Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Brera vs Scirocco vs Mini
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=19193
Page 3 of 3

Author:  k82 [ 29 Aug 2012, 01:25 ]
Post subject:  Re: Brera vs Scirocco vs Mini

CristianMiu Quote:
Daca o gandesti logic, cel mai ieftin de intretinut si consumul cel mai mic il ai la vw , 1.4 tsi - 160cp .

Daca e sa alegi cu inima , posibil sa alegi brera... motorul 1.8 tbi este fix ce trebuie, insa preturile unei astfel de motorizari sunt destul de mari. ~20k . Iar motorul de 2.2jts este mult mai ieftin insa are mici dezavantaje, consum mai mare, impozit mai mare, putere mai scazuta.
Acum alegerea iti apartine, brera este o masina foarte frumoasa, insa daca mergi f mult in oras, o sa te gandesti ca mai bine alegeai mini...

Brera nu are probleme majore... este construita pe platforma de 159, piesele sunt acceleasi, deci poti citii aria 159 pentru probleme legate de brera.

Succes !
Exact...motorul 1.75 de pe Brera nu e accesibil, si nu inteleg de ce.
2.2 nu are impozit mare deloc, (dezavantajul am inteles de la voi ca ar fi cutia selespeed), nici 2.4 (dezavantajul e k e diesel, avantajul e cuplul mare).
3.2 exclus din cauza consumului si mai ales impozitul anual aberant

Deci fie astept un an sa scada 1.75 la 15k€ fie aleg dieselul de 2.4

Author:  ALXege [ 29 Aug 2012, 02:01 ]
Post subject:  Re: Brera vs Scirocco vs Mini

1.75 e scump pentru ca e relativ rar si pentru ca s-au produs putine. Insa pentru ce vrei tu, cel putin pe Brera, ar fi cel mai potrivit! Nu retin daca s-a produs totusi si cu cutie automata..

Author:  yux_mm [ 29 Aug 2012, 08:35 ]
Post subject:  Re: Brera vs Scirocco vs Mini

din cate zicea alexege problemele cu selespeed-ul au fost la 47/56, intre timp se pare ca pentru 59/brera s-au rezolvat.

dupa cum zicea si nesquik, brera e un 59 mai scurt, deci problemele sunt comune, si nu ar strica sa arunci un ochi pe aria 59/brera. daca e sa fac acum un rezumat, ce mi-a ramas in cap ca probleme specifice modelului sunt: egr si dpf. asta pentru motoarele diesel si in special pentru cel de 2.4. amandoua se pot solutiona relativ simplu, prin dezactivarea egr-ului din soft respectiv prin inlocuirea cu o teava simpla (modificarile de soft pentru inlocuirea dpf-ului cu o teava sunt iminente, trebuie sa stie si ecu ala ca nu mai e organul acolo). in rest, pentru benzinare, n-am auzit sa fie probleme specifice.
se intampla evident sa apara diverse, ca la orice masina, insa e limpede ca nu exista aceeasi problema la toate unitatile vandute (cum sunt articulatiile la seria 47/56/GT)

daca ar fi sa aleg o motorizare pentru brera tot 1.8tbi ar fi, sau 2.4 si un purice de oras

Author:  k82 [ 29 Aug 2012, 10:06 ]
Post subject:  Re: Brera vs Scirocco vs Mini

Ai testat qtronic si selespeed sa imi spui si mie cum e feeling-ul? Am citit ca una din ele ar fi mult mai precisa, fara intarzieri in schimbarea vitezelor in modul manual, si ca cealalta ar fi mai amuzant si mai placut de folosit decat cealalta...nu stiu exact care e mai buna.

Comparativ cu Mini Cooper S, care din cele 2 cutii automate de pe Brera, ar fi mai asemanatoare cu DSG-ul de pe Mini?

Author:  yux_mm [ 29 Aug 2012, 10:20 ]
Post subject:  Re: Brera vs Scirocco vs Mini

n-am condus nici una dintre ele, deci nu stiu ce sa zic.
DSG-ul de pe mini nu e dublu ambreiaj? caz in care cele de la alfa n-au nici o legatura, fiind clasice cu unul singur.

eu personal as alege selespeedul, pentru distractie (padele la volan)

Author:  k82 [ 29 Aug 2012, 10:38 ]
Post subject:  Re: Brera vs Scirocco vs Mini

yux_mm Quote:
n-am condus nici una dintre ele, deci nu stiu ce sa zic.
DSG-ul de pe mini nu e dublu ambreiaj? caz in care cele de la alfa n-au nici o legatura, fiind clasice cu unul singur.

eu personal as alege selespeedul, pentru distractie (padele la volan)

Ba da, are dublu ambreiaj si mi se pare cea mai placuta cutie de viteze automata pe care am incercat-o, cu exceptia cutiei de pe SL 63 AMG. E mult mai solida si exacta decat cea de pe Cayenne Turbo dupa parerea mea.

Nu stiam ca doar selespeed-ul are padele pe volan...e clar ca asta caut. Deci nu e automata 100% ci e cutie manuala adaptata sa functioneze ca una automata (la fel ca la Aston Martin Vanquish parca)?...

Author:  yux_mm [ 29 Aug 2012, 10:54 ]
Post subject:  Re: Brera vs Scirocco vs Mini

ALXege Quote:
Ca sa raspund la ce ai intrebat mai devreme, si-anume diferenta dintre Q-tronic si Selespeed: prima este o cutie automata si e disponibila impreuna cu 2.4JTDm, cea de-a doua este o cutie robotizata, adica o cutie mecanica actionata automat, si e disponibila impreuna cu 2.2JTS. Generatia veche de Selespeed (cea disponibila pe 147/156/GT) este renumita pentru fiabilitatea scazuta, despre cea noua (pe 159/Brera) personal nu stiu foarte multe, din auzite s-ar fi rezolvat problemele.

Author:  goldfinger [ 29 Aug 2012, 10:56 ]
Post subject:  Re: Brera vs Scirocco vs Mini

:lol: :lol:
Offtopic: induceti lumea in eroare cu DSG-ul vostru. DSG-ul este specific VW, asa cum TCT este specific alfa romeo, EDC pentru reno s.a.m.d. Marketing! Termenul folosit pentru a face referire la o cutie dublu ambreiaj este DCT - Double/dual Clutch Transmission

ontopic - Din cate stiu eu, sper sa nu gresesc, Mini nu a avut niciodata in oferta cutie cu dublu ambreiaj. (Vorbim de masini obisnuite, nu masini de competitie etc). Cutia automata oferita pe gama Mini este o cutie AISIN ( 6 speeds Aisin-Warner Transmission), o cutie dublu-ambreiaj urmand sa fie disponibila incepand cu viitoare generatie. Poate gresesc eu, dar nu am gasit niciunde un Mini cu dublu-ambreiaj. Nici macar pe site-ul oficial din UK nu apare nicio transmisie DCT.
:scratch:

http://www.motoringfile.com/2012/04/27/ ... nsmission/

Author:  yux_mm [ 29 Aug 2012, 11:22 ]
Post subject:  Re: Brera vs Scirocco vs Mini

cred ca DSG-ul ca denumire ce se refera la o cutie cu dublu ambreaj este pe cale sa intre, si sunt sigur ca va intra la un moment dat, in limbajul comun, la fel cum astazi numin oarecum eronat adidasi si jeep, pantofii sport respectiv autovehiculul offroad

Author:  mishu87 [ 29 Aug 2012, 14:14 ]
Post subject:  Re: Brera vs Scirocco vs Mini

Padele pe volan sunt disponobile si la Q-tronic.
Eu am aceasta transmisie si pot spune ca nu este foarte rapida ca si reactie in modul manual (schimb din acel +/- de la transmisie), dar pentru mine nu este o problema pentru ca eu nu sunt foarte sportiv la condus. Nu cred ca am pus pe modul manual decat de vreo 2 ori sa vad cum schimba dar nu imi place sa merg asa. In schimb in mod normal cand e in D merge foarte bine si schimba frumos, la franari mai puternice imediat face frana de motor, este destul de destepata.
Probleme nu am avut cu transmisia dar nici nu am masina decat de vreo 9 luni si nu am facut decat vreo 13 000 KM. Am schimbat doar timoneria, asa am luat masina cu ea defecta, nu statea in pozitia normala in D si nu se simtea acel clic cand o mutam prin P-R-N-D, iar cand o puneam in manula si apsam + nu schimba pentru ca nu era la locul ei maneta. Timoneria asta a costat la reprezentanta 1500 lei.
Ce poate nu o sa iti placa este ca nu poti face porniri cu scartait de roti si cand apesi acceleratia la fund inclusiv kickdown-ul de pe loc dureaza putin pana isi da seama ca tu vrei sa zboare.

Page 3 of 3 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/