Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
[REBUILD] Alfa 147 1.6 TS ECO - Motor https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=23862 |
Page 3 of 3 |
Author: | wannabe [ 16 Sep 2015, 16:59 ] |
Post subject: | Re: [REBUILD] Alfa 147 1.6 TS ECO - Motor |
)) La treaba cu robinetele pot confirma:)) Lucrez de 6 ani cu italieni si, ce pot spune, sunt un fel aparte, nu poti sa nu ii iubesti ) este foarte posibil sa o fi facut mai complicata si din privinta castigurilor post-vanzare prin efectuarea procedurilor in service-uri. Pe langa ca iti trebuiesc niste scule specializate, foarte scumpe, este mai complicat decat la alte motoare si au si o reputatie de a se rupe. Cred ca acest lucru a facut pe multi sa se duca sa isi puna distributia la dealer. ========= Injectoare ========= Am decis sa curat si sa schimb filtrele injectoarelor. Nu cred ca era neaparat necesar, dar mi s-a parut o activitate usoara si interesanta. Plasticele se scot /taie la fel si oringurile. Pentru a scoate filtrele am infiletat un holzsurub taiat, de dimesniune potrivita, in filtru si l-am tras afara cu un patent. Injectoarele mele sunt Bosch modelul EV6. Din cate am vazut, TS-urile mai vechi au si EV1 . (http://www.alfabb.com/bb/forums/164-168 ... 164-a.html) Pe ebay se gasesc seturi de filtre, oringuri si plastice (pintle). Sunt diferite tipuri, trebuie ales cu grija. Eu nu am gasit kit-ul corect pe ebay dar l-am gasit pe site-ul personal al unui vanzator de pe ebay Attachment:
File comment: Kit-ul contine filtre, oring-uri si pintle-ul.
Alf147_injector_filter_rebuild_kit.jpg [ 118.42 KiB | Viewed 1845 times ] Injectoarele au fost curatate de and le-am dat jos, intr-o baie mica cu ultrasune in timp ce erau actuate de un montaj facut initial cu un PIC 16F628A iar apoi cu un arduino. Aici m-am jucat mai mult si mi-am mai adus aminte de vechile pasiuni, nu a fost ceva necesar. Oricum asta nu a curatat varnish-ul depus pe injector. Attachment: Inj_tester.JPG [ 182.5 KiB | Viewed 1845 times ] Dupa care am inventat un dispozitiv revolutionar: Attachment: Alf147_injector_cleaning.jpg [ 152.71 KiB | Viewed 1845 times ] Filtrele au fost asezate, acoperite cu o carpa moale si batute usor cu un ciocanel pana cand s-au asezat in locas. Attachment: Alf147_injector_filter3.jpg [ 121.24 KiB | Viewed 1845 times ] Attachment: Alf147_injector_filter2.jpg [ 203.99 KiB | Viewed 1845 times ] Attachment: Alf147_injector_filter1.jpg [ 169.5 KiB | Viewed 1845 times ] Filtrele montate: Attachment: Alf147_injectors.jpg [ 107.81 KiB | Viewed 1845 times ] Apoi am montat plasticele Attachment: Alf147_injector_pintles.jpg [ 157.83 KiB | Viewed 1845 times ] Attachment: Alf147_injectors_rebuilt.jpg [ 92.02 KiB | Viewed 1845 times ] Attachment: Alf147_ignition_coils.jpg [ 140.73 KiB | Viewed 1845 times ] Rampa a fost asamblata: Attachment: Alf147_injector_fiel_rail.jpg [ 179.75 KiB | Viewed 1845 times ] Attachment: Alfa147_coils_mounted.jpg [ 166.16 KiB | Viewed 1845 times ] Vasul de expansiune, a fost curatat folosind pietris de granulatie mica si detergent in apa fierbinte apoi clatit de multe ori. A iesit acceptabil, fata de cum era inainte Attachment: Alfa147_Coolant_tank.jpg [ 136.18 KiB | Viewed 1845 times ] https://youtu.be/NKAIO2ECbHY Ce m-a speriat initial, a fost rola de tensionare care compensa continuu tensiunea din curea (se vede in video). Am inteles mai apoi ca asa este normal. Motorul merge bine, in toate cele 4 pisoane. Masina inca nu a fost mutata de pe loc, inca lucrez la interior si la roti. |
Author: | comanr [ 16 Sep 2015, 20:52 ] |
Post subject: | Re: [REBUILD] Alfa 147 1.6 TS ECO - Motor |
sincer nu e foarte normal, motorul mergea cam sacadat, poate nu ardeau bine toti cilindrii, cert e ca la un relanti echilibrat nu ai compensarea aia asa mare dar e posibil sa se aseze avionul dupa ce o foiesti putin. |
Author: | wannabe [ 24 Sep 2015, 22:23 ] |
Post subject: | Re: [REBUILD] Alfa 147 1.6 TS ECO - Motor |
da... la asta ma gandeam si eu ca va trece dupa ce se mai aseaza. nu prea am mai avut timp de ea, am fost foarte ocupat la munca, iar weekend-ul trecut am lucrat la o alfa mai mica, pe carburatie, care tunde iarba . Am terminat cu scaunele si interiorul, am montat rotile de vara, si am scos-o la o tura. Discurile sunt ruginite (state din aprilie) si trebuie sa pun ceva frane, dupa care ii voi schimba placutele. O sa mai revin cu ceva poze Ma gandesc serios sa o vand dupa ce termin. Nu ca nu am ce face cu ea, dar imi mananca prea mult timp si nu ma pot abtine . Ar trebui sa rezolv si problemele estetice exterioare, iar pentru asta nu stiu daca mai am rabdare. |
Author: | wannabe [ 29 Sep 2015, 18:53 ] |
Post subject: | Re: [REBUILD] Alfa 147 1.6 TS ECO - Motor |
Am facut primii 100km cu masina. Zgomotele au inceput sa se reduca dar au aparut altele . Motorul merge bine, s-a mai asezat, astept sa mai fac 100 km dupa care schimmb uleiul si filtul de ulei. Intre timp am observat o oscilatie pe cureaua de accesorii (rolele au fost schimbate) si banuiesc ca fulia este de vina, am comandat deja alta. Mi s-a rupt burduful plantarei de pe partea dreapta, inspre cutie, l-am comandat si pe asta +o piulita de planetara. Ce am mai facut la ea: 1) Schimbat bucse selector viteze + curatat bolt selector de rugina 2) Desfacut farurui, slefuite, lacuite cu lac bicomponent si montate la loc. Mai astept putin si o sa le slefuiesc din nou dupa care un polish (la lacul dat). Au iesit bine, exceptie facand mici fire de praf care s-au depus pe suprafata, pe care sper sa le scot la a 2-a slefuire 3) Curatat plafonul pe interior , unde intra cablurile din hayon de rugina, aplicat tratament de rugina, grund, vopsea. 4) Desfacut, curatat si uns macara geam dreapta (nu urca dintr-o bucata, trebuia ajutat) Acum merge bine Ce mai am de facut: 1)Schimbat fulie accesorii 2)Scimbat placute, ulei 3) Schimbat burduful planetarei pe interior. - Pentru asta nu am nici o idee de unde sa incep. Presupun ca trebuie scoasa toata planetara iar pentru asta cred ca ai nevoie de ceva scule speciale? Cineva pe aici care a mai facut asta? Help? Ma gandesc sa schimb si niste bucse daca tot fac treaba asta? Defapt... Merita sa ma bag sau sa ma duc undeva? 4) Schimbat catalizatorul - Am un catalizator bun (multumesc BZ-76-DIA) doar ca trebuie sudat pe flansa celui vechi. Stie cineva un atelier prin Sect 6 / Militari la care sa pot face treaba asta intr-un pret acceptabil? |
Author: | wannabe [ 29 Sep 2015, 20:45 ] | ||||||||
Post subject: | Re: [REBUILD] Alfa 147 1.6 TS ECO - Motor | ||||||||
Mi-am facut putin timp, sa mai pun cateva poze din lunga peripetie Cand am montat inapoi etrierul pe stanga fata, nu stiu de unde am luat cifra, dar am incercat sa strang culisele la 100 Nm Mai jos se poate vedea ce s-a intamplat )) Dat gaura, scos culisa rupta, cumparat set nou de culise
|
Author: | wannabe [ 29 Sep 2015, 22:43 ] |
Post subject: | Re: [REBUILD] Alfa 147 1.6 TS ECO - Motor |
Interiorul a fost desfacut complet, spalat, si pus la loc. 1) Scaunele dezmembrate si husa de sus scoasa de pe scaun. Spalate cu spuma si curatitorul cu presiune, apoi lasate la uscat. Partea de jos Attachment: 1.jpg [ 314.3 KiB | Viewed 1653 times ] Attachment: 2.jpg [ 239.07 KiB | Viewed 1653 times ] Attachment: 3.jpg [ 454.46 KiB | Viewed 1653 times ] Attachment:
Attachment: 5.jpg [ 85.41 KiB | Viewed 1653 times ] Attachment: 6.jpg [ 131.03 KiB | Viewed 1653 times ] Attachment: 7.jpg [ 157.62 KiB | Viewed 1653 times ] Attachment: 8.jpg [ 122.49 KiB | Viewed 1653 times ] Cam asa arata interiorul inainte sa ma apuc de el Attachment: 9.jpg [ 160.35 KiB | Viewed 1653 times ] Attachment: 9a.jpg [ 138.37 KiB | Viewed 1653 times ] Attachment: 10.jpg [ 179.57 KiB | Viewed 1653 times ] Attachment: 11.jpg [ 104.26 KiB | Viewed 1653 times ] Attachment: 12.jpg [ 238.73 KiB | Viewed 1653 times ] Attachment: 13.jpg [ 190.3 KiB | Viewed 1653 times ] Attachment: 15.jpg [ 187.33 KiB | Viewed 1653 times ] Attachment: 16.jpg [ 115.63 KiB | Viewed 1653 times ] Attachment: 17.jpg [ 125.55 KiB | Viewed 1653 times ] Attachment: 18.jpg [ 135.3 KiB | Viewed 1653 times ] Attachment: 19.jpg [ 129.15 KiB | Viewed 1653 times ] Attachment: 20.jpg [ 75.21 KiB | Viewed 1653 times ] Attachment: 21.jpg [ 96.79 KiB | Viewed 1653 times ] Aspirat tot in interior, si carpeta pusa la loc Attachment: 22.jpg [ 124.33 KiB | Viewed 1653 times ] Attachment: 23.jpg [ 147.88 KiB | Viewed 1653 times ] Attachment: 24.jpg [ 136.57 KiB | Viewed 1653 times ] Attachment: 25.jpg [ 206.71 KiB | Viewed 1653 times ] Attachment: 26.jpg [ 111.38 KiB | Viewed 1653 times ] Bricheta noua aftermarket - nu sta nici asta fixa Attachment: 27.jpg [ 123.25 KiB | Viewed 1653 times ] Attachment: 28.jpg [ 143.65 KiB | Viewed 1653 times ] Farurile desfacute dupa ce le-am incalzit in cuptor 5 minute la 90 grade celsius Attachment: 29.jpg [ 148.87 KiB | Viewed 1653 times ] Attachment: 30a.jpg [ 142.97 KiB | Viewed 1653 times ] Attachment: 31.jpg [ 114.82 KiB | Viewed 1653 times ] Cel vechi de pe partea dreapta, care se pare ca a luat o lovitura care l-a indoit si a rupt si suportul de radiator, caer a fost prins in suruburi Attachment: 4a.jpg [ 136.38 KiB | Viewed 1653 times ] Attachment:
Cel nou de la DIA
Attachment: 4b.jpg [ 161.72 KiB | Viewed 1653 times ] Attachment:
Am schimbat si uscatorul de pe circuitul de aer conditionat ("uscatorul de freon") care contine silicagel, un absorbant de umiditate. In timp se degradeaza.Cam atat pentru postul asta, o sa revin cu niste poze facute pe timp de noapte, dar o sa imi fac timp sa fac ziua niste poze la interior. |
Author: | BZ-76-DIA [ 29 Sep 2015, 23:07 ] |
Post subject: | Re: [REBUILD] Alfa 147 1.6 TS ECO - Motor |
Tu chiar ai rabdare, nu gluma... Daca tot ai muncit sa desfaci farurile de ce nu le-ai pus niste lupe + o vopsire pe negru GTA style ? O instalatie de spalare cred ca mai gaseam pe la mine s-o infigi in bara si iesea o treaba minunata, zic eu. |
Author: | wannabe [ 29 Sep 2015, 23:19 ] | ||
Post subject: | Re: [REBUILD] Alfa 147 1.6 TS ECO - Motor | ||
Rabdarea este pe cale sa se termine .. singurii bani pe care i-am castigat cu masina asta au fost cei 24 de euro in monede de 1 si 2 eur oxidate pe care i-am gasit sub carpeta. An 2002. tot este ceva, trebuie sa recunosc . M-am gandit la lupe si chiar la vopsire. Nu este scos din discutie inca, doar ca m-am mancat in c*r si am vrut sa le pun la loc ca sa fac o tura cu ea .Oricum trebuie sa dau bara jos, asa ca pot sa scot si farurile. Acum am un burduf rupt, asa ca iar o trag pe dreapta pana il fac si pe asta. Suspectez si o conducta de servo dar inca nu imi dau seama de unde curge. Mizeria facuta de burduf:
|
Author: | shox [ 30 Sep 2015, 07:20 ] |
Post subject: | Re: [REBUILD] Alfa 147 1.6 TS ECO - Motor |
Ar fi pacat sa o vinzi in primul rand pentru munca depusa ,in al doilea rand in general cand muncesti la ceva te si atasezi de acel lucru si iti va parea rau ca l-ai dat. Trimis de pe al meu C6603 folosind Tapatalk |
Author: | Hermanoli [ 30 Sep 2015, 08:34 ] |
Post subject: | Re: [REBUILD] Alfa 147 1.6 TS ECO - Motor |
Lasa-l s-o vanda! Omul oricum vrea sa treaca la un "proiect" mult mai interesant. |
Author: | _mircea_ [ 03 Oct 2015, 16:35 ] |
Post subject: | Re: [REBUILD] Alfa 147 1.6 TS ECO - Motor |
Salutare, am citit tooot de la cap la coada si parca ma uit la mine . Credeam ca sunt singurul care mai face astfel de operatiuni pe astfel de masini. Eu am fost ajutat de niste amici cu un service. Ok sa o luam cu inceputul ... la partea de segmentare , eu am folosit segmenti goetze, pe care in scurt timp i-am schimbat cu altii, motorul a inceput subit sa consume ulei de la al doilea schimb ( dupa 10.000) , am redesfacut motorul, asta implicand alta curea de distributie, garnitura de chiuloasa ( Victor reinz - dupa parerea mea fac cele mai bune produse ) , fluide.. etc. Cand s-au dat jos pistoanele, am observat o uzura foarte mare pe acesti degmenti goetze ( segmentii de jos ). Acesti segmenti sunt prosti din punctul meu de vedere, deoarece sunt facuti din 2 bucati, si anume segmentul in sine si arcul. M-am documentat putin , si am gasit un produs se numeste NPR ( Nipon Piston Rings) , ei fabrica piese de genul acesta pentru industria auto Japoneza. Ce am observat si de ce am insistat pe genul acesta de segmenti , deoarece segmentul de jos era facut din 3 bucati , asta de ajuta in momentul in care ii montezi , practic imbinarea capetelor segmentului la montaj il pui opus fata de cel de jos, iar intre arcul, asta reduce posibilitata de a consuma ulei cel putin pe acolo . Din momentul acela 10 mii km - consum ulei aprox 200 ml cam cat imi dau seama pe joja ( cert este ca scade dar insignifiant ) in conditiile in care nu menajez masina absolut deloc. Am exact acelasi model de motor, eu am eliminat catalizatorul , am adaptat o evacuare luata de pe o alfa 156 1.8 ts euro 2 fara catalizatoare. Nu am eroare deoarece sonda lambda 2 are un adaptor ( reductor de gaze) ce restrictioneaza nivelul gazelor pe care aceasta le citeste. Admisie de aer BMC DIA ( nu trage aer cald, am folosit tubulatura originala pt. a adapta filtrul). M-am apucat si eu de interior, partea de sus am rezolvat-o , nu am mai apucat mocheta si panourile de usi deoarece a trebuit sa mai merg si in concediu, acum poate la anul voi termina ce am inceput. Cert este ca ma folosesc de masina zilnic , am 268 mii km cu ea... ( cu motorul reasamblat am 30 de mii ) si merge bine fara eroare fara consum ridicat , trage bine ... din punctul acesta de vedere sunt multumit , deoarece in familie mai exista inca 3 masini ( destul de noi) si am cu ce compara . Mai am de muncit la suspensie am schimbat toate bratele, dar se pare ca dupa aceasta vara au cedat telescoapele pe spate si flansle din capul telescopului au o mica bataie ce ma scoate afara din masina P.S. Chiuloasa si alte componete ( biele. pistoane, supape, bolturi, prezoane, baie de ulei etc) am curatat cu solutie de spuma activa in stare pura , am lasat solutia 3 zile , incredibil rezultatul , pur si simplu dizolva totul ca un acid. |
Page 3 of 3 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |