iar zic din experienta ca tocmai ce am trecut prin treaba asta recent:
1) semnele de uzura pe volan, bord, comenzi tot - ohhhooo, credeti-ma ca era sa mi-o fur rau daca ma uitam la asa ceva. Se schimba bordurile cu totul. Masina de care va povesteam mai sus, cea cu 188.000 km arata ca una de 40.000. Volanul prea putin uzat, tot bordul impecabil, pielea arata si ea incredibil. Dar, la verificarea la autoitalia...surpriza...ultima regenerare EGR fusese facuta in curma cu 188.000 km, deci erau sanse sa aiba chiar mai mult de atat.
2) si cu verificarea asta la autoitalia...ce sa zic...in cazul meu a functionat indicandu-mi treaba cu egr-ul. Dar mi-au spus si multe nimicuri care efectiv nu ma interesau, gen despre becurile arse, despre o aparatoare de noroi lipsa....ma rog....
3) decat sa stai dupa programare la Autoitalia sau cine mai stie pe unde fa rost de numarul unui mecanic si al unui electrician din orasul de unde cumperi masina. Un control de rampa e 50 lei si aici iti poate spune cam ce probleme are masina pe mecanica iar un control electric e in jur de 80 lei si aici poti afla destul de multe despre istoricul masinii. Daca ai nevoie de numar ptr Bucuresti ti-l trimit pe PM. Avantajul, zic eu, al acestei verificari este ca poti stabili de comun acord cu mecanicul si electricianul cand poti merge nu tre sa stai dupa cei de la AI cand eu ei timp, poti vorbi direct cu ei si te poti consulta in timp real despre eventualele defectiuni ale masinii, rezolvarea lor si costurile aferente reparatiilor, faptul ca nu o sa primesti remarci de genul "are un bec ars", ceea ce poti observa si tu cu ochiul liber si nu reprezinta un impediment in a achizitiona o masina, etc.
Eu zic sa nu te opresti la niciuna din masinile postate de tine. Primul proprietar si tara de origine Germania?
)) Ah, ok, am inteles - primul proprietar in romania...si, cu ce te incalzeste asta daca tu de fapt nu stii ce s-a intamplat cu masina aia prin alte tari?
Mai e un aspect pe care nu as fi vrut sa il scriu aici, dar ma gandesc totusi ca este de bun augur...piata de sh-uri din germania si vestul europei nu mai este de cativa ani buni ce a fost. Sunt o gramada detiruri cu numere de romania si bulgaria care vin incarcate cu masini lovite, le fac intr-un service din spatele blocului si ti le vand ca si masina buna, km putini, "intretinuta in Germania, Domne." Ai risca sa iei o masina de genul asta?...Am un prieten pe la un service destul de mare dar la fel de "din spatele blocului" si are minim 2 masini (x3 si seria 5) care au fost efectiv facute praf si acum sunt refacute integral, pentru a fi scoase la vanzare.
Si in alta ordine de idei...daca iei o masina ca asta, chiar si daca aflii ca acei km sunt reali, trebuie sa ii faci schimbul de distributie, pentru ca este exclus sa aiba carte tehnica. Nu mai bine astepti pana gasesti o masina a unui roman de-al nostru cu istoric complet (chiar daca nu la autoitalia macar cu stampilele corect puse la alte service-uri) macar sa stai linistit?