Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Cauciucuri de iarna
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=2892
Page 3 of 9

Author:  remus166 [ 21 Feb 2009, 12:58 ]
Post subject:  Re: Cauciucuri de iarna

fara nici o suparare, dar asa o aiureala mai rar!


"In principiu avem 3 filozofii de cauciucuri de iarna
Cine are ceva de adaugat sau de corectat, este binevenit, eu am incercat sa dau doar cateva repere.
1. filozofia germana: sunt cauciucuri cu un profil f asemanator cu un cauciuc performant de vara si este conceput pentru a rula in special pe autostrada, la mare viteza. In general autostrada este uscata sau umeda, prezenta zapezii sau a ghetii fiind practic inexistenta, deoarece curatarea zapezii se face frecvent si se imprastie deasemenea o mare cantitate de material antiderapant (nisip si sare)
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... +Sottozero
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... tact+TS810
2. filozofia japoneza: sunt cauciucuri special concepute pentru rularea pe suprafete acoperite de polei si legislatia nu permite utilizarea cuielor. Profilul este usor de recunoscut, fiecare bloc cauciuc al profilului fiind dotat cu o multitudine de "serpisori"
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... odel=X-Ice
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... zak+REVO+1
3. filozofia nordica: este un cauciuc care este conceput in principal pentru drumuri acoperite de zapada ori amestec zapada si apa , sau in regiunile unde este frecventa prezenta a catorva centimetrii de zapada, zapada ce este curatata mai rar sau foarte tarziu. In general un astfel de cauciuc poate fi dotat cu cuie (atentie sunt tari sau regiuni unde cuiele nu sunt permise!)
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... interforce
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... er+Carving"

-aratati-mi mie firma care poate sa-si permita sa faca cauciucuri speciale pt germania/asia/tarile nordice...
-pt japonia: "concepute pt rulare pe polei, samd...". radio erivan spune: in principiu da, dar numai daca japonia a fost mutata la polul nord!!!
-pt germania: de cand exista in germania numai autostrazi? drumuri "judetene", de tara, sau in oras, etc... nu mai exista? in plus, cine zice ca autostrazile nu pot sa fie inzapezite? chiar zilele astea au fost niste stau-uri(dopuri de circulatie) din nord pana in sud de zeci de km!
-in plus: "serpisorii" sant la ordinea zilei, nu sant altceva decat "lamellen" care sant caracteristice TUTUROR cauciucurilor de iarna!
eu nu stiu, dar postingul asta mi se pare ca un banc(prost)...


"In afara de asta ce ar mai trebui stiut:
1. un cauciuc 4 sezoane ajunge la "aderenta 0" odata cu scadera temperaturii sub -7C
2. marea majoritate a cauciucurilor de iarna incep sa se supraincalzeasca la temperaturi peste +7C
3. recomand instalarea cauciucurilor de iarna pe jante de tabla de otel, janta de aliaj fiind predispusa coroziunii, iar repararea acestea costand o avere in cazul unui accident sau a aspectului corodat.
4. cei care au o iarna cu f putina zapada si chiar cu temperaturi peste 0 grade, eu recomand un set bun de lanturi in caz ca......mergi la ski.
5. pentru cei care opteaza la jenti de tabla, eu recomand o jeanta de origine (noua sau din dezmembrari) Asta va da posibilitatea de a reduce diametrul jentii si ca atare puteti instala un cauciuc de iarna care este mai putin costisitor.
de ex: masina este echipata cu jante de aliaj 18" dar se pot instala fara probleme jante 16" cu cauciucuri echivalente. Asta poate fi un mare avantaj financiar, un set complet de roti 16" poate avea acelasi pret cu 3 cauciucuri 18"
6. dimensiunea minima a jantei este data de.... etrierul de frana fata. Adica trebuie sa va dea posibilitatea de a instala janta si sa se invarta fara a freca in etrier.....
Iar daca nu puteti avea o geanta de tabla de origine si singura solutie este o jeanta universala, trebuie sa fiti f atenti ca jeanta sa se sprijine pe butucul fuzetei!
7. Un reglaj/verificare a unghiurilor este recomandat sa fie facut macar o data pe an, ideal fiind o data toamna si o data primavara. Iar daca luati o bordura "la pachet" .....imediat!"

...alte aiureli!
referitor la punctul:
1: orice cauciuc "4-seasons" e mai bun in iarna decat un cauciuc de vara! "0 aderenta"! in principiu da, dar numai daca mergi cu slick-uri de cursa!
2: groaznic! va dati seama cati mor anual din cauza cauciucurilor de iarna "supraincalzite". bullshit!!! adevarul este ca cauciucurile de iarna se uzeaza mai repede, din cauza ca materialul e mai moale(ca sa aiba aderenta mai buna la frig, cand alea de vara devin "scortoase")
3: si da si nu...da, pt jentile de aliaj costa reparatia mai mult decat pt alea de tabla(ce surpriza!). nu, vremea cand jentile de aliaj erau mancate de sare a trecut de mult. jentile de productie actuala(si ultimii ca 8-9 ani) nu mai au probleme cu sarea(sau invers...). majoritatea masinilor "mari", si multe din alea "mai mici" merg si iarna cu jenti de aliaj(pt unele nici nu mai exista de tabla).
4: nu am prea inteles ce vrea, dar ma rog...
5: o mare noutate, cauciucuri mai mici/inguste sant mai ieftine decat mai mari/late! wow!
6: bla, bla...
7: de ce sa faci un reglaj odata pe an?? chestia cu bordura, ok!

sorry, pt lungimea postingului dar mi-sa ridicat parul pe spinare ce aiureli scriu unii... :ziped:

Author:  Cristi99 [ 21 Feb 2009, 15:57 ]
Post subject:  Re: Cauciucuri de iarna

Pai Remus, daca iei la puricat tot postul, e evident ca acel om mai bate si campii, dar importanta este esenta, adica anvelopele, nu jante si etrieri :lol:

Nu zice nimeni ca producatorii fac anvelope pt Germania, Spania sau Japonia, ci omul a incercat o impartire dupa profil, normala atata timp cat nu difera doar compozitia cauciucului de la un model la altul, de la un producator la altul. De la conditiile pe care este recomandat, s-a trezit el sa numeasca anvelopa nemteasca sau nordica :lol:
Sincer m-a tot uitat pe diverse teste acum ceva timp, si oricum mi se pare logic ca un cauciuc cu un profil in V cum este Dunlop Winter Sport M3 sa fie mai bun in zapada decat pe mazag/polei (aici o stiu si din experienta) fata de un cauciuc cum e Continental ContiWinter Contact care se va comporta mai bine pe polei decat in strat de zapada.
Attachment:
du_wintersport_m3_ci2_l.jpg
du_wintersport_m3_ci2_l.jpg [ 28.64 KiB | Viewed 2069 times ]
Si no offence, dar:
- anvelopele 4 season sunt cam degeaba (nu sunt bune nici iarna nici vara, sunt cam intre anotimpuri si reflecta in calitate diferenta de bani dintre un set all-season si 2 dedicate)
- stiu 2 accidente cu cauciucuri de iarna pe timp de vara, unul din ei prieten. Cauza: aderenta
- verificarea geometriei chiar este recomandata macar o data pe an in Ro :wink: (inteleg aici de ce te miri)
- si da, in Japonia ninge de rupe pe o coasta, iar pe partea cu oceanul este umezeala, deci poate si polei

Author:  MainEvent [ 18 Nov 2009, 13:29 ]
Post subject:  Re: Cauciucuri de iarna

A avut careva Pirelli Winter Carving?
Am ocazia sa iau patru bucati si ma intereseaza daca sunt zgomotoase si cat de "lipicioase" sunt pe ud, uscat. Pe gheata si zapada cred ca-s bune...

Author:  toshy [ 18 Nov 2009, 15:56 ]
Post subject:  Re: Cauciucuri de iarna

sper sa ti le iei fara cuie si nici nu o sa vrei sa-ti pui, nu ca dobitocul meu de vecin care are un megane cu hakkapeliitta 5.

Author:  MainEvent [ 18 Nov 2009, 21:56 ]
Post subject:  Re: Cauciucuri de iarna

Toshy, nu vreau sa le pun cuie, ma intereseaza pentru ca mi s-a facut o oferta buna de pret la aceste anvelope.
Again, ceva pareri despre ele?

Author:  toshy [ 18 Nov 2009, 22:20 ]
Post subject:  Re: Cauciucuri de iarna

nu pot sa-ti dau nici o parere dar pot sa-ti spun sa le verifici indicele de viteza inainte de toate.
de obicei gumele la care se pot pune cuie au indice foarte mic.

Author:  MainEvent [ 18 Nov 2009, 22:26 ]
Post subject:  Re: Cauciucuri de iarna

Am tras un ochi pe site-ul producatorului in datasheet la Carving, mai mic de T nu se produc deci este de ajuns.
Mi-e mare teama sa nu fie galagioase...desi am o presimtire ca genu asta de caucioace sunt galagioase...pnm

Author:  IRBabuin [ 19 Nov 2009, 11:04 ]
Post subject:  Re: Cauciucuri de iarna

remus166 :goodpost:

In principiu un cauciuc directional merge bine in zapezi afinate si pe ploaie.

E in AMS un test cu cauciucuri de iarna si pot sa spun ca allseasonurile au iesit realmente bine.

Sint curios de unde e postul ala, as merge pe softpedia, acolo citesc niste ineptii de mare clasa in special la "cum e cu Dieselu dom;le?"

Author:  Dragos [ 18 Dec 2009, 10:28 ]
Post subject:  Re: Cauciucuri de iarna

Am urmatoarea dilema. Pot pune in conditii de siguranta anvelope cu talon mai mare, pe jante de tabla pe care am 195/60/R15? Vreau sa urc cat mai aproape de limita cu talonul pentru ca am pb cu garda la sol cu jantele de iarna de 15, mai ales in conditiile in care zapada si gheata pe strazile din Bucuresti e ca pe camp.

Author:  Dragos [ 18 Dec 2009, 12:39 ]
Post subject:  Re: Cauciucuri de iarna

Pai din ce am calculat eu, cu rezerva ca nu stiu daca am inteles prea bine... as avea urmatoarele rezultate:

Acum am 205/55/R16 => diametru roata 20,44"
Pe jantele de tabla am 195/60/R15 => diametru roata 19,61"
Pot pune pe tablele astea urmatoarele?
Talon 70 => diametru roata 20,37"
Talon 80 => diametru roata 21,14"
O sa ma uit si in cartea de identitate sa vad ce alte roti sunt acceptate.(mi se pare ca si 215/45/)
Alta intrebare este daca nu cumva suspensia sport mi-a limitat diversitatea de roti, si acum e posibil sa imi atinga.

Author:  Dragos [ 18 Dec 2009, 20:57 ]
Post subject:  Re: Cauciucuri de iarna

Pentru ca vreau sa maresc garda la sol. Imi e imposibil sa circul cu ea asa, se transforma in plug nivelator de zapada si gheata.
Am verificat pe acel site si rezultatele cam difera de ale mele. WTF, unde gresesc...

205/55/R16 => diametru roata 24,9"
195//R15:
Talon 60 => diametru roata 24,2"
Talon 70 => diametru roata 25,7"
Talon 80 => diametru roata 27.3"

M-am prins unde am gresit, what a shame... So, so lame.... :thumbdown: :bash:

Author:  Toni [ 24 Dec 2009, 09:10 ]
Post subject:  Cele mai bune anvelope de iarna din 2009, potrivit ADAC

Poate fi util celor care inca nu s-au hotarat ce gume de iarna sa-si ia:
http://www.sotto.ro/articol/Stiri/3350/ ... iarna.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Iar cei care au deja pot vedea cat de multa incredere pot avea in ele. Ale mele sunt pe pozitia 10 :samui:


Subiect alipit celui deja existent.
Marius.

Author:  Alexandrus [ 24 Dec 2009, 09:54 ]
Post subject:  Re: Cele mai bune anvelope de iarna din 2009, potrivit ADAC

Articolul ala contrazice un articol dat ca link, lol. Asa e frumos.
http://www.wall-street.ro/top/Auto/7715 ... -15-T.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Author:  Toni [ 24 Dec 2009, 10:05 ]
Post subject:  Re: Cele mai bune anvelope de iarna din 2009, potrivit ADAC

Link-ul din articol este pentru topul din 2008. Link-ul de mai sus este pentru topul din 2009 :)

Acum vad ca anvelopele mele erau pe pozitia 7 in 2008. M-am mai linistit :lol:

Author:  Dragos [ 24 Dec 2009, 14:37 ]
Post subject:  Re: Cauciucuri de iarna

Am inlocuit GSD-urile cu rotile de iarna si e aproape acelasi rahat. Daca drumurile nu sunt curatate, diferenta o face lopata.

Author:  ALXege [ 24 Dec 2009, 14:52 ]
Post subject:  Re: Cauciucuri de iarna

nu stiu cum poti spune asta, probabil ca gumele tale de iarna sunt la fel de bune ca GSDurile in cazul asta.. La mine au facut o mare diferenta!

Author:  Dragos [ 24 Dec 2009, 15:10 ]
Post subject:  Re: Cauciucuri de iarna

Gumele sunt la jumatea clasamentelor de mai sus, deci nu stralucite dar nici f proase. Cred ca diferenta o da mai mult latimea anvelopei 195vs205. Diferenta am simtit-o la demaraj brusc unde pleaca ceva mai bine si la franare, unde reduce distanta insa nu f mult. Diferenta nu este semnificativa insa. Am testat si fix unde nu puteam urni masina cu gsd-urile raman si cu astea de iarna blocat. Cum spuneam doar lopata m-a scos din necaz de pe unde m-am impotmolit. Cea mai eficienta echipare de iarna. :smart:

Author:  nae [ 24 Dec 2009, 17:47 ]
Post subject:  Re: Cauciucuri de iarna

De cand am montat rotile de iarna, 225/45/17 apropo, nu am mai avut nicio problema.
Pur si simplu nu am cum sa raman impotmolit.Evident, in zapada de bun simt.
Am testat si un loc de parcare de care nu s-a atins nimeni, in fata blocului prietenei mele, la fel, parcat si iesit fara probleme.

Author:  ALXege [ 25 Dec 2009, 00:01 ]
Post subject:  Re: Cauciucuri de iarna

I second that! Ba chiar am reusit sa indoi scutul de aluminiu in incercarea de a escalada mormane de zapada..

Author:  MainEvent [ 05 Jan 2010, 14:14 ]
Post subject:  Re: Cauciucuri de iarna

Pirelli Winter Carving, isi fac treaba cu brio, mult mai bine deca ma asteptam, in conditiile in care sunt primele ei incaltari de iarna noi de cand este la mine.

Author:  marius [ 22 Jan 2010, 19:55 ]
Post subject:  Re: Cauciucuri de iarna

Explicatii de pe 4tuning.

Author:  yux_mm [ 12 Feb 2010, 17:14 ]
Post subject:  Re: Cauciucuri de iarna

seth Quote:
De cand am montat rotile de iarna, 225/45/17 apropo, nu am mai avut nicio problema.
Pur si simplu nu am cum sa raman impotmolit.Evident, in zapada de bun simt.
Am testat si un loc de parcare de care nu s-a atins nimeni, in fata blocului prietenei mele, la fel, parcat si iesit fara probleme.
:lol: reformuleaza, ... dupa intamplarile recente, cred ca vrei o suspensie reglabila pe verticala... :lol:

Author:  klin [ 14 Oct 2010, 16:24 ]
Post subject:  Anvelope iarna? sfaturi?

Salutare ,

Cred ca a venit vremea sa imi iau niste cauciucuri de iarna si nu ma pricep deloc . Ce puteti sa imi recomandati . Am nevoie de un 225/50/R17 .

Merci ,

Author:  georgeg [ 14 Oct 2010, 16:25 ]
Post subject:  Re: GUME IARNA

Eu am mers pe 225/55/17, putin mai inalte, Fulda Kristall Supremo.Iti faci treaba bine insa as recomanda ceva din familia Dunlop WinterSport M3 sau 3D sau GY Ultragrip.

Author:  nae [ 14 Oct 2010, 16:36 ]
Post subject:  Re: GUME IARNA

Pirelli 210 Sottozero here. 225/45/17
Absolut extraordinare, atat pe zapada cat si pe asfalt umed, uscat.

Page 3 of 9 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/