It is currently 01 Dec 2024, 07:44

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1332 posts ]  Go to page Previous 120 21 22 23 2454 Next
Author Message
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 26 Jul 2021, 23:15 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6693
Location: Brasov... oarecum.
De ce n-ai incarca pana la 100%?

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 26 Jul 2021, 23:24 
Offline
User avatar

Joined: 08 Oct 2010, 20:59
Posts: 1089
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
Aproape acum 5 ani, userul @tomi_alfa mi-a trimis un mesaj cu un link care a pus baza "electrificarii" creierului meu. Deci intr-o oarecare masura datorita AlfaClub am ajuns eu sa acumulez din ce in ce mai multe informatii privind masinile electrice.

Tot cam prin acceasi perioada, angajatorul meu la acea vremea facea un nou deployement de laptopuri in organizatie. Eu lucrand in IT aveam acces la laptopuri care urmau sa fie trimise la casat. Procedura urma cai ecologice asa ca inainte de a fi trimise de la noi scoateam bateriile din ele si asa ne-am trezit la sfarsit cu 2-3 cutii pline cu baterii de laptop. Multe din acele baterii erau perfect bune asa ca am hotarat sa fac eu ceva cu ele. La un scurt google search am descoperit ca oamenii folosesc celulele din astfel de baterii pentru diferite aplicatii (biciclete, power wall-uri, etc). Am inceput sa cochetez cu ideea de a transforma bicicleta sotiei mele intr-un electrica pentru a o folosii zilnic pe drumul spre si dinspre locul de munca. Am cumparat de pe amazon un kit de motor pentru bicicleta asa ca tot ce imi mai trebuia era "sursa" de curent pentru motor. Asa am ajuns usor usor sa desfac sute de baterii dell pentru a extrage din ele celulele de curent. Asa am ajuns sa invat cum opereaza o celule Li-Ion si cum poate ea fi folosita. Dupa aproximativ 1 luna de munca zilnica "in timpul orelor de munca" bateria mea pentru bicicleta era gata. Am fost total dat pe spate de faptul cum accelera vechea bicicleta si in ce monstru o transformasem (motorul cumparat era de 1000w adica 1kw, deci cam 1.33Caluti). Credeti-ma ca toata lumea ramanea absolut muta dupa ce dadea o tura cu noua mea bicicleta electrica. Am facut si niste teste cu ea bineinteles....mergea cam 100km range daca mai ajutai si tu pedaland.
Asta e o poza cu bateria pe care acum o tin in debara, nu am mai mers pe bicicleta asta de mai mult de un an.
Attachment:
IMG_20210726_222829.jpg
IMG_20210726_222829.jpg [ 3.59 MiB | Viewed 1367 times ]
Ce este o celula Li-Ion? Este o "baterie re-incarcabila" care la acest moment ofera cel mai mare randament de energie/greutate, deci si de accea este folosita in toate electronicele de azi. Cel mai popular format al unei celule Li-Ion este modelul 18650 care arata cam asa:
Image

Toate laptopurile construite pana in 2015 aveau asa ceva in ele. Acum laptopurile au devenit din ce in ce mai subtiri asa ca a fost necesar sa se gaseasca alte formate de baterie (similare cu cele de telefoane).
O sa vorbesc despre celula 18650 deoarece e cel mai usor de inteles. 18650 este formatul bateriei si este produsa de multi producatori (samsung/panasonic/sony etc.) Bineinteles ca fiecare producator alege o chimie putin diferita pretinzand ca a lor e cea mai buna. Asta este irelevant.....ce este relevant la o astfel de celula sunt 2 aspecte:
1. Capacitatea. 18650 a fost prima oara folosita prin 1994 avand 0.5Ah. Astazi exista astfel de celule care pot tine in ele chiar si 3Ah.
2. Puterea de descarcare. Este specifica in 1C,2C,3C etc. 1C inseamna ca poate fi descarcata cu 1x capacitatea ei de incarcare. Adica daca avem o celula de 2Ah si suporta 1C la descarcare, atunci ea suporta maxima descarcare cu 2 Amperi. Adica tine fix 1 ora daca o descarci complet la capacitate maxima. Cele mai multe sunt 3C dar exista si modele 10C care sunt folosite in general in unelte de mana. Exemplu o bormasina de mana care are nevoie de forta mare sa stranga suruburi. In cazul lor, este necesar de celule cu putere mare de descarcare. De obicei celulelel sunt ori/ori, deci nu exista celulele de capacitate foarte mare dar care sa descarce si multi Amperi instant.

Bun, acum sa vorbim putin de energia pe care o celula o stocheaza. Continuam exemplul de celula de 2Ah. Toate, si absolut toate celulele Li-Ion are voltaj nominal de 3.7Volti. Cand celula este dercarcata complet arata 3.2V, cand e la 100% arata 4.2V. Partea mai complicata este ca o celula Li-Ion nu se descarca cursiv. Iata un grafic care arata descarcare unei celule 18650 de 2Ah la 2Amperi.
Attachment:
Screenshot 2021-07-26 232342.png
Screenshot 2021-07-26 232342.png [ 91.02 KiB | Viewed 1368 times ]
Se vede ca marea majoritate a energiei se afla intre 3.4v si 3.9v si deci de aceea e destul de greu de ghicit un procentaj exact al unei baterii.

Acum sa trecem la incarcarea unei astfel de celule. Deci cum am zis, 4.2 este voltajul la care celula este 100% incarcata. Poti sa o incarci si mai sus de atat deoarece ea accepta curent. Problema este ca ea incepe sa se incalzeasca din ce in ce mai tare pana explodeaza. Asta e si motivul pentru care exista niste module de protectie pe astfel de baterii. O alta problema la astfel de celule este ca daca o tii mereu la 100% incarcata chimia din ea incepe usor usor sa se opreasca si deci scade capacitatea de stocare. Acelasi lucru se intapla si daca o descarci prea mult, gen sub 3.2V.

Hai sa vedem acum cum folosim o astfel de celula intr-o configuratie mai mare. Motorul meu de bicicleta mergea la 48V si deci eu aveam nevoie de mai multe celule inseriate pentru a obtine acel voltaj. Eu am mers o configuratie de 13 celule inseriate, adica 13x3.7V=48.1V nominal. Cand bateria e complet incarcata avem 13x4.2V=54.6V. Bun, deci am voltaj dar oare am si suficienti amperi la descarcare? Celulele mele fiind unele vechi si nu erau cu capacitate mare de descarcare, nu faceau fata asa ca am pus 8 in paralel. Astfel ai de 8x puterea de descare a unei singure celule. Daca va uitati la poza o sa vedeti ca bateria mea de bicicleta are in total 104 celule. O sa vedeti ca atunci cand cumparati un "pack" de celule se mentioneaza pe el xSxP, adica cate celule sunt inseriate si cate sunt in paralel. A mea este 13s8p.
Va povesteam putin mai sus ca este un real pericol sa incarci o astfel de celula peste 4.2v. Cum incarci un "pack" care are mai multe celule inseriate? Ai 2 variante:
1. incarci fiecare celula in parte pana la 4.2v. Super mega costisitor. Nu stiu sa foloseasca cineva metoda asta.
2. se monteaza un BMS (battery management system) pe "pack". Acesta monitorizeaza voltajul fiecarei celule in parte si opreste incarcarea atunci cand o singura celula ajunge la 4.2v. Nu conteaza la ce voltaj se afla restul celulelor, acesta opreste de tot incarcarea. Unele BMS-uri mai desptepte pot face o "balansare" a celulelor, adica sa ia curent din aia mai incarcata si sa bage in celelalte mai descarcate, pentru a le aduce pe toate la acelasi nivel de voltaj. In timp se poate ajuge ca celulele sa devina ne-balansate deoarece celulele nu imbatranesc fix in acelasi ritm. Unele scad in capacitate mai repede decat altele si deci avand o capacitate mai mica.....se incarca mai repede (ajung mai repede la 4.2v decat celelalte cu care sunt inseriate).

Acum hai sa scalam tot ce am povestit mai sus la nivel mare, si sa ne gandim la bateria unei masini electrice. Tesla model S are in podeaua masinii mii de astfel de celule 18650 facute de Panasonic. Nu stiu pe de rost in ce configuratie sunt puse dar va zic la Nissan Leaf. Nissan Leaf nu are celulele 18650 ci are ceva facut de ei strict pentru masina asta. Sunt 96 de celule inseriate, deci 96x3.7v=355.2 Volti. Daca nu ma insel configuratia lor este 96s2p pentru bateria de 40kwh si 96s3p pentru cea de 62kwh.

E multa informatie si e greu de tinut minte peste noapte asa ca va dau concluzia:
- da, avem nevoie de niste baterii mai destepte si mai sigure care sa nu explodeze daca se supra-incarca (exemplu bateria de 12v de masina care o poti tine la incarcat non stop). avem nevoie de baterii cu densitate mai mare si care sa suporte incarcari mai rapide. avem nevoie sa nu mai fie asa complicat subiectul ca orice om sa inteleaga cand bateria nu mai e buna. avem nevoie de baterii care sa nu mai fie inseriate. In momentul de fata daca o singura celula din cele 96 inseriate cedeaza, tot modulul este considerat defect (de aceea bateriile de laptop se arunca atat de repede....e suficient sa cedeze o singura celula)

_________________
din 08.2024 - 2020 Kia E-Niro 64kwh 204CP - New Red
Ex: 06.2021 - 09.2024 - 2018 Nissan Leaf Accenta 40kwh 150CP - Alba
Ex: 11.2019 - 07.2024 - 2016 Seat Leon ST 2.0tdi 150CP DSG - Negru
Ex: 05.2020 - 06.2021 - 2013 Alfa MiTo 1.3mJTD 85CP - Nero Etna
Ex: 09.2019 - 11.2019 - 2015 Renault Clio Estate 1.5 dCi 90CP - Alba
Ex: 03.2016 - 09.2019 - 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4MAir 170CP - Rosso Competizione
Ex: 10.2012 - 04.2016 - 2006 Alfa Romeo GT 1.9mJTD 150CP - Grigio Lipari
Ex: 11.2009 - 05.2013 - 2002 Fiat Stilo Coupe 1.8Mpi 133CP - Rosso Tiziano


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 26 Jul 2021, 23:37 
Offline
User avatar

Joined: 08 Oct 2010, 20:59
Posts: 1089
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
yux_mm Quote:
De ce n-ai incarca pana la 100%?
deoarece grabesti inbatranirea celulelor, iar dupa ceva timp te trezesti ca mai poti face doar 70% din km pe care ii faceai cand masina era noua.

Aplic acelasi lucru (cat pot si eu) la telefonul meu si laptopul meu. Telefonul incerc sa nu-l incarc peste noapte ca asa sigur ma trezesc cu el dimineata la 100% iar laptopul, i-am bagat un soft care tine bateria mereu la 60%. Ii dau sa se incarce maxim doar cand stiu ca urmeaza sa lucrez pe el departe de o priza.

Sunt si genul care pune totul pe OLX, si totusi imi doresc da vand un produs functional....ca e laptop sau telefon.

Da, stiu.....nu ma bucur de maximul oferit de produsele noastre electronice, insa eu ma gandesc mai mult la longevitatea lor.

_________________
din 08.2024 - 2020 Kia E-Niro 64kwh 204CP - New Red
Ex: 06.2021 - 09.2024 - 2018 Nissan Leaf Accenta 40kwh 150CP - Alba
Ex: 11.2019 - 07.2024 - 2016 Seat Leon ST 2.0tdi 150CP DSG - Negru
Ex: 05.2020 - 06.2021 - 2013 Alfa MiTo 1.3mJTD 85CP - Nero Etna
Ex: 09.2019 - 11.2019 - 2015 Renault Clio Estate 1.5 dCi 90CP - Alba
Ex: 03.2016 - 09.2019 - 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4MAir 170CP - Rosso Competizione
Ex: 10.2012 - 04.2016 - 2006 Alfa Romeo GT 1.9mJTD 150CP - Grigio Lipari
Ex: 11.2009 - 05.2013 - 2002 Fiat Stilo Coupe 1.8Mpi 133CP - Rosso Tiziano


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 27 Jul 2021, 07:17 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3174
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Legat de telefon am citit si eu fel de fel, una din ele sa nu fie lasat sa se descarce de tot ci cand ajunge la 10-15% sa fie pus la încărcat. Eu de exemplu imi las telefonul in fiecare seara la încărcat, acum am unul Sony si periodic isi face un ciclu de încărcare lung, parca 10 ore unde ii face o împrospătare probabil. Nu am avut niciodată probleme cu bateria vreunui telefon încărcând 100% peste noapte, dar am observat ca isi pierde proprietățile atunci cand il folosesc in priza.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 27 Jul 2021, 09:58 
Offline
User avatar

Joined: 08 Oct 2010, 20:59
Posts: 1089
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
Vin cu o completare scurta la tot postul de aseara:

In primul rand detalii despre un modul de baterie Tesla Model S. O baterie completa are cam 12-13 module in functie de configuratia masinii. " Model S modules are comprised of 3400mAh (3.4Ah) cells arranged in a 74p6s configuration"
https://www.evwest.com/catalog/product_ ... cts_id=463

Orice producator de celule Li-Ion specifica cate cicluri garanteaza pentru celula respectiva. Din ce stiu eu, ar fi cam 500 cicluri. Uite un exemplu de consumul de cicluri in functie de limita superioara de incarcare:
- 99% - 0.82 cicluri
- 95% - 0.57 cicluri
- 90% - 0.39 cicluri
- 85% - 0.26 cicluri
- 80% - 0.17 cicluri
- 75% - 0.10 cicluri
- 70% - 0.05 cicluri
- 60% - 0.02 cicluri
- 56% - 0.01 cicluri

Bineinteles, asta e doar o simulare. Nu toate celulele trebuie sa urmeze aceasta simulare insa toate urmeaza acelasi principiu. Ideea e ca daca incarci pana la 90% in loc de 100%, dublezi viata celulei Li-Ion. Exista acelasi principiu si pentru descarcare dar nu stiu sa existe simulari si nu afecteaza celula atat de rau.

Pe langa faptul ca o incarcare pana la 100% consuma din ciclurile permise, incalzeste si mai tare celula ceea ce o face in timp sa-si piarda din propietati. Daca apoi nici nu o descarci rapid sub cei 100% (adica o lasi incarcata), reactia chimica in interiorul celulei continua omorand-o incet incet. Fix asta se intampla la laptopuri si de aceea ele nu depasesc 2-3 ani. Le incarcam mereu pana la 100% si apoi le tinem si in priza, bateria stand degeaba la 100%.

_________________
din 08.2024 - 2020 Kia E-Niro 64kwh 204CP - New Red
Ex: 06.2021 - 09.2024 - 2018 Nissan Leaf Accenta 40kwh 150CP - Alba
Ex: 11.2019 - 07.2024 - 2016 Seat Leon ST 2.0tdi 150CP DSG - Negru
Ex: 05.2020 - 06.2021 - 2013 Alfa MiTo 1.3mJTD 85CP - Nero Etna
Ex: 09.2019 - 11.2019 - 2015 Renault Clio Estate 1.5 dCi 90CP - Alba
Ex: 03.2016 - 09.2019 - 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4MAir 170CP - Rosso Competizione
Ex: 10.2012 - 04.2016 - 2006 Alfa Romeo GT 1.9mJTD 150CP - Grigio Lipari
Ex: 11.2009 - 05.2013 - 2002 Fiat Stilo Coupe 1.8Mpi 133CP - Rosso Tiziano


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 27 Jul 2021, 10:47 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1319
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Godzzi, la EQC acel 100% nu e de fapt 100% intrucat exista un buffer, astfel incat sa previna incarcarea completa. E 100% din ce e posibil sa incarci fara a periclita capacitatea bateriei. La fel inteleg ca e si 0%, adica bateria mai are, dar ptr a preveni descarcarea completa, oricum nu-mi propun sa scad vreodata sub 15-20% ptr linistea mentala:)
Eu incarc momentan doar la 50kW care au un ciclu constant, asa cum e si pe graficul tau. La cele rapide 150+, e taiat din ce inteleg de la 80% tocmai ptr a preveni supraincalzirea bateriei, de aia charging curve are o scadere brusca dupa 80%. Nu stiu daca intamplator, producatorii mereu se refera la timpi de incarcare ptr 0-80% la Rapid chargers sau tocmai ptr ca asta e ritmul rapid, ce e dupa 80% e cam fara rost?

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 27 Jul 2021, 10:54 
Offline
User avatar

Joined: 08 Oct 2010, 20:59
Posts: 1089
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
timpii de incarcare trecuti in materialele de marketing sunt 20-80%

stiu ce zici, asta e diferenta intre valorile unei baterii brute vs baterie neta. Tesla sunt singurii care permit 100% folosirea bateriei. Leaf-ul are baterie de 40 si utila de 36. EQC are de 85 si utila 80. Problema e ca nu sti cum este folosit acel buffer. V-am zis ca am diagnoza pentru leaf si pot vedea fiecare celula cat de incarcata este. La 98%, celulele sunt deja la 4.2v adica 100% incarcate. Nu prea am idee la ce folosesc ei cei 4kwh buffer. Nu am idee cum cei de la Mercedes folosesc acel buffer. Astfel de detalii nu sunt trecute pe nicaieri, si dpmdvdr este o problema.

cat de scadere, ai dreptate. 0% in bord inseamna peste 5% in baterie. Am simtit-o pe pielea mea acest weekend, dar oare toti producatorii fac asa? Din nou.....lipsa detaliilor.

_________________
din 08.2024 - 2020 Kia E-Niro 64kwh 204CP - New Red
Ex: 06.2021 - 09.2024 - 2018 Nissan Leaf Accenta 40kwh 150CP - Alba
Ex: 11.2019 - 07.2024 - 2016 Seat Leon ST 2.0tdi 150CP DSG - Negru
Ex: 05.2020 - 06.2021 - 2013 Alfa MiTo 1.3mJTD 85CP - Nero Etna
Ex: 09.2019 - 11.2019 - 2015 Renault Clio Estate 1.5 dCi 90CP - Alba
Ex: 03.2016 - 09.2019 - 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4MAir 170CP - Rosso Competizione
Ex: 10.2012 - 04.2016 - 2006 Alfa Romeo GT 1.9mJTD 150CP - Grigio Lipari
Ex: 11.2009 - 05.2013 - 2002 Fiat Stilo Coupe 1.8Mpi 133CP - Rosso Tiziano


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 04 Aug 2021, 10:05 
Offline
User avatar

Joined: 08 Oct 2010, 20:59
Posts: 1089
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
Nu prea stiu unde sa pun asta asa ca-l pun aici:
https://www.youtube.com/watch?v=-fusUxEPwsw

Singurul lucru pe care-l stiam din tot lantul de aprovizionare era ca intradevar latexul vine de la arborele de cauciuc. Ce urma dupa.....am aflat acum.
Ce mi se pare interesant e ca atunci cand au aparut masinile electrice, ele au fost blestemate deoarece lithiul se extrage din multe tari din Africa care nu respecta standarde de calitate in mina, sau in care sunt zone de razboi locale.

Concluzia mi-o trag singur. Viata asta pe care noi toti o traim are un cost urias asupra altor indivizi. Atata timp cat noi traim in aceasta economie globala unde totul este condus de catre profit, o sa existe situatii ca acestea............oare mai ajunge cineva in "rai" in aceste conditii? :D

_________________
din 08.2024 - 2020 Kia E-Niro 64kwh 204CP - New Red
Ex: 06.2021 - 09.2024 - 2018 Nissan Leaf Accenta 40kwh 150CP - Alba
Ex: 11.2019 - 07.2024 - 2016 Seat Leon ST 2.0tdi 150CP DSG - Negru
Ex: 05.2020 - 06.2021 - 2013 Alfa MiTo 1.3mJTD 85CP - Nero Etna
Ex: 09.2019 - 11.2019 - 2015 Renault Clio Estate 1.5 dCi 90CP - Alba
Ex: 03.2016 - 09.2019 - 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4MAir 170CP - Rosso Competizione
Ex: 10.2012 - 04.2016 - 2006 Alfa Romeo GT 1.9mJTD 150CP - Grigio Lipari
Ex: 11.2009 - 05.2013 - 2002 Fiat Stilo Coupe 1.8Mpi 133CP - Rosso Tiziano


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 06 Aug 2021, 23:22 
Offline
User avatar

Joined: 08 Oct 2010, 20:59
Posts: 1089
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
Sa mai vin cu niste update-uri despre masina.
- am facut RAR-ul dar cu putine nabadai. Masina mi-a venit fara COC iar noile reguli RAR spun ca toate masinile construite dupa August 2018 au nevoie obligatoriu de COC. Am reusit pana la urma sa vorbesc cu cei de le Nissan Romania si mi-au eliberat unul pe care l-au scanat si trimis pe mail deoarece COVID si nimeni nu lucreaza la birouri. Exact asta a fost problema la RAR ca documentul nu era autentic. Pana la urma cu niste intrebari la "sefu" a dat-o inainte. Cica au reusit deoarece masina are co2 zero si au putut sa faca un fel de bypass la acel requirement. In rest masina a stat pe banc mai putin de 2 minute, faruri, frane, si 5 secunde la suspensii.
- mai e de inscris masina la impozite si apoi prin toamna sa merg sa-mi iau numerele negre.
- azi am fost la AutoCobalcescu sa-mi inlocuiasca piesa ADAS care-mi dezactiva senzorii de unghi mort. Reolvat pe garantie si masina merge brici, fara nicio eroare.
- mi-am cumparat un plastip negru lucios si am vopsit partea de jos a barii fata. Arata ceva mai frumusel asa. Doresc sa fac tot plafonul negru dar cu folie.
- de mers, merge super. La inceput va spuneam ca nu foloseam E-pedal (one pedal driving), insa am inceput chiar sa-l folosesc cand se merge bara la bara. E foarte usor sa misti masina putin cate putin doar cu o pedala. Cand se da drumul la trafic, il dezactivez.
- am tot intrat in multe comunitati de Leaf care-si posteaza vechimea, numarul de km si nivelul de viata al bateriei. Zilele astea a postat un portughez care avea 170k km si avea 87% SOH. In rest mare majoritatea au intre 90-92%.


Attachments:
WhatsApp Image 2021-07-24 at 12.47.09 PM.jpeg
WhatsApp Image 2021-07-24 at 12.47.09 PM.jpeg [ 344.11 KiB | Viewed 1109 times ]

_________________
din 08.2024 - 2020 Kia E-Niro 64kwh 204CP - New Red
Ex: 06.2021 - 09.2024 - 2018 Nissan Leaf Accenta 40kwh 150CP - Alba
Ex: 11.2019 - 07.2024 - 2016 Seat Leon ST 2.0tdi 150CP DSG - Negru
Ex: 05.2020 - 06.2021 - 2013 Alfa MiTo 1.3mJTD 85CP - Nero Etna
Ex: 09.2019 - 11.2019 - 2015 Renault Clio Estate 1.5 dCi 90CP - Alba
Ex: 03.2016 - 09.2019 - 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4MAir 170CP - Rosso Competizione
Ex: 10.2012 - 04.2016 - 2006 Alfa Romeo GT 1.9mJTD 150CP - Grigio Lipari
Ex: 11.2009 - 05.2013 - 2002 Fiat Stilo Coupe 1.8Mpi 133CP - Rosso Tiziano
Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 13 Aug 2021, 21:14 
Offline
User avatar

Joined: 29 Sep 2018, 17:27
Posts: 373
Car: Giulia Veloce
Sa ne pregatim...
https://www.youtube.com/watch?v=YVtKDz0eW7g


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 14 Aug 2021, 00:12 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6693
Location: Brasov... oarecum.
E ok. Suzy in a ei Tesla nu o sa mearga cu 80 pe autostrada. O sa stea la trena in urma mea cu 50 ca stie ca daca o arde aiurea ajunge la destinatie abea a doua zi calendaristica.
Godzi ne-a explicat mai devreme cum a trecut prin fenomenul "incurca lume" :lol:

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 14 Aug 2021, 08:36 
Offline
User avatar

Joined: 29 Sep 2018, 17:27
Posts: 373
Car: Giulia Veloce
:lol:


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 14 Aug 2021, 14:15 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1319
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Daca Suzy are Model S Plaid, are timp de un full charge, 2 steakuri si o ora de somn pana o prinzi din urma😄

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 14 Aug 2021, 14:21 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6693
Location: Brasov... oarecum.
Asta doar pe autobahn... :lol:

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 16 Aug 2021, 10:48 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1319
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Apropo de Suzy, cred ca mai degraba te referi la John si Steve in Tesla, foarte rar am vazut conducatoare auto de Tesla. Am facut niste observatii demografice si segmentul vazut in proportie de 95% sunt tineri intre 20-30 ani, sapca cu cozoroc la spate unii, cel mai probabil la prima masina. Asta la Model 3, ptr ca S-uri se vad f rar.
Suzy conduce probabil EQC sau E-Tron, am vazut o explozie mai nou in zonele alea cu stradute inguste din Clapham si Putney. E probabil ex-Velar driver care acum isi duce copiii la scoala dintr-un colt al strazii in celalalt cu emisii 0.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 16 Aug 2021, 12:12 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6693
Location: Brasov... oarecum.
Da, probabil J & S, cam asa am vazut si eu. Suzy era ca asa a zis flacaul in video, poate ca nici el nu si-a facut toate temele.
Obzervatia mea personala e ca la S soferul tipic e mascul de la sectia geriatrie. Probabil si datorita pretului. Model 3 e barbatul de 35-40 low-medium management, aspirational high management si a vazut el ca daca porti o electrica si un ceas marca X la mana, invarti in mana ultimul ragnet de iFon, da bine la networking si la imagine si te ajuta sa ajungi mai repede pe culmile cele mai inalte ale gloriei.
Revenind la Suzy, cel mai probabil sa ai dreptate. A dat RRul pe ceva echivalent ca marime, dar 0 emisii "at the tailpipe", cum zice TFLul :naughty:

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 17 Aug 2021, 09:23 
Offline
User avatar

Joined: 08 Oct 2010, 20:59
Posts: 1089
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
yux_mm Quote:
Godzi ne-a explicat mai devreme cum a trecut prin fenomenul "incurca lume" :lol:
Vreau sa se inteleaga ca asta se aplica Leaf-ului astazi. Daca bateria ar fi fost mai mare (asa cum au alte electrice) sau daca am fi avut mai multe statii de incarcare (sper ca intr-un viitor) atunci mergeam cu 130 lejer.

Am facut o scurta iesire cu familia in Bulgaria in acest weekend si am luat TDI-ul din semnatura. Nu il mai pornisem de mai bine de 1 luna asa ca experienta a fost "fresh" sa zic asa. Iata un scurt feedback:
Negative:
- Lenes. M-am obisnuit cu reactia instanta electricei iar acum cand am condus iar ICE, mi s-a parut initial ca pedala de acceleratie nu e conectata cu ce-ti livreaza masina :)). Este interesant cum 150 de cai electrici se simt fata de 150 de cai diesel. TDI-ul nu are nicio sansa in fata electricului. Incep sa cred ca electricele sunt artificial limitate la viteze mici, deoarece chiar si de la 120 la 140 electrica urca imediat (145km/h fiind vmax), in timp ce TDI-ul urca mult mai greu.
- Zgomot si vibratii. O data ce te obisnuiesti fara ele, incepi sa le observi si simti imediat in ICE.
- Plecari de pe loc sau acceleratii mai puternice de la viteze mici. Mie mereu mi s-a parut DSG-ul ca fiind o cutie foarte buna si rafinata insa acum am observat niste limitari. Cand mergi bara la bara de exemplu la electrica poti modula perfect acceleratia si de ex poti sa o misti de pe loc cu viteza melcului. Pentru orice fel de ICE, acest lucru e oarecum imposibil fara sa patinezi ambreajul la nesfarsit si chiar si asa ar fi foarte greu. La fel se intampla si cand incerci sa modulezi acceleratia cand apesi mai puternic si se face kick-down.

Pozitive:
- Nu stai cu ochii pe range si nu iti faci extra calcule pe unde opresti si incarci/alimentezi. Cum am zis mai sus, cred ca asta se rezolva in timp. Multi tot ziceau ca la electrice ai range anxiety. Si la ICE ai avea daca mergi prin Africa stiind ca urmatoarea pompa e la 700km distanta. Deci clar, problema electricei este reteaua de statii.
- Tot din cauza ca ai pompe peste tot, mergi lejer cu 130-140 si nu incurci pe nimeni pe autostrada.


Maine am drum prin zona Galatiului si mergem cu electrica. O sa revin cu o descriere....
-

_________________
din 08.2024 - 2020 Kia E-Niro 64kwh 204CP - New Red
Ex: 06.2021 - 09.2024 - 2018 Nissan Leaf Accenta 40kwh 150CP - Alba
Ex: 11.2019 - 07.2024 - 2016 Seat Leon ST 2.0tdi 150CP DSG - Negru
Ex: 05.2020 - 06.2021 - 2013 Alfa MiTo 1.3mJTD 85CP - Nero Etna
Ex: 09.2019 - 11.2019 - 2015 Renault Clio Estate 1.5 dCi 90CP - Alba
Ex: 03.2016 - 09.2019 - 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4MAir 170CP - Rosso Competizione
Ex: 10.2012 - 04.2016 - 2006 Alfa Romeo GT 1.9mJTD 150CP - Grigio Lipari
Ex: 11.2009 - 05.2013 - 2002 Fiat Stilo Coupe 1.8Mpi 133CP - Rosso Tiziano


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 17 Aug 2021, 20:46 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 891
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
Dacă ai timp, neapărat un pește bun pe faleza Dunării, la Blue Aqua.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 19 Aug 2021, 09:35 
Offline
User avatar

Joined: 08 Oct 2010, 20:59
Posts: 1089
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
Operatiunea "recuperare soacra de la tara" este completa :)
Ora 9, baterie 94% si range afisat 264km. Destinatie propusa, Kaufland Focsani la 211km distanta. range-ul a inceput sa scada destul de mult pe cei 35km de A2 deoarece waze-ul m-a luat pe varianta Mizil. Ma apropiam de Buzau iar range-ul afisat fata de km ramasi au inceput sa fie cam identici. Pe Plugshare am observat o statie de incarcare la Kaufland in Buzau care era tag-uita ca fiind defecta insa apareau altii care au incarcat acolo in ultimele zile. Am hotarat sa facem un popas acolo. Am reusit sa bag masina la incarcat cat am fost cu totii la toaleta si am cumparat ceva rapid de mancat. Am stat maxim 35 de minute pana cand am luat putin curent.
Planul a ramas identic si anume sa bag curent la Focsani deoarece locatia unde mergeam era mai departe de Focsani si era necesar sa avem curent si pentru drumul de intoarcere la Focsani. Deoarece bagasem putin curent la Buzau, nu a mai fost necesar sa fiu atent la viteza asa ca i-am dat blana pana la Focsani.
Ajunsi la Focsani, am pus masina la incarcat pana la 91%, timp in care am mai cumpart una alta de la Kaufland.

Am ajuns la tara dupa 7 ore si aprox 280km. Greseala cea mai mare a fost ca am luat-o pe varianta A2-Mizil deoarece sunt ceva lucrari acolo si am ajuns sa pierdem mult timp.

La intoarcere, dupa ce masina a stat la incarcat in curte la tara (a incarcat maxim 10%), am avut baterie suficienta sa mergem direct pana la Buzau unde am pus iar masina la incarcat. Am ajuns cu 11% si dupa calculele mele aveam nevoie de minim 75% sa pot ajunge acasa. Am stat pana la 82% dar am stat mai mult cu 30 min fata de cat ar fi trebuit sa stau. Statia de incarcare chiar daca era de 50kw, incarca cu maxim 22kw. Am ajuns acasa dupa 5 ore, adica cam cu 90minute in plus fata de un ICE.

Per total pot spune ca au fost 560km foarte ok. Intaraseste idea ca poti merge cu electrica in afara orasului dar nu contra timp. La fiecare 2-3 ore, trebuie sa mai adaugi 1 ora timpi de incarcare. Singura mea nemultumirea este asupra statiei care nu incarca cu viteza afisata.

_________________
din 08.2024 - 2020 Kia E-Niro 64kwh 204CP - New Red
Ex: 06.2021 - 09.2024 - 2018 Nissan Leaf Accenta 40kwh 150CP - Alba
Ex: 11.2019 - 07.2024 - 2016 Seat Leon ST 2.0tdi 150CP DSG - Negru
Ex: 05.2020 - 06.2021 - 2013 Alfa MiTo 1.3mJTD 85CP - Nero Etna
Ex: 09.2019 - 11.2019 - 2015 Renault Clio Estate 1.5 dCi 90CP - Alba
Ex: 03.2016 - 09.2019 - 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4MAir 170CP - Rosso Competizione
Ex: 10.2012 - 04.2016 - 2006 Alfa Romeo GT 1.9mJTD 150CP - Grigio Lipari
Ex: 11.2009 - 05.2013 - 2002 Fiat Stilo Coupe 1.8Mpi 133CP - Rosso Tiziano


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 19 Aug 2021, 12:04 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
"7 ore si aprox 280km"

E de apreciat rabdarea ta. Eu cred ca as fi ales trenul :lol:

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 19 Aug 2021, 12:08 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6693
Location: Brasov... oarecum.
Eu cred ca ai demonstrat exact contrariul. Inca nu e timpul lor. Ai nevoie de o infrastructura adecvata.
Pentru oras, no comment dar in afara e un big no-no.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 19 Aug 2021, 12:20 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2499
Location: Bucuresti
Trebuie sa fii ori complet autist, ori extrem de deschis la minte, ca sa faci asa ceva. Fara suparare... :peace:

_________________
Ford Focus Wagon ST-Line
Ex: Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 19 Aug 2021, 12:29 
Offline

Joined: 01 Dec 2008, 23:24
Posts: 1361
Location: Lisbon
E mult 7 ore pentru 280km. Cred ca la noi problema e in continuare lipsa de drumuri cum trebuie, fie ca mergi cu o masina diesel sau electrica. Adica km aia se fac prin alte tari in 2 ore fara vreo amenda de viteza.

Chiar am vazut zilele trecute aici in Lisabona un Model 3 venit din Olanda, deci cred ca si-au planuit bine vacanta chiar si cu Tesla.
Prin oras o electrica e excelenta, dar se vede ca daca exista vointa, mergi cu ea si la drumuri mai lungi. :)

_________________
Alfa Romeo Giulia 2.0 RWD
Alfa Romeo 147 GTA


Last edited by triesse on 19 Aug 2021, 12:32, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 19 Aug 2021, 12:32 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2499
Location: Bucuresti
triesse Quote:


Chiar am vazut zilele trecute aici in Lisabona un Model 3 venit din Olanda, deci cred ca si-au planuit bine vacanta chiar si cu Tesla.
Stii sigur ca nu plecasera din Olanda prin iunie?

_________________
Ford Focus Wagon ST-Line
Ex: Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 19 Aug 2021, 12:59 
Offline
User avatar

Joined: 02 Aug 2015, 14:19
Posts: 261
Car: Giulietta QV
Location: Bucuresti
@Godzzi ai rabdare de fier omule.

Si eu sunt de parere ca momentan electricele sunt strict de oras. Ca te mai aventurezi din cand in cand in afara pe distante scurte... ti-o asumi.
In alta ordine de idei, sunt putine masini electrice cu range mare... si alea peste bugetul unui om de rand. Asa ca, rezumandu-ne doar la cele cu range mediu (200-300km), chiar daca am avea o infrastructura cu statii de incarcare din 30 in 30 km tot ar fi haos. Imaginati-va cum ar arata un drum Bucuresti - Constanta in plin sezon, intr-o sambata dimineata, daca tot romanu ar avea electrica.

_________________
Servicii Chip Tuning
------------------------

Giulietta QV


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1332 posts ]  Go to page Previous 120 21 22 23 2454 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited