Alexandrus Quote:
Daca tot facem offtopic, tin sa te contrazic. O bara de rigidizare trebuie doar sa nu lase oalele amortizoarelor sa se apropie sau departeze una de cealalta, nu sa le blocheze sa fie la o minima diferenta de nivel. Daca nu are contact flexibil intre suportul de montare si bara, la viraje mai puternice, daca una din oale se va ridica putin peste cealalta, ori o sa smulga suruburile din oala, ori o sa indoiae suruburile de pe cel putin o parte. Bine, sanse ca asta sa se intimple sunt minime, si sunt fix aceleasi ca bara sa pivoteze in jurul acelui surub ce o leaga de prindere.
In afara de asta, dat fiind ca oricum oalele nu sunt perpendiculare pe asfalt, cum ar veni, ci au o anumita inclinatie, sansele ca ele sa se ridica sau coboare sunt minime, miscarea lor, in caz ca exista, este de-a lungul axului amortizorului, adica are o inclinatie, si aici intervine bara, nu lasa oala sa se miste.
Sper ca am fost destul de clar, desi e ora tirzie si nu sunt tocmai coerent.
Deci ce vrei sa spui este ca acea bara face ca inclinarea ansamblului amortizor+arc sa fie aceeasi la ambele roti. Adica sa se formeze un paralelogram (format din acea bara, ansamblul inainte mentionat al celor 2 roti si bratele orizontale ale suspensiei, care fiind legate de "sasiul" masinii nu se pot deforma in plan orizontal) si nu un trapez(asa cum s-ar forma prin lipsa acelei bare, prin departarea sau apropierea capetelor superioare ale oalelor)....hmm, da, ar avea un sens treaba asta.
Scuze autorului topicului pentru offtopic, dar trebuia sa ma lamuresc de treaba asta.