Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
bucsi alfa 166 https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=20986 |
Page 3 of 4 |
Author: | ss_remus [ 10 Jun 2021, 18:52 ] |
Post subject: | Re: bucsi alfa 166 |
Foarte interesant ca bucsile au semnul de piesa originala pe ele, de tinut minte marca. Chiar daca nu ai prea mult feedback la postari in mod sigur ajuti pe multi cu pozele si informatiile detaliate. Merci. |
Author: | iuli78 [ 11 Jun 2021, 15:16 ] | ||||
Post subject: | Re: bucsi alfa 166 | ||||
Nu am pretentii , Alfa Romeo 166 este destul de rara ,in comparatie cu concurentele din Germania ,si este de asteptat ca decat o foarte mica parte dintre proprietari actuali , sa intre ocazional pe forum si foarte putini dintre ei pot da diferite explicatii , iar dintre vechi proprietari de 166 ,daca sau inoit ,nu prea au de ce sa mai intre . Azi am observat ,ca nu degeaba mintile luminate de la Alfa, au facut bara stabilizatoare spate cu bucsile incorporate , ca sa mai dea omul 1050 lei pe ea ,ca doar ce si-a luat 166 isi permite , in loc sa schimbe doar bucsile cum trebuie sa fie la o masina normala cu maxim 100 lei. Se pare ca suportul care tine bucsa , este fix , nu se demonteaza partea de sus sau de jos ,ca sa se dea intr-o parte si sa se scoata bucsa , la prima vedere trebuie scoasa bara stabilizatoare dupa masina ,si vazut mai bine ce fixeaza ambele parti ale suportului. Daca se dadeau la oparte suporturile de prindere , se desfaceau si inlocuiau pe rand ,fara sa se ridice ambele roti in acelasi timp . Suruburile care intra in bucsile puntii sunt curate se se desfac destul de usor , eu am bagat cricul masinii sub bascula spate si am ridicat de cric ,sa mai salt puntea , dupa care am slabit si desfacut suruburile puntii dupa partea dreapta , dupa ce le-am scos ,am lasat puntea din cric pana am avut loc sa bag cheia sa desfac cele 2 suruburi de 8 pe deasupra , dupa ce am desfacut suruburile si suruburile bieletei antiruliu, scoate suportul bucsei daca poti ,le-am prins la loc si o sa le desfac maine sau saptamana viitoare.
|
Author: | Pedala [ 11 Jun 2021, 16:07 ] |
Post subject: | Re: bucsi alfa 166 |
Cele doua parti ale suportului se fixeaza intre ele pe principiul piulitei prizoniere. Daca faci un pic de parghie intre ele se desfac |
Author: | iuli78 [ 11 Jun 2021, 17:18 ] |
Post subject: | Re: bucsi alfa 166 |
Am pus o surubelnita intre ele si am batut cu un ciocan cu capul din cauciuc , dar opunea ceva rezistenta , nefind acasa ,nu am insistat prea tare , am vrut sa vad mai mult daca se desfac suruburile de la punte ,ca traiam cu impresia ca sunt ruginite. . Din ce am vazut , piulitele de la suportul bucsei ,par sa aiba in partea de sus un fel de buza ,care intra in partea de sus a suportului ,posibil sa zici de treaba asta ,o scot maine acasa si la umbra daca nu iese asa de greu . |
Author: | iuli78 [ 12 Jun 2021, 21:17 ] | ||||||
Post subject: | Re: bucsi alfa 166 | ||||||
Azi m-am apucat de treaba ,daca nu venea ploaia dupa ce am scos bara ,pot zice ca nu era o operatiune asa de complicata . In primul rand este nevoie de ceva mai multe cricuri , am avut 3 ,partea nasoala este ca nu se pot pune capre sub punte ca trebuie sa o lasam ,iar in alta parte nu sunt multe optiuni ,decat in zona dinspre fata masinii a basulei din spate , exact unde se prinde de caroserie suportul . 1. Un cric si o capra la roata din stanga , alt cric cu alta capra la roata din dreapta ,(nu aveam incredere sa las doar capra ) si celalat cric sub punte , a trebuit sa pun un placaj /scandura deasupra cricului sa prinda toata suprafata laterala a puntii . 2.Desfacute piulitele de la bieletele antirului , ca sa se desfaca mai usor surubul de sus , este bine sa se foloseasca un alt cric, sa se puna sub bascula si sa se ridice , atunci piulita trece de bratul papagal /boomerang si se poate desface cu o tubulara , daca se tine contra cu fixa de 17 sa nu se invarta in gol , partea de jos a bieletei se desface usor cu o ineleara de 17 cu clichet ,la fel cu o contra La bieletele noi , nu am avut contra pentru cheie de 17 , are doar loc in interiorul surubului de un torx T30 , deci nu se mai poate folosi tubulara . 3.Cu tubulara de 15 se desfac suruburile de la punte , cred ca este ideal ca puntea sa fie saltata putin , ca se lasa cand ridicam masina , chiar daca capetele suruburilor par ruginite , interiorul si partea filetata este protejata pentru ca sunt curate , posibil sa scartaie putin la desfacere . 4.Dupa desfacerea celor 4 suruburi de la punte , se lasa cricul pana avem suficient loc ,sa bagam cheia de 13 deasupra suporturilor de la bara stabilizatoare ,am folosit rozeta cu clichet pentru surubul din exterior si tubulara de 13 cu antrenor 1/4 cu clichet pentru surubul din interior , cel dinexterior se desface mai usor ca avem loc , cel din interior putin mai greu ,ca nu este loc asa de mult 5.Dupa ce sa desfacut se scoate bara stabilizatoare , aici poate fi putina bataie de cap ,la fel si la montare . 6.Cu ajutorul unei dalti ascutite destul de maricica , si cu un ciocan mai greu , am batut la imbinarea celor 2 table ale suportului , probabil cine are menghina se descurca mai usor , fara f,uge putin suportul pana se gaseste o pozite mai teapana , un suport a iesit din 5-6 lovituri , la al doilea a trebuit sa fie mai insistent , dupa ce a iesit un capat , usor am desprins si celalat capat . 7.Bucsile vechi ,au iesit foarte usor in comparatie cu cele noi , nu stiu daca are o importanta , dar le-am pus cu gaura catre fata masinii 8.Dupa ce sa curatat locul vechilor bucsi , se curata bine locul si se pun cele noi , dupa care se pune suprtul metalic pe pozitie , acestea find noi , nu o sa intre asa de bine in suport , eu am pus tabla care vine pe partea dreapta a bucsei (dupa ce am indreptat-o inainte) cu umflatura inspre bucsa ,am pus 2 suruburi scurte de 8 cu filet pe toata suprafata , si cu ajutorul cheii de 13 am strans pana sa apropiat tabla de locasul iesit in afara din suport , am scos un surub , am potrivit mai bine pe gaura ,tabla gaurita si am strans mai bine suruburile pana gaura tablei a intrat in locasul lor . 9. Punearea pe pozitie a barei stabilizatoare a fost destul de stresanta si datorita ploii ,pana am reusit sa ii gasesc pozitia potrivita , am incercat in tot felul , ba se lovea de esapament , ba de bratul papagal , pana am zis sa incerc sa pun bara cu capetele cat mai aproape de bascule , ii fa ceam o poza dar trebuia sa termin cat mai repede . 10 .La prinderea suporturilor ,posibil sa nu intre din prima si mai trebuie miscat de bara pana intra pe gaura , la fel si suruburile de punte , nu au intrat din prima , le-am dat cu vaselina cu cupru , in speranta ca le mai protejeaza , bieletele antirului intra usor , daca se manevreaza bascula cu un cric sub ea , al mine o bieleta sa infiletat fara contra , dar cealata nu a intrat asa de usor , a trebuit sa pun un torx de 30 sa nu se invara in gol . Am mers putin cu masina , nu mai face galagia care o facea inainte la denivelari , dar vad pe viitor ,cu portbagajul gol si uscat pe afara cum se aude .
|
Author: | iuli78 [ 07 Dec 2021, 00:00 ] |
Post subject: | Re: bucsi alfa 166 |
Intre timp am aflat ce presupuneam mai demult ,bucsaraia spate este varza , cum nu ma indur sa le cumpar pe toate odata , o sa le cumpar pe rand . In prima faza vreau sa ma orientez catre bucsile celor 2 brate , pe bucsi normale se gasesc doar de la Tedgum , mai vazusem unele interesante pe la rusi ,metal pe exterior si poliuretan pe interior ,dar nu cred ca sunt sanse sa se gaseasca in tara . Pe mine ma interesa sa stiu de la cei care au pus bucsi Stongflex (Powerflex se exclude ca sunt prea scumpe) , care ar fi alegerea potrivita ,rosiu sau galben ? In teorie ,ei zic ca rosiu este potrivit pentru mersul normal si cel mai apropiat de bucsile din cauciuc si galben pentru cei care merg mai sportiv , in teorie se stie , problema este practica , din cate mai citeam pe forum ca au fost cazuri mai vechi in care bucsile erau mai moi decat ar fi normal si era mai rau ca inainte , din pacate majortiatea celor care au sau au avut 166 ,nu au treaba cu forumul si informatile de la sursa sunt minime . Acum nu stiu cum se impaca pe spate ,combinatia de bucse poliuretan cu cele de cauciuc , de exemplu poliuretan la brate , fuzeta bucsi normale , amortizoare cu bucsile ei ,bratul papagal (boomerang) cu bucsa ei , bratele stanga/dreapta cu bucsile ei si cele 2 bilelete reglabile cu bucsile ei sau schimabte tot cu unele din cauciuc daca se gasesc . |
Author: | cipy83 [ 07 Dec 2021, 11:43 ] |
Post subject: | Re: bucsi alfa 166 |
Eu am galbene la bratele mari montate spre punte (SUNT ok) si pe partea din fata TEDGUM. DACA MASINA DANSEAZA DE SPATE NU TE ASTEPTA DACA SCHIMBI ACELE BUCSE SA SIMTI MARE DIFERENTA. Am bagat peste 3000 de lei in puntea spate, mi-au ramas de schimbat acele tije de reglat geometria care costa 250-300 bucata. |
Author: | iuli78 [ 07 Dec 2021, 22:47 ] |
Post subject: | Re: bucsi alfa 166 |
In bani aia , probabil intra niste amortizoare Sasch si arcuri la fel ,ca sa nu zic originale , bucsaraie plus manopera. Daca zici ca spatele nu este asa de stabil ,inseamana ca este ca la loterie cu aceste bucsi. Avantajul poliuretanului este ca tine mai mult , dar nu am vazut pe net kit complet de poliuretan pentru toate bucsile spate , inclusiv punte spate ,probabil in combinatie cu bucse de cauciuc , cele din cauciuc cedeaza mai repede decat ar trebui . Din ce am vazut pe net , pentru cine vrea doar poliuretan ,este un kit aproape complet ,fara bucsile de punte ,MPBS 0301003-PZ/80SHA (903 lei + transport, dupa siteul lor) , asa mai merge, nu am vazut alte kituri asa de complete . Nu cred este cineva care a pus bucsi MPBS : https://mpbs.pl/Zestaw-zawieszenia-tyln ... 1003-p1843 ,in general se spune de Powerflex si Strongflex ,probabil or mai fi producatori de bucsi din poliuretan ,dar necunoscuti la noi. Se pare ca 166 a fost un succes asa de mare ,incat pe producatori aftermarket mai cunoscuti ,ia durut la basca sa faca bucsi normale pentru 166 , nu cred ca le interzicea FIAT-ul celor de TRW sau Lemforder sa faca bucsi pentru spate la 166. |
Author: | iuli78 [ 23 Jan 2022, 23:53 ] | |||
Post subject: | Re: bucsi alfa 166 | |||
Se pare ca o sa iau in serios achizitionarea unui set de bucsi pe spate din poliuretan , se pare ca cel mai complet kit este MPBS 0301003 (fara bucsi punte) , costa 925 lei + 100 lei transportul din Polonia , vin pe 2 duritati 80 Sha (rosiu ) si 90 Sha (albastru) ,trebuie doar verificat grosimea surubului mai lung care trece prin partea de jos a fuzetei si prin bucsa , acolo sunt optiuni 12 sau 14 mm , la mine stiu ca este 12 , dar nu stiu de unde au scos si 14 (poate la motorizarile mai mari ) . Teoretic cele de 80 ar fi indicate , dar daca nu stiu in realitate cat de moi sunt , cred ca ma risc la unele de 90 in speranta ca sunt suficent de bune, incat sa reziste mai mult timp . Daca nu gasesc setul la un magazin local si la un pret decent , o sa comand din Polonia dupa siteul producatorului. Vazusem un set de bucsi din poliuretan, care includea si bucsile de punte tot din poliuretan , dar nu am vazut pe net asa ceva , doar intr-un clip pe canalul bielorusului care se ocupa de Alfa Romeo . Eu insitam pe bucsile din cauciuc de la Tedgum , dar nu cred ca polonezi le fac asa de calitative ca cele originale ,tocmai din cauza asta nu mai sunt asa de hotarat pe ei , pana la urma fac bucsi pentru buget scazut , nu cred ca se compara cu TRW /Lemforder , probabil calitatea nici la nivelul lui Febi nu este. De voie de nevoie trebuie luate bucsile de punte de la Tedgum unde nu sunt alternative , decat unele de 159 facute de alte firme , dar cu mici modificari . Poate stie cineva unde se gasesc bucsi de punte din poliuretan .
|
Author: | iuli78 [ 26 Jan 2022, 20:33 ] |
Post subject: | Re: bucsi alfa 166 |
Am mai vazut un site din Polonia care vinde bucsi si suporti pentru motor/cutie din poliuretan , bucsile sunt facute de : TEP DEUTER sc si suporti motor de ALTE . Singura nedumerire este legata de suporti motor , se pare ca ei doar refac suporti uzati , bagand poliuretan in loc de cauciuc , este bine si asa daca tot nu se gasesc pe piata decat pe original . https://poliuretany.olkusz.pl/pl/alfa-romeo_alfa-166 |
Author: | Pedala [ 27 Jan 2022, 15:37 ] |
Post subject: | Re: bucsi alfa 166 |
Sa tii cont ca poliuretanul este mult mai dur fata de cauciuc atunci cand te gandesti la suportii motor |
Author: | iuli78 [ 27 Jan 2022, 23:41 ] |
Post subject: | Re: bucsi alfa 166 |
Vad ca ofera duritati ceva mai mici : 55/65 sha pentru suporti motor ,dar oricum nu cred ca se compara cu cauciucul , nu stiu daca este in tara vre-o firma care reconstruieste cu cauciuc sau poliuretan ,dar nu cred , oricum ma uitam ieri pe Autokarma si un suport original (altu nu se gaseste ) cod 60663282 care vine in dreptul distibutiei , a depasit pragul nesimitirii : 2200 lei ,nici chiar in halul asta ,ca este mult si pentru cineva care lucreaza in afara, dar la noi , dar daca nu se mai fabrica de mult , stocurile probabil sunt din ce in ce mai putine si atunci preturile cresc. Daca o sa am probleme cu el , leg suportul din aluminiu de cadru prin 2 coliere mai mari, invelite in cauciuc sa reduca vibratile , dar nu dau bani aia pe unu . Sper ca in februarie sa iau kitul de spate de la MPBS ,si ma apuc de montat dupa ce cumpar si bucsile de punte ,bratele papagal (bumerang ) ,arcuri Lesjfors si amortizoare Magneti Marelli. Teoretic avantajul kitului ar fi si faptul ca nu mai trebuie cumparate bratele reglabile (2X200 si ceva de lei) se inlocuiesc doar bucsile ,la fel si la bratele mici stanga dreapta . |
Author: | iuli78 [ 04 Feb 2022, 20:29 ] |
Post subject: | Re: bucsi alfa 166 |
Ma uit pe internet si vad ca fiecare cu parerea lor , uni sunt cu poliuretan ,alti cu bucsi obisnuite cu cauciuc ,dar ce vreau sa zic si nu am vazut in cele 3 pagini ale forumului , ca uni nu recomanda toate bucsile din poliuretan , anume bucsa de la fuzeta si cea de la brat dar spre spate, sa fie bucsi obisnuite cu cauciuc . La fel ,nu se vorbeste (probabil nu a incercat nimeni care intra pe forum ) ca si bucsile de la puntea spate de 159 par sa se potriveasca la 166 , diferenta ar fi doar gaura din interiorul bucsii ,la 159 este de 16 mm si la 166 de 12 mm , dar merge bagat ceva in bucsa ca sa se potriveasca si suruburile de la 166 . Ce am scris mai sus este luat de aici : https://www.alfistas.es/foro-alfistas/t ... 166.54331/ si legat de buscile puntru punte : https://www.drive2.ru/l/7639041/ Nu vad nicaieri pareri doar despre bucsile Tedgum , sa zica si ei cat au mers cu masina pana au aparut probleme cu ele , |
Author: | triesse [ 04 Feb 2022, 20:53 ] |
Post subject: | Re: bucsi alfa 166 |
Arunca o privire si pe site-ul Strongflex. Eu tocmai ce am cumparat doar pentru barele stabizatoare, le-au trimis foarte rapid, si mi s-au parut profisionali cand am cerut cateva info despre produsele lor. https://www.strongflex.eu/en/szukaj?con ... s=Alfa+166 Cat despre toate bucsele sa fie poliuretan, nu stiu la 166, dar am un prieten cu Gtv916 care a pus totul Powerflex si e chin sa mergi cu masina, sunt foarte tari. |
Author: | iuli78 [ 04 Feb 2022, 21:35 ] |
Post subject: | Re: bucsi alfa 166 |
Da , m-am uitat si la Stongflex ,nu stiu cat costa transportul dar presupun ca este mai convenabil daca se cumpara dupa : https://race-shop.ro/7599-166-99-07 , asta era o varianta luata in calcul ,Powerflex ieseau din calcul datorita pretului mai ridicat , erau niste variante interesante in Rusia , bucsile erau facute ca cele din cauciuc cu metal pe exterior ,doar ca in loc de cauciuc aveau poliuretan :https://polyurethan.com/category/alfa-romeo-166-1057/ Problema este ca uni nu recomandau poluiretan peste tot , ca asa imi era simplu , luam kitul de poliuretan de la MPBS + 4 bucsi punte si gata ,dar nu vreau sa simt nici cele mai mici denivelari din asfalt , poliuretanul se stie ca este mai tare , problema este ca nu sunt recenzii asupra bucsilor din cauciuc Tedgum pentru 166 , nu am citit nicaieri sa zica unu , merg de 30.000 km si nu au nimic , totusi nu ma dau bani afara din casa, sa imi permit sa le schimb in fiecare an ,in caz de cauciucul este de o calitate slaba , cand cele dupa masina cum sunt ele din cauciuc , tot au rezistat bine cel putin 15 ani (masina are 22 ) |
Author: | nesquick [ 04 Feb 2022, 23:13 ] |
Post subject: | Re: bucsi alfa 166 |
Scrie pe site când faci checkout cat costa transportul. Au varianta prin posta romana sau curier rapid. Eu le-am comandat prin posta romana și transportul a costat sub 10e daca nu mă înșel. Sent from my SM-G973F using Tapatalk |
Author: | iuli78 [ 05 Feb 2022, 00:51 ] |
Post subject: | Re: bucsi alfa 166 |
Tot 50 lei am platit și eu când am comandat mai multe piese din Polonia ,printre care un reductor nou pentru instalația de gaz și a venit prin curier , dar în schimb cei de la Mpbs cer 100 lei pe transport prin GLS. Oricum la noi vad că este la moda Powerflex sau Strongflex , nimic de Mpbs sau cele normale de la Tedgum. |
Author: | iuli78 [ 13 Feb 2022, 22:07 ] | ||
Post subject: | Re: bucsi alfa 166 | ||
Daca tot am fost adeptul bucsilor din cauciuc de la inceput , am hatarat sa nu ma complic cu poliuretanul acum si am ales pentru partea din spate, bucsile de la Tedgum (nici nu aveam de unde alege) Pentru inceput am cumparat bucsile pentru punte , brate si bratul mai mic reglabil , toate bucsile se vand la bucata ,inclusiv cele de la bratul reglabil care sunt destul de scumpe : 251 lei toate 4 , daca se cumpara bratul cu totul costa aproximativ 220 lei X 2 ,de o calitate mai slabuta . Nu se merita cumparate ,doar bucsi pentru bratele mai mici dupa spate stanga/dreapta 60628295 si 60628294 ,pentru ca doar cele 4 bucsi ajung in jur de 200 lei ,iar cu bani astia se cumpara 2 brate si mai raman bani ,sau se mai pune inca 50-60 si se cumpara bratele pe Lemforder. Nu ma grabesc cu montatul , astept sa cumpar 2 amortizoare spate (probabil Magnetti Marelli) + arcuri (proabil KYB ,Lesjofors sau scumpit destul de mult) , 2 brate bumerang , probabil SKF daca o sa coste in jur de 500 lei perechea si cele 2 brate mai mici verticale ,probabil Febi sau Lemforder , dupa ce sau adunat toate, atunci ma apuc de treaba sa dau puntea si bratele jos . Daca bucsile de la fuzeta sunt in stare buna ,ca nu mai sunt originalele ,raman ,daca nu le schimb si pe astea , sper sa nu se fi uzat bucsile de la bara stabilizatoare si bieletele antirului ca au fost schimbate mai recent , daca totul este ok ,trebuie sa caut pe cineva care face unghiul de fuga calumea pe spate , dar mai este pana atunci.
|
Author: | iuli78 [ 16 Feb 2022, 21:09 ] |
Post subject: | Re: bucsi alfa 166 |
Stie cineva daca bucsile originale de la punte ,ies la presa hidraulica pentru bucsi , sau mai trebuie facute alte artificii sa iasa ? la fel si cu bucsile de la bascula . |
Author: | cipy83 [ 17 Feb 2022, 10:19 ] |
Post subject: | Re: bucsi alfa 166 |
Dalta si ciocan, presa doar la montaj. Asa a procedat mecanicul meu. |
Author: | iuli78 [ 17 Feb 2022, 13:03 ] |
Post subject: | Re: bucsi alfa 166 |
Ceva de genul văzusem la bucsile de la punte , cel puțin bielorusul de la Alfa garage după YouTube , tăia cu flexul partea metalica de sus a bucsi , scotea pe jos partea cu cauciuc și cămașa metalica o scotea cu o tubulara pe mărimea gaurii unde vine bucșa ,poate erau mai multe operațiuni dar atât arata . La montat daca pune doar bucsi punte din poliuretan îi era mai simplu , nu am văzut să aibă presa hidraulica. |
Author: | adrianlucian [ 18 Feb 2022, 21:46 ] |
Post subject: | Re: bucsi alfa 166 |
Pentru bucsi punte am eu presa , ies greu dar ies. Tot cu ea se si baga. Cand te apuci de treaba ti-o trimit la C-ta prin cineva. |
Author: | iuli78 [ 19 Feb 2022, 19:33 ] |
Post subject: | Re: bucsi alfa 166 |
Multumesc , daca ai posibilitatea este perfect ,daca cu basculele mai merge sa merg la sevice sa le scot , cu puntea este ceva mai complicat ,dau un mesaj inainte ,daca nu are cineva drum pe aici , se poate prin curier si platesc eu transportul dus intors. Daca tot am prins o reducere pe https://www.autopieseonline24.ro , am luat 2 brate papagal de la SKF cu 190 lei bucata si bratele mici vericale de la Lemforder cu 102 respectiv 109 lei . Dureaza ceva ca vin prin DPD de la depozitele din Polonia ,si cand mai dau de bani ma bag la arcuri si amortizoare ,cand le am si pe astea din urma ma bag sa dau puntea jos . |
Author: | iuli78 [ 22 Feb 2022, 21:10 ] | |||||
Post subject: | Re: bucsi alfa 166 | |||||
Trebuie sa incep cu o corectie , in poza de mai sus am inversat locul bucsilor de la bascula ,00026622 este catre spatele masinii si 00027989 este catre fata masinii , se pare ca asta din urma ,dupa cum arata merge bagata si din poliuretan fara probleme , dar la prima si la fuzeta nu vad se potriveasca asa de bine bucsile din poliuretan. Au sosit si piese comandate , dupa cum se vad , amble SKF si Lemforder sunt facute in Turcia , ciudat cum cei de la SKF care erau specializati mai mult pe rulmenti si piese care au rulmenti ,au ales sa fabrice si brate , oricum nu este rau ca se gasesc , ca nu pe toti ii dau bani afara din casa sa bage numai piese originale , de exemplu piesele din poze cumparate cu 589 lei ,pe original ajungeau la 4300 lei. Luna viitoare trebuie sa cumpar amortizoarele si arcurile pe spate si ma apuc de treaba.
|
Page 3 of 4 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |