Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Alfele mele
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=24716
Page 3 of 19

Author:  catalinb [ 15 Jan 2018, 14:50 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 , 2.0 TS, 1998 - long, hard road out of hell...

Peste blocul de lumini cu senzor de pozitie volan pe el mai e o chestie de plastic , rotunda, arata fix ca in poza atasata. Daca nu ma insel asta contine panglica aceea lunga cu mai multe fire...

Attachments:
321d321d123.jpg
321d321d123.jpg [ 23.41 KiB | Viewed 4039 times ]

Author:  tomi_alfa [ 15 Jan 2018, 15:55 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 , 2.0 TS, 1998 - long, hard road out of hell...

Asta e spira. Te-ai complicat singur punand volanul non facelift. In plus, sa mergi fara airbag nu e sanatos. Mufele sunt diferite. Poate scapi cu o recalibrare, daca nu ma insel. Mai bine iti montai un volan de facelift cu comenzi, conectai si o interfata de comunicare la radio si adaugai si maneta de cruise control. :sig:

Author:  nesquick [ 15 Jan 2018, 16:02 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 , 2.0 TS, 1998 - long, hard road out of hell...

Ca sa inteleg, tu in afara de volan ce ai mai schimbat? Spirala de airbag?Blocul de lumini?

Author:  catalinb [ 15 Jan 2018, 18:21 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 , 2.0 TS, 1998 - long, hard road out of hell...

tomi_alfa Quote:
Asta e spira. Te-ai complicat singur punand volanul non facelift. In plus, sa mergi fara airbag nu e sanatos. Mufele sunt diferite. Poate scapi cu o recalibrare, daca nu ma insel. Mai bine iti montai un volan de facelift cu comenzi, conectai si o interfata de comunicare la radio si adaugai si maneta de cruise control. :sig:
Imi plac complicatiile! :mrgreen:

O sa incerc sa o rezolv ca sa fie totul efunctional, asta a fost ideea de la inceput.

Author:  catalinb [ 15 Jan 2018, 18:22 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 , 2.0 TS, 1998 - long, hard road out of hell...

nesquick Quote:
Ca sa inteleg, tu in afara de volan ce ai mai schimbat? Spirala de airbag?Blocul de lumini?
Doar volanul!

Author:  catalinb [ 17 Jan 2018, 22:03 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 , 2.0 TS, 1998 - long, hard road out of hell...

@tomi_alfa: am citit pe undeva un post al tau despre arcuri de coborare care merg cu amortizoarele stock? -30? Eibach? Poti elabora, te rog? oscilez intre solutia asta, ori sa mai am rabdare sa imi iau o reglabila pe inaltime, pe viitor, ca as avea de unde/de la cine la un pret destul de decent (KW)

Mersi.

Author:  traian1981 [ 17 Jan 2018, 22:11 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 , 2.0 TS, 1998 - long, hard road out of hell...

catalinb Quote:
@tomi_alfa: am citit pe undeva un post al tau despre arcuri de coborare care merg cu amortizoarele stock? -30? Eibach? Poti elabora, te rog? oscilez intre solutia asta, ori sa mai am rabdare sa imi iau o reglabila pe inaltime, pe viitor, ca as avea de unde/de la cine la un pret destul de decent (KW)

Mersi.
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1357.html

Trimis de pe al meu SM-G930F folosind Tapatalk


Author:  catalinb [ 17 Jan 2018, 22:15 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 , 2.0 TS, 1998 - long, hard road out of hell...

Multumesc! fix la asta ma uitam si eu :lol:

Author:  tomi_alfa [ 17 Jan 2018, 22:36 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 , 2.0 TS, 1998 - long, hard road out of hell...

Da, pai chiar asta scrie si in descrierea de pe alfisti. Pot fi puse si pe telescoape stock. Eu le am instalate din 2014, dar pe telescoape sport Sachs. Mie imi place cum se comporta masina. E mai "plantata" pe sosea. Virajele care inainte mi se pareau cam stranse, acuma intru fara stres, fara sa mai franez la unele. Evident, sunt ceva mai dure decat stock, dar nu foarte mult.
Pe partea de dezavantaje:
- Uita de urcat/coborat pe/de pe borduri
- Risc mai mare de a juli bara fata la borduri
- Pe jantele de 17 cu dimensiunile 225/45 R17 cum am acum (corect sunt 215/45 R17), doar pe fata toceste putin interiorul din cauza unghiului de cadere, care nu e reglabil. Cu jantele de 15 nu exista aceasta uzura. Probabil nici cu 16, dar pe dimensiunea asta nu stiu pentru ca nu am avut masina in configuratia asta deloc.
- Iarna daca dai de "sine" de gheata/zapada e mai dificil de circulat.
- Si testat de curand pe propria piele, in caz de pana e mai greu de folosit cricul :lol:

Daca ai cum sa iei reglabila pe inaltime, chiar iti recomand. Ideal e asa.

Author:  catalinb [ 17 Jan 2018, 23:08 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 , 2.0 TS, 1998 - long, hard road out of hell...

Atunci raman la gandul de reglabila. E cel mai bine asa. :mrgreen:

Author:  catalinb [ 21 Jan 2018, 00:02 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 , 2.0 TS, 1998 - long, hard road out of hell...

Pana una alta masina merge bine si sunt multumit, foarte multumit. Ma incanta senzorial, chit ca`i un "amarat" de 1.6 de 120 Cp

Planurile sunt marete, si le voi duce la capat, asa cum imi vor permite finantele, imprejurarile, circumstantele.


Revenind cu picioarele pe pamant, astept "vreme" un pic mai buna, ca sa il iau pe melqu2002 de aripa si sa ne punem pe treaba cu articulatiile, franele si cu ce mai e de facut.

Baiat tare bun, nea` Melqu :evilook: m-a indrumat intelept de la belele atat cu 2.0 TS-ul anterior cat si cu actualul 1.6...

Author:  Andrei.v [ 21 Jan 2018, 00:43 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 , 2.0 TS, 1998 - long, hard road out of hell...

Senzorul acela se numeste clock spring (sau steering angle sensor) si dupa ce ai facut geometria trebuie resetat pe 0, cu volanul drept . Asta la directia eps. La 156 banuiesc ca e hidraulica , deci nu stiu exact rolul lui. Sper sa nu ma insel , dar nu cred. La mito , exact asa arata senzorul , si tot acolo e.

Author:  nesquick [ 21 Jan 2018, 09:09 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 , 2.0 TS, 1998 - long, hard road out of hell...

La 156 nu trebuie resetat nimic. Directia este hidraulica si tind sa cred ca doar trebuie pozitionat corect si asigurat ca toate mufele fac contact asa cum trebuie.

Author:  tomi_alfa [ 21 Jan 2018, 16:48 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 , 2.0 TS, 1998 - long, hard road out of hell...

Ba cred ca trebuie resetat/recalibrat pentru ca are control stabilitate si prin el comunica ce unghi are volanul si senzorul ala de pe podea, giroscopic sau cum i-o fi zicand. E ala postat de tine. Pe spate are 3 rotite dintate care se vad. Altfel, nu vad logica de a pune un senzor care sa citeasca mereu unghiul volanului. N-are legatura faptul ca e hidraulica sau nu, iar pozitia e una singura. Are 3 surubele, care nu le poti rata. Se vad si in foto.

Author:  aschiuta [ 21 Jan 2018, 17:16 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 , 2.0 TS, 1998 - long, hard road out of hell...

Clock spring adicatelea cel din poza de mai sus face legatura dintre elementele de pe volan- butoane, airbag, padele, etc si are o pozitie fixa nu are rolul de a masura unghiul volanului.
El practic este un mecanism cu perii electrice pt a asigura continuitatea cablajelor electrice de pe partea de volan care se roteste.

Angle steering senzor este alt senzor care masoara unghiul de rotire al volanului, are procedura de calibrare si este pus pe masinile cu esp sau pe o parte dintre masinile cu directie asistata electric.

Author:  Andrei.v [ 21 Jan 2018, 18:11 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 , 2.0 TS, 1998 - long, hard road out of hell...

La eps angle steering sensor (a nu se confunda cu torque steering sensor) este masurat de acest clock spring. (La mine cel putin)

Author:  aschiuta [ 22 Jan 2018, 10:47 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 , 2.0 TS, 1998 - long, hard road out of hell...

Andrei.v Quote:
La eps angle steering sensor (a nu se confunda cu torque steering sensor) este masurat de acest clock spring. (La mine cel putin)
Imi pare rau sa-ti spun ca faci o confuzie.
Ce este in poza din postul anterior adica clock springul nu masoara nimic.
Intradevar la Mito ( Punto ) ai un senxor care seamana cu clock springul si care masoara unghiul de rotire al volanului.
Acel senzor este folosit si de servodirectia electrica ( torque ) si de catre ESP ( steer ).

Author:  Andrei.v [ 22 Jan 2018, 16:02 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 , 2.0 TS, 1998 - long, hard road out of hell...

Posibil sa fie cum zici tu. Dar cel care mi.a schimbat mie senzorul de pe coloana mi.a zis ca trebuie pus manual pe 0 , pentru ca la coloanele delphi2 poti reseta doar steering angle(cel din spatele volanului) nu si torque sensor (cel de pe coloana) . Acum, daca el a gresit , nu stiu. Mie.mi parea ca stie ce zice.

Author:  aschiuta [ 22 Jan 2018, 16:24 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 , 2.0 TS, 1998 - long, hard road out of hell...

Pai stia ce zice numai ca nu sint doi senzori. Este unul si acelasi.
Cauta si tu pe youtube pt Punto si o sa vezi filmulete cu senzorul.

Author:  Andrei.v [ 22 Jan 2018, 16:38 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 , 2.0 TS, 1998 - long, hard road out of hell...

Da man , stiu despre ce senzor e vorba , am fost acolo cand mi l-a schimbat. Cel de pe coloana (torque) este undeva la mijlocul coloanei si nu poate fi resetat din soft. Cel la care se referea el ca fiind angle sensor , zicea ca e fix in spatele volanului (Acest clock spring), care , chiar merge resetat. Eu am crezut ce-mi zice pentru ca , ma gandesc ca daca era un singur senzor cu 2 functii, ar fi mers amandoua resetate din soft. http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... ensor.html

Author:  aschiuta [ 22 Jan 2018, 19:22 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 , 2.0 TS, 1998 - long, hard road out of hell...

Ar trebui sa citesti postul 9 din linkul pe care l-ai postat.
Din fericire la Punto, Mito torque senzor de pe coloana de directie se poate inlocui.
Insa el trbuie sa aiba o pozitionare mecanica precisa deoarece el da semnalul de cit si cu ce forta motorul servodirectiei roteste coloana de directie atunci cind tu rotesti volanul.
Tot acest senzor da comanda servomotorului sa aduca directia in pozitia zero. Exista si pt el o calibrare electronica dupa ce se face alinierea mecanica. Tot el da si unghiul de rotire al volanului pt esp dar acolo nefiind cerintele asa strinse se poate face o punere la 0 adica calibrare din soft. Esp-ul tot asa de bine functioneaza si daca volanul indica o rotire de 1 grad sau 2 grade.

La alte platforme ca Stilo, Alfa 147, Bravo, alte alfe acel torq senzor din coloana de directie nu se poate inlocui in service.
Se inlocuieste toata coloana. La acestea exista un senzor separat de unghi al volanului folosit de catre ESP si la care se poate face de asemenea o punere la 0 din soft - adica pui rotile ochiometric drepte si ii spui senzorului ca acolo este zero sau invirti volanul maxim stinga apoi maxim dreapta si isi ia el o pozitie de mijloc pe care o considera zero.

Author:  tomi_alfa [ 23 Jan 2018, 21:30 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 , 2.0 TS, 1998 - long, hard road out of hell...

aschiuta Quote:
Angle steering senzor este alt senzor care masoara unghiul de rotire al volanului, are procedura de calibrare si este pus pe masinile cu esp sau pe o parte dintre masinile cu directie asistata electric.
Fix de ala vorbeam si eu, din foto de pe pagina precedenta. Si el are ESP. La 147 este ca la 156, adica prins de blocul de lumini. cod 0265005428 Bosch

Author:  catalinb [ 23 Jan 2018, 23:42 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 , 2.0 TS, 1998 - long, hard road out of hell...

aschiuta Quote:

Angle steering senzor este alt senzor care masoara unghiul de rotire al volanului, are procedura de calibrare si este pus pe masinile cu esp sau pe o parte dintre masinile cu directie asistata electric.
Multumesc pentru raspuns. Sa inteleg ca exista o procedura de calibrare? help?

In cel mai rau caz...o sa revin la volanul original, dar il detest, nu`mi place de nicio culoare.

Author:  tomi_alfa [ 24 Jan 2018, 00:20 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 , 2.0 TS, 1998 - long, hard road out of hell...

"I had the same issue with my 02 156 when the subframe was removed (and the rack) to get at the rear bank lambda. When they reassembled the wheel was off centre and threw up the VDC error. Shifted the column a few splines until it was better centred and problem went away."
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... uired.html
Eu zic ca e o chestie de pozitie a volanului in timpul mersului. Fie ca il pui pe cel care il aveai fie pe asta, daca l-ai montat usor gresit, tu cand mergi drept, senzorul "vede" ca mergi putin la stanga sau dreapta. As incerca repozitionarea cu un dinte la stanga sau la dreapta si testat cand mergi drept.
Vezi ce erori it da. Daca nu e cel de la volan, e cel de acceleratie laterala. E pozitionat jos, pe podea, sub clima in spate. Se vede daca dai jos capitonajele laterale de la picioare, langa ECU de Airbag.

Author:  catalinb [ 24 Jan 2018, 00:37 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 , 2.0 TS, 1998 - long, hard road out of hell...

tomi_alfa Quote:
"I had the same issue with my 02 156 when the subframe was removed (and the rack) to get at the rear bank lambda. When they reassembled the wheel was off centre and threw up the VDC error. Shifted the column a few splines until it was better centred and problem went away."
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... uired.html
Eu zic ca e o chestie de pozitie a volanului in timpul mersului. Fie ca il pui pe cel care il aveai fie pe asta, daca l-ai montat usor gresit, tu cand mergi drept, senzorul "vede" ca mergi putin la stanga sau dreapta. As incerca repozitionarea cu un dinte la stanga sau la dreapta si testat cand mergi drept.
Vezi ce erori it da. Daca nu e cel de la volan, e cel de acceleratie laterala. E pozitionat jos, pe podea, sub clima in spate. Se vede daca dai jos capitonajele laterale de la picioare, langa ECU de Airbag.

Sa stii ca e posibil sa ai dreptate. Am pus un pic volanul descentrat, si mi-a fost lene sa`l pun la loc. Hai ca maine incerc si revin cu detalii. :roll:

Page 3 of 19 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/