Eu ma apropii din ce in ce mai mult sa cumpar o electrica (stiu ca ziceam asta anul trecut cand am vandut Giulietta
)
Feedback-ul pe care il pot da pana acum din multe teste si discutii cu dealeri e urmatorul:
- pararea mea e ca grupul VAG pune frane electrificarii. Am parerea asta deoarece acum 1 luna au marit preturile de incarcare la toate statiile de incarcare Ionity (detinute de vag,bmw, daimler). Au amanat id3 deja de 2 ori din cauza softului cica. Problema cea mai mare e ca masinile sunt deja produse si stau in parcarea fabricii. O fi bine pentru cumparatori cand isi primesc masinile lor noi (vechi) cu baterii statute pe loc 1 an? Au lansat noile e-UP, CityGO IV si Mii EV care au baterie de 36kw (foarte decent) insa, Seat-ul nu se vinde in RO, Skoda s-a vandut deja in 3 zile deoarece au avut doar 100 de bucati alocate pentru Romania. E-up cica poate fi comandat doar ca ajungi sa dai cam 2000 eur in plus fata de skoda si defapt e fix acelasi lucru.
- OPEL si Peugeot au noile modele care promit foarte mult si ajung pe la noi dupa Martie. (cam pe una din astea 2 am pus eu ochii)
- Kia si Hyundai au avut mari probleme anul trecut cu livrari in RO. Se pare ca anul asta s-a mai rezolvat problema si livreaza masini. Anul trecut nici nu te puteai atinge de Ioniq insa acum am vauzt deja pe strada. Singura care nu e disponibila este Kia e-Niro.
- Nissan nu prea mai are noutati. Acceasi masina ca si anul trecut care din punctul meu de vedere NU MERITA
- Renault are noua ZOE R50, care este foarte ok, si o aduc in martie pentru test drive.
O chestie la care nu se gandeste multa lume este "buyer's remorse". Avansul de la o generatie la alta este fenomenal de mare, atat prin tehnologie cat si la baterie. Va dati seama ca toti care au cumparat e-up anul trecut isi baga acum unghia in gat ca acum noul e-up este mai ieftin ca cel vechi si are si baterie dubla. Aceeasi poveste si la Renault Zoe.
Eu unul chiar cred in electrificare....si o sa testez asta pe pielea mea.....in curand