It is currently 17 Nov 2024, 01:46

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 750 posts ]  Go to page Previous 121 22 23 24 2530 Next
Author Message
PostPosted: 10 Jan 2012, 17:24 
Offline
User avatar

Joined: 30 Dec 2011, 17:39
Posts: 36
Car: 156 1.8 t spark
Location: iasi
asa e mainevent, dar dick a scris aici ca a schimbat termostatul cu unul nou asa ca sansele ca sa fie blocat pe deschis sunt foarte mici! oricum poate o sa rezolve si va posta sa vedem si noi care a fost problema!


Top
   
PostPosted: 10 Jan 2012, 17:39 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Da, dar el întrebase pe la sfârşit asta:
Quote:
O alta nelamurire pe care o am: Am tot vazut pe forum expresia: "termostatul a ramas blocat pe deschis" ceea ce credeam ca are si al meu. Pentru ca pe temperatura asta 3-5 grade de afara temperatura nu se ridica nici deasupra gradatiei de 50.
Surpriza a fost ca atunci cand l-am dat jos si am incercat sa suflu pe teava care vine dinspre radiator, termostatul erea inchis.
Sa inteleg ca defapt el NU "se blocheaza pe deschis" dar se deschide la o temperatura mai mica de 88 grade cat este specificat pe el??? Si ca expresia "blocat deschis" este un mod de exprimare?
Toate cele bune...

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 10 Jan 2012, 18:07 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
Haideti sa detaliez ca sa va faceti o idee mai buna:
Atunci cand l-am dat jos la temperatura din garajul neincalzit de -zic si io- 5-7grade termostatul fizic erea Inchis nu puteam sufla in el. Am incercat sa il imping cu o surubelnita si nu am reusit. O sa il pun si la fiert sa vad cum se comporta.
Asa cred si eu ca termostatele se decalibreaza si deschid mai devreme (deasta am intrebat ca sa mai aflu daca mai sunt si alte persoane cu aceeasi parere), pentru ca cel care erea pe masina erea cel din fabrica (mi am dat seama dupa colierele de unica folosinta care nu ereau schimbate) si avand 10 ani in timp s-a dus naiba.
@karete senzorul de temperatura este cel original, pentru ca termostatul nou a venit fara.
Ca sa concluzionez acum motorul se incalzeste mult mai bine si mai repede ca inainte (baga caldura calumea inauntru) numai ca eu cred ca tot nu ajunge la temperatura optima de functionare, pentru ca dupa forja ce i-am dat-o trebuia sa porneasca macar prima treapta la ventilator. O sa mai incerc si altceva, sa ii dau forja pana se incalzeste si apoi sa o las la relanti sa vad daca mai creste temperatura pe ceas si daca porneste ventilatorul. Asta pentru ca la relati a stat cum am scos-o din garaj cam 15 20 min si temperatura s-a ridicat foarte putin peste 50 de grade. Poate si din cauza frigului de afara.
Ventilatorul din cate stiu nu este comandat de sonda de temperatura de pe termostat. Daca gresesc corectati-ma.
Alta intrebare: Sonda aceasta se poate defecta??? Trebuia sa o schimb si pe aceasta??
O sa mai fac cateva experimente si o sa revin cu impresii.

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
PostPosted: 10 Jan 2012, 18:42 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Ar trebui să faci o diagnoză şi să compari temperatura afişată cu cea citită de celălalt senzor şi dată în diagnoză. Din câte îmi aduc aminte zicea IrBabuin că există o abatere pe ceas faţă de temperatura reală. Cumva că gradaţiile de pe termometru nu sunt proporţionale adică gradaşia între nşi 50 nu este 70 ci ceva mai mult probabil 80.
Mai e un aspect. Diesel-ul se încălzeşte foarte greu iarna. Poate dura şi o jumătate de oră poate chiar mai bine până să ajungă la temperatura optimă de funcţionare. Oricât de tare e muncit iarna nu prea se încinge, cel puţin la relanti îi scade temperatura dacă este pornită încălzirea înăuntru, o aberaţie a sistemului de răcire de la 156.

Numai bine.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 10 Jan 2012, 19:56 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Conform diagnozei, indicatia dintre 50 si 90 este 80grade iar ce iti arata tie, putin trecut este ~ 83-85grade, temperatura normala de functionare la Diesel. Nu pune prea multa baza in acul ala, dar odata trecut de linia aia nemarcata, sa stii ca esti SAFE, adica motorul merge cum trebuie.

Termostatul era inchis pentru ca probabil este inca bun. Cit timp ceara din el e solida, nu o sa il impingi fara sa distrugi ceva acolo, arcul este acolo sa ajute revenirea in pozitia inchis. Daca vrei sa il verifici, il fierbi sau daca ai acces la un heatgun, il incingi cu ala si vezi cum se deschide.Vezi aici, min 10.50 cum este alcatuit http://www.220.ro/documentare/How-It-S-Made/izwRxmBx0i/" onclick="window.open(this.href);return false;

La masinile Diesel vechi este o problema aproape normala, la mersul in oras din cauza sarcinii mici pe motor si a faptului ca circuitul de incalzire al habitaclului nu este termostatat motorul se raceste bine mersi pe acolo. Acum deja s-au desteptat oamenii, termostateaza tot si pun rezistente de 1000W sa incalzeasca masina pina ajunge apa in temp.


Top
   
PostPosted: 10 Jan 2012, 21:02 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
@MainEvent cu prima ocazie o sa fac si o diagnoza, am cablu OBD dar momentan nu am laptop. si intradevar tot timpul am avut incalzirea pornita (asta erea oful meu cel mai mare)
@IRBabuin termostatul cel vechi erea inchis, si la faptul ca inca este bun m-am gandit si eu, chiar ma gandeam sa il duc pe cel nou inapoi la magazin si sa caut problema in alta parte. M-am tot gandit si pana la urma am hotarat sa il pun pe cel nou, am lasat masina pornita la relanti 15 20 min (cu caldura pornita) apoi vazand ca nu se ridica temperatura mai mult ca la celalalt mi-am zis ca am dat cu 320ron pe fereastra. Am iesit din oras si de la ultima trecere de pietoni la care am oprit calcand-o progresiv se vedea cu ochii cum se ridica acul de la temperatura pana putin peste linia intermediara unde a si ramas. Concluzia este ca termostatul vechi avea ceva, cu ala nu reusea sa se ridice doar o grosime de ac peste 50.
Am sa incerc sa incalzesc termostatul vechi cu ceva sa vad cum se deschide, dar tind sa cred ca deschide mai devreme decat trebuie. Alta explicatie nu am. Alt ceva nu am schimbat, nici macar sonda de temperatura, poate doar antigelul(dar nu cred ca e de aici diferenta asta asa mare)
Numai bine,
A D I

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
PostPosted: 14 Jan 2012, 16:07 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
Am facut urmatorul experiment si pentru ca si karete erea curios am decis sa scriu si aici.
Am incalzit termostatul cu un heatgun apoi l-am lasat sa se raceasca incet masurand temperatura cu un multimetru digital care are si o sonda de temperatura (care nu este prea exact dar altceva nu am avut) si am vazut ca pe la temperatura de 55grade inca nu este inchis complet. Asa am concluzionat ca este decalibrat. Am repetat operatiunea asta de 2 3 ori si intr-un final l-am lasat sa se raceasca. Dupa ce s-a racit ce sa vezi.... nu se mai inchidea complet. Ramanea foarte putin deschis incat puteam sufla aer prin el. Asta sau pentru ca l-am incalzit eu prea tare sau pentru ca in casa erea putin mai cald decat in garaj atunci cand am zis ca atunci cand l-am dat jos erea inchis. In concluzie dupa parerea mea erea defect din ambele puncte de vedere: si decalibrat dar nici nu se inchidea complet.

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
PostPosted: 15 Jan 2012, 12:01 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Am impresia că termostatul funcţionează după o curbă cu histerezis, adică la sensul invers al parcurgerii curbei de încălzire(temperatură-deschidere) punctele nu se suprapun. Ceva de genul magnetizării materialelor.
Ca exemplu, dacă la încălzire la temperatura de 84grade ar fi o deschidere de 5mm să zicem, la răcire tot la 84 de grade ar putea fi de ex. o deschidere de 7mm. Asta e teoria mea.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 15 Jan 2012, 20:59 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
Da, se poate sa ai dreptate cu histerezisul, dar la deschidere nu am putut masura corect temperatura, pentru ca sonda de temperatura masura defapt temperatura aerului suflat de heatgun care erea de peste 150grade. Asa am preferat sa il incalzesc apoi sa masor temperatura la inchidere. Oricum o problema el tot avea, pentru ca acum masina merge mult mai bine cu termostatul nou, temperatura trece de gradatia dinte 50 si 90, am mai multa caldura si motorul merge mult mai rotund si cu zgomot mai mic dupa ce se incalzeste.

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
PostPosted: 15 Jan 2012, 23:45 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Invata si tu sa scrii in limba asta a noastra, materna. Nu exista "erea", nu stiu ce scoli ai facut tu si cum ai absolvit, va ramane un mister, insa faptul ca se scrie "era" nu trebuie sa fie un mister.


Top
   
PostPosted: 17 Jan 2012, 14:59 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
ehe, daca nu am fost la scoala cand a trebuit... acum degeaba.... :D

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
PostPosted: 18 Jan 2012, 20:43 
Offline
User avatar

Joined: 11 Feb 2006, 13:33
Posts: 1067
Location: Tirgoviste
Ca să lămurim un pic treaba cu indicațiile la bord despre temperatura lichidului de răcire pun două poze (scuzați calitatea) făcute pe mașina mea:


Attachments:
Test 2.jpg
Test 2.jpg [ 48.78 KiB | Viewed 2051 times ]
Test 1.jpg
Test 1.jpg [ 54.39 KiB | Viewed 2051 times ]

_________________
Giulia 2,2 Diesel, AT8, Nero Vulcano

Ex:
156 mk 2, 2.0 JTS, gri metalizat, DB 18 LEK
159 JTDm, vișiniu, DB 19 LEK
Top
   
PostPosted: 18 Jan 2012, 21:25 
Offline
User avatar

Joined: 23 Jul 2008, 14:41
Posts: 96
Location: Brad, HD
Mie in mers imi sta acul pe linia dintre 50 si 90. Eu ma gandeam ca e impartit la jumatate indicatorul, ca linia respectiva ar reprezenta 70 de grade. Pe loc urca peste linie un pic, daca o las mai mult, o accelerez, ajunge si pana la 90 pe indicator. Deci, in realitate indicatorul se pare ca arata mai putin. :)
Chiar ma gandisem sa-i schimb termostatul.

_________________
ex: 2003 - Alfa 156 2.0 JTS facelift 166 cp


Top
   
PostPosted: 19 Jan 2012, 20:59 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Termostatul meu a decedat. Mai mult de 60-70 grade nu urca nici in forja maxima, nici stand pe loc.
Am montat alt termostat, Vernet, avand experienta destula cu aceasta marca, care nu mi-a facut niciodata vreo problema.
Am atasat niste foto edificatoare, o captura cu FES, sa vedeti functionarea corecta a unui termostat. Se observa ca urca apa la 88 grade, unde se deschide, temperatura scade pana la 85 grade unde se inchide, tot asa, ciclic, pana se egalizeaza temperatura apei din motor cu cea a radiatorului.
Apoi urca temperatura constant, termostatul ramanand deschis, pana la 98 grade cand se declanseaza termocontactul de la ventilator, care apoi se opreste la 87 grade si tot asa.
De asemenea atasez 2 fotografii cu ceasul indicator al temperaturii apei cand porneste ventilatorul si cand se opreste. Cam in zona aia trebuie sa oscileze acul! Cand aveti A/C ON acul va creste pana la 104-107 grade. E normal. Daca indica mai mult, pot fi probleme cu pompa de apa, curea distributie slaba sau radiator varza!
Asa trebuie sa functioneze corect ansamblul termostat-termocontact-senzor temperatura!
Inca un sfat: nu ii dati forja pana nu porneste ventilatorul. Abia atunci e safe!
De asemenea folositi antigel de calitate, amestec 50-50% cu apa demineralizata! Nu folositi apa chioara si/sau antigel no-name! Si nici doar apa, neaparat amestec cu antigel! Altfel va luati adio de la pompa de apa si termostat (si nu numai!). Antigelul nu e numai antigel, contine si lubrifianti, detergenti, anticoagulanti si alti aditivi. Si NU amestecati 2 antigeluri diferite (rosu cu albastru, etc). Culoarea e de fapt un colorant ce indica natura antigelului (glicoli, alcooli, etc...). Poate reactiona chiar nasparili si ies pagube.

Limpede?
Attachment:
File comment: Captura FES
Termostat TheRedHawk FORUM.JPG
Termostat TheRedHawk FORUM.JPG [ 101.99 KiB | Viewed 4097 times ]
Attachment:
File comment: FAN ON
FAN ON.jpg
FAN ON.jpg [ 46.68 KiB | Viewed 4096 times ]
Attachment:
File comment: FAN OFF
FAN OFF.jpg
FAN OFF.jpg [ 46.98 KiB | Viewed 4096 times ]

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 20 Jan 2012, 11:54 
Offline

Joined: 18 Jan 2012, 18:48
Posts: 5
Car: alfa romeo 156
Nici mie nu imi trece temperatura de linia dintre 90 si 50 de grade o singura data mia crescut la 90 cand iam dat pana pe rosu dar era putin mai cald afara.De ex ieri a fost foarte frig si mia stat vreo 2 ore putin mai sus de 50 grade


Top
   
PostPosted: 20 Jan 2012, 12:11 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jun 2008, 13:19
Posts: 33
Car: AR SW 156
Location: Bucuresti, Romania
@vladutz13 - termostat bulit - a ramas blocat pe deschis. Aceeasi problema o aveam si eu : nu se ridica indicatorul decat putin peste 50 oricat de mult forjam masina; s-a rezolvat prin schimbarea termostatului.

O zi cat mai buna.

Drive Safe.

_________________
Drive Safe
AR SW 156, 2001, 1.9 JTD 8v, Grigio chiaro


Top
   
PostPosted: 20 Jan 2012, 13:02 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
Prezenta sau absenta scutului pentru motor poate influenta temperatura apei?
Eu nu am astfel de scut si ma gandesc ca asta poate fi un motiv pentru care temperatura nu ajunge la 90 (pe ceas, sau ca sa porneasca ventilatorul) mai ales iarna.

LE: Daca scot furtunul de jos al radiatorului imi curge tot antigelul??? Sau mai ramane pe undeva?
Intreb pentru ca toata lumea mi-a zis ca intra 6l antigel si au intrat aprox 4L

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
PostPosted: 20 Jan 2012, 13:49 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Nu, nu influenteaza scutul. Eu nu am scut.
In motor mai raman 2-3 litri de antigel, indiferent ce i-ai face.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 20 Jan 2012, 14:25 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4322
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Vreau sa fac o spalare a radiatorului de incalzire interioara cu o solutie de curatat (liqui moly). Recomandabil sau nu prea?

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 20 Jan 2012, 14:45 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
as zice nu prea. doamne fereste e pe moarte si ii cam accelerezi procesul..

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 20 Jan 2012, 15:16 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4322
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Oricum am de schimb, dar munca e enorma. Poate sa-l curat doar cu un furtun cu apa curata la o presiune moderata.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 20 Jan 2012, 15:53 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
alexmirica Quote:
Nu, nu influenteaza scutul. Eu nu am scut.
In motor mai raman 2-3 litri de antigel, indiferent ce i-ai face.
Asta ma ingrijoreaza ca in motor nu stiu sigur ce antigel erea (as tinde sa zic verde) pentru ca avea culoarea ruginie cu multe depuneri, eu am pus HEPU Rosu si s-au amestecat. Ce as putea face, sa il mai schimb o data? sau sa bag in motor apa pana il scot pe tot ala vechi apoi sa pun din nou alt antigel nou???

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
PostPosted: 20 Jan 2012, 15:56 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
da, poti face o spalare cu apa distilata pana il scoti.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 04 Mar 2012, 20:58 
Offline

Joined: 09 May 2009, 13:17
Posts: 41
Location: Iasi
Nu prea ma pricep la radiatoare, ce branduri ar fi mai bune...chiar n-am idee...cat de curand trebuie sa dau comanda la unul...pe un site am gasit la preturi ok urmatoarele branduri: NRF, Thermotec, Nissens, Hella, Ava cooling, Valeo. Un sfat pentru achizitie? Cam cum s-ar situa astea unul fata de altul? Si sa nu uit si de lichid de racire....exista vreun brand indicat pentru alfe?...pe acel stick de sub capota scrie doar "climafluid permanent -40grade"...pana acum am avut ceva albastru...am inteles ca e importanta si culoarea in functie de motor si vechime...motor 1.8TS, an 2001...

Problema mea e ca in urma a doua drumuri lungi am observat ca temperatura apei crestea pana la gradatia dintre 90 si 130 mijloc, odata ce ma apropiam de orase adica mergeam cu viteza mai mica/foloseam trepte inferioare de viteza...si singura modalitate sa reduc temperatura ca sa nu trebuiasca sa opresc, era sa "scap" la drum intins/viteza mare dar nu foarte mare...aprox 140-150...cand am ajuns acasa am constatat ca pierdusem ceva lichid de racire pe undeva...nu mai era nivelul care trebuie in compartimentul cu pricina...si impreuna cu "mecanicul" la distanta, am concluzionat ca e de vina radiatorul...


Top
   
PostPosted: 04 Mar 2012, 21:58 
Offline

Joined: 09 May 2009, 13:17
Posts: 41
Location: Iasi
"Exista 2 tipuri de antigel cu silicat si fara adica, pt radiatoare de cupru si pt radiatore de aluminiu, cel cu silicat (albastru) e pt radiatoare de cupru, cel fara silicat e pt radiatoare de aluminiu (rosu)"

E corecta afirmatia?....am tot citit pe forumuri si parca eram la mica barfa de la nebuloasa ce o au toti cu acele culori si compozitii...incolor, verde, albastru, rosu, roz, mov, cu silicati, fara silicati, pe baza de etilenglicol sau pe alta baza, cu proprietati de ungere sau nu...which is which???please, an insight...


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 750 posts ]  Go to page Previous 121 22 23 24 2530 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited