Intre timp s-au intamplat multe nefericiri si multe impliniri.
Instalatia electrica a luat foc chiar inaintea unui examen din cadrul sesiunii. Ca daune se numara instalatia electrica din partea de sus a motorului, capacul, pasla de pe capota, 3 bobine, conducta de apa de plastic de deasupra evacuarii (de care imi pare rau ca era buna), furtunele ce se conecteaza la conducta, putin de tot firele si mufele de la sondele lambda. Focul a fost stins la timp.
A urmat o perioada in care am condus un Matiz, masina care m-a indemnat sa trec peste dezamagire si sa-mi repar Alfa.
Am facut de la 0 un motor, bloc honuit, segmenti noi si tot tacamul, luata una bucata sasiu de pe o veche masina aici pe forum, combinate, adunate cleme, clipsuri, capace si facut un set complet. Pornit. Lipsa presiune ulei => 70 de ore de munca esuate si pompa de ulei ce m-a faultat, faultată.
Am luat alt bloc, am inceput iar distractia de-a curatatul si garnituri noi care cred ca a luat mai mult timp decat stransul tuturor suruburilor. La finalul saptamanii, cheie. Wow. Incredibil.
Motorul are un sunet aparte, mult mai rugos, sus in ture foarte asemanator cu ts-ul. Consumul la mers normal e undeva la 8-9l/100km din care 80% oras, are cuplu imens dupa 4000 de ture, reuseste sa rupa aderenta uneori pe drept in mers. Dupa 5500 evacuarea are o rezonanta interesanta. Plecarea de pe loc doar in ambreiaj este foarte usor de realizat.
La motor am folosit axe de Alfa Gt jts din 2006 care aparent sunt diferite de cele de pe vechiul motor, segmenti Goetze, cuzineti palier pe original, biela Glyco, simeringuri Elring, garnituri Elring, prezoane chiulasa Victor Reinz, cuzinet variator neinlocuit, injectoarele de pe masina ce avea filtru de combustibil de fabrica, decat curatate, n-am gasit pe cineva care sa le verifice pe banc. Evacuarea este cea de facelift cu doua intermediare, "dpf on". Ca prim ulei am mers pe Fuchs 5w40, urmeaza sa revin la 10w60. Distributia a fost si ea inlocuita chiar daca nu avea 5000 de km pe Dayco, accesorii Gates, distributie arbori balansieri la revedere. => 1.2 bari presiune ulei la 900 de ture cu motorul la ~90 de grade, fara zgomot de variator sau tacanit de tacheti. Tacheti am folosit de 156 de facelift, desfacuti toti 16 curatati si asamblati.
Recomand calduros oricarui posesor de jts, sa l desfaca, sa-l curete, eu la 120.000 de mii aprox. aveam depuneri pe supape si admisie(partea metalica) de jtd la 300.000 .
|