Nu s-a mai scris aici de multa vreme. Anul acesta am incercat un experiment relativ reusit, datorita faptului ca mi s-a infundat vechiul catalizator ( 1.6 eco 105 CP / 1 catalizator mare si ruginit). In prima faza s-a taiat fizic catalizatorul , si s-a facut un fel de flansa ce continua cu o teava cu cot ce mergea in racordul flexibil pe sub baia de ulei etc. Mi-a facut un strungar o piulita sa pot monta sonda lambda 2 , evident cu eroare. Am facut la un strungar un adaptor si eroarea a disparut. Bonus - evident masina se misca mai bine datorita faptului ca aveam CAT infundat , parca nu mai avea asa cuplu, in schimb urca in ture foarte repede. Sunetul ..... ca dracu zici ca era drujba, si miroseau gazele foarte urat ( am toate tobele de sub originale mai putin finala). Am facut eu asa vreo 10 mii km ( o revizie) , apoi mi-a cazut cu tronc o evacuare de 2.0 , doar partea din fata cu tot cu cele 2 catalizatoare mici. Ei bine initial am montat partea de sus ( bucata ce se prinde in chiulasa) taiat flansa, continuat cu 2 tevi cu cot apoi sudat in 1 si atasat de evacuarea veche. Lafel piulita sonda lambda cu adaptor , nici o eroare treaba buna . Beneficii.... si-a schimbat sunetul in bine , simteam ca s-a schimbat ceva in ture de pe la 3000 in sus tragea mai bine, dar parca .... cuplul nu era ceea ce ar fi trebit , masina se tura foarte repede. Eu fericit , dar aveam probleme cu mirosul gazelor . Faza 3 m-am suparat pe sat si am mai cumparat o evacuare de data aceasta cu tot cu catalizatoare. Ei bine , m-am dus la " tobe" , le-am dat de lucru din nou ( aia erau plictisiti de mine) . Momentan sunt cu evacuarea cu cele 2 catalizatoare ( fara cel final) , sonda lambda prelungita pana dupa imbinarea tevilor in una singura si masina merge glont , mai bine ca si cu evacuarea originala . Nu am avut eroare ( fara adaptor) pana in momentul in care am atins sub ea ( evident si sonda) pe un drum cu denivelari aiurea . ( masina mea este cu eibach sp pro - poate putin prea joasa) .
_________________ ALFA ROMEO 147 1,6 TS ECO
|