Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Brera 1.8 Italia Independent
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=27122
Page 3 of 5

Author:  ALXege [ 19 Nov 2018, 12:54 ]
Post subject:  Re: Brera 1.8 Italia Independent

Din carbon?
(LE: am postat amandoi in acelasi timp :))

Author:  adipan [ 25 Feb 2019, 11:26 ]
Post subject:  Re: Brera 1.8 Italia Independent

Revin si eu cu cateva actualizari.

O problema surprinzatoare pentru mine a fost legata de pornirea la rece (sub 3 grade). Am observat prima oara prin Decembrie tarziu (am scos-o din casa doar in zilele fara zapada sau zeama gri de la zapada + sare pe strazi) -si anume dupa pornire avea destul de multe ezitari, pana la oprirea motorului - nereusind sa tina turometrul la 1000 rpm cum ar fi nevoie la pornire (vroia sa stea pe la 750 cat are relanti-ul in mod normal insa nu era suficient). Solutia de moment a fost desigur- turat 30 secunde la cel putin 1200 rpm si apoi era totul ok.

Am pus si eu mana pe whatsapp si l-am sunat pe Tzzivii - solutia a fost destul de simpla - "da, e benzina. Schimba benzina". Se pare ca e o problema la mai multe motoare pe benzina Alfa si ar fi si o nota de service prin care se recomanda min RON98 iarna. Am facut plinul cu 100 de la OMV si pare a fi totul ok acum, dupa cateva porniri pe la 0 grade pare a fi mai bine (nu e perfect in primul minut de la pornire insa nu se mai opreste). Eu puneam 95 din obisnuinta si pt ca nu am avut pana acum asa problema la vreun motor (cu benzina toate) .. dar asta e, bine ca am aflat si acum pun doar dinasta.

Author:  adipan [ 25 Feb 2019, 11:40 ]
Post subject:  Re: Brera 1.8 Italia Independent

A 2-a -tot vorbind cu tzv-ul mi-a recomandat sa shimb preventiv o conducta de ungere cu ulei a turbinei, care nefiind izolata in nici un fel din fabrica poate avea probleme in timp (din cauza caldurii la care e expusa se poate colmata la interior). Pun aici o poza cu piesa originala si apoi 2 cu cea noua in caz ca mai are nevoie cineva.

Attachments:
IMG_20190221_144754.jpg
IMG_20190221_144754.jpg [ 6.19 MiB | Viewed 4844 times ]
IMG_20190221_135824.jpg
IMG_20190221_135824.jpg [ 4.48 MiB | Viewed 4844 times ]
IMG_20190221_135842.jpg
IMG_20190221_135842.jpg [ 4.56 MiB | Viewed 4844 times ]

Author:  adipan [ 25 Feb 2019, 12:03 ]
Post subject:  Re: Brera 1.8 Italia Independent

... si ultimul update de azi (am lasat-o partea pozitiva la sfarsit) - de cand folosesc masina asta mi-am schimbat si traseul pana la munca :) prefer sa merg pe centura 50 km dus -intors in regim de (aproape) autostrada in loc sa merg 22 km cu 1000 stopuri si blocaje. Prefer sa nu merg in fiecare zi la birou (am optiunea sa lucrez de acasa cat vreau insa devine plictisitor dupa 2 zile) -si sa merg mai mult, traseul e chiar super ok si pentru mine si pentru masina. Ca si timp -e exact la fel sau mai scurt decat prin oras. Sigur ca mai sunt blocaje si pe centura -mai ales de ex pe DN1 seara -insa cand e chiar rau ies spre DN 1 si apoi Jandarmeriei .

Attachments:
11.jpg
11.jpg [ 258.3 KiB | Viewed 4831 times ]

Author:  adipan [ 26 Feb 2019, 16:37 ]
Post subject:  Re: Brera 1.8 Italia Independent

A, si am uitat sa zic ca desigur am schimbat si bujiile (tot cu NGK Iridium). Desi cele inlocuite erau noi (schimbate in iulie 2018) - din cauza combustibilului prost cele de la cilindrii 3 si 4 cam aveau ulei pe ele.

Am curatat un pic filtrul de aer. O sa mai iau un Pipercross ca sa il pun alternativ cu K&N-ul actual, tzv zice ca e mai bun si se curata mai usor (nu ar mai fi nevoie de uleiul ala din kitul KN).

adipan Quote:
Revin si eu cu cateva actualizari.

O problema surprinzatoare pentru mine a fost legata de pornirea la rece (sub 3 grade). Am observat prima oara prin Decembrie tarziu (am scos-o din casa doar in zilele fara zapada sau zeama gri de la zapada + sare pe strazi) -si anume dupa pornire avea destul de multe ezitari, pana la oprirea motorului - nereusind sa tina turometrul la 1000 rpm cum ar fi nevoie la pornire (vroia sa stea pe la 750 cat are relanti-ul in mod normal insa nu era suficient). Solutia de moment a fost desigur- turat 30 secunde la cel putin 1200 rpm si apoi era totul ok.

Am pus si eu mana pe whatsapp si l-am sunat pe Tzzivii - solutia a fost destul de simpla - "da, e benzina. Schimba benzina". Se pare ca e o problema la mai multe motoare pe benzina Alfa si ar fi si o nota de service prin care se recomanda min RON98 iarna. Am facut plinul cu 100 de la OMV si pare a fi totul ok acum, dupa cateva porniri pe la 0 grade pare a fi mai bine (nu e perfect in primul minut de la pornire insa nu se mai opreste). Eu puneam 95 din obisnuinta si pt ca nu am avut pana acum asa problema la vreun motor (cu benzina toate) .. dar asta e, bine ca am aflat si acum pun doar dinasta.


Attachments:
IMG_20190206_175749.jpg
IMG_20190206_175749.jpg [ 7.45 MiB | Viewed 4744 times ]

Author:  alfetta [ 26 Feb 2019, 17:07 ]
Post subject:  Re: Brera 1.8 Italia Independent

cum adica aveau ulei pe ele din cauza combustibilului ?

Author:  adipan [ 26 Feb 2019, 17:51 ]
Post subject:  Re: Brera 1.8 Italia Independent

nu sunt un mare specialist insa un om pe alfaowners explica mai bine:

liquid is not compressible so it is more likely that unburned petrol will be pushed by gaps besides piston
rings to the oil. The burned petrol can be compressed more and pushed out by late opening of exhaust valves.
I think I smell petrol in cabin after engine start and after high reving.

... pe scurt- ron95 nu arde suficient de bine/ rapid. S-ar putea sa vorbesc prostii insa asta am inteles eu. Oricum, daca problema persista - asta a fost prima interventie (schimbat bujii/ schimbat benzina) -inainte de a verifica ce zic astia aici: https://www.alfaowner.com/Forum/alfa-15 ... 0-tbi.html

Author:  alfetta [ 26 Feb 2019, 21:45 ]
Post subject:  Re: Brera 1.8 Italia Independent

banuiesc ca va persista, prima varianta nu o inteleg.

Author:  adipan [ 26 Feb 2019, 22:17 ]
Post subject:  Re: Brera 1.8 Italia Independent

O sa mai verific bujiile la următoarea revizie prin aprilie. Oricum, deocamdată mă bucur că nu se mai bâlbâie la pornirea la rece.

Sent from my Redmi 5 Plus using Tapatalk


Author:  tzzivii [ 26 Feb 2019, 23:44 ]
Post subject:  Re: Brera 1.8 Italia Independent

Uleiul de pe ceramica, unde vine bobina, e de la “garnitura” de la capacul axelor. Alfetta stie.

Author:  adipan [ 27 Feb 2019, 00:17 ]
Post subject:  Re: Brera 1.8 Italia Independent

multumesc pt clarificare! si banuiesc ca trebuie sa schimb garnitura respectiva .. e ceva ce trebuie facut rapid?

Author:  tzzivii [ 27 Feb 2019, 00:19 ]
Post subject:  Re: Brera 1.8 Italia Independent

Am pus ghilimele pentru ca nu exista de fapt o garnitura. Este o garnitura lichida/oja, fetele fiind perfect plane. trebuie data jos distributia pentru ea.

Author:  adipan [ 27 Feb 2019, 00:32 ]
Post subject:  Re: Brera 1.8 Italia Independent

... probabil ce ziceau si pe alfaowner despre 2 feluri de Loctite ce pot fi folosite. N-am inteles chiar tot dar pare destul de serios, in functie de timpul tau poate facem o programare. Iti scriu separat, multumesc din nou pt lamuriri.

Author:  alfetta [ 27 Feb 2019, 13:00 ]
Post subject:  Re: Brera 1.8 Italia Independent

asa este , ca si la mine , numai ca mie imi curgea ulei prin alt loc. nu e de vina benzina, daca ma luam dupa internet pana acum aveam masina praf, folosind numai 98 de la LukOil in ultimii doi ani.

Author:  nesquick [ 27 Feb 2019, 13:29 ]
Post subject:  Re: Brera 1.8 Italia Independent

Care e treaba cu lukoil?
Inca il arata lumea cu degetul ca avand combustibil de mana a 5a? :lol:

Ce conceptii idioate... Daca mergi la ploiesti pe centura... la poarta rafinariei ( lukoil parca scrie pe ea ), veti vedea cisterne de mol, lukoil, rompetrol... nu stiu daca toti incarca accelasi produs sau reteta de fabricare este diferita pentru fiecare in parte... posibil sa fie accelasi produs.

Chestia asta cu combustibil in special benzina... imi este greu sa o cred. Intr-adevar, la diesel, cu motorina din RO masina este mai zgomotoasa... sau poate e doar in mintea mea. Am alimentat chiar si cu motorina + apa de la mol... ce poate fi mai rau de atat? :lol:

Author:  adipan [ 27 Feb 2019, 14:31 ]
Post subject:  Re: Brera 1.8 Italia Independent

Asa e, nu e de vina benzina pt problema cu ulei pe bujii, insa probabil e de vina pt inecat la pornirea la rece. Acum cu asta pusa de la OMV nu am mai avut problema asta. Si in general, RON mai mare ar trebui sa inseamne combustie mai eficienta, curatare mai buna si probleme mai putine in timp, mai ales ca motoarele astea sunt destul de sensibile.

Daca ar fi sa ne luam dupa ce zice prin manuale -la mine zice min. RON95. Doar in manualul de Alfa 4C zice minim RON95, recomandat RON98 si stiu, nu e acelasi motor, 4C-ul are alte performante- insa e si asta un semn ca nu e chiar fara importanta cifra octanica.

Author:  nesquick [ 27 Feb 2019, 14:37 ]
Post subject:  Re: Brera 1.8 Italia Independent

Nu cred ca ii face vreun rău dacă ii pui benzina 98 sau 100.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Author:  alfetta [ 27 Feb 2019, 14:59 ]
Post subject:  Re: Brera 1.8 Italia Independent

la mine scrie ca si la 4c , doar e la fel .

Author:  adipan [ 28 Feb 2019, 11:24 ]
Post subject:  Re: Brera 1.8 Italia Independent

@alfetta Super masina ta, ieri am citit si eu threadul de la un cap la altul -felicitari.
... mare pacat ca nu a trait Brera suficient incat sa aiba motorul asta. 240 cai se potriveau :wink:

A mea o sa intre in procesul de tzvificare, sa rezolvam problema descrisa si cu aceasta ocazie schimbam si distributia + ulei etc.

Author:  nesquick [ 28 Feb 2019, 12:19 ]
Post subject:  Re: Brera 1.8 Italia Independent

Ce tare-i cuvantul asta, 'tzivificare' :lol:

Author:  DanS [ 19 Mar 2019, 15:09 ]
Post subject:  Re: Brera 1.8 Italia Independent

Sa o folosesti sanatos, este foarte misto! :clapping:
Nu cred ca am apucat sa te felicit pentru achizitie si mai bine mai tarziu decat niciodata. :)
Masina ta a fost o susrsa de inspiratie cand m-am decis sa-mi iau Brera si foarte putin a lipsit ca sa cumpar una identica, insa nu a fost sa fie si tot raul spre bine, pentru ca am adus in club una "ti" :smart:

Author:  adipan [ 19 Mar 2019, 15:54 ]
Post subject:  Re: Brera 1.8 Italia Independent

Multumesc la fel :) ma bucur cand vad cate Brera se aduna in Club. Sper sa avem cat mai multe la Fest.

Author:  adipan [ 28 Mar 2019, 13:21 ]
Post subject:  Re: Brera 1.8 Italia Independent

Ieri au venit si cauciucurile de vara noi -am luat Toyo. Azi le pun -si in curand o sa scriu si primele impresii.

Review-urile sunt cam amestecate iar unele chiar se contrazic - acelasi Proxes Sport are in primul test un wet handling avg speed de 79.2 kmh iar in al doilea test- 68.8 kmh. Depinde foarte mult si pe ce masina au fost testate si de catre cine. (1: http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm , 2: http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm).

Pretul a fost super ok si de-aia nu am stat prea mult pe ganduri (100 EUR/ buc), facute in 2018.

Attachments:
IMG_20190327_184135.jpg
IMG_20190327_184135.jpg [ 5.59 MiB | Viewed 4238 times ]

Author:  mugurel [ 28 Mar 2019, 13:51 ]
Post subject:  Re: Brera 1.8 Italia Independent

Foarte bun pretul mai ales ca e o dimensiune putin populara .
Sa le tocesti cu placere :)

Author:  DanS [ 28 Mar 2019, 14:44 ]
Post subject:  Re: Brera 1.8 Italia Independent

Nu sunt rele, sunt cauciucuri medii, iar la pretul asta... :wink:
Sa le uzezi cu pasiune!

Page 3 of 5 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/