunt mai multe chestii pe care trebuie sa le incerc macar o data,va voi mai povesti eu ce planuri mai am! :twisted:

Author:  gigib [ 22 Jan 2007, 22:19 ]
Post subject: 

@dany, sa sti ca si eu constat ca se raspandeste virusu alfa pe langa mine, am colegi care tot intreaba si par foarte curiosi, unii chiar fani inraiti de Golf, sau mai stiu eu ce bmw sau audi. Cat despre nürburgring tare mi-ar placea sa facem o tura, desi nu-i chiar aproape...vreo 500 km cred.

Pun si eu o poza cu bella mea aici "156, 1.6TS, 2000, 55000km", desi as vrea sa am acces la pozele de pe Gallery si poate fac o descriere si eu acolo...tre sa cer voie la domnu adminu :plecaciune:

[/url]

Attachments:
bella2.jpg
bella2.jpg [ 185.57 KiB | Viewed 2831 times ]

Author:  marius [ 22 Jan 2007, 23:03 ]
Post subject: 

gigib Quote:
as vrea sa am acces la pozele de pe Gallery si poate fac o descriere si eu acolo...tre sa cer voie la domnu adminu
Trebuie doar sa iti faci cont separat,iti recomand sa folosesti acelasi nume/parola ca si in forum.

Author:  Dany [ 12 Mar 2007, 19:20 ]
Post subject: 

Povestea continua:

In sfarsit am reusit sa imi dau seama daca reparatiile din ultima vreme au dat rezultate. Dupa schimbarea variatorului, sondei lambda si a termostatului, curatarea filtrului de aer si un drum de aproape 1000 km pana la Amsterdam :popa: : motorul merge superb, consumul a scazut de la 10% la 8% pe autostrada la o viteza medie de 140km/h.
Trebuie sa ii rezolv doua mici probleme la caroserie aparute in urma drumului de asta iarna (chiar daca nu se vad imi sta pe creier ca nu e in stare perfecta masina).
Si vreau sa ii schimb consola centrala cu una carbon look. Aici as avea nevoie de un pic de ajutor. Stie cineva de unde se poate comanda asa ceva?
Dupa care urmeaza sa ii cumpar o finala Ragazzon si un remap.

Author:  marius [ 13 Mar 2007, 12:09 ]
Post subject: 

Dany Quote:
Si vreau sa ii schimb consola centrala cu una carbon look. Aici as avea nevoie de un pic de ajutor. Stie cineva de unde se poate comanda asa ceva?
.
Incearca pe la dezmembrari.Eu de acolo mi-am luat-o.

Author:  Dany [ 28 Mar 2007, 12:04 ]
Post subject: 

@marius din pacate io nu stiu nici un parc de dezmembrari pe langa mine (daca stie careva unu pe langa Hannover sau Hamburg o adresa ar fi de mare ajutor 10x), insa ma tot uit pe eBay si mai apar din cand in cand. Poate reusesc sa cumpar una.

Author:  Dany [ 29 Mar 2007, 12:02 ]
Post subject: 

Ieri din cauza plictisealii si vremii frumoase am iesit sa mai imi bag nasu pe la masina etc. La motor am avut o surpriza: o pata mare de ulei pe scut sub motor. evident m-am cam speriat, insa mi-am adus aminte ca acu fro 3 saptamani am curatat filtrul de aer si l-am uleiat. Am verificat sub cutia filtrului si bingo... era plina de ulei. Marele noroc e ca uleiul nu a luat-o in sus spre MAF (am verificat furtunul pe interior si era curat).
Si m-am apucat sa scot filtrul si sa curat uleiul ramas pe acolo. Acu daca tot l-am scos mi-am adus aminte de o discutie de pe la altii: daca scoti conul de pe teava de deasupra filtrului de aer e de bine. Si am zis sa incerc. (pozele sunt de pe forumul www.alfa156.net)

Image

Image

Image

Rezultate: pai in primul rand se aude mai frumos la accelerare si (poate e doar o impresie) raspunde mai bine la pedala.

Rezultate de la altii:

1. Cold engine driving, much more response from *stone cold*

2. Low down torque is much better at all temps & all gears

3. Flats sports, & I had 2 at 2500rpm & 4500rpm, are now gone.

4. Fuel economy is up by 3mpg. This week i got almost 32mpg compared to last week I was bearly breaking 28..... same drive, same speeds, same driver.

PS: daca moderatorii considera necesar, puteti face un topic la "Cum sa.."

Page 4 of 5 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/