Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Vehicule electrice https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=27658 |
Page 28 of 54 |
Author: | Godzzi [ 09 Nov 2021, 12:18 ] | ||
Post subject: | Re: Vehicule electrice | ||
dand Quote:
Mersi, Godzzi de explicatii.
https://www.youtube.com/watch?v=I7Bmx8GQ8iEEQC are aceeasi functionalitate ca Tesla sa incalzeasca bateria cat mergi la statie, trebuie sa introduci asta in navigatie (sau "Hey Mercedes, take me to the nearest station"), ceea ce eu fac de fiecare data cand ma duc la vreo statie locala (sau cum am facut sambata cand m-am dus glont la Ionity). Nu stiam ca are vreun efect notabil, ce-i drept sambata m-am dus cu 29%, duminica cu vreo 72%. Acum inteleg ca asta face o mare diferenta, practic e o prostie sa alegi o statie scumpa sa incarci de la 70%:) Invatam. Maxim pana acum am incarcat cu 109kWh la statia locala, sunt curios daca se poate mai mult. La toate statiile in afara Ionity a trebuit sa confirm Stop cu cardul folosit ptr incarcare (RFID sau contactless) in situatiile in care am oprit inainte de 100%, apoi deconectat cablul de la buton sau deschis masina. La mine butonul de deconectare e exact pe 'rezervor' deci oricine il poate deconecta fara a avea nevoie sa deschida masina. Eu folosesc mereu CCS. Vezi de la 1:15. In video zice ca doar dupa ce deschizi masina poti apasa acel buton. Daca la tine nu functioneaza asa, atunci ceva nu merge cum trebuie. Cat despre incarcare, vezi curba de incarcare in poza de mai jos. Asa poti sa-ti dai seama cam cat poti absorbii maxim in functie de cate procente vezi pe bord.
|
Author: | dand [ 09 Nov 2021, 13:16 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Hmmm, sunt absolut sigur ca ultimele dati am oprit doar de la buton, dar posibil sa fie din cauza ca am cheia la mine. In mod normal pot sa deschid usa daca am cheia in buzunar (de la a doua incercare), poate acelasi lucru sa se intample cu butonul. Urmaresc. Mersi ptr grafic, it makes sense now. Deci incarcam cand suntem macar la 40% (daca nu sub), altfel e pierdere de vreme. |
Author: | aschiuta [ 12 Nov 2021, 20:34 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Pentru pasionati: https://www.youtube.com/watch?v=SRUrB7ruh-8 https://www.youtube.com/watch?v=vYQJatWpBXY |
Author: | alfetta [ 17 Nov 2021, 15:49 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
aventura mare ! |
Author: | dand [ 17 Nov 2021, 16:13 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Eu sincer nu inteleg doua chestii din aventura lui Tudyniuz. Prima chestie e oarecum fundamentala, daca intr-o tara statiile de incarcare inca nu ofera contactless payment ca si "guest", cred ca EV-urile sunt in afara discutiei. E punctul unde deja se incheie orice dezbatere daca merita sau nu, raspunsul e simplu: nici macar nu incerca. Orice incercare se face pe pielea indraznetului. Eu stiam ca e o lege europeana, asa era si in UK (jungla) pana acum cativa ani cand toti furnizorii de energie la statii de incarcare au fost obligati prin lege (eu stiam ca EU law, la vremea respectiva UK era inca membru) sa permita contactless payments for non-members. Cu contactless payment nu pierzi banii intrucat e doar pre-autorizare la inceput, daca statia nu merge nu iti 'incarca' cardul. Acum daca prima conditie e indeplinita, se poate trece la pasul doi. EV-ul. Dar acum vine alta conditie, nu toate EV-urile sunt creeate la fel. Nu poti sa mergi cu un 45CP EV si cu 100km range sau cat are Spring-ul la un asa drum. Si cu orice EV, modul de mers se schimba. Nu te mai urci in masina si la vale ca la ICE-uri, un drum lung cu EV-ul cere cel putin la ora actuala o documentare in prealabil. Iti faci un traseu si te uiti cam pe unde sa incarci daca trebuie sa o faci in timpul drumului, daca range-ul nu-ti permite sa mergi pana la destinatie. Si aplicatiile de regula iti arata conditii de incarcare si mai ales, comentariile altor utilizatori. Aici iarasi EV-urile nu sunt creeate la fel, unele iti arata pe navigator daca statiile merg sau nu/sunt ocupate, la cele la care nu ai posibilitatea asta atunci te uiti in app pe telefon si vezi daca sunt folosite si daca nu a postat cumva cineva acum cateva ore ca e 'out of order'. Daca sunt statii superrapide atunci nu conteaza ca apar ocupate, iti asumi ca astepti putin. Eu unul nu inteleg sincer de ce faceti experimentele astea, ptr ca le faceti cu timp si nervi pe masura si concluzia e oricum dinainte stabilita, nu trebuie sa fii un expert in auto ca sa iti dai seama ca nu poti sa mergi cu o Dacia Spring pe Transalpina de la Bucuresti. |
Author: | tudyniuz [ 17 Nov 2021, 18:16 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Nu stiu de ce vorbim la persoana a treia, dar ok. Nu inteleg ce nu intelege Dand. Am avut masina la test, am vrut sa vad ce poate o masina electrica cu o autonomie declarata intre 230 si 300km, intr-o toamne tarzie, la un drum mai "lung". Sunt constient ca in lumea EV orice peste 100km e deja drum lung, oricat de hilar poate sa para. Dar nu vad cu ce am gresit eu. Pentru mine experienta Spring-ului a fost una placuta per total cu toate problemele intampinate. De asemenea, nu mi-am cumparat EV ca sa ma plang ca n-am statii. Chiar si asa, dupa toata experienta asta aiurita, stiu sigur ca urmatoarea masina va fi electrica. Eu m vrut sa vad ce inseamna sa te lovesti ca incepator de situatia statiilor din tara. Ca infrastructura nu e ca in vest, stiu. Dar pana si Dand, ca sa ramanem la persoana a treia, a tot stat la cozi sa incarce EV-ul. Sunt convins ca la o electrica de genul Daciei, care e folosita doar in oras, odata ce inveti statiile din zona ta si ai cele 2-3 aplicatii necesare incarcarii, nu mai ai problemele pe care le-am avut eu. Dar primul impact e de knockout. In al doilea rand, repet ca range-ul Spring-ului e intre 230-300km, declarat de Dacia. Precum la masinile termice, nu bate autonomia declarata cu cea reala. Aici insa sunt constient ca la temperaturile mai scazute de noiembrie intervin probleme si mai mari. Ce se va intampla in ianuarie-februarie cand avem -10 noaptea? Cat pierde peste noapte? Cat pierde daca nu folosesti masina 3-4 zile? Cat despre ruta aleasa de mine, m-am interesat de statiile de pe traseu. Insa Dacia nu stie sa imi spuna unde sa ma opresc pe traseu. A trebuit sa fac eu research. Am gasit statii cu duiumul, reviews cu statiile care sunt ok si care nu, dar nu poti sa vezi cu o zi inainte cine va fi la statie a doua zi. Asta e ceva ce poti verifica doar cu 15-20min inainte sa ajungi, astfel ca toata pregatirea traseului are de suferit. Asta daca nu vrei sa astepti sa termine cei din fata ta. Cand vine un ID4 cu 20% care incarca in doua ore pana la 80% la CCS, mai bine te mai fatai sa gasesti alta statie. |
Author: | dand [ 17 Nov 2021, 18:57 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Scuze Tudyniuz, ma refeream si la Godzzi, ca si el incearca imposibilul, de asta era persoana a doua ("de ce faceti experimentele":) Adica sa ma explic, si Dacia Spring si Nissan Leaf mi se par optiuni excelente ptr oras, dar nu ptr drumuri mai lungi de 100km. E un timp inutil petrecut in statii la incarcare pe care nu ti-l recuperezi usor in opinia mea. |
Author: | dand [ 17 Nov 2021, 20:36 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
tudyniuz Quote:
Nu stiu de ce vorbim la persoana a treia, dar ok. Nu inteleg ce nu intelege Dand.
Scuze, is cam batut in cap azi, acum am inteles la ce te refereai cu persoana a treia:) Nici un motiv anume, adica faceam referire la experiente cu EV-uri in modul general, exprimarea a fost nefericita si la recitire da, suna putin a 'punere la punct'. Scuze daca asa s-a perceput, nu asta a fost intentia.
|
Author: | Godzzi [ 17 Nov 2021, 21:02 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Amuzanta experiente ta...chiar am ras bine bine. Oricine trece pe EV are nevoie de cateva saptamani pentru adaptare. In aceste prime 2 saptamani nici nu recomand sa te indepartezi prea mult de oras. In perioada asta inveti cam cat consuma si pe ce autonomie te poti baza, pe unde incarci repede, ce eventuale probleme pot aparea. Inclusiv acomodarea cu plugshare cere un pic de timp. In aplicatie poti vedea de la alti useri daca raporteaza statia ca fiind defecta, sau un anumit port defect. De asemenea apare inclusiv daca statia e cu plata sau fara, si daca este cu plata, cum si unde sa-ti faci cont. Si eu mi-as dorii sa poti merge la orice statie si sa incarci "hassle free", dar nu e asa. Adevarul e ca eu am bifat cateva statii din Buc pe care le am la favorit si stiu clar ca ma duc acolo si functioneaza. Intradevar, nu exista ideea de guest account pe la noi dar sper sa se faca si treaba asta pe viitor. Statiile de la kaufland sunt de 2x feluri, cele in regie proprie care sunt gratuite si cele de la Renovatio care sunt cu bani sau daca cumperi de 500ron pe luna primesti un numar de vouchere de incarcare. Taximetristul cu leaf-ul rosu din Pitesti e deja cunoscut. El e singurul localnic in Pitesti si mereu il vezi la Penny. Spring-ul cred ca are nevoie de o actualizare de soft deoarece si eu m-am intalnit cu un domn la statie caruia ii dadea eroare la incarcare pe AC dupa 1 minut de la pornire. Au mai spus si altii ca nu prea regenereaza cine stie ce, tocmai din cauza motorului foarte mic. Cam toate statiile la care am fost eu pot incarca AC+DC simultan, adica Type2+CCS sau Type2+ChaDeMO. Ma bucur ca desii experienta ta e demna de exemplul "ASA NU", tot spui ca urmatoarea masina o sa fie un EV. Observ ca trendul este ca mai intai sa-ti cumperi un EV pe care ti-l permiti iar apoi esti cam prins....deoarece sti clar ca nu mai vrei ICE, dar nu ai nici bani suficienti de un EV cu range mare. Sa revin si eu cu un update la leaf-ul meu. Am facut 6000km de cand o am, si fac zilnic cam 60km datorita gradinitei + alte drumuri scurte. De obicei incarc la penny fizicienilor deoarece am drum pe acolo cand ma intorc de la gradi dis de dimineata. Ma opresc si stau cam o ora la fiecare 3 zile deoarece acum pe frig cam asta e range-ul (180-200 maxim). Doar daca, nu am timp de pierdut o bag la incarcat acasa. Un avantaj clar descoperit in ultima vreme este vazut dimineata. Plec spre gradi pe la ora 7:10 si zilele astea a fost gheata pe masini la ora aia. Pornesc incalzirea in masina direct de pe telefon cu 5 minute inainte sa ies, si mi se pare super convenabil. Chiar si cand am uitat sa fac asta, am urcat in masina si dupa 2 minute deja puteam sa plec de pe loc, deoarece se incalzeste foarte repede. |
Author: | bluecar [ 17 Nov 2021, 21:23 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
adica trebuie sa am cateva aplicatii?trebuie sa stau cu frica nu ajung unde trebuie?in 2500 km ce trebuie sa fac cu o electrica?am tot vrut sa fac foto cu statiiile de incarcare din germanica...sunt goale..am vazut intru-an cateva tesla si rececent un cocalar cu zoe se misca de parca avea ferrari.asta pe autostrda in germania.ii vad pe cei cu electrice..incurca circulatia...din 3 benzi merg pe a 2-a cu 95 km\h.daca au de parcurs 50 km merg cu viteza,in rest totul este la economie... daca ar fi jumatate electrice probabil nu se mai poate circula,in conditiiile in care camioanele merg cu aceeeasi viteza... l.e. am un ukranian la munca...cica leaf vin din america cu soft modificat cum ca bateria este ok.....dar mai mult de 50% nu au |
Author: | tudyniuz [ 17 Nov 2021, 21:39 ] | ||
Post subject: | Re: Vehicule electrice | ||
Godzzi Quote: Observ ca trendul este ca mai intai sa-ti cumperi un EV pe care ti-l permiti iar apoi esti cam prins....deoarece sti clar ca nu mai vrei ICE, dar nu ai nici bani suficienti de un EV cu range mare.
N-am spus ca nu mai vreau ICE, am spus doar ca urmatoarea masina va fi EV pentru ca in oras chiar si cu o autonomie precum cea a lui Spring, tot e cea mai comoda masina. Un range mare pentru oras oricum nu imi este necesar. Incercarea mea a fost sa testez limitele masinii, dar si a statiilor de la noi. Eram dispus si sa platesc 2x pretul de 1,95 sau cat e kw de obicei, doar sa nu stau la cozi si sa mearga aparatul. Nu e vorba de bani, nu de economie m-am chinuit cu Penny, dar acolo stiam sigur ca functioneaza incarcatul. Nu stiu de unde ai tras concluzia ca vreau un EV pe care nu mi-l permit. bluecar Quote:
adica trebuie sa am cateva aplicatii?
Uite aplicatiile acumulate de mine in cele 5 zile:
|
Author: | Godzzi [ 17 Nov 2021, 21:53 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Mitica...hai ca esti hater acum ) Uite vanzarile pe septembrie in Germania: BEVs: 33,655 – up 59% at 17.1% market share. PHEVs: 22,842 – up 13% at 11.6% market share. Total: 56,497 – up 37% at 28.7% market share. tudyniuz Quote:
Nu stiu de unde ai tras concluzia ca vreau un EV pe care nu mi-l permit.
Nu m-am referit la tine. Spun ca asta observ la cei care au acum EV-uri cu baterii mai micute. |
Author: | bluecar [ 17 Nov 2021, 22:29 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Godzzi Quote:
Mitica...hai ca esti hater acum )
sunt sarac nu o sa imi pot permite o electrica....dar stiu ce vad ,imi dau cuvantul (am 50 ani)nu sunt ocupate statiiile de pe autostrazi)de acum o sa fac poze la statiiile de incarare.....sunt goale..
Uite vanzarile pe septembrie in Germania: BEVs: 33,655 – up 59% at 17.1% market share. PHEVs: 22,842 – up 13% at 11.6% market share. Total: 56,497 – up 37% at 28.7% market share. tudyniuz Quote:
Nu stiu de unde ai tras concluzia ca vreau un EV pe care nu mi-l permit.
Nu m-am referit la tine. Spun ca asta observ la cei care au acum EV-uri cu baterii mai micute. |
Author: | bluecar [ 17 Nov 2021, 22:45 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
hai sa fim realisti...daca neamtul locuieste in hamburg si are 20 km pama la locul de munca si are o casa inchiriata sau proprietate si are o electrica si un incarcator acasa este bine...deja multe firme au 2-3 incarcatoare...o sa pun poze. ce spuneti de un muncitor care locuieste la 200km de hamburg(zona hamburg este faimoasa pentru blocaje rutiere)si nu poate incarca masina? l.e nemtii incep munca la 7 dimineata------(majoritatea)si eu |
Author: | bluecar [ 17 Nov 2021, 23:09 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
hai sa maii spun ceva....germanica are o poulatie de 80 mil...daca 10 mil isi cumpara ev este aproape zero |
Author: | Valak [ 17 Nov 2021, 23:40 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Cota de piata a EV-urilor creste exponential de la an la an si mai vine si Giga Berlin sa puna niste gaz pe foc. Pun intended. |
Author: | Freajka [ 17 Nov 2021, 23:52 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
La cum o ardem heirupeste prin Europa cu EV-uri si 'renewable energy' o sa ne pasca o ditai criza energetica si ghici cine o sa fie primii afectati . |
Author: | valerica [ 18 Nov 2021, 10:35 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Freajka Quote:
La cum o ardem heirupeste prin Europa cu EV-uri si 'renewable energy' o sa ne pasca o ditai criza energetica si ghici cine o sa fie primii afectati .
Nu noi, punem centralele pe pacura la treabă și mergem cu electrice, macar nu mai poluăm ...
|
Author: | dand [ 18 Nov 2021, 11:37 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Unul din marile mituri urbane e ca EV-urile merg cu maxim 95kmh pe autostrada:) Cu parere de rau trebuie sa distrug acest mit, ele merg cu o viteza mai mare, in limitele legale (adica 120kmh in afara Germaniei) fara a consuma mai mult. Un EV regenereaza si in timpul mersului pe autostrada intrucat nu o tii 160km cu piciorul pe pedala de acceleratie constant. Din experiente personale, drumurile de genul 160km (100mile) iti consuma cam 85-90 mile mergand cu viteza legala (+/- 10%). |
Author: | dand [ 18 Nov 2021, 13:18 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Apropo de vanzarile in Germania, capata avant o promotie Tesla cu 6 luni 'trial-version'. Cumparatorul ia masina cu 45k EUR, o foloseste 6 luni dupa care dealerul o recumpara la acelasi pret dupa care aplica 6k EUR subventia de la stat astfel platind doar 39k. Apoi o revinde ca si second-hand cu un pret apropriat de cel de catalog, deci toata lumea castiga. https://www.schmidtmatthias.de/post/tes ... ean-market |
Author: | bluecar [ 18 Nov 2021, 18:43 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
nu am vrut sa generalizez cu viteza de de 95 km\h,sigur,sunt si tesla care merg cu 150...dar, majoritatea merg aproape ca si camioanele.cand este aglomeratie si folosesc banda 2 sau 3 pentru depasire multi merg incet...sigur sunt cateva.poate 2 masini la alte 2-300 termice... |
Author: | alfetta [ 18 Nov 2021, 21:15 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Chestia cu Tesla este ca si daca spun prostii , nimeni nu ii bag in seama . Cert este doar un singur lucru , unde se duc/ ce vor face cu bateriile la final de “viata” . Iar faza cu “ dupa 6 luni “ , e vrajeala , oricum inflatia este foarte mare , in toate tarile . |
Author: | valerica [ 18 Nov 2021, 22:02 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Ba chiar ii baga, acțiunile lor sunt la un nivel ridicat, toate firmele noi care produc masini electrice beneficiaza de un hype exagerat. Lucid, Rivian, Nio si cate or mai fi ajung la bursa sa fie mai bine cotate ca branduri uriase cu volume impresionante anual. Honda sau Ford par doar niste amatori pe langa acestea. |
Author: | alfetta [ 19 Nov 2021, 21:03 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Ma refer la pretul produselor lansate pe piata : bateria de se monteaza pe perete si o incarci de la panouri fotovoltaice , care impreuna costa cat o garsoniera; tiglele de pe casa care costa cat o casa pe la munte in Romania ; internetul de la satelit care costa cat toate abonamentele de pe scara unui bloc si multe alte produse , care nu sunt pt toata lumea . Dar nu spun de unde au metalele pt baterii sau cat de periculoase sunt pt noi si mediul inconjurator . Plm , oricum o sa cumparam toti electrice , si cum dreptatea umbla cu capul spart , mai bine ma abtin pe viitor sa comentez la rubrica aceasta. |
Page 28 of 54 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |