Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Vehicule electrice https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=27658 |
Page 27 of 54 |
Author: | valerica [ 20 Oct 2021, 13:31 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
centurion Quote:
Dupa Franta, Italia si Spania, Dacia a inceput livrarile de Spring si in Romania.
Am vazut ieri doua in București. Nu arată rau deloc, dimensiuni bune pt o masina de oras.
|
Author: | Godzzi [ 21 Oct 2021, 14:56 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Ieri am vazut si eu una la mine-n sat (berceni) si chiar iti sare in ochi acel albastru. Din ce-am vazut pe grupul FB al posesorilor, cam toti au luat albastre si albe. Chiar si cele albe sunt frumusele deoarece e un alb-crem asa.....similar cu albul perlat de pe Bmw-uri https://www.facebook.com/groups/735832330635199 Puteti vedea poze destule pe care le pun posesorii. Pana acum....niciun nemultumit. |
Author: | centurion [ 22 Oct 2021, 19:54 ] | ||
Post subject: | Re: Vehicule electrice | ||
Nu credeam ca voi spune despre un VW ca arata bine.
|
Author: | valerica [ 22 Oct 2021, 20:19 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Asa este, iar ID4 arata si mai bine. Kona iar pare umana si din fisa pare suficient si pt drumuri mai lungi. |
Author: | tudyniuz [ 23 Oct 2021, 07:53 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Kona mi se pare una dintre cele mai urate masini, din spate arata ca o duba. |
Author: | yux_mm [ 23 Oct 2021, 11:33 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
centurion Quote:
Nu credeam ca voi spune despre un VW ca arata bine.
Nici eu. Arata ca niste galuste care au facut cunostinta cu un zid.Kona arata....mno, cum arata un vomitiv. O electrica aratoasa e Polestar 2. Dar pe orice culoare alta decat negru. Pe negru arata ca o valiza din secolul 18-19. |
Author: | dand [ 23 Oct 2021, 13:11 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Ioniq 5 arata ok, e un fel de Polestar mai agresiv. Polestarul apropo mi se pare singura masina care arata cel mai bine in gri, in negru e hidos. |
Author: | yux_mm [ 23 Oct 2021, 14:10 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Pe dinafara arata ok, nimic de reprosat. Adica mno, not my cup of tea, dar macar nu e vomitiv. Interiorul insa e de anii '80 la care s-a aplicat aftermarket un set de tablete si niste boxe. |
Author: | dand [ 01 Nov 2021, 14:57 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Cateva update-uri. Am descoperit o statie noua de incarcare exact la 5 minute de condus de casa - MFG Energy a facut o chestie foarte misto cu 8 chargere rapide la 150kWh intr-o statie de Shell, nu departe de un centru comercial (Southside Wandsworth). Asa ca acum am scapat de frica de a scadea sub 100mile, ultimele doua incarcari au fost de la 70 si respectiv 55 la full (240ish). Si rapid, ultima data am fost la Wagamama sa treaca timpul si nici n-apucasem sa comandam cand app-ul m-a instiintat ca e full charge. E facuta cu cap statia, ptr ca pe lateral ai si chestiile de aer si washing, adica mai adaugi si ceva presiune in pneuri in timp ce incarci. E mai scump decat eram obisnuit la BP (cam 20£ au costat incarcarile de care pomeneam in vreme ce la BP ar fi fost cam la jumatate, dar si timpul e esential). In alta ordine de idei, EQC-ul s-a dovedit a fi foarte util si versatil in ultimele saptamani. Intrucat renovarile la noua casa au fost facute alandala in functie de cum am gasit forta de munca, n-am avut cum sa inchiriez un skip ptr gunoi, exceptand chestiile evidente de constructii gen gresie veche/taiata prost/rigips etc care au fost in sarcina lucratorilor. In rest am tot carat diverse la centrul de reciclare local, toate cartoanele de la mobila de bucatarie/appliances (si au fost cateva drumuri cu masina absolut gemand de cartoane), scanduri/placi ramase de la montarea bucatariei, vopsele/grout/adeziv/caulk ramase la final. Ca un van veritabil de "blue collar" workers. Ca sa fie treaba completa, la apartamentul vechi am avut 'completion' saptamana trecuta. Adica ziua cand notarul iti da vestea buna ca a primit banii de la cumparator si ca ii predai casa, dar casa goala, fara mobile. Am aranjat cu un charity local sa vina sa ia mobilele ramase ca erau in 'saleable condition' si au promis ca la 9am se infiinteaza. La 11 i-am sunat si yep, problem, nu pot veni ca n-au transportatori. Excellent stuff, exact ce imi propusesem in ziua aia, sa demontez mobile de unul singur. Dar intrucat era musai, noroc ca aveam akkuschreiberul la mine (preventiv), insa fara EQC nu stiu cum m-as fi descurcat. Am facut vreo 3-4 drumuri la recyclingul din sat, de fiecare data cu masina plina de mobile demontate/DVD-uri vechi/Carti+ alte cacaturi care se acumuleaza in timp. Asa ca raspunsul la intrebarea de ce cumpara lumea Mercedes? Sa transporte mobile si cartoane la centrele de reciclare:) Dar masina se comporta exemplar si cand e plina ochi in spate cu canapelele extinse, poti baga o gramada si inca sprinteaza intr-un mare fel (mai ales cand esti nervos si o cam calci ca n-ai timp de pierdut). |
Author: | ALXege [ 01 Nov 2021, 16:59 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Te inteleg, si Stelvio a fost recent caraus si n-a strambat din nas. Dar a fost stres cum sa o incarc fara sa ating/stric/zgarii nimic, asemeni si-n mers cum sa nu misc accidental incarcatura de pe pozitii. |
Author: | dand [ 01 Nov 2021, 17:41 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Cel mai tare a fost cand am intrat pe o straduta cu damburi din alea ptr limitat viteza pe care le-am luat cam nonsalalt pana mi-am adus aminte ca printre chestiile transportate in spate era si o cutie plina cu vopsea care fusese deschisa in prealabil:) m-am gandit ca o sa am un portbagaj alb 'egg-shell'... |
Author: | centurion [ 02 Nov 2021, 00:37 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
dand Quote:
Asa ca raspunsul la intrebarea de ce cumpara lumea Mercedes? Sa transporte mobile si cartoane la centrele de reciclare:)
Eu as spune ca "raspunsul la intrebarea de ce cumpara lumea SUV/break" este pentru ca sunt practice si pot fi folosite oricand. In ce consta revizia la masina ta si la cat timp trebuie facuta? |
Author: | dand [ 02 Nov 2021, 11:41 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Nu stiu, prima revizie va fi intr-un an, deci in mai 2022. Din cate stiu la alte EV-uri (Tesla) nu exista revizii, nu stiu cum e la Merc. |
Author: | yux_mm [ 02 Nov 2021, 14:32 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Ai revizii la orice e comun cu masinile normale, gen fluidul din sistemul de rulare. |
Author: | dcmilitaru [ 02 Nov 2021, 15:08 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Măcar un filtru de habitaclu tot trebuie sa schimbi... |
Author: | Godzzi [ 02 Nov 2021, 15:21 ] | ||||
Post subject: | Re: Vehicule electrice | ||||
Va atasez aici factura reviziei de 2 ani la Leaf. Nu este a mea, am luat-o de pe grupul nostru de whatsapp al posesorilor de leaf. In principiu sunt reviziile anuale care implica mai mult verificari.
|
Author: | dand [ 02 Nov 2021, 15:24 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Am gresit la Tesla, sunt inspectii anuale dar la 2 ani (Model S), 4 ani (X si Y), si 6 ani la Model 3. Am vazut ca la Merc e anual, dar primul e doar filtru d ehabitaclu, al doilea la 2 ani e brake fluid change. Plus verificarile tipice care se fac la orice masina/cauciucuri/roti etc. |
Author: | Godzzi [ 08 Nov 2021, 11:56 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
A inceput sa se aglomereze pe la statiile gratuite, mai ales acum dupa livrarea celor o mie de Springuri. Am tot cules feedback-uri despre ea cat mai stai cu baietii la incarcari. - foarte instabila la +80 km/h - se incarca greu, 1h + - 120 km range extraurban - nu arata deloc rau in realitate. Chiar si cu aceste minusuri, lumea e multumita pentru ca sunt constienti cata masina poti primii la 8000 eur. Ba chiar, am auzit-o si pe asta (am dat 8000 pe masina si bateria de pe ea costa 9000), si are chiar foarte mare dreptate. Daca vrei sa-ti faci o stocare decenta pentru panouri solare, Spring-ul e cea mai ieftina baterie. |
Author: | aschiuta [ 08 Nov 2021, 12:29 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Pai asta este o masina sa te duci pina la Oltenita sau Giurgiu si retur. Nu stiu daca in Oltenita sint statii de incarcat. In Giurgiu probabil exista. Deci numai buna pt multi bucuresteni care provin din zona. |
Author: | valerica [ 08 Nov 2021, 20:13 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Pt Spring aici un review onest. https://youtu.be/19Wcjfdx4Eo |
Author: | dand [ 08 Nov 2021, 20:48 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Am fost la un drum lung (aproximativ) in weekend in Bath. 115 mile pe navigator, plus cateva drumuri in jur ca e o zona interesanta ca peisaje (Cotswold), deci teoretic imposibil de intors doar cu 'un plin'. Si a fost prima oara cand am cam suferit cu un EV, datorita timpului petrecut la alimentare. Stiam ca pe langa Bath pe autostrada e la un moment dat (30 mile approx) o statie Ionity, the Holy Grail al EV-urilor intrucat marketingul zice ca 10-80% in 30 minute acolo ptr ca e capabila de 350kwh. Am ratat la dus intrucat n-am realizat ca nu e intr-o statie de benzina ci undeva in afara M4-ului, dar oricum am zis ca nu-i bai, revin. A doua zi tot aveam in plan sa vizitez un sat prin zona care e considerat cel mai pitoresc in Anglia (Castle Combe) asa ca no problemo. A doua zi am mers direct la Ionity intai. Care e de fapt o statie mare de truck-uri si TIR-uri cu un loc viran unde au pus 4 Ionity-uri si 6 locuri de parcare. Am gasit un loc liber, erau 3 masini la incarcat. Pun cablul si surpriza, de unde 350, ca era abia un chinuit 30 si ceva. Dupa cateva minute a inceput sa urce dar s-a oprit pe la 80 si ceva - rata buna de incarcare dar sub MSG-ul din zona mea care baga constant in jur de 100 la o rata 'avertizata' de 125. Si ptr 30p/kWh si nu 69p cum e la Ionity. In fine, a trebuit sa tragem de o cafea si o prajitura, in vreo 50 de minute am incarcat aproape de 100% (de la 29%). Repet, deloc rau, dar sub o statie teoretic de 3 ori mai lenta. Intrucat prin zona sunt niste drumuri foarte misto care fac talpa mai grea, 'juice'ul s-a dus mai repede decat de obicei, asa ca la plecare din Bath duminica mai aveam vreo 170 miles ptr un drum de 115. Am zis ca better safe than sorry, hai sa mai bag rapid un Ionity, 15-20 minute intrucat chiar mai aveam nevoie de o cafea. Ajuns insa acolo am fost a 5-a masina, asa ca am ocupat primul loc de asteptare. Am inceput sa ma uit pe la chargere, un Zoe baga intr-un ritm extrem de lent si arata ca ar fi gata cam in vreo 5 zile, inca un Hyundai mic era pregatit ptr un popas de cateva saptamani, asa ca mi-am pus speranta in celelalte doua masini, un Ioniq5 si un Taycan. Proprietarul Ioniq-ului mai vorbaret mi-a zis sa nu-mi fac griji, ca el termina rapid ca are parte de o rata de incarcare de aproape 220!!! Dar ca Taycan-ul de langa e si mai rapid, incarca pe undeva pe la 180 dar avea mai multe mile oricum. Din vorba in vorba mi-a zis ca nu toate electricele sunt egale, el e foarte multumit de Ioniq ca trage 'juice-ul cu doua guri, un amic de-al lui are I-Pace si ala e limitat la 52kWh, cica e un nightmare sa mearga impreuna ca trebuie sa stea dupa el. Mi-a zis ca se duce sa bage o cafea, dar cand ajunge la 90% sa-l decuplez si sa bag eu, no worries. I-am zis ca nu se poate, trebuie sa confirme cu cardul, cand am realizat un fapt interesant, cu o zi inainte am putut deconecta doar apasand butonul de Stop charging de la statie. Foarte ciudat, ma intreb ce se intampla daca vii pur si simplu si deconectezi EV-ul al carui proprietar nu e in zona si incepi sa 'tragi' tu curent. Asta favorizeaza soferii masivi, de 2 pe 2, ma gandesc la genul de conversatie intr-o statie Ionity: 'Bai, cine m-a decuplat?' "Eu, e vreo problema?" "Nu sefu', sa traiti, eram doar curios":) In fine, omul se duce sa-si ia cafea, trag cu ochiul si vad ca are doar 30 si ceva % bagati, dar culmea, incarca la 210! Taycanul termina, proprietara imi spune ca "it was really quick, am indeajuns ptr restul de 96 de mile pana la Londra, am plecat". Parchez instant pe locul Taycanului si conectez cablul sperand la un miraculos 180-200, cand colo, 67!!! Care dupa vreo 10 minute a scazut la 46. In jumatate de ora abia am bagat 30 mile approx si am zis ca enough is enough, am indeajuns si mai bine bag la mine in zona unde stiu ca e superraapid (desi doar 125). Dar tot am apucat sa mai trag cu coada ochiului la un VW Id3 care a venit in locul Ioniqului (asa cum preconiza, Ioniqul a ajuns la 90% cat ai bea o cafea), si ala incarca cu 80!!! Deci am ramas 'none the wiser' cum zic englezii, acum inteleg ca Taycanul e tare, dar pana si Ioniq-ul face pipi pe EQC? In alta ordine de idei, cum se face atunci ca la statia cealalta merge mereu cu 100, e masina sau statia pana la urma? sau ambele? Poate Godzzi sa ma lamureasca:) Dar eu la Ionity-ul laudat nu cred ca mai trag daca nu e musai. |
Author: | Godzzi [ 09 Nov 2021, 10:27 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
hai ca incerc sa te lamuresc (posibil sa debitez). - Bateriile lithium accepta o rata de incarcare mai mare atunci cand sunt mai calde (sweet spot 30-35 grade). Daca de exemplu tu esti cu bateria goala peste noapte, si atunci 1st thing in the morning te duci la statie sperand sa bagi cu 100kw....sunt slabe sanse. Masina incearca sa protejeze bateria si limiteaza rata de incarcare, att cat crede ea ca e adecvat in functie de temperatura bateriei tale. Intradevar, in timp ce incarci, bateria incepe sa se incalzeasca si usor usor creste rata de incarcare. Partea negativa este ca, probabil ajunge sa fie suficient de calda cand deja ai 60-70% si atunci incetineste iar incarcarea deoarece masina incearca iar sa protejeze bateria. (n-am idee daca asta s-a intamplat la tine, insa e posibil sa fie un factor care incepe sa fie din ce in ce mai vizibil o data cu venirea iernii) Din ce stiu eu, singura masina care adreseaza aceasta potentiala problema, este Tesla. Daca tu setezi navigatia Tesla sa te duca la statie de incarcat, ea incepe un proces de conditionare a bateriei. Adica pe romaneste, o incalzeste ca tu atunci cand ajungi la statia de incarcare, sa fi in acel sweet spot de 30-35 grade. - Taycan, Ioniq5, Kia EV6, si probabil multe altele care sosesc in viitorul apropiat, functioneaza pe 800 volti (fata de 400 cat are EQC-ul si Leaf-ul meu). De accea ele pot incarca mult mai repede (teoretic dublu). ID3-ul incarca cu 100 sau 125 in functie de bateria cu care e echipat. bateria de 58khw are maxim 100 (cam cele mai multe id3-uri au aceasta baterie, iar cele de 77kwh care sunt ceva mai rare, incarca cu maxim 125 |
Author: | Godzzi [ 09 Nov 2021, 11:24 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Mai vin cu o completare privind faptul ca cineva iti poate oprii incarcarea. (spoiler) - Asa este. Sunt mai multe cazuri: - Deci Type2 + CCS-ul se blocheaza in socketul masinii, si doar tu, posesorul masinii poti scoate acel cablu daca deblochezi priza sau deschizi masina (valabil pt unele masini). Eu am buton langa volan + pe cheie unde pot deschide capacul de incarcare si tot cu aceste butoane pot oprii incarcarea iar in acel moment se deblocheaza si siguranta care tine portul blocat. Exista aceasta siguranta care tine cablul blocat pentru a nu face scantei, atunci cand scoti cablul in timp ce incarca. Procesul normal este ca mai intai sa se opreasca incarcarea si abia apoi poti scoate cablul. - CHadeMO, asa cum are Nissan + Infinity se blocheaza de catre statie, deci eu nu pot oprii incarcarea din masina sau cheie. In realitate portul asta CHadeMO e cam end of life. Toate masinile noi vin cu CCS, ba chiar noul SUV Nissan. (am patiti o data la un Rompetrol sa nu-mi mai rescunoasca cardul cu care pornisem incarcarea si din aceasta cauza nu puteam oprii incarcarea/debloca cablul de pe masina) - La majoritatea statiilor gratuite din RO, ai buton de start si stop direct pe touchscreenul statie, deci da.....cineva rau voit iti poate oprii incarcarea. Dar cum am zis mai sus, ti-o opreste insa nici el nu poate incarca pentru ca nu poate scoate cablul (vorbesc de CCS deoarece CHadeMO oricum e foarte rar folosit). - La unele statii (cum am zis mai sus la Rompetrol), pornesti incarcarea cu un NFC/RFID, si doar cu el poti oprii incarcarea. Deci, oarecum e o abordare corecta deoarece elimina posibilitatea ca cineva sa-ti opreasca incarcarea. - Acum cireasa de pe tort, cineva rau voit chiar poate oprii incarcarea apasand butonul mare rosu de STOP care e prezent pe toate statiile. El este destinat sa opreasca tot in caz de avarie dar poate fi folosit si malitios. Asa mi-am oprit eu singur incarcarea cand nu reuseam sa o opresc la Rompetrol. |
Author: | dand [ 09 Nov 2021, 12:06 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Mersi, Godzzi de explicatii. EQC are aceeasi functionalitate ca Tesla sa incalzeasca bateria cat mergi la statie, trebuie sa introduci asta in navigatie (sau "Hey Mercedes, take me to the nearest station"), ceea ce eu fac de fiecare data cand ma duc la vreo statie locala (sau cum am facut sambata cand m-am dus glont la Ionity). Nu stiam ca are vreun efect notabil, ce-i drept sambata m-am dus cu 29%, duminica cu vreo 72%. Acum inteleg ca asta face o mare diferenta, practic e o prostie sa alegi o statie scumpa sa incarci de la 70%:) Invatam. Maxim pana acum am incarcat cu 109kWh la statia locala, sunt curios daca se poate mai mult. La toate statiile in afara Ionity a trebuit sa confirm Stop cu cardul folosit ptr incarcare (RFID sau contactless) in situatiile in care am oprit inainte de 100%, apoi deconectat cablul de la buton sau deschis masina. La mine butonul de deconectare e exact pe 'rezervor' deci oricine il poate deconecta fara a avea nevoie sa deschida masina. Eu folosesc mereu CCS. |
Page 27 of 54 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |