Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

159 sw sau q4?
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=23021
Page 3 of 4

Author:  alfa146 [ 27 Dec 2014, 01:44 ]
Post subject:  Re: 159 sw sau q4?

bmf Quote:
Ba chiar as spune ca 159 Q4 e cam hăhăhă: https://www.youtube.com/watch?v=_3gV759sZQQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Dar inca o data depinde ce iti doresti.
Dar astea doua clipuri le-ai vazut ? In al doilea clip, chiar e ghiata sub zapada. In cele doua clipuri, e chiar masina cu motorizarea pe care o doreste colegul nostru! Nicidecum un 156 CW ! :uhuh:

https://www.youtube.com/watch?v=iKQEKql3NUY
https://www.youtube.com/watch?v=SseWnZIY6uA

Author:  ALXege [ 27 Dec 2014, 02:00 ]
Post subject:  Re: 159 sw sau q4?

Bmf, la offtopic n-are nici un sens sa iti raspund. Ontopic, am avut placerea de a face multe drumuri intr-un 59 Q4 ca si pasager, deci stiu cum se comporta, si asta nu de pe youtube :) la capitolul tractiune nu poate fi mai prejos decat CW-ul, la suspensie este indubitabil peste, singura variabila in ecuatia asta este garda la sol! Aici depinde de fiecare ce nevoi are, nu pot contresta ca CW-ul are unghi de atac sau degajare mai mare, in opinia mea insa insuficiente pentru o masina offroad, si inutile pentru o utilizare obisnuita!
Am fost cu Georgeg deseori la munte, nu au existat cazuri sa nu ajungem unde ne-am propus sau sa ramanem inzapeziti...


Sent from my Alfa Romeo

Author:  georgeg [ 27 Dec 2014, 03:00 ]
Post subject:  Re: 159 sw sau q4?

Colegu' bmf, in loc sa inciti la flame si discutii offtopic trage si tu un ochi la porcariile pe care le-ai postat si vei descoperi ca atat brera cat si 159-le alea nu poseda anvelope de iarna. Restul, daca nu te descurci, ti-l explic prin mesaje private...

Author:  bmf [ 27 Dec 2014, 11:15 ]
Post subject:  Re: 159 sw sau q4?

Posibil la 159, La filmul cu brera sta prea bine ca sa nu aibă. Nu mai garantez nimic când e vorba de diferential deschis pe gheaţă, unde cauciucul de iarna e ca cel de vara.
Alfa146, filmele tale arata un 59 cu zăpada de o palma făcând drifting (aderenta aproape deloc), mă îndoiesc ca ai putea merge asa prin oraş fără să ai un bodycount bun de pârnaie pe viata ,TVA inclus.
Revin la o asertiune iniţială, de burta pe zăpadă nu te salvează nici mama lui Q4 dar nimeni nu cred ca își ia 159 sa facă offroad.
Alxege, pentru ăștia ca mine care stau in oraşe necivilizate gen Bucureşti unde o bordura înaltă asigura loc de parcare celor cu o gardă mai mare la sol, cw e binecuvântare. Nu zic ca asta e aplicabil tuturor dar pt mine e ideal. Nu as putea parca un 159 peste tot și mai afirm o dată, îmi place 59 peste 56 hands down, cand vad una pe stradă îmi creste pulsul.
Flame e doar in capul unor posesori dr 59 basicati de aici, nu am afirmat ca 56 e peste 59 , sunt doar doua animăluri diferite. Sărbători fericite tuturor!

Author:  alfa146 [ 27 Dec 2014, 11:39 ]
Post subject:  Re: 159 sw sau q4?

bmf Quote:
Alfa146, filmele tale arata un 59 cu zăpada de o palma făcând drifting (aderenta aproape deloc)
Asta, chiar imi spune ca nu te-ai uitat atent la cele 2 clipuri. Primul, nu e deloc cu o masina care face drift pe zapada de o palma. Masina aia, chiar merge pe camp, pe aratura. Daca erai atent, vedeai si salturile care le face peste pamintul inghetat si nu cred ca si-a spart baia de ulei. Cu toate ca nu e asa cum ti-ai fi dorit tu, totusi eram on-topic ! :tongue:

Author:  bmf [ 27 Dec 2014, 12:29 ]
Post subject:  Re: 159 sw sau q4?

Rămâne un mister totuși în ce a dat initiatorul threadului cu burta de a spart baia de ulei. Toate se sparg la fel de uşor. La cw de ex e un scut de protecţie si un strut brace inferior care ar mai fi preluat din şoc ddarla asemenea cazuri i-aș recomanda un SUV :)

Author:  Valak [ 27 Dec 2014, 13:20 ]
Post subject:  Re: 159 sw sau q4?

Asta inseamna sa ai anvelope potrivite: https://www.youtube.com/watch?v=chkwWvIcku8" onclick="window.open(this.href);return false;
Brera deschizatoarea de drumuri/partii. :smart:

Author:  ALXege [ 27 Dec 2014, 14:21 ]
Post subject:  Re: 159 sw sau q4?

Si eu tot in Bucuresti locuiesc, si am si suspensie sport :wave:
Evident ca odata ajuns pe burta nu te mai salveaza nimic, depinde doar de posesor daca ajunge sau nu pe burta.
Depinde deci doar de nevoile fiecaruia, tot ce spun de cateva posturi incoace, si reiterez pentru ultima oara: CW-ul consider ca are o plaja destul de ingusta de utilizare, nu e nici un off-roader veritabil, nici veleitatile unei berline/SW sportive cu tractiune integrala nu le are, cu alte cuvinte, nici cal, nici magar! Poate daca ar fi avut o suspensie cu perne de aer ar fi devenit brusc mult mai interesant!

Author:  bmf [ 27 Dec 2014, 18:42 ]
Post subject:  Re: 159 sw sau q4?

ALXege Quote:
Si eu tot in Bucuresti locuiesc, si am si suspensie sport :wave:
Evident ca odata ajuns pe burta nu te mai salveaza nimic, depinde doar de posesor daca ajunge sau nu pe burta.
Depinde deci doar de nevoile fiecaruia, tot ce spun de cateva posturi incoace, si reiterez pentru ultima oara: CW-ul consider ca are o plaja destul de ingusta de utilizare, nu e nici un off-roader veritabil, nici veleitatile unei berline/SW sportive cu tractiune integrala nu le are, cu alte cuvinte, nici cal, nici magar! Poate daca ar fi avut o suspensie cu perne de aer ar fi devenit brusc mult mai interesant!
Masina nu are pic de body roll si sta f bine pe curbe cat sa nu aiba nevoie de perne. Datorita distributiei ceva mai egale a maselor fata de un 156 1.9 JTD SW, masina are un comportament neutru pe curbe iar prezenta tractiunii pe spate contribuie din plin la o neutralitate dinamica pe steering. A mea are si LSD Torsen 2 pe spate, este o placere sa iau curbe in fata oricarui Q4 care tremura din fund pe viraj pana il aseaza VDC, fuge initial de spate pana intra LSD si apoi iau virajul de-a latul, perfect stabil. VDC nici nu mai apuca sa reactioneze dar sta acolo pentru situatii limita. Intr-adevar cu cei 150 HP pare greoaie, dar cu un stage 1 lucrurile s-au schimbat. Urmeaza ranforsare ambreiaj, am dus turbina din 1749 in 1852 si cu speranta unor 220-230 HP situatia se va schimba.

Asa daca tot ai deschis subiectul strutocamilelor putem divaga si in Brera ca fiind un coupe wannabe din moment ce e fwd si fwd + sportivitate=big fail. Ca sa nu vorbim de performantele dinamice extrem de slabe ce virtual o scot din lumea coupe-urilor atunci cand pana si un parlit de Golf GTI i-o da de canta. Wait a minute, pana si un 208 GTI :) Si asta nu o spun eu, sorry, aici putem vorbi de nici cal si nici magar. E un soi de 159 ca performante. S-ar fi meritat major un 2.4 Q4, cu un stage 1 dus spre 270 HP ar fi fost intr-adevar ceva care excela si prin altceva decat frumusete (aici nu o contesta nimeni). Altfel punem frumusel un abtibilid pe masina "Nu ma dau pe liniute pentru ca sunt un domn" ca sa nu ma filmeze si pune pe YouTube unul cu vreo tigaie tunarita dupa ce mi-o trage la semafor. Bine ai venit in clubul strutocamilelor :) Atentie, acesta a fost sustinut de cifre si nu de pareri personale.

Dupa postul lui Mihai P de aici, se pare ca nici 159 nu e buna, i se sparge si ei baia de ulei. Sa vedem ce se mai propune.

Author:  nesquick [ 27 Dec 2014, 19:12 ]
Post subject:  Re: 159 sw sau q4?

Miroase a flame/offtopic...

Sent from my mobile

Author:  bmf [ 27 Dec 2014, 19:19 ]
Post subject:  Re: 159 sw sau q4?

Clar, mai ales cand incepem sa dam cu struti si camile in masinile forumistilor. S-a dovedit insa ca nici 159 nu e bulletproof la baie de ulei.

Author:  ionutp [ 27 Dec 2014, 19:21 ]
Post subject:  Re: 159 sw sau q4?

Ma bag și eu în seama, deși o întrebare de leneș, sistemul Q4 de pe 156 este la fel ca cel de 159?
Și dacă nu, ce este diferit?
Mulțumesc.

Author:  bmf [ 27 Dec 2014, 19:24 ]
Post subject:  Re: 159 sw sau q4?

Dpdv constructiv comanr zice ca e mai slab si ca cel de pe 159 a fost gandit sa incaseze puteri / cupluri mai mari dar e o parere bazata pe observatii personale.
Diferentele le gasesti in EPER insa cum acolo nu se dau cote, nu se poate sti la ce rezista. Primele care se duc sunt tuburile coaxiale cu caneluri de la diferentialul interaxial, acolo se manifesta niste forte urate pe niste dinti extrem de mici. Sistemul nu e nou, aparent a mai fost folosit pe Lancia Delta Integrale si acolo se faceau niste constructii inclusiv din titan la competitii.
Practic insa nu stiu nici un dement care sa fi testat limitele celui de pe 156, se pare ca eu voi fi primul.

Author:  ionutp [ 27 Dec 2014, 19:26 ]
Post subject:  Re: 159 sw sau q4?

"Ca e mai slab" nu suna tocmai corect fără argumente. Si la fel și în cazul 159, ca e făcut sa suporte mai mult cuplu...ce e diferit intre ele?!

Author:  alfa146 [ 27 Dec 2014, 19:27 ]
Post subject:  Re: 159 sw sau q4?

Nici o masina nu e bulletproof la baia de ulei.Trebuie doar sa nu fi cioban si sa fi constient ca de fapt e masina ta. Nu vor baga altii bani in masina ta daca o faci praf.

Author:  mugurel [ 27 Dec 2014, 19:31 ]
Post subject:  Re: 159 sw sau q4?

Bai , scuza-i pe inginerii de la Alfa ca nu au luat in calcul performantele concurentei ( oare ? ) de peste 7 ani :))). Omule , doar improsti cu venin , nimic logic . Compari masini din ere diferite , din clase diferite , cu motoare diferite , benzina cu diesel etc ...
Masina ta pentru Bucuresti e total nefolositoare atata timp cat nu iesi pe ogoare cu ea , acolo unde ii e locul ... In Bucuresti , chiar si cu o masina sport , e suficient doar sa vezi bine si sa le ai cu volanul .

Author:  lucianm [ 27 Dec 2014, 19:32 ]
Post subject:  Re: 159 sw sau q4?

Mama, plictisitori mai sunteti! Lasati canelurile si torsenurile, cred ca intrebarea corecta e "a ta cati cm are?".
Plus ca i-ati stricat topicul omului. :uhuh:

Author:  georgeg [ 27 Dec 2014, 19:33 ]
Post subject:  Re: 159 sw sau q4?

Se vorbeste de stage-uri si hp masurati din puterea tastaturilor pe care le poseda fiecare in dotare....2.4q4 cu 270 hp, de unde le scoateti oameni buni ?

Author:  alfa146 [ 27 Dec 2014, 19:36 ]
Post subject:  Re: 159 sw sau q4?

Cineva cu putere de actionare , va sterge totusi off topicurile si va pune in aplicare regulamentul. Va rog eu , mult .

Author:  bmf [ 27 Dec 2014, 19:40 ]
Post subject:  Re: 159 sw sau q4?

ionutp Quote:
"Ca e mai slab" nu suna tocmai corect fără argumente. Si la fel și în cazul 159, ca e făcut sa suporte mai mult cuplu...ce e diferit intre ele?!
Principial vorbim tot de motoare dispuse transversal deci nu te astepta la diferente catastrofal de mari, un Audi cu motor longitudinal are o rezistenta mult mai mare la puteri marite. Amplasamentul diferentialelor pare acelasi, probabil rezistenta mecanica e mai mare la 159.

Author:  ionutp [ 27 Dec 2014, 20:31 ]
Post subject:  Re: 159 sw sau q4?t

Inainte de toate, fiecare are propria lui parere despre mașinile in cauza, insa cred ca nu trebuie sa generalizăm si sa începem cu comparatii între ele sau mai rau, cu comparatii între tracțiunea integrala de la alte mărci. Nu cred ca au fost proiectate sa facă același lucru, fiecare si-o alege pentru nevoia strict personală, care ii deserveste cum știe el mai bine.
De asta întrebam mai sus daca au același sistem Q4 pus pe ele, chiar daca ar fi asa, mașinile sunt destinate pentru a face lucruri diferite pe drumuri diferite.

Author:  ALXege [ 27 Dec 2014, 20:36 ]
Post subject:  Re: 159 sw sau q4?

Daca ai incercat sa ma superi cu postarea despre Brera, nu ai reusit :) ti-as raspunde la unele afirmatii, dar suntem offtopic ;)


Sent from my Alfa Romeo

Author:  bmf [ 27 Dec 2014, 20:54 ]
Post subject:  Re: 159 sw sau q4?t

ionutp Quote:
Inainte de toate, fiecare are propria lui parere despre mașinile in cauza, insa cred ca nu trebuie sa generalizăm si sa începem cu comparatii între ele sau mai rau, cu comparatii între tracțiunea integrala de la alte mărci. Nu cred ca au fost proiectate sa facă același lucru, fiecare si-o alege pentru nevoia strict personală, care ii deserveste cum știe el mai bine.
De asta întrebam mai sus daca au același sistem Q4 pus pe ele, chiar daca ar fi asa, mașinile sunt destinate pentru a face lucruri diferite pe drumuri diferite.
Corect, am mari indoieli ca majoritatea isi iau Quattro sau Q4 pentru a-l duce dincolo de limitele de fabrica unde tin amandoua sau pentru ca ar sti care e diferenta intre ele. 99% din cumparatori/posesori considera ca q4, quattro, awd de la hyundai sau opel sunt tot aia. Am un amic care conduce zilnic un "4motion" si el era ferm convins ca are acelasi comportament cu Q4, dupa o plimbare omul a cazut pe ganduri serios vazand ce e aia proactiv vs reactiv sau performanta vs safety.

Nu zic ca sistemele q4 sunt proaste, cele de pe cw sau 159 nu cad atat timp cat uleiurile se schimba la timp si nu se da omor la transmisii, exista useri pe aici cu ambele sisteme care merg zilnic cu 30-40 cai in plus in ele si nu s-a cracanat nimic. Eu unul sunt un caz mai special (as in Special Olympics :D) care vrea sa vada daca 60-70 sunt tot pe acolo, cu riscul sa devina f dureros (dar mai am o transmisie de rezerva in magazie, ca in bancul cu taranii care taiau cu joagarul o bomba nucleara).

Totusi, pentru cine desface sistemul de transmisie dintre cutia de viteze si cea de transfer la un Q4 o sa cam exclame "wtf" pentru ca vorbim de integrala permanenta la un motor transversal si nu vreo improvizatie gen haldex-ul colegilor de la Volvo sau VAG :D
Sistemul e mult mai fiabil pt ca nu se bazeaza pe electronica, dar cu penalty-urile de rigoare (pe AO se sustine ca pierderea in transmisie in fwd pe un 159 normal e 15% iar in Q4 e dubla). Asta inseamna mai mult combustibil ars per putere target la roata, mai multe frecari etc. Uite aici ceva deprimant: http://www.fueleconomy.gov/feg/atv.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Author:  bmf [ 28 Dec 2014, 12:31 ]
Post subject:  Re: 159 sw sau q4?

Revin cu mai multe detalii dupa un brainstorming cu colegul comanr:
- Transmisia de pe CW a fost facuta de Graziano Transmisioni (Lamborghini & stuff dar si tractoare :)), cea de pe 159/Brera e facuta de GM / FGP
- Amplasarea interaxialului e diferita la 59/Brera. La CW este montat de-o parte a cutiei de viteze, cu un sistem dubios de transmitere spre axe prin niste mansoane coaxiale cu caneluri, sistem folosit in trecut la Lancia Delta Integrale si renumit a fi o veriga slaba a sistemului. La 159 Torsenul a fost mutat impreuna cu diferentialul fata intr-un PTU monolitic care nu e documentat in EPER ca si continut. Daca e vorba de un T3 Twin ar fi normal ca sa fie acelasi diferential si pt fata (deschis) si interaxial (cu alunecare limitata). Am crezut ca e acelasi lucru si la CW, insa realitatea arata ca e vorba de 2 diferentiale distincte (fata + interaxial) si nu de un T3-Twin. Un avantaj al CW aici este ca s-ar putea monta un LSD si pe fata, masina devenind o fiara pe handling dar parcarea si alte operatiuni in spatii inguste fiind provocari serioase (v-o spun din prisma faptului ca am si o alta masina fwd cu LSD Quaife). Vorbim aici de cazuri extreme, pentru consumerul hobbyist Q4 de pe 159/Brera ar trebui sa fie de ajuns ce e din fabrica + un LSD pe spate pt curbe luate cu stil.
Cine insa isi doreste si transmisie automata twin-clutch (diferentele intre automata clasic cu convertor cuplu si twin clutch sunt de la cer la pamant), sportivitate crescuta si stabilitate mai buna se poate duce linistit spre Quattro, dar la o penalitate de pret de la simplu la dublu (un 2.4 Q4 in mintile lui se ia la un pret de 9-10k EUR, un Audi cu S-Tronic cel putin la dublu). Un 3.0 diesel sau supercharged are mai mare potential de putere in conditii de mase aproximativ egale (A4 vs 159).

Author:  DanS [ 28 Dec 2014, 15:11 ]
Post subject:  Re: 159 sw sau q4?

ati facut o dezbatere 156 vs 159 :? , daca vreti puteti deschide un topic separat, sunt foarte bune argumentele tehnice dar nu cred ca isi au rostul aici :peace:

Page 3 of 4 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/