Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Alfa Romeo GT https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=19863 |
Page 26 of 48 |
Author: | nesquick [ 24 Dec 2014, 21:28 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT |
Deci eu zic egr off si punct. Coman spune-mi un lucru bun al acestui egr la mers in oras cand 80%timp sta deschis pentru ca 80% din timp stai pe loc la semafor ( cel putin asa e in buc ). Apoi, eu cu softul stock aveam un oarecare lag in accelerare... Nu mai stiu exact plaja de turatie, insa stiu sigur ca exista... Dupa ce am curatat admisia si am blindat egr-ul am fost frumusel la tibi pentru o optimizare de soft... Nu ma interesau cai in plus, cat ma interesa ca turbina sa intre mai de jos ( 1400rpm ) si sa accelereze liniar pe toata plaja de turatie. Tibi a inteles f bine ce mi-am dorit si a facut acest lucru posibil, bonus, m-am ales si cu un consum mai mic... Ca sa concluzionez, iti recomand sa-i faci o vizita Sent from my mobile |
Author: | comanr [ 24 Dec 2014, 21:50 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT |
eu nu anulez nici un egr, am prins vremurile cand motoarele nu aveau egr si se fisurau chiulasele intre supape dupa 150k la vw, trebuiau tesute chiulasele, cele care au aparut ulterior cu egr nu mai aveau buba asta, eu sant de parere ca ajuta. o alta treaba care ar trebui inteleasa este ca dieselul la relanti, adica la semafor nu scoate nici un fum, daca e ok motorul si deci nu are ce fum sa bage in motor, fumul ia nastere doar la regimuri tranzitorii daca AFR ul nu este ok(injectoare uzate, turbina uzata), iar daca ai stil de mers corect nu sant probleme, a mers bmf cu masina mea, desi fara steroizi masina trage liniar, fara smuceala si fara zgomot, nu are nimic anulat doar ca toate sant pe masina si isi fac treaba iar cel mai bun consum se obtine cu egr activ. multi useri au raportat consum mic cu egr anulat din cauza ca masina inainte era cu egr ul nefunctional, admisie infundata. iarna egr ul conteaza si mai mult, aduce motorul in temperatura mult mai repede, ceea ce conteaza enorm la uzura si la consum, deasemenea la ger motorul se raceste mai greu in relanti cu egr activ, treaba testata de mine. |
Author: | nesquick [ 24 Dec 2014, 22:06 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT |
Asta cu intratul in temperatura iarna tind sa te cred... cu taote ca GT-ul meu incepe sa bage cald dupa primele 7 minute... Ca sa nu scoata fum trebuie sa ai tot motorul ceas...si chiar si asa scoate fum... scot fum motoarele pe benzina, dar cele diesel... asa ca hai sa nu ne mai mintim ca nu scoate fum... masina pe benzina cu GPL chiar nu scoate fum, de aceea in italia masinile cu GPL sunt trecute de la euro4 la euro5. Mai departe, daca pe admisie se formeaza vapori de ulei de la turbina si mai baga si putin fum ca sta egr-ul deschis la semafor... foloseste masina asa vreo 30k km si ai sa vezi ce este acolo... Problema cea mare nu este ca se murdareste admisia, problema cea mare e ca se pune mizerie si pe supape si ajung sa nu mai inchida bine. Din punctul meu de vedere o curatare corecta, ar insemna curatarea admisie pana este bec plus dat jos chiuloasa si curatate supapele si refacute scaunele la supape... iar daca ai desfacut-o ii arunci si niste simeringuri noi la supape si verifici culbutorii... iar apoi ca sa nu mai faci asta inca odata peste 30k km, blindezi egr-ul . Daca prin nefericire se fisureaza chiuloasa ( cu toate ca, chiar nu cred asa ceva ), poti cumpara una din dezmembrari pt ca sigur nu e mai mult de 100 euro si termini balciul. |
Author: | comanr [ 24 Dec 2014, 22:30 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT |
toata lumea vrea sa gaseasca panselute in admisie, motorul diesel e imputit , asa e el, ai place la drum lung si mers constant cu 3000. |
Author: | bluecar [ 25 Dec 2014, 09:58 ] | ||
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT | ||
salut, eu cred ca egr-ul in oras se infunda,nu prea poti sa mergi constant cu o anumita turatie,vw da avea o problema cu fisurile intre supape(nu toate),chiar si blocul motor se fisura intre cilindri(am patit la audi).nu cred ca montarea egr-ului a dus la rezolvarea problemei ci o reproiectare a zonei supapelor. nu stiu daca problemele sunt de la egr,ceva vibratii (nu asa ca acum)au aparut cand am schimbat prima data dupa ce am cumparat masina uleiul motor,servo,cutie,antigelul,lichidul de frana si filtrele. mecanicul de atunci a spus ca daca nu am cumparat filtru de motorina original ufi o sa am o vibratie la motor,bineinteles dupa pornire a avut ceva vibratii care au persistat si sau accentuat.intre timp am mai schimbat filtre de motorina,ultimul a fost mahle (am inteles ca la unele modele de alfa sau pus din fabrica).unii spun ca mahle este mai bun decat man,iar pentru ufi trebuia sa astept cateva zile sa vina pe original.la alfa 145 am pus 4 modele diferite de filtre ieftine(le schimbam la 5k km pentru ca avea ceva mizerie in rezervor) si nu am sesizat modificari in mersul motorului. eu am un filtru ufi dar este pentru motoarele de pe iveco 2.8 si nu stiu daca la mine isi face treaba(o sa pun si foto cu el). oricum nu cred ca problemele mele au legatura cu filtrul de motorina atat timp cat este schimbat regulat la 6-7000km. bateria nu este dusa odata ce motorul porneste si la a 3-a incercare,o baterie cu probleme din cate stiu eu daca nu a pornit din prima incercare sunt slabe sanse la urmatoarele. o sa merg la comanr zilele aceste sa vad ce spune si el si poate facem si o comparatie cu parametrii ambelor motoare. @cristianmiu ar fi bine ca o chiuloasa sa coste doar 100 euro,fiind un motor mai rar decat cel cu 8v cred ca pretul cerut este mult mai mare, o sa intreb de niste preturi. craciun fericit!
|
Author: | nesquick [ 25 Dec 2014, 10:17 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT |
@bluecar, este un motor diesel clasic si chiar foarte popular la care gasesti piese pe toate drumurile... accelasi motor se regaseste si pe: alfa 147 mk1 alfa 147 mk2 alfa 156 mk2 alfa 156 mk3 alfa GT 2004-2006 alfa GT 2006 - 2010 lancia delta fiat grande punto fiat bravo opel astra H si probabil lista este mult mai lunga, dar nu imi vine acum... uite aici mai multe detalii... http://en.wikipedia.org/wiki/JTD_engine#1.9" onclick="window.open(this.href);return false; Deci crede-ma ca atat trebuie sa fie o chiuloasa... 100-150 euro. La twin spark atat costa o chiuloasa si sunt mult mai cautate decat cele de diesel, pentru riscul de a rupe o distributie la twin spark este mult mult mai mare decat la jtd. Sent from my mobile |
Author: | bluecar [ 25 Dec 2014, 10:31 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT |
da stiu pe ce modele a fost pus motorul cu 16v,tot cautand pe net mai inainte turbina,timonierie si recent radiator racire ulei am vazut ca sunt putine masini cu motorul asta la dezmembrat. este mai convenabil daca masina are probleme cu chiuloasa sa cumpar una neatinsa din dezmembrari decat sa o reconditionez,supape,scaune supape,simeringuri.....plus manopera. chiar o sa intreb si daca gasesc una ieftina poate o cumpar daca se dovedeste ca la mine este chiuloasa cu probleme(oare dupa ce a fost rupta distributia nu au verificat tot pe acolo,normal asa se procedeaza,sau au facut-o de mantuiala si au recomandat proprietarului se scape de masina?) |
Author: | comanr [ 25 Dec 2014, 10:39 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT |
costa mult, sant rare la dezmembrat, majoritatea care vand motoare din astea le vand cu totul, sub 800 euro nu gasesti un motor care sa nu fie spart sau cu distributia intreaga. |
Author: | nesquick [ 25 Dec 2014, 12:06 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT |
Eu zic ca e mai ok un rebuild decat o inlocuire... Slabe sanse sa gasesti un motor f bun la dezmembrari...eu sunt oarecum reticent la chestii dintrastea din dezmembrari... Mai ales motoare care oarecum le iei la ghici Sent from my mobile |
Author: | comanr [ 25 Dec 2014, 12:08 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT |
asta daca e ceva defect la motor |
Author: | bluecar [ 25 Dec 2014, 12:28 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT |
comanr Quote: asta daca e ceva defect la motor
acum am primit o oferta:250 euroi 120k km
|
Author: | nesquick [ 25 Dec 2014, 12:30 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT |
Motorul tau cati km are? Sent from my mobile |
Author: | bluecar [ 25 Dec 2014, 13:04 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT |
cristianmiu Quote: Motorul tau cati km are?
160k km.
Sent from my mobile |
Author: | comanr [ 25 Dec 2014, 17:29 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT |
fie ca doamne doamne sa binecuvanteze hierul mort de sub capota ta si ca noul an sa aduca parametrii la linie |
Author: | bluecar [ 25 Dec 2014, 22:53 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT |
comanr Quote: fie ca doamne doamne sa binecuvanteze hierul mort de sub capota ta si ca noul an sa aduca parametrii la linie
sper sa fie asa si sa se termine ghinioanele,atat la mine cat si la toti posesorii de alfa romeo si sa se planga de probleme numai concurenta
|
Author: | bluecar [ 27 Dec 2014, 22:44 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT |
salut, cand am "curatat" regulatorul nu am avut o cheie asa mare(am apelat la un vecin dar oamenii au ajuns in asa stare ca trebuie sa dai bani pentru a imprumuta o cheie 5 minute),a spus ca nu are) sa ma uit si la senzorul presiune rampa. a desfacut cineva senzorul asta? are cumva sita?cei de la peugeot spun ca scot aceasta sita si motorul functioneaza mult mai bine. |
Author: | bluecar [ 30 Dec 2014, 12:05 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT |
astazi la -10 grade a pornit mai bine decat la +2 grade,am pus bujiile prima data si a doua oara a pornit dupa ce a invartit de 6-7 ori,sa fie oare ca am curatat regulatorul?.sa pun si un aditiv de curatat injectia? am observat ca in momentul cand vreau sa renunt dupa ce invarte de cateva ori si nu o ia las cheia sa revina si in secunda cand sa oprit electromotorul porneste. de o saptamana a aparut o alfa 166 2.4 jtd in parcare, a pornit la sfert,bineanteles tipul a venit cu bateria din casa. |
Author: | comanr [ 30 Dec 2014, 18:05 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT |
am stat sa se stinga spirala si inca 3-4 secunde sa aiba timp sa transfere caldura in camera de ardere si a pornit numai cat i am aratat cheia, in stilul ala se foarteaza foarte mult bateria si electromotorul, ceva sigur nu este in regula la tine, verifica daca ajunge curent la bujii, cu un bec de control pe firele de la bujii, sa nu cumva sa porneasca fara bujii, caz in care e normal comportamentul, orice diesel cu injectie directa porneste si fara bujia alimentata iarna dar mai greu. |
Author: | bluecar [ 30 Dec 2014, 18:34 ] | ||
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT | ||
sa stii ca m-am tot gandit la bujii,o sa incerc si alt releu ca am unul ramas de la 145( un "mecanic"destept pe la inceput cand aveam aprinsa spirala ma pus sa schimb releul si bujiile,era doar o bujie nu mai spun ca vroia sa dea galeria de evacuare jos sa le schimbe,asa ca le-am schimbat eu in parcare),vizibil releul pare la fel,o sa caut codul de pe el. am tot zis sa verific si bujiile dar nu am aparat de masura sa masor rezistenta,ma tot amana un vecin. si o poza rapida cu releul.
|
Author: | bluecar [ 02 Jan 2015, 01:02 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT |
salut. am probat releul de la bujii si este ok,primeste fiecare bujie curent.sunt dimineti cand porneste repede si cand porneste greu. uitandu-ma pe log-uri am vazut o diferenta intre cele vechi si noi,nu stiu la ce se refera"Air control inhibition" in cele vechi apare: Air control inhibition: Air control ON Air control inhibition: Prolonged idle iar cele noi: Air control inhibition: Cold start Air control inhibition: Excessive fuel ( tot timpul) au legatura cu egr-ul? daca egr-ul este anulat din soft de ce apare: EGR duty cycle: 1,00 % am uitat sa spun ca vibratiile sunt mult mai mari,au crescut proportional cu frigul |
Author: | nesquick [ 02 Jan 2015, 09:45 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT |
Si la mine de cand pornesc la -10grade motorul vibreaza mai tare... Pun in seama uleiului care poate e putin cam gros (5w40) cat si a motorinei (am alimentat 35 litri / jumatate de rezervor de la lukoil cu motorina aditivata)... Iar cum merg distante f scurte (10-15km) motorul nu apuca sa ajunga la 90grade... Ma gandesc ca astea ar putea fi cauzele pt care motorul este mai galagios... Asteapta si tu sa se mai domoleasca frigul si sa fie cu + grade si mai vezi ce Ii poti face... Daca porneste si iti faci treaba cu ea, este bine... Ps. Tu ce ulei folosesti? |
Author: | Valak [ 02 Jan 2015, 10:43 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT |
Releul din poza de mai sus pare sa fi fost montat doar pe motoarele AR32302 si AR34202. |
Author: | bluecar [ 02 Jan 2015, 11:50 ] | ||
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT | ||
@cristianmiu si la +2 grade porneste la fel,ba chiar la -10 a pornit mai repede,chiar si cand motorul ajunge la 90 de grade vibratia(doar la relanti) ramane cu o intensitate putin mai mica.este deranjant si in mers,cum iau piciorul de pe acceleratie vibreaza. ulei folosesc selenia wr 5w40. @valak am cautat seria si am vazut ca pentrul motorul meu nu este compatibila,nici cel de pe alfa 147 1.9 jtd cu 8v nu cred,are seria 0 281 003 018 cel din foto are 0 281 003 015,sar putea sa fie diferenta intre ele doar ca cel de pe 147 este compatibil pentru motoare cu 4/5/6 cilindri iar al meu doar cu 4/5 cilindri. deoarece cel de pe masina functioneaza nu am umblat la el. la alfa gt imi trebuie acesta(este o poza de pe net):
|
Author: | comanr [ 02 Jan 2015, 11:56 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT |
e acelasi lucru, nu e de acolo buna daca zici ca se alimenteaza bujiile, uita de el. eu singura diferenta notabila in felul cum porneste masina am simtit o dupa reparatia electromotanului si dupa ce am pus o baterie ok, acum in zilele geroase imi pare rau ca o ia asa repede, preferam sa i dau doua chei. |
Author: | bluecar [ 02 Jan 2015, 12:14 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT |
bateria are 2,5 ani si este varta dynamic silver 74A,intradevar se simte ca invarte putin mai greu la inceput,alta nu cumpar pana nu cade aceasta. o intrebare ce spuneti sa ma bag? vreau sa cumpar cablul acesta: http://www.tocmai.ro/interfata-tunning- ... 52636.html" onclick="window.open(this.href);return false; si de aici softul: http://www.ecubin.com/original-ecu-file ... jtdm-150hp" onclick="window.open(this.href);return false; si sa incerc softul original,la reprezentanta in braila cand aveam probleme cu turbina au spus ca ei nu face upgrade de soft(noi nu suntem hackeri) si ca trebuie sa cumpar alt ecu 850 euro edit: mai am de verificat fulia la A/C si pompa de la servodirectie,asta cand o sa dau jos cureaua de la accesorii. |
Page 26 of 48 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |