Update ~116800km: pentru ca tin foarte mult la transparenta si ca au fost poze in online etc urmeaza un update mai amplu:
Context: La aprox 98.500km (B952TZV) masina a avut uleiul din diferential si respectiv uleiul de la nivelul transmisiei schimbate cf procedurii standard ZF, lucruri reflectate in carnetul cu istoricul tehnic al masinii.
La 116k km la revizie s-a observat o pierdere (mica) de ulei care nu era clar daca provine de la motor sau din alta parte. Prin urmare s-a procedat la demontarea motorului si astfel s-a identificat ca fiind drept pierdere de ulei de transmisie cauzat de niste garnituri/bolturi duse.
In urma discutiei cu Ionut (Draghia) am agreat ca daca tot demontam chestii e bine sa schimbam uleiul si din convertizor ceea ce am preferat sa facem decat sa recuperam uleiul sa il reintroducem si apoi top-up pentru a compensa pierderea (zis si facut). S-a pus un kit complet nou si cei 9 L de ulei transmisie Petronas Tutela AS8.
Concluzii:
-uleiul vechi (Ionut a fost ca de obicei transparent) era de un verde usor tulbure ceea ce confirma faptic nu doar scriptic ca uleiul din transmisie a fost schimbat la 98500km. Uleiul de transmisie nou este verde limpede, referinta aici:
https://epliportal.pli-petronas.com/ePl ... ageCode=EN
- pata indica pierderi si pt ca intentionez sa tin masina mult timp, schimbarea integrala a uleiului a fost implementata.
- apelati cu incredere la Bogdan Ghinea sau AIT vest (Ionut Draghia) sau la amandoi
.
- negatives: Car Garantie a refuzat orice decont desi lucrarea a fost preventiva pentru a scuti damage mare in timp. Comunicarea ar fi putut fi mai buna pentru a preveni costuri neprevazute iar eu la fel puteam tine garda mai sus pe risk management dar cu delays suplimentare.
Overall o experienta din care masina mergea bine, acum merge la fel de bine si din care asteptarea e ca urmatorii 100k km sa fie asigurati fiind totul schimbat si reschimbat.
Multumiri tuturor celor implicatiโ