sa mai dau cateva explicatii :
eu conduc Alfa de placere, subliniez, nu de nevoie, deci aici pot fi aduse obiectii, recunosc; ; sunt inginer chimist, de profesie.
admit ca iubesc de la italieni Maserati si Ferari, cele 2 surori mai mari si mai "bune". zi de zi la serviciu am alte masini la dispozitie dar cu Alfa e ..."cuore"...
de aceea cand am vrut sa cumpar (mai am 2 masini ) am ales Alfa 156 (raport caroserie/manevrab/viteza fff bun=SPORTY), 2.0 Ts , benzina 16 valve , bine intretinuta de la un prieten care a plecat in UE...la 165000 km e in stare perfecta optic si mecanic. e si destul de ieftina dar oamenii nu prea stiu sau nu au bani sa intretina cum trebuie astfel de masina care iti poate oferii senzatii tari de masina de curse, sincer sa fiu.
de ce scriu asta, ca sa impartasesc o viziune/mod de a convietui cu masina asta. 2.0, benzina, pt ca impozitul si taxele sunt mai mici/la limita cilindreea (!!!). perform e buna daca stii sa gestionezi "matroana". nu vorbesc de consumabile, MAF/LAMBDA + directie + distributie e normal sa fie schimbate la timp.
ce am facut eu:
chestia cu uleiul o stiti din posturile anterioare (baze sup/Paoesterice+aditivi de minima frictiune...), unii zic ca sunt nebun dar eu consider uleiul sangele masinii, frate. vrei sanatate atunci un sange curat+imbogatit si analizele la zi. ce am mai adaugat eu acestei masini: la inceput un filtru sport K n cu o comb de admisie racita, rezultat nemultumitor. am ajuns intr -un final la conclzia ca un filtru stock/hartie-MANN, e mai ok pt aspiratie si in locul designat de prod din aripa stnga, sa traga aer rece de afara nu de sub capota. traeul admisiei (plastic) l am invelit (varianta ieftina) in folie de aluminiu + banda termoizolatoare de serpisori /evacuare. de asemenea si cutia ce tine filtrul de aer L am izolat o termic cu aluminiu + camera separata de protectie termica (sunt destule tutoriale pe you tube). presiunea de carter (micul futun carter-admisie) am evacuat o printr n filtru obisnuit in interiorul capotei astfel ca traseul admisiei sa fie cat se poate de curat si rece, probabil s-a marit putin consumul, dar asta nu ma intereseaza acum. de asemenea am pus bujii Denso Iridium Power pt precizie (as fi pus puls/plasma sau laser dar sunt m mai scumpe, oricum iridiumul e ok si subtire+dur) desi nu duc atat de mult ca NGK, dar la pretul lor le schimb la 50mii. am pus cat sport EXXXTREM de permisiv (abia d ies gazele, si asta cu o "bere"), iar toba finala am inlocuit o cu una de firma Ulter straight flow (i am pus un silencer ca era prea decibelica), traseul evacuarii (f imp) l am pastrat stock pt a mentine back prssure ul din fabrica, am o singura sonda Lambda inainte de asa numitul cataliztr, asta e fff ok. Deci admisia aer izolata (aer rece de afara+filtru stock=mai permisiv), evacuare directa (doar traseul original si teava de la Alfa pt backprssure) cu catlztr sport- se poate si cu el golit (ca un fel de toba intermediara/detenta) + toba finala sport, combinate cu un bun remap rezulta un semnificativ castig de eficienta si chiar putere, adica vitezele de 180, 200 si peste , sunt atinse relativ usor si destul de rapid, credeti ma, nu sunt vorbe in vant sunt chestii testate, totul fara mari imbunatatiri/costuri mari (gen turbina, supercharger, evacuare completa de inox, supereleroane/spoilere etc...)
|