It is currently 17 Nov 2024, 01:51

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 750 posts ]  Go to page Previous 120 21 22 23 2430 Next
Author Message
PostPosted: 19 May 2011, 18:56 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
sunt ok. poti lua oricare, vor lucra cam la fel.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 19 May 2011, 21:23 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
IRBabuin Quote:
Cum se citeste ceasul de pe bord:
Image
Are rol informativ, are latenta destul de mare si de multe ori senzorul indica aiurea (chiar de nou). Nu poti sa te bazezi pe el. Singura informatie corecta si de incredere este cea din diagnoza.

Cum arata pe diagnoza, la 90-100km/h, mers constant (acul este trecut putin de 80 grade):
Image
Dupa cum se vede, motorul merge o idee rece (termostat nou), se poate spune despre 1.9 dar nu cred ca se poate generaliza pentru toate AR. Pentru un termostat pasiv, e mai sigur asa.
Vezi ca gresesti.
Ceasurile alea mici, adica indicatorul de nivel combustibil si temperatura apa, sunt electro-mecanice, de acolo vin erorile. Sunt decalibrate rau din fabrica, ca prima chestie, iar a doua chestie e ca fiind o bobina acolo, n-are cum sa fie foarte precis indicatorul. Si normal ca nu e liniar, ca e prost setat din fabrica, are punctul de 0 pus undeva la -20 sau -30 de grade.


Top
   
PostPosted: 20 May 2011, 12:35 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
tzzivii, merci pentru replay. Sa inteleg ca nu sunt ca la alte masini cu deschidere la 85 sau 88 de grade? Dar calitativ cum sunt, adica cel de il am acum pe masina este cel original de cand este masina din 2002 (am dedus dupa colierul de unica folosinta care este pe furtunul care merge catre radiator, este din acela cu dinti gen zip tie). Daca m-ar tine si cel nou macar jumatate din cat a tinut acesta as fi super multumit.

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
PostPosted: 14 Jul 2011, 17:39 
Offline

Joined: 25 Jul 2009, 00:00
Posts: 30
Location: Craiova
Am si eu o problema legata de temperatura numai ca la mine e mai ciudat.Daca nu pornesc clima e totul ok apa sta frumos la 90 e cum pornesc clima trece si de 100 de grade ,asta si in cazul care merg si daca stau de ex. pe autostrada statea apa peste 90 avand in vedere ca mergeam cu 130. Asta se intampla la 156 2.0 ts. Multumesc anticipat.
.


Top
   
PostPosted: 14 Jul 2011, 18:20 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Verifica aripioarele radiatorului. Cred ca sunt coapte.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 22 Sep 2011, 22:17 
Offline

Joined: 16 Jun 2009, 04:54
Posts: 7
Salutare tuturor, de curand am achizitionat o Alfa 156 2,4 jtd din 2000. Masina a mers perfect, temperatura apei statea normal, sub 90 grade. Pe drumul de la Sibiu la Craiova, mai exact prin Valcea, mi s-a parut ca are antigel cam putin si i-am mai completat cu putina apa (sa zic, undeva in jur de 150 ml maxim). Dupa ce am plecat, temperatura a inceput sa urce mai sus de 90 grade si apoi sa coboare, in functie de cum porneau termocuplele. Initial, am crezut ca trebuie facuta aerisirea.

Azi am aeririst-o si degeaba, temperatura apei creste in continuare si scade din ce in ce mai greu, iar in vasul de expansiune se vede ceva spuma, dar in motor nu se vede apa (mai exact, nu are apa in ulei) si nici fum alb nu scoate. Daca circul cu masina normal, creste mai greu de 90 grade, dar, daca merg mai sportiv, imediat creste si nu mai scade, sau scade foarte greu. Mentionez ca nu am mers deloc cu ea in asa fel incat sa treaca temperatura de ultima liniuta. Maine o sa ii schimb termostatul, sa vad ce "simptome" are. Este posibil sa fi ramas termostatul blocat cumva, a mai avut cineva aceasta problema? Astept o parere sau o sugestie.. Multumesc anticipat


Top
   
PostPosted: 22 Sep 2011, 22:50 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
Cand se incalzeste, verifica ca toate furtunele de la radiator si radiatorul sa fie si ele calde. Cu termostatul am patit eu, doar ca la mine ramaneau blocate pe deschis- nu mai incalzea cum trebuie.


Top
   
PostPosted: 23 Sep 2011, 08:33 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7899
Car: Vespa
Location: Bucuresti
Nu cred ca e termostatul ... Probabil pompa de apa nu isi mai face treaba sau trebuie sa schimbi radiatorul .


Top
   
PostPosted: 23 Sep 2011, 11:53 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Un termostat busit intotdeauna ramane deschis, deci nu ala e problema. Daca o lasi mergand pe loc, ventilatoarele pornesc la timp? Daca da, atunci cred ca ce spune @mugurel: fie pompa de apa, fie radiatorul.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 23 Sep 2011, 15:27 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
@ Dany daca o las mergand pe loc cam dupa cat timp ar trebui sa porneasca ventilatorul?? Am lasat-o o data mai bine de 30-40min si nu a pornit ventilatorul nici macar la prima treapta. (concluzie termostat defect???)
Mercic,
A D I

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
PostPosted: 23 Sep 2011, 16:09 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
madkat, am citit topicul, toate cele 26 de pagini si am inteles ca nu sta "bat" la 90.
In schimb tu nu ai inteles intrebarea mea, da-mi voie sa reformulez:
Dupa cat timp de mers pe loc (aproximativ) ajunge temperatura apei la 90 grade sau la temperatura la care porneste ventilatorul la prima treapta. Am zis: am lasat-o ziua in caldura mare mergand si ventilatorul nu a pornit nici dupa 40 min, dupa care am renuntat si m-am gandit ca ceva nu este in regula.

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
PostPosted: 23 Sep 2011, 16:22 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Timpul depinde de foarte multi factori ca temperatura ambientala, temperatura motorului la pornire, tipul motorului, uleiul, antigelul, etc. Deci nu se poate estima un timp. De referinta este temperatura la care porneste ventilatorul, cea indicata pe bord. Aici iar apar alte variabile, acuratetea senzorului de temperatura de pe termostat, abaterea indicatorului, etc. In mod normal treapta I a ventilatorului porneste la 90, treapta doi undeva inainte de 100, adica aproape de urmatoarea gradatie de pe ceas dupa 90.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 23 Sep 2011, 16:37 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7899
Car: Vespa
Location: Bucuresti
DiCK Quote:
madkat, am citit topicul, toate cele 26 de pagini si am inteles ca nu sta "bat" la 90.
In schimb tu nu ai inteles intrebarea mea, da-mi voie sa reformulez:
Dupa cat timp de mers pe loc (aproximativ) ajunge temperatura apei la 90 grade sau la temperatura la care porneste ventilatorul la prima treapta. Am zis: am lasat-o ziua in caldura mare mergand si ventilatorul nu a pornit nici dupa 40 min, dupa care am renuntat si m-am gandit ca ceva nu este in regula.
Cred ca asta vrei sa auzi ... Nu , nu are cum sa dureze 40 min pana sa porneasca ventilatorul . Chiar ma mir ca ai avut atata rabdare :) ... Incearca totusi si un tester . Macar asa iti poti da seama de temperatura exacta si daca termostatul deschide cand trebuie .


Top
   
PostPosted: 23 Sep 2011, 17:02 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Cred ca mai bine trebuie sa te edifici facand o diagnoza. In principiu pe loc motorul ar avea nevoie de aprox 10 min sa ajunga la 90 de grade, dupa care ar trebui sa porneasca ventilatorul. Daca nu porneste, ori termostatul e blocat deschis - caz in care motorul ramane rece (nicio problema grava aici, doar consum usor marit). Ori termocuplul care genereaza pornirea ventilatorului e busit - caz in care motorul ar trebui sa se supraincalzeasca si sa fiarba la un moment dat (de evitat totusi!).

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 23 Sep 2011, 18:02 
Offline

Joined: 16 Jun 2009, 04:54
Posts: 7
mugurel Quote:
Nu cred ca e termostatul ... Probabil pompa de apa nu isi mai face treaba sau trebuie sa schimbi radiatorul .
pompa de apa este buna, radiatorul, la fel. toate furtunele sunt incinse-deci inseamna ca circula apa prin ele. am vb azi cu un mecanic priceput in alfa si mi-a zis ca e posibil sa se fi fisurat chiulasa pe interior atunci cand i-am mai completat cu apa, motorul fiind inca incins. nu sunt prea incantat de parerea lui, deoarece temperatura nu imi urcase mai mult de prima liniuta de la indicator si nici apa pe care am pus-o in vas nu era rece, ci la temperatura de afara (mers fara a.c. pornit)


Top
   
PostPosted: 23 Sep 2011, 18:09 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Ce aberatie! Daca returul catre radiator e incins, inseamna ca termostatul isi face treaba. Daca porneste si ventilatorul cand trebuie, ramane varianta garnitura prajita sau radiator infundat/paradit.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 23 Sep 2011, 19:17 
Offline

Joined: 16 Jun 2009, 04:54
Posts: 7
madkat Quote:
Cum ai tras concluzia ca radiatorul este bun?
trece apa prin el dintr-o parte in cealalta. am observat acum ca pierde ceva lichid (pare ulei, ca e negru) pe la un surub unde am incercuit cu rosu (vezi poza)


Attachments:
poza7.jpg
poza7.jpg [ 128.41 KiB | Viewed 2433 times ]
Top
   
PostPosted: 23 Sep 2011, 19:20 
Offline

Joined: 16 Jun 2009, 04:54
Posts: 7
madkat Quote:
Eu mizez pe radiator colmatat si cu lamelele duse. Ca 99% din exemplarele de 156 de peste 5-6 ani vechime.
In vasul de expansiune, am observat si ceva gen spuma sau o substanta alba, ca si alea pe care le pui in radiator, atunci cand are vreun por, ca sa il astupe


Top
   
PostPosted: 25 Sep 2011, 18:11 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Haha, ce tare. E normal să treaca apa prin el dar asta nu înseamnă că e şi eficient. Vezi pozele 7,8http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php? ... &start=225 Dacă e cum zice madkat ceea ce e foarte probabil, dealtfel şi la a mea(9ani vechime) se simte că e obosit radiatorul în special la viteze mai mari unde nu mai face faţă, ar trebui să schimbi radiatorul.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 26 Sep 2011, 17:00 
Offline

Joined: 16 Jun 2009, 04:54
Posts: 7
madkat Quote:
N-are nici o treaba.
In plus daca mecanicul asa a tras concluzia ca rad e bun, schimba-l. Pe mecanic. Este mai prost decat radiatorul.
Am dat distributia jos, pompa de apa este buna. Am dat si capacul de la rampa de injectoare, dat cu mastic si nu mai pierde ulei pe nicaieri. Mi se blocase aerisirea din busonul de la vasul de expansiune, l-am schimbat si acum pare in regula. Totusi, dupa simptome, cred ca urmeaza radiatorul in curand... Mersi mult pentru ajutor


Top
   
PostPosted: 28 Oct 2011, 11:52 
Offline
User avatar

Joined: 15 Nov 2009, 17:26
Posts: 921
Location: London
Un termostat Vernet face treaba mai proasta decat un Behr ? Nu e diferenta mare ( 30 de lei) dar daca Vernetu care e mai ieftin e la fel de bun nu are rost sa dau banii aiurea nu ? As in daca pun un Vernet sta apa la 90 de grade si iarna ? ( constant) :D

_________________
Alfa Romeo 147 1.9 Jtd 115 cp


Top
   
PostPosted: 29 Oct 2011, 23:01 
Offline
User avatar

Joined: 05 Aug 2009, 09:43
Posts: 244
Car: Civic 5D
Location: Turda
Feedback dupa schimbarea radiatorului si a termostatului....problema cu supraincalzirea s-a rezolvad deabia dupa ce am schimbat si pompa de apa o data cu distributia :lol: . Macar am radiator nou si stau linistit din punctul asta de vedere :naughty:

Desi nu a mai zis nimic, marius_alf a rezolvat problema cu transplant de radiator, l-a montat pe al meu cel vechi care era mai ok decat al lui, ii doresc sa il tina inca ani buni de acum inainte :wink: .

Numai bine,
Dan

_________________
Honda Civic 5D 2008 Executive 1.8 i-VTEC
E90 320d tractor (masina de naveta zilnica)
Ex: V6 Q-S
Ex: Alfa 2.0 TS selespeed : Mona


Top
   
PostPosted: 10 Jan 2012, 16:01 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
Salutare,
De curand am schimbat termostatul si antigelul. Am pus unu Vernet calorstat si am o nelamurire, nici acum acul indicator nu trece foarte mult de ultima gradatie dintre 50 si 90. Asta am inteles ca nu ar fi o problema ca tampitul ala de ceas fiind electromecanic nu indica corect. Dar dupa o forja de cativa km buni in treapta a3-a tinuta in blana tot nu a pornit ventilatorul nici macar pe prima treapta (si este functional, adica rezistenta de treapta nu este arsa). Sa inteleg ca tot nu ajunge la 90 de grade ca sa porneasca ventilatorul? Sau este din cauza frigului de afara?
O alta nelamurire pe care o am: Am tot vazut pe forum expresia: "termostatul a ramas blocat pe deschis" ceea ce credeam ca are si al meu. Pentru ca pe temperatura asta 3-5 grade de afara temperatura nu se ridica nici deasupra gradatiei de 50.
Surpriza a fost ca atunci cand l-am dat jos si am incercat sa suflu pe teava care vine dinspre radiator, termostatul erea inchis.
Sa inteleg ca defapt el NU "se blocheaza pe deschis" dar se deschide la o temperatura mai mica de 88 grade cat este specificat pe el??? Si ca expresia "blocat deschis" este un mod de exprimare?

Multumesc anticipat,
A D I

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
PostPosted: 10 Jan 2012, 16:25 
Offline
User avatar

Joined: 30 Dec 2011, 17:39
Posts: 36
Car: 156 1.8 t spark
Location: iasi
dick, e posibil sa fie dus termostatul (chiar daca e nou) sau senzorul de pe termostat! ai grija sa ii scoti mufa si sa vezi cati pini are senzorul ,inainte sa il schimbi! La mine ,inainte sa schimb termostatul si senzorul, apa nu se ridica peste 50 grade in mers, dar daca stateam pe loc la relanti in 10-15 min ajungea la 90 si pornea si ventilatorul iar cum plecam cobora iar la 50 grade. Am schimbat termostatul si senzorul si acum nu mai am nici un fel de problema (tot vernet am pus si eu), pe loc la relanti apa se ridica pana la 90-95 grade iar in mers 70-75 grade! Daca vrei sa verifici termostatul, pune-l intr-o oala cu apa rece (apa sa il acopere), pune un termometru in oala si pune oala pe foc iar cand se deschide termostatull verifica cate grade are apa (normal 88 grade) . Succes!

P.S. - termostat blocat deschis nu este un mod de exprimare, termostatul chiar este blocat pe deschis (adica circula apa prin el) tot timpul, chiar si cand apa/antigelul are 1-2 grade!
-verifica la relanti ,stand pe loc, daca apa urca la 90 grade si iti porneste ventilatorul in max 20 min
- daca in mers cand spui ca acul sta la ultima liniuta dintre 50 si 90 grade, (adica 70 ) asa e normal! daca nu ai caldura in masina la temperatura asta (70 grade) vezi ca am eu un DIY pentru asta la rubrica "cum sa...?" viewtopic.php?f=10&t=17828" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
PostPosted: 10 Jan 2012, 17:19 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Principala problemă a termostatelor este că în timp îşi pierd proprietăţile din pastila aia de parafină sau ce naiba o fi înăuntru şi se decalibrează, adică în loc să înceapă deschiderea la 80+ şi să fie deschise complet la 88, încep deschiderea mai devreme şi astfel motorul nu mai apucă să se încălzească. Probabil că un termostat belit grav rămâne deschis şi la rece, deşi e cam greu de imaginat aşa ceva.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 750 posts ]  Go to page Previous 120 21 22 23 2430 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited