Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
156 SW ABY https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=26594 |
Page 3 of 3 |
Author: | Hathazy [ 05 Mar 2018, 19:36 ] |
Post subject: | Re: 156 SW ABY |
de lene nu am citit toata povestea, ci doar partea cu rateuri, si ca ai schimbat bujii etc, injectoarele le-ai verificat?au debit egal?eu am patit treaba asta la un 2.5 la 166, tot aveam rateuri, pana nu am dus injectoarele la ultrasunete nu au disparut, cost 50ron/ injector |
Author: | pui de drac [ 05 Mar 2018, 20:41 ] |
Post subject: | Re: 156 SW ABY |
Urmeaza si alea se stie ca pot fi vinovate de asemenea fenomene. Deocamdata am sters erorile. O ora cat am stat langa ea sa urmaresc termostatul si temperatura pe diagnoza nu au reaparut. Facem cativa km si verificam. |
Author: | Hathazy [ 05 Mar 2018, 23:00 ] |
Post subject: | Re: 156 SW ABY |
Daca nu ai prin zona cineva care se ocupa de injectoare, desigur sa aibe si banc de testare, si aparat cu ultrasunete, te pot ajuta eu in Cluj, trimiti injectoarele prin curierat, in 4 ore sunt gata, dupa care ti le retrimit prin curierat, sau daca ai drum e si mai bine, te duc direct la om. |
Author: | pui de drac [ 06 Mar 2018, 01:35 ] |
Post subject: | Re: 156 SW ABY |
Multumesc mult, gasesc si aici in Iasi, am si in Cluj la cine sa le trimit, insa pana atunci mai e drum lung. Cativa km prin oras si n-a mai aparut nimic pe aprindere. Mai mergem, mai bagam mufa. Vorba aia, Km trece, erorile raman. Airbag-ul ramane incapatanat aprins anuntand defect permanent la airbag-ul lateral al pasagerului (presupun ca e vorba de cel din scaun). Cand oi apuca sa ma bag pe sub scaun am sa inspectez firele si mufa. A aparut din senin fara sa fie miscat scaunul sau umblat pe dedesubt etc. Daca nu, la vara cand dau jos scaunele si mocheta si alte plastice sa o curat si insonorizez, o sa rezolv si treaba asta. |
Author: | Hathazy [ 06 Mar 2018, 13:00 ] |
Post subject: | Re: 156 SW ABY |
Eroare la airbag poate sa se memoreze si daca ai dat jos bateria cu contactul pus, sau ai bajbait pe la dezactivarea airbag pasager....se poate sterge, insa ai nevoie de obd putin mai special..... |
Author: | pui de drac [ 06 Mar 2018, 14:10 ] |
Post subject: | Re: 156 SW ABY |
Sarumana, bodaprosti, nu ma deranjeaza momentan asa tare airbag-ul, mai degraba problema rateurilor ca stiu ca nu merge motorul in mintile lui. Tre sa-l iau la scarmanat, furtun cu furtun, coliere, etc sa vad mai in detaliu. N-am avut timp pana acum. Sper in weekend. |
Author: | Pedala [ 06 Mar 2018, 15:28 ] |
Post subject: | Re: 156 SW ABY |
Eroarea de airbag din scaune este specifica grupului Fiat pe timp de umezeala . Cel putin pentru periaoda 2000-2003. Deconecteaza bateria, scoate mufa de sub scaun, curata contactele bine, si vezi sa fie prinse toate clipsurile cablurilor. |
Author: | pui de drac [ 06 Mar 2018, 17:04 ] |
Post subject: | Re: 156 SW ABY |
Cunoastem, cunoastem, multumesc Pedala, handicapul nu e prezent numai la Alfa si nu numai in anii aia, e prezent la multe marci masini. Por si simplu nu-mi sta mintea la el. |
Author: | pui de drac [ 08 Mar 2018, 16:57 ] |
Post subject: | Re: 156 SW ABY |
Ca sa evit munca mai grea dar totusi sa termin alte capitole neincheiate, aseara am schimbat barele antiruliu de pe masina cu cele de GTA. Aia de pe spate a fost schimbata in 15-20 min, aia de pe fata in cca 1,5 ore. Evident, cele de pe masina fiind originale si neumblate, a trebuit sa pierd timp sa decapsez clemele de la bucse sa le pot refolosi. Mi-a mancat si asta ceva timp. Nu prea inteleg de ce se plange lumea atat de tare de schimbat bucsele de la bara fata. La elevator, am desfacut toate suruburile la jug, am proptit motorul cu un cric hidraulic sa nu cada, am mai eliberat si tabla aia de sub scutul termic de la evacuare, am tras jugul in jos si am extras bara printr-o parte cu grija sa nu agat cablul de la sonda lambda. Chiar nu a fost greu, nu inteleg atata tam-tam cu bara fata. Acum daca ar fi sa o schimb, cred ca mi-ar lua vreo jumatate de ora din momentul in care am ridicat masina sus pe elevator si am pus mana pe pistolul pneumatic sa ma apuc de desfacut suruburile. A fost prima data si a trebuit sa casc gura cu atentie sa ma orientez care suruburi trebuie desfacute, cum sa trag si de unde sa trag. La a doua abatere sar complet peste etapa asta. Spre fericirea mea, barele au venit cu bucse din poliuretan ceva, rosii, nu stiu producatorul, asadar sper sa nu le schimb prea curand. Le-am uns cu vaselina siliconica si sa fie sanatoase, daca nu bat, raman acolo pana mor. Spatele e mult mai stabil acum cand ma arunc in curbe si in slalom-uri, fata in schimb nu pare o imbunatatire foarte mare ca pe spate dar totusi se simte. Din pacate aseara a fost umezeala mare, ceata cumplita de nu vedeai 20 de metri in fata, strada usor umeda, n-am putut sa fac aceleasi teste ca inainte. Ba chiar m-a si corectat ESP-ul de cateva ori. Suspensia s-a mai intarit putin, e si normal, atunci cand dai cu rotile pe o singura parte in denivelari e mai rigida acum, se simte, insa in cazul in care intri intr-o curba cu viteza mai mare de 40 si pe exteriorul curbei ai denivelari, masina urmeaza incomparabil mult mai bine trasa in curbe, nu mai da nici o senzatie de eschivare. Voi reface testele cand se usuca pe strada. Aseara nu a fost la fel de stabila ca si in probele cu jantele de 17 dar carosabilul era umed si am mers mai incet. E drept, spatele nu se mai aseaza cu intarziere aproape deloc fata de cum era inainte, insa nici nu pare la fel de ferm cum era cu cele de 17, probabil ca inca mai joaca din talonul cauciucurilor sau a crampoanelor de iarna. Recomand oricui cu multa caldura combinatia asta de eibach+barele de GTA. Din punctul meu de vedere ar fi trebuit sa vina asa din fabrica. Mi se pare un echilibru perfect intre confort, stabilitate, control. Totodata, recomand si amortizoare f bune. Ale mele se pare ca nu prea mai misca ok, de cand cu barele mai tari, cele de pe fata se simt mai bine ca sunt pe jumatate gata. Nu pot preciza daca ar fi suficiente alea OEM noi sau trebuie ceva mai dur. Ramane de verificat la vara cand le schimb. In concluzie, multumesc mult George pentru barele antiruliu! |
Author: | georgeg [ 08 Mar 2018, 17:43 ] |
Post subject: | Re: 156 SW ABY |
Cu plcere omule, sa le folosesti sanatos si sa te bucuri de masina mult timp. Pune suspensie buna si roti de vara, 17” as zice daca nu mergi mult “offroad”, si o sa vezi ce treaba buna a iesit. Spor la bani! |
Author: | pui de drac [ 08 Mar 2018, 19:53 ] |
Post subject: | Re: 156 SW ABY |
Multumesc George, pentru mersul zilnic din oras aici la noi unde se agata harta-n cui, am decis sa raman la 16 si pe vara. Jantele de 17 le voi pune ocazional de placere cateva zile/saptamani pe an, etc. Din punctul meu de vedere, mai ramane doar sa schimb amortizoarele cu ceva ok, sa fac unghiurile si am terminat complet capitolul handling pentru ce am nevoie. |
Author: | pui de drac [ 12 Mar 2018, 21:19 ] |
Post subject: | Re: 156 SW ABY |
Fusei si la drum lung cu masina. Iasi-Tg Mures si retur in aceeasi zi cu vreo 2 ore de repaus. Am reusit sa termin inainte de asta un plin de benzina prin oras, consumul calculat fix din pompa-n pompa, din plin in plin, presupunand ca ceasul nu inregistreaza gresit km, 11 la suta. Condus doar urban, linistit cu ocazionale sprint-uri. Distante scurte, motor in cel mai bun caz pe jumatate incalzit, temperaturi in medie sub 0 grade. Ma declar multumit. Acum, la drum lung am avut posibilitatea sa o studiez mai bine. A fost cald, cca 10-12 grade, drumul aproape uscat, ne-am impacat bine, viteza medie a iesit undeva la 65 la ora, consumul undeva in jur de 5,5 dar e discutabil. O sa il refac pe un drum mai plat si cu viteze mai constante... Amortizoarele spate fac fata cu brio denivelarilor luate cu viteza, nici o figura din partea lor, amortizoarele fata in schimb sunt moi. Ruliul e clar mult mai slab, urmareste incomparabil trasa mai bine insa gumele de iarna care acum erau incalzite pe asfalt si +10 grade m-au limitat sa ma arunc in curbe incat se intindeau ca o guma de mestecat pusa pe calorifer. Motorul m-a purtat onorabil, insa pentru gusturile mele cred ca mi-ar fi mai bine un 2.0. Oricum, e la limita decentei mele. Dupa schimbul barei antiruliu fata a aparut un zgomot interesant de scartzait/trosnit combinat cu zgomotul de pivot insa foarte fin si numai pe dreaptasi numai la mers incet pe drum aproape perfect drept. Pivotii inferiori stg+dr au un joc mic pe axa verticala. Zgomotul venind doar din dreapta nu am inteles nimic si m-am apucat vreo 2 ore de cautat alte surse de zgomot. Mi s-a parut ca bucsa de pe dreapta de la bara e cam larga asa ca am purces la schimbarea lor (de data asta a durat intr-adevar putin sub 30 min schimbatul lor pe elevator) Nici o reusita, zgomotul tot acolo. Inca 2 ore de cautat alte jocuri decat cele de pivot si nici o urma de nimic. In drumul spre Tg Mures in sfarsit a inceput sa se auda si din partea stanga la fel. Prin urmare, 2x brate inferioare vor urma a fi schimbate. Nu cred ca ar putea veni din alta parte. Aveam in gand ca la vara sa schimb toate amortizoarele cu Bilstein B6. Intamplator, am comandat B6 pentru un audi 80 care e aproximativ la fel de greu pe puntea fata. Le-am luat la pompat fiind noi si in paralel am luat la pompat amortizoarele fata de pe reglabila care am dat-o jos de pe alfa mea. Concluzia: Nici o diferenta. Au exact aceeasi duritate. Spatele e alta poveste, audiul 80 e quattro, mai greu, altfel impartita masa pe caroserie, amortizoarele sunt ceva mai tari decat ale mele. Prin urmare, cred ca o sa mai dau o sansa reglabilei dupa schimbul bratelor in paralel cu scurtarea masiva a tamponului de suprasarcina la amortizoarele spate. Sunt curios daca mi se va parea in continuare prea dura sau nu ca sa imi fac o idee despre cum ar fi cu B6. Daca tot o sa mi se para dura, cred ca o sa fac un pas in jos si o sa caut Bilstein B4 care sa le imperechiez cu arcurile Eibach si sa-mi iau de-o grija cu suspensia. N-are rost sa iau B6 si sa-mi para rau ca e prea tare. Fun fact: la un moment dat am gasit o piulita prin zona picioarelor pe la pedale. Una mare, de M8 sau M10. Mi s-a parut dubioasa dar am pus-o de-oparte. 2 serpentine mai tarziu am realizat de unde provenea: prinderea scaunului pe sine, intrucat scaunul a inceput sa se balanseze in curbe. In rest, zero stress, tote bune si frumoase, sunt curios sa mai fac vreo cativa km sa urmaresc consumul de ulei. Pana acum nu mi s-a parut nimic dubios dar am si putini kilometri adunati de la schimb, sub 2000. |
Author: | pui de drac [ 29 Mar 2018, 23:16 ] |
Post subject: | Re: 156 SW ABY |
A mai trecut un plin de benzina. Am desfacut reglabila, am scurtat din tamponul de suprasarcina de pe spate de la 8 cm cat avea la 2-3 cm, montat totul la loc, acum functioneaza si suspensia pe spate. E in sfarsit ce trebuie fara nici o indoiala, potrivita pentru mine. Acum am si "pastile de reglaj" ca sa pot sa limitez cursa unde vreau cu toate ca nu cred ca va fi vreodata nevoie de asa ceva. Amortizoarele care le aveam puse pe arcurile de la Eibach nu faceau fata complet iar B6 ar fi trebuit sa fie cumparate. Aparent reglabila m-a scutit de cumpararea a 4 amortizoare noi. E in stare buna si face treaba complet. E clar mai tare si mai putin confortabila decat ce a fost inainte dar se poate merge cu masina, chiar si pe drumuri mai proaste. Nu as putea insa sa merg cu jantele de 17 decat pe asfalt nou cred Din pacate nu am mai reusit sa o mai ridic (avusesem o zi plina si nu am mai avut nici putere nici chef, nici eu nici ceilalti cu care eram la garaj). A ramas la 1 deget intre aripa fata si cauciuc si cca 2 degete aripa spate si cauciuc, jantele de 16. Am incarcat masina cu 4 persoane (greutate medie, aprox 75 kg), 20l benzina in rezervor, cca 20 kg greutate in portbagaj + inca o persoana de 90 de kg care s-a asezat hopa in portbagaj. Diferenta de inaltime intre masina goala si masina plina sunt 2,7 cm pentru puntea spate. Voi ridica suspensia in curand cca 1,5-2 cm per total dupa care voi monta niste distantiere de 20 mm sub jantele de 16 cu ET de 41 sa vedem daca atinge sau nu (dupa masuratorile mele ar trebui sa fie la limita, dar voi verifica si revin). Intre timp mai merg putin cu gumele de iarna cu toate ca s-a uscat afara si e mai cald, cu toate ca trebuiesc inlocuite minim bratele inferioare, daca nu cumva si unul superior in curand. Probabil intr-o saptamana-doua voi rezolva si asta daca se aliniaza planetele si apoi la unghiuri si reglat faruri si gata, ramane asa setup-ul de suspensie. I-am bagat mufa din nou dupa atata timp, nici urma de vreo eroare stocata decat cea de airbag (la care recunosc, mi-e lene sa umblu la mufele de sub scaun) insa rateurile sunt tot acolo. Racordul flexibil incepe sa sufle din ce in ce mai tare, o paste o evacuare cap-coada refacuta din inox. Ma mananca si gandul sa renunt la toate cele 3 catalizatoare (desi aud povesti despre lambde golanite cu rezistente sau nu, feedback contradictoriu peste tot pe unde citesc, nu as vrea sa ma complic decat in cunostinta de cauza). Asta va trebui sa mai astepte cca 2 luni cred. Daca a eliminat de la noi cineva toate cele 3 cat-uri va rog sa-mi dati de stire. Se apropie si momentul cu schimbul de ulei, pana acum n-am vazut sa suga de pe joja nimic ostentativ, o sa o mai verific si iau o decizie daca s-o altoiesc cu 5W sau 10W. Piulita care am gasit-o pe jos aparent nu-i de nicaieri, scaunul de la sofer avea un surub slabit prin care se prindea de sine, l-am desfacut de pe podea si l-am rasturnat pe-o parte apoi am strans surubul al loc si remontat pe podea. Al naibii ca desi am miscat pe-acolo firele cat am invartit scaunul, n-a vrut sa imi ia vreo eroare dar in schimb ala de la pasager unde n-am umblat face galagie Multumit pana acum, povestea merge mai departe. |
Author: | nesquick [ 21 Apr 2018, 22:10 ] |
Post subject: | Re: 156 SW ABY |
Pare ce trebuie Dacă dezmembrezi 47le da-mi de veste, am nevoie de niște mărunțișuri. Sent from my iPhone using Tapatalk |
Author: | pui de drac [ 22 Apr 2018, 00:55 ] |
Post subject: | Re: 156 SW ABY |
Ness, am pus si un anunt in rubrica dedicata, da-mi de stire ce ai nevoie si rezolvam. Azi am schimbat tamponul, bucsele la bara fata si am reasezat flansa de la amortizorul spate, intr-adevar, era putin inclinata. Se monteaza usor curios flansele peste suspensia asta si in mod clar pe viitor indepartat vor trebui 2 flanse noi. E 99% liniste in masina. Nu mai scartaie nimic, acu sa vedem cat tine. O fi paranoia sau inca mai aud ocazional ceva zgomote pe fata si parca acum a inceput pe dreapta spate un zgomot usor de flansa.. in orice caz, se aud foarte foarte rar si numai in anumite conditii. Voi mai investiga atunci cand voi fi sigur ca nu sunt paranoic. A ramas sa mai schimb uleiul de servo si lichidul de frana. Asta intr-o alta zi pt ca va trebui sa pun ceva zeama deblocanta peste tot, nu vreau sa rup aerisitoarele fara sa le dau un 48 de ore avans de inmuiere. Unul din ele parea blocat, celelalte s-au slabit onorabil. Joaca de-a jantele si distantierele va incepe probabil de saptamana viitoare, dupa care voi seta definitiv garda la sol si in sfarsit voi merge la unghiuri si voi regla farurile. |
Author: | catalinb [ 18 Jul 2018, 08:22 ] |
Post subject: | Re: 156 SW ABY |
Salut, eram dator cu un raspuns, legat de volan, pozitie, erori VDC: Il pusesem gresit pe pozitie, cu cateva grade spre dreapta si de aici eroarea de VDC. Am repus volanul pe pozitia corecta (are si semn, l-am vazut dupa ce m-am uitat cu atentie sporita) si apoi am facut recalibrare din diagnoza. Totul ok, nu a mai "vomitat" nicio eroare. Stima! |
Author: | pui de drac [ 18 Jul 2018, 12:39 ] |
Post subject: | Re: 156 SW ABY |
Multam dar ceva mi-e neclar... Volanul de FL are gaura in el la ora 12:00 pentru mufa de la spirala dedicata de airbag. Volanul de pre-FL are gaura in el la ora 3:15 pentru acea mufa de la spirala dedicata. Tu cum ai facut schimbul? Ca eu nu vad decat 2 variante: Ori pastrezi spirala de FL si gauresti volanul de pre-FL sus la ora 12 Ori pui volanul de pre-FL cu tot cu spirala de pre-FL dar trebuie schimbata mufa din instalatia de FL care intra in spirala. Cel putin la nivelul asta am ajuns cu investigatiile. |
Author: | Mustafa [ 03 Sep 2019, 23:05 ] |
Post subject: | Re: 156 SW ABY |
Văzând postul din secțiunea vânzări/piese auto, poți pune aici niște poze, să vedem ce a ieșit, eventual, să ne spui ce te-a determinat să te întorci spre versiunea prefacelift. |
Author: | pui de drac [ 03 Sep 2019, 23:21 ] | |||||
Post subject: | Re: 156 SW ABY | |||||
A inceput in primul rand prin faptul ca nu mi-a placut interiorul cu ornamente nichelate si plasticele argintii de pe consola centrala, nici cadranele ceasurilor si nici iluminarea cu rosu aprins,nici materialul de pe portiere si de pe torpedou, nici faptul ca fetele de portiere par a fi imbinate din doua bucati si alte mici chichite. Ulterior s-a agravat prin achizitionarea unui set de stopuri negre de novitec, evident nu se potriveau cu hayonul de facelift ca mai apoi sa culmine cu schimbarea de motor si instalatie electrica totala, ceea ce a implicat si schimbatul comenzilor de la clima. Si daca tot am ajuns la spate si interior de pre-fl am mers pana la capat si am facut si botul. Poze cu ea gata n-am facut inca.. va trebui sa ii fac o sesiune neaparat. Cateva din timpul metamorfzei insa pot sa atasez. Ca sa fac un sumar, interiorul de FL nu-l suport iar exteriorul de pre-fl mi se pare mult mai coerent. Dar nah, asta e parerea mea, nu ma cert cu nimeni, asa a fost sa fie, au venit dintr-una-ntr-alta pana la final. Daca nu s-or vinde piesele de exterior de FL le tin acolo, poate ma apuca vreodata nebunia s-o fac pe-afara inapoi cum era
|
Page 3 of 3 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |