M-am tot gândit în ultimul timp cum sa fac tijele de la timonerie mai "fără joc!"
În primă fază am înlocuit cele două bucși de cauciuc cu unele cu exteriorul de fier și interiorul de teflon, împrumutate de pe cablurile de timonerie ce vin 156, gaura a fost lărgită de la 18mm la 19mm iar bucsa a fost strunjita la exterior cam 1mm, i-am lăsat guler și apoi am băgat-o prestată, joc zero, culisare super!
Azi mă tot gândeam cu ce sa înlocuiesc bucșile ce vin "sigilate" pe nuturile de fier și având timonerii de 156 și 166 în față, mi-a venit ideea sa folosesc bucșile mici de pe celălalt cablu.
Am tăiat bucsa cu 5 cm de tijă, am filetat cu M6 apoi am tăiat capetele de la tijele de pe Spider, în țeavă am băgat tijă hexagonală cu filet M6 pe interior, o contra piuliță și apoi gata tija reglabilă fără pic de joc.
Sunt încântat maxim de inspirația avută astăzi
dacă aș găsi separat bucșile de pe cablurile de timonerie pentru 156/166 as putea sa scot un kit de reparație, dar altfel am "ucis" câteva cabluri bune!
De abia aștept să pun motorul și cutia sa văd cum se schimba fără a avea vreun pic de joc în timonerie, plus ca voi putea monta/demonta tijele de timonerie prin clipsare, exact cum e la 156,166,Gt....
Două, trei poze, sper sa înțelegeți ceva din ele ca m-a prins noaptea!
PS: Cine vrea poate sa folosească ideea, dar sa nu scoată kitul de reparație înaintea mea, ca îl înregistrez la OSIM!
_________________
**Alfa Romeo Giulia Q4 280cp
**Alfa Romeo Spider, Zoe 1.8 ts
**Alfa Romeo 156 TI, Busso engine
**Alfa Romeo 159SW, 1.8mpi
Ex:
Alfa Romeo 159SW,TBI TI
Alfa Romeo Gt Blackline
Alfa 156 sw,1.9jtd,115cp
Alfa Romeo Brera, 2.4jtdm, 210cp +
Alfa 159 SW, 2.4jtdm, 210cp
Alfa 156,1.9jtdm,150cp+
Alfa Giullieta 2.0jtdm
Alfa 159sw,1.9jtdm,150cp
Alfa Crosswagon,Q4
Alfa 147 selespeed,2.0TS,150cp
Alfa 156sw,1.9-115cp
Alfa 166,2.4jtd-136cp
Alfa 156,2.0ts-150cp
Alfa 147,1.6ts-120cp