Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Vehicule electrice https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=27658 |
Page 29 of 54 |
Author: | dand [ 20 Nov 2021, 13:22 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Tesla drivers unable to start their cars after outage Aici nu are Tesla nici o vina, e imposibil sa eviti problemele legate de dependenta de Cloud services, chiar si ptr unul ca Ellon care se ambitioneaza sa aiba totul in-house. E imposibil sa te asiguri dupa fiecare upgrade/release ca totul o sa mearga perfect si cand ai control absolut, intotdeauna vor exista mici/mari bug-uri. Eu dau vina pe soferii care nu inteleg un lucru fundamental si se ambitioneaza sa foloseasca doar app-ul de pe telefon ca sa fie 'cool' ptr ca apoi sa ia cu asalt 'social media' cu protestele ca nu au cum sa foloseasca masina... |
Author: | centurion [ 20 Nov 2021, 19:21 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Eu as spune din contra, principalul vinovat este Tesla. Cine i-a invatat pe prosti (pardon, acei clienti minunati care se plang) ca pentru orice exista o aplicatie si ca masina Tesla se poate "manevra" si din aplicatie? Nu cumva Tesla i-a facut dependenti de aplicatie? Asta este meteahna celor mai multi din ziua de astazi: pentru orice trebuie sa existe o aplicatie. Ma intreb cand se va inventa o aplicatie si pentru hartia igienica. Exista chiar o vorba: smart phone, smart tv, smart house .... ramai singurul prost din casa. |
Author: | bluecar [ 20 Nov 2021, 19:39 ] | |||
Post subject: | Re: Vehicule electrice | |||
de pe fb...
|
Author: | dand [ 25 Nov 2021, 19:53 ] | ||
Post subject: | Re: Vehicule electrice | ||
Am facut deja 6 luni cu electrica si 2300 mile aproximativ, deci sunt inca in grafic cu leasingul (5000 pe an). Trip data imi indica un consum de 2.8mpkwh (hihi, ce fel suna consumul la EV-uri:), in km ar insemna 22kWh la 100 de km. Ptr o comparatie cu costurile traditionale ptr diesel sau petrol am luat in calcul doar statia rapida de langa casa unde pretul e de 0.39p/kW si mi-a iesit £8.5 la suta de kilometri. Pe undeva la paritate cu un diesel la costurile actuale (am vazut ca a ajuns £1.5 litrul, wow!), insa la performante superioare. Minus timpul petrecut la 'pompa', insa incarcatul la o statie de 150kW nu e chiar rau. Din punctul asta de vedere sunt norocos, as vrea ca toate statiile de incarcare sa arate ca asta a mea locala, e absolut senzational sa ai 8 chargere rapide, desi duminica am observat ca se cam umple. In cursul saptamanii insa e cam asa ca in poza:)
|
Author: | dand [ 06 Dec 2021, 12:03 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
O conversatie mai veche, redeschisa brutal de mina de litium propusa de Rio Tinto in Serbia: https://www.theguardian.com/global-deve ... revolution Pana acum, minele de litium erau in locatii de care nu-i pasa nimanui - in zone putin locuite sau locuite de oameni socotiti inferiori, deci nerelevanti (populatia indigena din Chile, Africa). Acum proiectul 'sa facem mai multe baterii' afecteaza prima oara o zona din Europa (ma rog, Serbia deci iarasi nu foarte multi in vest preocupati de soarta localnicilor sau a zonei geografice). Insa devine destul de evidenta intrebarea daca ceea ce facem e bine? Ca sa fiu clar, nu pledez nicidecum ptr pastrarea ICE-urilor si a combustibililor fosili, vremea lor a apus de mult si nu putem in plin secol 21 sa folosim aceiasi combustibili si tehnologie poluanta. Insa nu cred ca solutia e sa replicam ICE-urile cu electrice, ci doar partial. Ma pun de acord cu ce zicea Yux mai devreme cu ceva posturi, trebuie redus global numarul de automobile, intrucat e nesustenabil - ar trebui probabil introduse taxe mai mari ptr posesorii de auto sau legiferat ceva in sensul ca auto sa fie folosite doar ptr deplasari extraurbane si nicidecum in orase. Nu-i cade nimanui fundul daca merge 10 minute pe jos la alimentara si cara doua sasose, la fel esti putin mers prin frig si ploaie nu dauneaza sanatatii. Insa nu vad cum ar putea fi pusa in functiune asta, ptr ca un declin al sectorului auto ar avea consecinte dramatice, in special asupra societatilor si zonelor care depind 100% de asta si unde efortul de conversie in servicii e infinit mai greu decat in Germania sau UK spre exemplu. Plus ca noi, oamenii, suntem ipocriti, ne plangem de consumerism dar depindem de acest consumerism ptr ca altfel joburile si vietile noastre in general ar fi afectate direct sau indirect. Grea dilema... |
Author: | yux_mm [ 06 Dec 2021, 12:23 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Dane, sa plusez oleaca: de la tine din Putney pana la mine ai 2 variante, cu bolidul electric sau cu autobuzul. Cu masina e din usa in usa, practic si probabil te costa mai putin de 1lira. Cu autobuzul ai de mers de la tine la statie cam 10minute, la mine te lasa la 2 minute diatanta. Dar pentru 2 oameni inseamna 4 x 1.55lire = 6.20. Admitand ca nu platesti parcare ca iti facilitez eu locul, varianta rationala, transportul in comun, tocmai s-a dus pe ghena in jos la pubela de gunoi. Deci, cum ziceai, dilema mare si in portofel. Daca platesti parcare, ai vreo 3 ore de pierdut ca sa ajungi la paritate de costuri. Momentan ce se incearca in Londra e ingreunarea traficului pentru a descuraja oamenii sa conduca. O abordare gresita daca ma intrebati. Poate ca merge in zone cu clima calduta, dar aici intre a astepta in masina la caldurica, scaun moale, muzica si Feisbuc pe ecranul masinii, si vant, ploaie si scaune de parca au vomitat toate pisicile din UK pe ele, e limpede ce se alege. Eu cred ca transportul in comun trebuie favorizat, facut sa si-l permita oricine, oricand, de oriunde, daca vrem sa facem cu adevarat ceva. Si sa incepem dreaqu sa reciclam bateriile alea... |
Author: | Godzzi [ 06 Dec 2021, 12:38 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Intradevar, nimeni nu doreste sa aiba o mina (de oricare fel ar fi ea) in apropierea zonelor locuite. Problema este, ca in prezent dar si in viitorul scurt-mediu, tot pe lithiu ne bazam. Au inceput in ultima vreme sa elimine metalele rare gen cobalt-ul, dar chiar si pentru bateria "solid state" care e vazuta ca si holy grail al bateriilor, tot cu lithiu e dezvoltata. Singura rezolvare.....reciclare mai serioasa ca au de unde. Aruncam laptopuri si telefoane vechi de aproximativ 20 de ani, deci avem lithiu la suprafata din abudenta, trebuie doar procesat. |
Author: | goldfinger [ 06 Dec 2021, 14:07 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Taxele mai mari nu prea mai sperie atat de mult Europa, pentru ca sunt bani. Atat timp cat oamenii vor asocia masina cu confortul, va fi greu sa ii determini sa renunțe la ea. Si, pana la urma, tot industria auto, si noi, am contribuit la aceasta asociere: masina=confort, independenta, statut social etc etc Imi aduc aminte de munții aceia de anvelope uzate depozitate in tarile sarace !? Poate am eu o imaginație tâmpită, dar cum ar fi sa vedem niste "munti" asemănători formati din baterii (sau resturi de baterii) ? Bineinteles, nu in tarile bogate si puternice, ci tot in cele sarace si corupte, ca deh. Europa e ipocrita in aceasta poveste pentru ca își permite. scoate poluarea din orase. Dar unde o muta si cu ce impact...om vedea. |
Author: | dand [ 21 Dec 2021, 17:00 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
O solutie ingenioasa cand ramai cu bateria la 0%:) Chemi un amic sa te remorcheze si pui renegerative breaking pe 100%. https://www.youtube.com/watch?v=m6docCEHOqc |
Author: | Godzzi [ 21 Dec 2021, 17:46 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
chiar ieri l-am vazut si eu. desii mai vazusem unul foarte similar acum cateva luni bune, nu-mi imaginam ca se incarca atat de repede. am facut putina matematica si au cam incarcat cu 100kw putere. |
Author: | aschiuta [ 21 Dec 2021, 22:37 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
dand Quote:
O solutie ingenioasa cand ramai cu bateria la 0%:) Chemi un amic sa te remorcheze si pui renegerative breaking pe 100%.
A doua oara nu mai vine prietenul avind in vedere statul la coada si pretul actual la carburanti.
https://www.youtube.com/watch?v=m6docCEHOqc |
Author: | bluecar [ 21 Dec 2021, 23:36 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
oare este real? https://www.digi24.ro/stiri/actualitate ... at-1777001 |
Author: | Godzzi [ 22 Dec 2021, 10:25 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
bluecar Quote:
Nu vad de ce n-ar fi. Orice electrica are celule care fac parte din module, iar apoi aceste module compun intreaga baterie de sub masina. E de ajuns ca o singura celula sa se strice si sa-ti debalanseze intreaga baterie. In unele cazuri fericite masina inca merge insa nu mai poate calcula corect range-ul. In alte cazuri masina nu mai merge decat cativa km. Cand vine vorba de rezolvarea problemei, exista 2 cai: Ori se inlocuieste intreaga baterie, sau se inlocuieste modulul care are acea celula defecta. Tesla, intotdeauna a optat pentru inlocuirea intregii baterii, ceea ce clar aduce un cost mai mare. Exista deja altii prin state care au mici service-uri "de cartier" care inlocuiesc doar modulele defecte. Din ce se aude pe la posesorii de Nissan de exemplu, e ca daca ti se strica un modul/celula in perioada garantiei, iti schimba doar modulul defect. M-as mira daca ar proceda la fel si cand iti expira garantia. Pe de alta parte, tot la Nissan s-a creat o piata aftermarket de baterii. Exista niste baieti in Ucraina care au creat de la 0 o baterie de Nissan leaf si au bagat-o in carcasa originala. Partea buna e ca au reusit sa le faca de 46kwh iar pt cei cu Leaf-uri vechi care aveau baterii originale de 24/28/30kwh, vine cu un mare plus. Recunosc ca exista niste riscuri ca o singura mica celula sa-ti afecteze cea mai scumpa componenta a masinii asa ca sigur mai avem de lucrat la acest lucru. Mai nou, baterrile din noile modele au devenit componente structurale si nu mai sunt formute in module. E clar ca nu prea mai ai cum sa schimbi doar modulele stricate. |
Author: | dand [ 22 Dec 2021, 14:21 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
In materie de vehicule electrice, cred ca pot face deja o paralela cu situatia existenta la cele termice:) Pana cand sa ajung la EV-uri, tot timpul am trait o enigma: cum e posibil ca o persoana sa urce intr-un Volkswagen Golf, apoi intr-o Alfa 147 si sa decida, well, aleg Golful. Preturile erau apropiate, deci nu era argumentul banilor. Si nu numai ca erau unul, doi, dar in proportie covarsitoare lumea alegea Golful, ceea ce ptr mine a fost una din marile enigme ale Terrei, ca sa parafrazez dintr-o carte a copilariei. Apoi a venit 159 si aici am putut sa inteleg de ce cineva alegea un Merc/Audi sau BMW, ptr ca vroia mai mult lux in interior. Fair enough, dar tot era ceva de neinteles ca o persoana tanara sa aleaga luxul in dauna aventurii. La Giulia aceeasi poveste, poate si mai inexplicabil cum poate cineva cu varsta intre 20 si 40 sa aleaga un Audi spre exemplu. Mi se pare atat de greu de conceput ideea ca vrei un infotainment superior la o varsta la care placerea si imaginea ar trebui sa aibe prioritate. La 40 de ani se produc niste schimbari in organism si aici intervine comfortul, vrei ca fundul sa stea mai bine si sa ai parte de mai multe prin bord, o rezolutie mai buna in camera cand dai cu spatele, te doare la basca de cum esti perceput (ca conduci o masina de babalac etc), deci intre 40 si 50 zic eu ca e varsta clara ptr triada germana. Dupa 50 nu stiu, marea majoritate a Stelvio-urilor vazute in UK sunt conduse de oameni trecuti bine de prima tinerete, poate cine stie, revine simtul aventurii si a placerii la volan. Ceea ce ma aduce la EV-uri. Echivalentul Golfului in lumea EV e Tesla Model 3. Nu inteleg in ruptul capului de ce cineva ar alege Model3. Am luat recent un Uber Green, un Model 3 pe care soferul mi-a zis ca abia l-a achizitionat, deci mult mai nou decat ala testat de mine si Yux. Ege spunea ca sunt modificari majore, eu unul am vazut exact aceeasi imagine extrem de trista a unui auto in care nu ai decat o tableta infipta in mijloc. Ptr ca m-am obisnuit cu linistea din EQC unde aud doar bidonul de lichid de parbriz (pe care l-am pus in spate, fiind doar pe jumatate plin) cum galgaie putin si nimic altceva, mersul cu acel Model3 a fost ceva socant. Zgomotul de troleu incredibil de mare si de agasant, senzatia ca stai pe bancheta de lemn intr-un pub care n-a mai vazut atentie de decenii. Mizeria aia de imitatie de lemn in bord, una peste alta, ca pasager, cred ca am avut o impresie si mai proasta despre Tesla decat cea lasata dupa test drive. Dar taximetristul parea in al noualea cer. Baiat tanar, ceea ce intr-un fel imi intareste ideea preconceputa ca soferii de Tesla "know no better". E ca la Golfuri, va fi urmatoarea enigma ce ma va macina urmatoarea decada, cum poate cineva sa urce intr-o Tesla, apoi la concurenta si sa aleaga...Tesla? Nu e la pret de Zoe, deci elementul pret nu prea se pune. Acum da, nici VW ID3 spre exemplu nu e o minune a tehnicii, e un Golf la care au trantit o tableta in mijloc care arata foarte ciudat in ergonomia masinii, dar macar arata ca o masina la care s-a pus o tableta in mijloc. La Model 3, Imparato are dreptate, arata ca o masina la care au inceput cu tableta apoi au construit bord&rest in jurul ei. Dar e the bestseller si benchmarkul la tot ce e EV. Foarte ciudat... |
Author: | AlexMito [ 22 Dec 2021, 16:39 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Mie nu mi se pare deloc ciudat. Ca performante dinamice, model 3 e in stratosfera fata de restul EV. Lumea se uita la 0-100 si la autonomie si CUMPARA. Iar ca tehnologie iarasi - printre cei mai buni (self drive, etc). |
Author: | yux_mm [ 22 Dec 2021, 17:16 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
La capitolul Golf vs 47, mai e si renumele fiecarui brand. La fel si cu Audi in exemplul tau. Cand am luat 47le taica-miu m-a felicitat pentru achizitia unei masini. Dar apoi a venit intrebarea: dar la un Golf te-ai gandit inainte sa alegi Alfa? Asta joaca mult in mentalitatea oamenilor. Plus marketingul, unde in particular Alfa e foarte deficitara. La Tesla e putin altfel. Majoritatea clientilor de Tesla vin dintr-o sfera unde automobilul nu are prea mult inteles, valoare alta decat corvoada existentei lui dar totusi fiind un rau necesar. Aici Tesla s-a integrat bine. Puteau la fel de bine sa puna tableta aia pe tavan sau in portbagaj, clientul tipic oricum nu intelege sensul informatiile necesare procesului de soferie in sine. Daca masina face si totul pentru el, lane assist, break assist, speed assist, etc, e cel mai bine, pentru ca el oricum nu vroia sa faca asta. Dar nici sa dea bani pe taxiu toata ziua nu vroia. Bonus, mentenanta putina specifica unui EV. Oricum genul de utilizator nu intelege de ce tre sa faca mentenanta la o masina. Am intalnit destui oameni care erau foarte revoltati ca tre sa faca servisarea. Revolta ce se naste din nestiinta, iar nestiinta din faptul ca nu ii intereseaza cum functioneaza obiectul respectiv. Oricum, eu zic Dane ca subiectul e oleaca mai complex si nunse reduce doar la un singur motiv pentru care oamenii fac alegerea pe care o fac. |
Author: | dand [ 22 Dec 2021, 17:42 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Hmmm, posibil sa judec doar prin prisma a ce vad eu important. Adica de ce as vrea sa accelerez de la 0 la 100 in 2.2 secunde si nu in 4 sau 5 secunde spre exemplu? Daca alea 2.2 secunde vin la pachet cu o masina care arata ca Lada in interior...Da, are range mai mare, dar eu daca as avea un Model 3, cele mai placute momente ar fi cand incarc, ca macar am comfort mai mare stand in picioare in aer liber:) Exagerare, evident, dar tot nu imi explic atractia. Si eu sunt mare fan Elon Musk:) Yux, da, debatem la o bere mai tarziu:) |
Author: | yux_mm [ 22 Dec 2021, 20:21 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Dap, bineinteles. Dar ca sa fim intelesi, iti inteleg pefect punctul de vedere si sunt de acord cu tine. Doar ca deciziile oamenilor se iau pe principii absolut aleatoare aparent. Sa dau un exemplu recent: ma suna unu ca vrea sa cumpere 66le. Nu ne intelegem cand sa vina ca stam toti prost cu timpii. Ok, omul pleaca in vacanta si raman sa ne auzim dupa. Ii scriu la intoarcere si imi raspunde ca nevasta-sa vrea un suv (diesel, pun pariu ca mai toate asa is motorizate). Mno, de la o berlina old school cu un v6 gurmand pe benzina, aspirat, la un suv probabil mai contemporan, posibil turbo diesel...cum naiba? |
Author: | Valak [ 23 Dec 2021, 00:08 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
AlexMito Quote:
Mie nu mi se pare deloc ciudat. Ca performante dinamice, model 3 e in stratosfera fata de restul EV. Lumea se uita la 0-100 si la autonomie si CUMPARA. Iar ca tehnologie iarasi - printre cei mai buni (self drive, etc).
Ca experienta per ansamblu mi se pare ca Tesla sunt cu totul si cu totul in alta liga. Ca sa pastrez paralela cu lumea ICE, ma intreba cineva care facuse un test drive cu o Giulia de ce se conduce atat de misto, de ce se simte atat de diferita fata de celelalte modele din segment pe care le mai condusese. Explicatia mea a fost ca e o masina proiectata de o echipa de ingineri Ferrari si ca probabil au reusit sa transfere si sa implementeze in produs o parte din know-how-ul acumulat. La fel m-as gandi ca e si in cazul modelelor Tesla, sunt din alt film pentru ca inginerii care le proiecteaza vin dintr-o liga superioara, oamenii aia si-au facut mana pe la NASA si Lockheed Martin, sunt obisnuiti cu rigorile cercetarii in domeniul militar, acolo unde altii gafaie in fata provocarii ei vad o sarcina banala, aproape umilitoare. |
Author: | yux_mm [ 23 Dec 2021, 11:42 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Valak, da-ne si noua Bo$$ ce fumezi tu acolo E craciun, de-astea. Fi darnic... |
Author: | dand [ 23 Dec 2021, 13:19 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Poate de asta nu sunt inca capabili sa faca o masina care sa-ti arate viteza cu care mergi, e prea banal si umilitor Tesla sunt in alta liga, pana cand apuci sa intri si in masina la concurenta... |
Author: | goldfinger [ 23 Dec 2021, 13:43 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Unde mai pui ca autopilotul ala (sau cum se mai numeste el acum) nu e deloc vreo strălucire. tesla e sae level2 dar promovat, în mod eronat, ca fiind level 3. Offtopic: Level 3 exista la Honda, dar cine are urechi sa audă și de Honda!? . iar Mercedes e " in linie" cu aprobările pt level 3, curând vor lansa si mașinile cu aceasta tehnologie. Level3 pe bune cum ar veni, nu doar in declaratiile de PR. |
Author: | yux_mm [ 23 Dec 2021, 17:42 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Da, pai e prea umilitor sa treci la nevelul 3, Elon a trecut la nivelul intergalactic. Trimite rachete in spatiu. Eu inca mai sper in extratetestrii aia din Dosarele X. |
Author: | Godzzi [ 24 Dec 2021, 13:10 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
dand Quote:
Poate de asta nu sunt inca capabili sa faca o masina care sa-ti arate viteza cu care mergi, e prea banal si umilitor
care crezi ca e concurenta model3/modelY?Tesla sunt in alta liga, pana cand apuci sa intri si in masina la concurenta... nu pot sa zic ca sunt fan Tesla insa chiar mi se par a fi cu cativa ani inaintea celorlalti pe tehnologia EV. Daca sunt la acelasi nivel de calitate interior/exterior......poate ca mai au de lucrat desi ii vad foarte aproape (gen Audi A4 vs Giulia) ca sa comparam cu ce avem la noi in curte. |
Author: | dand [ 24 Dec 2021, 15:38 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Godzzi Quote:
care crezi ca e concurenta model3?
Din punct de vedere comfort, eu zic ca asta e un competitor foarte serios, Yux poate sa-mi dea dreptate:)
Attachment: 85 bus.jpg [ 337.29 KiB | Viewed 785 times ] Tehnologic, Model 3 e clar mult in fata, aici nu e nimic de comentat. Oh si un mare dezavantaj e ca nu circula spre Clapham, pe ruta aia sunt altele mai vechi, si deci aici Tesla are un mare avantaj (din pacate cam toate Uber Green sunt Model 3). Dar daca ma hotarasc sa ma duc in Kingston sa beau o bere cu Yux si nu pot conduce, 85 > Tesla:) |
Page 29 of 54 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |