N-are nimic ca s-a facut topicul varza, merge cu niste pulpa de porc sau chiar cu bucatele de ceafa trase la ceaun.
Asa e pe forum, np.
Acum dupa ce am citit ce ati scris nah ca zic si eu cate ceva, "scurt" asa in felul meu caracteristic :
Vad ca multi uita ca 156 are 10 ani aproape de cand nu se mai face si il compara cu masini ce au aparut acum 4-5-6 ani.
Total eronat, normal e sa compari 156 ce cu a aparut in acelasi an si da, alfa in general, nu e cea mai economica, nu e cea mai durabila, nu e cea mai antifonata, nu e nici macar cea mai rapida si nici macar nu sta la fel de bine in curbe ( subvirare mare ) ca si competitia DIN ACELE TIMPURI.
Dar 156 a avut acel ceva, acea balanta intre motor, cuplu, suspensii, estetica , toate puse la un loc facand-o superba. Nu exista nici un om, posesor de BMW sau orice altceva in gama ei de pret sa sustina cum ca Alfa nu ar fi ceva frumos.
Ei gasesc ( uneori pe buna dpretate ) alte bube, dar nu estetica.
Sunt foarte constient ca "feelingul" de 156 atat motorina si cuplul ei frumos cat si V6 este in mare masura dat de LIPSA antifonarii. Daca iti pui castile pe urechi si le dai la maxim sa nu mai auzi motorul, o sa iti placa cum trage dar o sa te simti ca in ... aproape ca in 159.
159 este clar mai antifonat, mai greu, mai sigur , mai .. confortabil din punctul familist de vedere caci daca la 156 targhetul era sa dea pe piata ceva deosebit ( si au reusit ) la 159 clar a fost dorinta si tendinta de a "intra in randul lumii " nemai exceland decat la estetica.
Strict dpdv motorizari 159 NU prea are nici ca si consum nici ca si timpi succes comparativ cu motoarele concurentei din clasa sa, din aceleasi timpuri.
A ramas o masina frumoasa, mai elevata si mai sigura samd dar nu mai are personalitatea care in fapt i-o dadea lui 156 raportul motor / masa totala si sacrificarea confortului ( reflectat in nivel de zgomot, suspensii fragile samd ) pentru nervozitate ca sa nu zic sportivitate.
Nu au depasit la 159 se pare problemele electrice, multicele din ce citesc pe forumuri, mai ales pt o masina din anii astia.
Multa lumea isi ia V6 pentru cum se simte cum trage si pentru sunet cat si pentru a avea ceva deosebit. S-ar putea foarte bine plimba zilnic cu el daca de exemplu, precum afara ar pune un GPL ( presupunand ca fac distante mari lunar ) dar avem inca multe conceptii invechite aici , in privinta GPLului.
Afara sunt masini de sute de mii de euro pe GPL, unde instalatia numai probabil ca a costat mai mult decat au costat 90% din alfele de pe acest forum.
Si normal, la o limuzina de 4-8 litrii esta logic si rational sa pui GPL pentru simplul motiv ca se poate, pentru ca nah, nu ai cum sa iei un Yaris cu motor de 4L sa ai senzatii, daca vrei senzatile unui motor de 4L trebuie sa iei o masina mare si deci sa si consume si deci va consuma mult si deci economie mare pe GPL si cand vrei sa te joci ca lumea, dai pe benzina, oricum e recomandat din cand in cand sa dai pe benzina.
Nu vad nimic gresit in a tine GTAul in fata scarii pentru plimbari de weekend, e ceva normal, eu unul nu as suporta dar inteleg ca altii pot.
Adica dupa ce as merge cu GTAul sa merg cu Loganul .. exact asta ma patit intr-o zi cand eram cu 300Mul in service si am luat un logan de la munca sa ma duc acasa, la jumatatea drumului m-am dat jos, l-am tras pe dreapta si am luat taxiul. Respect loganul pentru ceea ce este, o masina spatioasa sa te duca din punctul A in punctul B fara nici o pretentie de confort sau sportivitate samd.
Dar trecand de la 3.5L la 1.6 de logan am simtit ca ma mananca pielea ca inebunesc, nu puteam pur si simplu sa merg cu el ( nu dpdv tehnic ci ca si feeling ) si nu numai dpdv motor ci si scaun si suspensii si tot. Acum conduc de cam 1 an Logan si n-am o problema sa ma duca de aici pana acolo dar nici un fel de placerea deasemenea.
Personal dupa ce ( nu zic daca ci doar cand ) imi voi lua un 2.5 de la Alfa voi merge ori cu ea ori daca nu am bani de benzina , cu metroul sau ratbul.
NU voi investii bani, nici macar un leu pentru o alta masina. Prefer sa pun GPL si de diferenta de bani de benzina sa o bag in piese necesare.
Iar daca de la munca mi se va da masina voi spune cum am spus si la 300m : ia tu frumusel rata la leasing la masina aia, da-mi mie doar jumatate din ea in forma de benzina si aia e. Pentru ca pentru mine, imi place atat de mult sa conduc incat prefer sa ma doara la buzunar dar sa conduc ceva ce imi place decat sa ma bucur ca e moca dar ... nu e placere.
Cred ca aici e marea chichita, noi, oameni care este suntem, pe persoana fizica simtim fiecare placerea condusului altfel. Unii au nevoie de linistea din S8 altii au nevoie de nervozitatea unei Supernove, fiecare se incarca din altceva. Normal ca pentru unii 159 e mai buna pentru ca e mai .. buna.
Dar acel " buna" la ei inseamna confort, antifonare, electronica, Navigatie samd. Pentru mine inseamna V6. Adevarat ca la un drum de 400km conteaza enorm antifonarea dar ea conteaza numai cand NU o ai deloc si mai ai si o panarama de 1.4 logan sub cur. Daca insa NU ai antifonare dar ai o delta integrale.. sa il vad eu pe ala care se plange de urechi
Daca vreti sa comparati in continuare , evident o puteti face si fara acordul meu, faceti-o strict intre masini NEtunate in nici un fel, asa cum le face fabrica si la exact aceleasi motorizari, adica 1.9 vs 1.9 samd daca ele evident exista sau daca e inloctiitor, folositi-l. NU are sens Alfa versus BMW si nici BMW versus altceva aici, pentru asta exista alte topicuri, cred.
Mai e o chestie : eu am zis din start, la suma 3-4 mii euro cu care se cam cumpara 156 pe la noi sa zicem ca faci un efort si iei la 5-6 mii o 159 cam cheala evident.
Ambele ani vehi, in ambele vor intra bani in reparatii din prima.
Nu ma intereseaza ca un 1.9 CU suspensii modificate de la 156 sta mai bine pe drum decat un 159 nemodificat.
E evident. Trebuie sa comparam doar mere cu mere si concluzia e asa :
Da, desi per total o masina mai "buna" pentru marea masa a consumatorului 159 a pierdut din acel ceva specific 156lui.
Nu tot, dar a pierdut. Intrucat eu ( si am vre-o 34 de ani cu copil de 7 ani ) am NEVOIE de acel ceva nu cred ca voi cumpara ever un 159 in detrimentul unui V6 de la 156.
Chiar si daca ar fi avut 159 V6 nu s-ar fi simtit la fel din cauza greutatii.
Nu regret la 159 decat siguranta.
Dimensiunea e mai mare decat la 156 si nu , nu am de gand sa o regret, imi place ca e mai micuta 156.
159 a devenit mai.. comuna, mai.. in randul lumii, evident exceland fata de concurenta la estetica.
Si in definitv e vorba si de bani , sunt convins ca aproape toti ce au GTA sau chiar doar 2.5 V6 daca si-ar fi permis ar fi luat un Subaru ( deh super 4X4, motoare senzationale, sportivitate samd ) sau un Mitsu dar masinile alea nu au suferit deprecieri ca alfa si deci nu le permitem.
In cazul meu, daca aveam in buzunar acum 1500 euro, mai faceam rost de 500 pentru drum si numere samd si o luam pe aia de pe autostout ( 156 ) ( cine s-a uitat pe topicul cu masinile de pe mobile, stie ) fara sa imi pese de ce si cum troncane, urmand sa mai bag cu drag 1-2 mii in ea si ajungeam la pana in 4 mii cu masina super pusa la punct din absolut toate punctele de vedere si fff frumoasa.
Cu banii astia chiar si gramada nu te apropii de nimic cu aceleasi veleitati sportive si cu asemenea feeeling, de nimic din acest moment pe piata.
Si concluzia : da, 156 e mai feelingoasa ca 159, chiar daca asta in mare parte e data de ceea ce unii numesc defecte ( antifonare in principal )
Cel putin pentru mine, caci din cand in cand am nevoie sa miros cauciuc incins, am nevoie sa fiu snob, am nevoie sa fiu imperfect si pueril , am nevoie sa mangai volanul si sa ambalez motorul chiar daca apoi plec lin si normal de la semafor si am nevoie de
http://www.youtube.com/watch?v=PGUU7CiK7YU" onclick="window.open(this.href);return false;
Hai ca am fost scurt :p
LE : ce aveti mai cu Alexandrus, el in general prin ce am citit din scrierile lui cam are dreptate doar ca o exprima dur si foarte putin ingaduitor pentru oricine nu vede lucrurile ca el. Dictator el asa, dar nu absurd si nici eronat in multe din sustinerile lui. Alex, esti leu ?
Incercati totusi sa fiti cat mai putini subiectivi, fiecare si-a ales masina subiectiv pentru ce e mai "bun" pentru el si totusi sa incercam sa discutam obiectiv. Adica eu, impartial fiind neavand in posesie nici una din ele si placandu-mi amandoua zic asa : cei ce vreiti confortul din 159 si il aveti intelegeti ca nu aveti feelingul de 156. Cei ce aveti feelingul de 156 intelegeti ca nu aveti siguranta si confortul din 159 si deci da, posibil ca 156 dupa aceste criterii sa fie inferioara, chair daca o detineti si e a voastra.
Aici e ca si la copii, eu unul consider ca fi-mea cu toate ca este copil cu inteligenta peste medie, asa observ eu, este unori proasta rau si alteori nesimtita samd.
E fi-mea dar incerc sa fiu obiectiv, doar pentru ca e fiica-mea nu inseamna ca e buna sau cea mai buna. Cred eu ca daca raman obiectiv o pot corecta in comportament si educa mai bine decat daca sunt indiferent la greselile ei si o vad ca o printesa cand ea e baba cloanta.
Nu imi place ipocrizia si nu, nu ii inteleg pe cei care isi apara odraslele ( masini, copii samd ) in ciuda dreptatii doar pentru ca nah, e odrasla lor si deci e cea mai buna.
Acum ce preferati.. polologhiile mele sau criticile lui Alex
?