Disclaimer: urmeaza post lung, deci rabdare si tutun!
Planul era sa umplu topicul cu laude si poze frumoase despre cat de bine a mers la Fest si cum a zburdat ea prin toate peisajele din zona, dar socoteala de-acasa nu se potriveste niciodata cu cea din targ
In primul rand pentru ca, desi incepusem pregatirile ei cu mai bine de o luna inainte, o situatie aparuta pe ultimul moment m-a facut sa nu mai pot ajunge, in al doilea rand pentru ca, desi ea a ajuns fara mine, i-a cam facut viata grea bietului Mugurel
Dar sa incepem cu inceputul:
S-au montat in sfarsit galeriile Supersprint luate de mai bine de 1 an de la Nae. Odata cu ele, au fost puse si 2 sonde lambda noi, pentru ca stiam deja dupa mirosul intepator de benzina la relanti ca amestecul nu e tocmai ok. A fost insa prea devreme sa ma bucur de rezultat, pentru ca imediat dupa montaj a cedat intermediara.. Am gasit repede una aftermarket produsa dupa specificatiile celei OEM cu livrare a doua zi, asa ca s-a inlocuit si intermediara. Era insa din nou prea devreme sa ma bucur, pentru ca acum zornaia ceva in partea finala, in zona tips-ului. Deja imi faceam filme ca trebuie sa inlocuiesc si ultima bucata de evacuare, insa cu putina dibacie si multa forta bruta, s-a extras o sita din tips care oricum era degeaba insa o cam luase la vale. Si daca a 3a oara va asteptati sa fie cu noroc.. ei bine, nu! O sudura de la montajul galeriilor a decis sa faca loc la o parte din gaze sa iasa mai devreme.. ultima am rezolvat-o la o dugheana dintr-un colt de strada, ironic as zice dupa cata munca a fost cu restul
Partea buna dupa toata povestea asta este ca in sfarsit masina evacueaza gazele corect, nu se mai simte gatuita in acceleratie! S-a schimbat putin si tonalitatea, se face remarcata, fara a fi insa deranjanta.
Urmatorul pe lista era zgomotul de care ma plang de cateva pagini incoace.. Eu eram chitit ca e ceva de la planetara, schimbasem anterior omocineticele de pe ambele parti (erau distruse oricum), fara rezultat. O ultima varianta era rulmentul intermediar pe partea dreapta, asa ca a fost inlocuit si el. Tot fara rezultat
Zgomotul e probabil din cutie, asa ca am facut o ultima incercare schimband uleiul din ea. Nici asta nu s-a dovedit a fi leacul, semn ca probabil a fost prea tarziu. Deocamdata merg cu ea asa (s-a atenuat mult oricum fata de asta primavara cand am scos-o de la hibernare), o sa trebuiasca sa o dam jos la un momentdat, ocazie cu care va trebui inlocuit si ambreiajul.
Un ultim update vine pe partea de audio, unde Pioneer-ul 8400MP a decis sa nu-si mai coboare fata motorizata la pornire. Dupa ce o vreme l-am folosit asa, fara sa am acces la CD sau setarile audio, a cedat de tot. L-am inlocuit cu un alt Pioneer, tot un cap de serie cam din aceasi epoca (anii 2000, in ton cu masina), 7700MP, tot argintiu cu taste verzi si display OLED albastru. Avand schema de conectare usor diferita si fiind nevoit sa refac legaturile, am scapat in sfrasit si de zgomotul de alternator in boxe atunci cand conectam subwoofer-ul activ din portbagaj, care era practic inutilizabil cu player-ul vechi. Mi-am dat putin silinta, si cu niste setari atat din statie cat si din HU, am reusit sa scot un sunet decent, plin, fara mari distorsiuni sau bubuiala inutila. Asta asa, pentru drum lung sau trafic urban extra-aglomerat, in rest imi place sa ascult mai mult evacuarea
Si cand totul parea cu final fericit, o eroare la senzorul de acceleratie a bagat-o in limp mode! Patisem prima data dupa un retur de la Constanta cu 1 saptamana inainte de Fest, cand practic ii facusem "proba de drum". Dupa ce a mers impecabil pe autostrada, in niste reprize foarte alerte prin ploaie, a aprins Check engine fix la intrarea in Bucuresti. M-am tarat prin oras pana acasa, la urmatoarea pornire masina mergea normal desi mentinea martorul motor aprins, a doua zi stingandu-se si martorul. A doua oara a patit-o Mugurel la Fest, inteleg ca tot cumva la finele unui drum lung, la dus, eroara putand fi stearsa fiind in intermitent. A 3a oara insa a trecut in permanent si nu a mai mers stearsa, facandu-l practic sa se intoarca tot drumul cu doar vreo 50 de cai din cei 150.. Din spusele lui, pare ca s-a aprins la ceva denivelari, eu vad cumva o corelatie intre drumuri lungi. Cert este ca dupa ce s-au desfacut si curatat ceva mufe, masina merge acum normal. M-am dat insa cu ea doar drumuri (nu neaparat scurte) prin oras, sunt curios daca trece cu bine si de un drum lung sustinut.
Sa ramana totusi marturie si prezenta ei la Fest, chiar daca fara mine..
Merci Mugurel ca ai avut grija de ea, ca i-ai facut poze frumoase si ca nu i-ai dat foc la intoarcere
Attachment:
IMG_6710_natural.jpg [ 2.83 MiB | Viewed 4318 times ]