Quote:
Volkswagen nu este unul dintre cei mai inventivi constructori auto când vine vorba de design. Studioul de creație din Wolfsburg pare că duce lipsă de inspirație, gama actuală fiind dominată de o linie extrem de comună și conservatoare. Această mentalitate pare că s-a schimbat odată cu investirea în funcție a noului director de design, Klaus Bischoff.
Într-un interviu acordat publicației britanice AutoExpress, șeful departamentului de creație a recunoscut că în actuala filosofie de design s-au luat câteva decizii greșite. Bischof a mers chiar până acolo unde a admis că cea de-a șaptea generație a modelului Golf este o greșeală în materie de design. În condițiile în care toată gama de modele este influențată de popularul model compact, este ușor de intuit direcția eronată în care se îndreaptă constructorul, cel puțin în opinia lui Bischoff.
Neamțul promite că odată cu urmatoarea generație a limuzinei Phaeton va fi inaugurată o nouă direcție de design, cu reguli noi, mult mai creative.
”Ideea de a avea un model de volum care să dicteze tonul celorlalte se pare că nu a funcționat. Am fost mereu criticați pentru această convingere. Un model de talia lui Phaeton, spre exemplu, trebuie să acționeze ca exemplu, ca simbol. Limuzina ar trebui să acționeze ca un exemplu pentru celelalte modele și nu un compact de volum. Aceasta va fi regula după care ne vom ghida de acum incolo”, a declarat Bischoff.
Același oficial a criticat și aspectul similar al tuturor modelelor din gamă. Această uniformizare a liniilor nu este o strategie capabilă să aducă noi clienți. Bischoff a promis că va schimba această tendința și că viitoarele modele vor avea trăsături mult mai bine individualizate.
”Va trebui să punem o amprentă diferită, în funcție de segmentul pentru care creem. Sedanurile vor avea un aspect aparte. La fel și în cazul SUV-urilor, și în cazul hatchback-urilor, și în cazul modelelor de familie”, a declarat Bischoff.
Deși viitoarele produse ale celui mai mare constructor de automobile din Europa vor fi mai atrăgătoare din punct de vedere al designului, ele nu vor face compromisuri în materie de calitate. Designul nu va afecta practicalitatea, versatilitatea și plăcerea de a conduce.
Articol preluat integral de
aici
Cand aceste idei vor fi puse in practica se prea poate ca VW sa mai traga un glont in directia concurentei, dat fiind ca designul era/este unul din punctele slabe vazute de critici.